Civilization VI
0

Bu konuda 15 mesaj var

Oyun dün itibariyle çıktı piyasaya. Bir kaç saat oynadım ama bana mı öyle geliyor yoksa çok sıkıcı bir oyun mu olmuş?...

 

Beyond Earth'e laf ediyordum ama bu ondan da bayık çıktı bence.

 

Var mı oynayan ve yorum yapacak olan?

 

 

T800 beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de şeyli versiyonunu oynadım. Oyun bence daha oturmamış.

 

@@ObiWan hocam MilesTeg'in dediği Civ V'deki gibi her erada özellikle belli bir olay burada yok. Mesela Civ V'de oyun başında, şehir kurma mücadelesi veriyorsun. Daha sonra din keşfetme/bulma ooluyor, daha sonra kültür/turizm olayının temellerini atman gerkeiyor. Artından ideology/tourism pressure olayıyla ilgilenip en son da artık oyunu ne ile kazanmak isteniyorsa ona yoğunlaşıyordu.

 

Ben ilk civ6 oyunu kolay olsun diye Emperor'da oynadım. Yanmdaki iki ülkeyi ele geçirmek haliyle zor olmadı ve diğer kıtaya geçtim, onun da şehrini gayet kolaylıkla aldım. Bu dediğim olayların ms1000'e kadar falan sürdü. yalnız ondan sonra dedim "baymasın şimdi oyun, science victory kasayım" diye uğraştım. ama ne uğraşma, belli bir ideology'i ona göre yönlendiremedim. tamam civic kartlarla var ama oyunu 1930'da mı ne bitirebildim. Bak bu en azından fazladan 150 turn falan ediyor. Ben oyunu zaten en fazla 50-60 turn ile bitirebilirdim sadece başlentlere kasıp:

 

Ayrıca oyundaki pantheonlar çok zayıf, gerçi ben modla oynuyordum civ v'ı o yüzden bir şey diyemeyeceğim. adam akıllı faith veren pantheoın yok. ancak binalarla kasabilirsiniz, onları da zaten herkes yapabiliyor.

 

Great personları kafanıza göre kullanamamanız bana çok ters geldi. Mesela wonder yapacam engineer kasıyorum, bi bakıyorum bana verilen engineer wonder construct boost'u yapamıyor. eee ne yapacam ben onu? pass dieyip ötekine geçsem o da ne olacağı belli değil.

 

bir de wonder construct olayı inanılmaz zor. ya oyunun sonuna gelmişim artık bütün teknolojiler açık ve neredeyse bütün production işlemlerini yapmışsın ama bir wonder yapacaksın 20 turn  sürüyor. Bak şöyle diyeyim oyunu science victory kazanmak için uğraştım dedim ya. sadece science victory için gereken binaları yapmam 70 turn falan mı ne sürdü, bir de bunu başkentte yapıyorum düşünün. Production'ın en iyi olduğu yerde yani. sadce başkentte production olsun diye 4-5 şehrime başkentten trader yolladım üstelik.

 

bilmiyorum, bazı şeyler hala eksik gibi.

 

Ekleme olarak, teknoloji ağacı çok zayıf. Bazı teknolojiler çok çabuk geliyor. Örneğin ilk uçakları bulduktan sadece 2 teknoloji sonra bir üst seviye uçaklara geçebiliyorsunuz. Toplam 68 tane teknoloji olması lazım, civ v'da bu sayı 98'di sanırım. Teknolojinin çok veya az olması şunu değiştirir. Belli bir seviye birimlere geldiğinizde onları kullanmak veya onlara karşı olarak kullanıcak birimlere ulaşmak çok kolay ve çabuk olmaz.

 

Ekleme 2: Science Vic için 70 turn demişim ya gerekli olan birimleri yapmak için. İşte ona 30 turnlük space district inşa etme süresi dahil değil.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@ObiWan çoğunu @@wazzap yazmış zaten. Genel anlamda bir tekdüzelik var oyunda. Bazı şeylere ulaşmak çok kolayken diğerlerine ulaşmak da çok zor. İkisi de bence oyundan uzaklaştırıyor insanı.

 

Tahminen zaman içinde ince ayar yapılacaktır ama oyunun genel havasında tarif etmekte zorlandığım bir kopukluk var. İçine çekemedi beni bir türlü - ki çok sevdiğim bir seridir Civilization. Bunu da ayarla düzeltemezler zaten.

