Decathlon ithal edip sattığı bisiklete yedek parça sağlamıyor.
0

Bu konuda 7 mesaj var

Merhaba arkadaşlar,

 

Bundan yaklaşık 1.5 sene önce, Decathlon firmasının ithal edip sattığı BTWIN Tilt 7 model bir katlanır bisiklet almıştım. Geçenlerde bisikletle ilgili yedek parça temini için firmayla irtibata geçtim ve bu vesileyle firmanın Türkiye'deki ithalat ve tüketici kanunlarını nasıl hiçe saydığını bizzat tecrübe etmiş oldum. Bu trajikomik süreçte yaşadığım olayları Bisiklet Forum sitesinde detaylarıyla açıkladım. Merak edenler şu başlık altında başıma gelenleri okuyabilir.

 

Decathlon ithal edip sattığı bisiklete yedek parça sağlamıyor.

 

Uzun lafın kısası: Decathlon'un ithal edip sattığı bir bisiklet almayı düşünüyorsanız, farklı firmalara ve markalara yönelmenizde fayda var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tüketici kanununda sürekli değişiklikler yapılıyor, genelde tüketici lehine. Hiç ithalatçılardan , servislerden bir itiraz gelmiyor. Bence açıklaması şu, adamlar zaten yasaya uymayacaklarını biliyorlar. Dolayısı ile umurlarında değil yasalardaki değişiklikler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

CEO ile jant teli icin yazismak mi :)))

Hele koskoca ceo icin, teli tarif edin fransaya gitmisken alip gelecek muhabbetinden sonra sesli guldum :))

 

Allahtan crc , jenson , hibike falan varda parca ihtiyaci oldugunda boyle sinir harbi yasamiyoruz...

 

Bizim kullandigimiz bisikletlere uygun hic birsey bulunmuyor malesef ulkede fren balatasi lastik vb ggbi basit elzem parcalar bile yokoglu yok

Ha bisikletin kendisi de yok o yuzden onuda ydisindan aldigimiz icin senin gibi bir yol da izleyemiyoruz...

 

Bi kere hic unutmam , Trek slash icin arka sokma mil kirildi, Treke mail attim , adamlar birak ceo ya iletmeyi sasirip , e ulkenizde disti var neden orayi aramadiniz da taa bize usaye mail attiniz dediler... Bende ben basima gelcegi biliyorum nolur siz verin su parca numarasini dedim...

Amazondan 3 gunde mi 4 gunde mi ne kapima gelmisti :)

Tr ye kalsa bi sonraki sevkiyatta yani 3-4 ay icinde gelecekti...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@AlperD eDevlet'ten başvurumu yaptım. Faturayı, eposta dökümlerini PDF olarak başvuruya ekledim. Yarın da ıslak imzalı başvuru dilekçesini tüketici hakem heyetine teslim edeceğim. Bu şekilde işleme alınıyormuş başvuru.

 

Ayrıca Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'na da soruşturma talebiyle başvuru yapacağım.

 

Tüketici hakem heyetinden, yasanın 11. maddesi 2. fıkrasına dayanarak bisiklet bende kalmak şartıyla fatura bedeli üzerinden belii oranda ücret iadesi talep ettim. Firmanın bu bisiklete hiçbir şartta yedek parça sağlamayacağı belli oldu. Bu yüzden, gelecekte meydana gelebilecek ve daha kapsamlı parça değişimi gerektirebilecek durumları (karbon kayış değişimi, göbekten vites sistemi onarımı vs.) da göz önünde bulundurarak, %40 oranında ücret iadesi istedim. Bahsettiğim parçaların yurtdışı fiyatlarını, Türkiye'ye geliş masraflarını vs. belgeledim, hakem heyetine bunları da sunacağım.

 

Ama benim asıl amacım, firmanın soruşturma geçirmesini ve ceza almasını sağlamak. Burası kafalarına göre at koşturabilecekleri 3. dünya ülkesi değil, yasalara saygılı olmayı öğrenecekler bir şekilde. Umarım ufak da olsa bir katkım olur bu süreçte.

OnLyTNT, AlperD and Altan Yoklar beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok