Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content on 28-08-2020 in all areas

  1. 6 likes
    Güle güle kullan Delid + sıvı metal uygulaması en iyi şartlarda 20 derece, ortalamada da 10-15 derece arası fark yaratıyor zaten. Sende 15 derece gibi bir iyileşme olmuş. Kendi uyguladığın termal macunun da bir "curing" süresi var elbette. 10-15 gün kadar sonra 2-3 derece daha iyileşme bekleyebilirsin sıcaklıklarda. Yapılan işleme dair birkaç fotoğraf da koyalım:
  2. 2 likes
    950 liraya cikmis simdi neredeyse %50 artmis fiyati yuh!
  3. 1 like
    @Peregrine IMEI kopyalama ile hallediyorlar.En son aldığım telefonlardan birinin imei numarası Turkcell Vınn modemdi.Diğeri kırılan bir lenovo P5 ti sanırım.Sistemde Xİaomi Mi Max 3 olarak değil Lenovo P5 olarak görünüyor.
  4. 1 like
    Yavaş at amk, yani bmw'ye binen biri olarak hiç mercedes'e binmemiş olsak inanacağız. Sırf audi desen hak verirdim ama bmw kadar olmasa da mercedesini seven ve yaşatan bir kitle var. Sen barzo alemlerde takıldığın için görmüyorsun o ayrı. Bizim kaptan abilerimizde bir mersolar var 80 küsür model, kız gibi, görsen oturur ağlarsın.
  5. 1 like
    @escape Kendime ve çevremdekilere bu şekilde belki 20 adet telefon aldım.Hiç problem olmadı.
  6. 1 like
    Ilk version’da her oyun icin ayri profil gerekiyordu. Nvidia kendi superbilgisayarlarinda oyunu calistirip yapay zekanin training’ini yaparak profil olusturuyordu, o profile gore GPU’daki tensor core’lar goruntuyu isliyordu. Ikinci version’da sanirim genellestirilmis bir algoritma kullaniyorlar. Ilk version’da farkli oyunlarla train ederek gelistirdikleri bu genel algoritma DLSS destekleyen her oyunda calisiyor. Yine de oyunun DLSS desteklemesi icin arka planda driver’lara motion vector’leri iletmesi gerekiyor. Ucuncu version’da bu motion vectorleri kendileri generate ederlerse oyunun DLSS destegi olmasi gerekmeyecek, her oyuna uygulanabilen genel bir teknik haline gelecek. Belki oyunlarin performans yeterli olmadiginda ic cozunurlugu dusurup fps’yi sabit tutmasi gibi, nvidia driver’da ic cozunurlugu ayarlayip AI ile bosluklari dolduracak. “Optimal” ayarlarda, normalde takilma hissedecegimiz, kartin yuku iki katina ciktigi icin oyunun 60 fps’den 30’a dusecegi kalabalik bir sahnede, ic cozunurlugu yariya dusurmek yerine 2/3‘e dusurup fps’yi de 40-45’e dusururlerse Gsync/VRR sayesinde yavaslama hissedilmez, DLSS sayesinde goruntu bulanmaz. DLSS ile ekran karti goruntuyu 2D resim upscale eden dandik yazilimlar/yontemler gibi islemiyor, 3D’de hangi objenin onceki karelerde nerede oldugunu, bu karede nereye geldigini bilerek cikardigi veri ile isliyor. 1080p goruntuyu rescale edip 4K’ya cikartip icerige akilli sharpening filtresi uygulamak gibi degil. Bir suru dusuk cozunurluk ve yuksek cozunurluklu foto ile train edilip aradaki bosluklari akilli dolduran “resim yukle, cozunurlugunu arttirayim” hikayeleri gibi de degil. Anladigim kadariyla tam olarak temporal AA, temporal SS gibi de degil. Her kare akillica secilmis noktalari yuksek cozunurlukte render ederek, zaman icinde bu bilgiyi accumule edip kullanarak o noktalarin objenin hareketi sonrasi nihai pozisyonunda alacagi goruntuyu reconstruct ediyor. Yani sentetik kare yok, her karede (1) gercekten render edilen noktalar var, ama yine her karede (2) onceki karelerdeki bilgi ve bu yeni karede yeni render edilmis noktalardan yola cikarak yapay zeka ile uretilen noktalar var; bu 1/2 noktalarin yerlerinin secimi de her karede degisiyor. En azindan ben boyle anliyorum. Hatirlarsaniz Metro’da RT ile GI yapiyorlardi ama goruntude kenarda kosede fijirdayan yerler yakalamak mumkundu. Dolabin icinde karanlikta kalan yer onceki karelerde gozukmedigi icin reconstruct edilmesi de zaman aliyordu. Veya Quake II RTX’in ilk versionunda patlamalarda goruntu bozulmalari oluyordu. Iste icerigi bildigi icin yeni karede bunlarin oldugu noktalarin tamamina yakinini tam cozunurlukte render eden, goruntunun baska yerlerini cogunlukla onceki karelerden construct eden akilli bir algoritma olusturmayi basardilar ki o bozulmalar gitti. Bu daha baslangic. Deepfake benzeri mantikla goruntuyu sentetize edecek hiza ulassinlar, oyunlarin cehresi degisecek. “Vay be, oyunlar eskinin CGI filmleri gibi oldu” demek yerine “yuh be, ne dandik oyun, eskinin CGI filmleri gibi” diyecegiz. Edit: Sunu yazmaya verdigim vakte degdigine kanaat getirecek kadar mevzuyu elzem goren beynimin noronlarini ..keyim. Yas kirki gecti, disarida armageddon, ben hala Quake II.