 

Bakalım bir süre daha tanıyayım oyuna, o değişmese bile ben adapte olabilirim belki.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Civ5 çıktığında da benzer şeyler olmadı mı? Bence Civ 5'in çıkışından çok daha iyi durumda oyun. Ayrıca aynı anda herşeyi yapabilme olayını kasten engellemiş, bir yol seçip o yolda ilerlemekle sonuç alınabileceğini designerlar kasten yapmış olabilir. Tabi yön değiştirirseniz otomatikman çok turn kaybediyorsunuz ve geri kalıyorsunuz gibi. 

Bilmiyorum tabi, ben size göre az oynadım, yavaş yavaş ilerliyorum diyelim :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İlk çıkış bazında @@ObiWan'a hak vermemek elde değil tabiki. Buna Civ sayısından bile bakılabilir. Distric bazında benim de dikkat etmediğim kısımlar olmuş. Örneğin "overlap" mevzusu. Civ v'da ne kadar az stack yapmak gerekirse burada da o kadar stack yapmak lazımmış. Örneğin industrial disctrict özellikle stack yapılması gereken kısımlar. Zaten o districtlerin içerisinde bazı şeylerin 6 tile uzaklıktaki şehirleri de neden etkilediği bu şekilde anlam kazanıyor. Ben mesela bu olayı daha bugün öğrendim. Örneğin collessium wonderı'nı öyle bir yere yaparsınızki 3 hatta zorlarsanız 4 şehri de etkileyip büyümede ciddi anlamda verim kazanabiliyorsunuz.

 

Şu videoda mesela teknik anlamda detayları iyi vermişler. Sanırım bu district mevzusunu tam anlamıyla kavramadan oyunu satın alıp multi ortamlara akmak hata olacaktır. En azından benim için. : :) 

ObiWan beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Benim yorumum biraz daha sığ olacak şu an için ama ben ve arkadaşımda ki en büyük problem unitleri bulamamak :D Haritada bir unit kaybolursa göremiyorum bulamıyorum, explore'a gönderdiğim unitin ne civarda olduğunu bulmak ölüm. Tamam grafikler göze hoş gözüküyor ama üzerinde birşeyler bulmak ciddi problem. 

 

Birde f1 veya f3'e bastığımızda elimizde ne kadar unit var diye bir rapor gelirdi onu niye kaldırmışlar anlayamadım bir türlü. Elimde neyden kaç tane var bilmiyorum. Bu menüler Civ1'den beri var hiç ellememişlerdi gidip niye bozdular düzeni anlamak imkansız. 

 

İnce detaylarda çok eksik var yazılacak aslında, trader gönderiyorsun işi bitiyor geliyor. Tamam çok hoşta bu adam önceden nereye gidip geliyordu bi yazıver. Üstte kocaman boşluk var orada yazsan ne olacak. Elimde 7 tane trader var hepsini ezberden mi bilmem gerekiyor vs vs...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Reports kısmında hepsinin olması lazım. Ayrıca tuş atama olayını eklemişler optionsdan. 

Fakat genel olarak bazı eksiklikler var. Onları forumlara falan yazıp istekte bulunmak lazım. Genelde basit bir patchle halledilebilecek şeyler gibi gözüküyor.

Mesela ben de ok tuşları yerine w a s d uyumlu bir key mapping istiyordum, böyle bir profil koyabilirlerdi. 

Ayrıca Civ5'te tuşları yazardı her ikonun üstüne geldiğinde, bir süre sonra tuşlara alışırdın. Burda tuşları değiştirmişler, hangi tuş olduğu da yazmıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

AMD gpu larda performansı felaket görünüyor. Düzelir herhalde. Niye dx12 destekli çıkmadı mı bu? veya destekte mi sorun var?

 

Bence şu worker ların ömrü olması gibi değişiklilkler iyi olmuş. Tecrübeli oyuncular otomatiğe bağlıyor bir aşamaya kadar bir süre sonra. Bu tip kural değişiklikleri yeniden düşünmelerini gerektiriyor.

 

Biraz toparlasın oyun , o zaman alırız. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Civ VI Fall update çıkmış. Dx12 desteği gelmiş deniyor. AMD 'nin bunu destekleyen yeni sürücüsü de çıkmış bugün.

 

Update'den sonraki yorumları alalım?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Almayı düşünüp pahalı diye almayanlara sesleniyorum ! Apple store'dan alıcak olanlar ve parasını geri isteyenler bana özelden yazsa ya :) 

Atrin tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok