Eat my dust, dust eaters.
2 2

Bu konuda 723 mesaj var

ses izolasyonunu geçenlerde almıştık, bugün tüm kapılara döşedik. arabanın içi bir acaip oldu sanki sesler kara delikte kaybolup gidiyormuş gibi kulağım tıkanmış hissiyatı yarattı :lol: çok farketti. hatta o kadar farketti ki eskiden varlığının bile farkında olmadığım camdan gelen hafif rüzgar sesinin farkına varır oldum. onun çözümü de çift cam kullanmak (orjinalinde var) ama öyle bir şeye girmem, fazlasıyla ağırlık yaratıyor araçta.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 7/30/2018 at 7:56 AM, TiesTorN said:

yalnız şanzımanı yaptırdığımdan beri süregelen bir ısınma sorunu vardı, kısa mesafede önemsiz, uzun yolda hava çok sıcaksa (30+ c) kilometrelerce rampa falan çıktığımda ortaya çıkıyor sorun, şanzıman hararet yapıyor. onun için valf gövdesini açtırdım geçen hafta, daha önce şanzımanı revize eden atco denen şerefsizlerin valf gövdesi içindeki basınç yolunun vidalarını hiç sıkmadığı gevşek bıraktığı ortaya çıktı, ordan basınç kaçırınca şanzıman ısınıyor doğal olarak... neyse bakalım umarım sorun gerçekten ondandır yoksa şanzıman yine komple inicek bir ara. artık önümüz kış, ısınmaz zaten. bir dahaki yaza girmeden yaptırabilirim.

 

bu yapılan işlemden sonra bir tık iyileşmişti şanzıman ama sorun o değilmiş. kış boyunca hava soğuk olduğundan çok sorun olmadı ama zorlaya zorlaya içinde hangi contaları patlattım bilmiyorum, artık hava 20c olsa bile 1 saatlik yola gidince (rampa olmasa bile ve pek zorlamasam bile) hemen hararet ve vuruntu yapıyor şanzıman, yarrayering oldu...

 

atco'ya verdikten sonra geçen 2 senede şanzımanın içi ve çalışma mantığı vs. hk bilgim kat kat arttı, atco'nun nasıl bir o.ç. olduğu hakkındaki duyumlarım da baya arttı sağdan soldan oraya yaptıranlardan. değiştirmeleri gereken contaları aslında değiştirmemeleri eskileri bırakmaları, türbün'ü 0'dan yapmak yerine üstüne balata yapıştırmaları (sürtünme ve sıcaklık yaratıyor) gibi gibi...

 

bu sefer işi şansa bırakmayıp, tüm revize kitini (conta, piston vs) hatta daha da fazlasını kendim isviçreden getirttim. geçen hafta şanzıman işçiliğine gözüm kapalı güvendiğim ustama bıraktım aracı. yine indirilip dağıtılacak koca şanzıman. içinden ne saçmalıklar çıkacak merakla bekliyorum.

 

keşke daha önce bu adamı tanısaydım da buna verseydim. en çok sinirime dokunan şey zaten yaptırmış olduğum şeyleri doğru yapılamadığı için tekrar yaptırmam. tamamen para israfı, sinir stres. bu adamın en iyi özelliği yaptığı işi sahiplenmesi. yaptıktan sonra bir sorun çıktığında diğerleri gibi tekrar para istemiyor. benim hatam diyip komple dağıtıp yeni baştan yapıyor tek kuruş istemeden.

Hamso, quad, Firienholt and 1 other beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yalitimi hangi malzemeyle nerede yaptirdiniz acaba?

 

Bir de ne kadar tutuyor tahmini boyle bir islem?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
58 minutes ago, immo said:

Yalitimi hangi malzemeyle nerede yaptirdiniz acaba?

 

Bir de ne kadar tutuyor tahmini boyle bir islem?

60 DNS ses yalıtımı kullandık. HB gibi Türkiye sitelerinde gördüğünüz 60 DNS yazılan ama gerçekte 40 bile olmayan çöplerden değil, 6 ay önce falan yurtdışından pahalı kaliteli bir şey getirtmiştik, linki kontrol ettiğimde bulamıyorum muhtemelen stok bitmiş.

 

uygulamayı kendimiz yaptık, herhangi bir yere yaptırmadık. biz indirimli almıştık 1700 TL'ye gelmişti. gümrük de vermedik. şu anki fiyatı ve gümrük de eklenirse 3000 TL gibi bir şey olacaktır sadece malzeme ücreti.

immo and pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

neredeyse 1 ayın sonunda şanzıman maceramı da kapatmış oldum...

 

ilk olarak şanzıman dağıtıldı ve daha önce yapan atco'nun aslında hiç bi skim yapmadığını gördük. şanzıman içinde değişen fazla parça yoktur, mekaniğe bir şey olmaz zaten. aşınan ve eskiyen şeyler contaları (o-ring) ve balatalarıdır. bi de türbün işte (tork konvertörü)

 

o-ringlere baktık hepsi taş gibi çıktı, 20 senelik resmen. hiç biri değiştirilmemiş. balatalara baktık, bir kaç tanesi değiştirilmiş onlar da ZF marka değil başka bir marka koymuşlar. türbün desen ne yapmışlar bilmiyorum, içini açıp bakan türbüncü (çok tanınmış ve dürüst biridir, bostancı sanayide zülfü diye biri) kötü durumda yenilememiz lazım deyip sonnax marka güçlendirilmiş balatalar ile yeniledi. o.ç. atco tamir kitlerini alıp bunların hepsini güyya yapmıştı 2 sene önce.

 

velhasıl kelam, şanzıman takıldı verildi, taktım laptopu teste çıktım sıcaklık kontrolü için. ilk dikkatimi çeken şey sıcaklığın çok yavaş artıyor olması oldu. eskiden şanzıman içinde neler yaşıyodu bilmiyorum ama şu ankinden 2 kat daha hızlı artardı sıcaklık cold starttan itibaren. muhtemelen o-ringlerin eskiliğinden ötürü basınçlı sıcak yağı tutamayıp salıyordu + türbün daha çok kaydığı için sıcaklık yaratıyordu. neyse, sıcaklık yavaş artmasına yavaş artıyordu ama yine de sanki hiç soğutması yokmuş gibi stabil bi şekilde sürekli artarak devam etti, 30dk'nın sonunda 130c sıcaklığa ulaşıp her türlü küfürü saydırarak kapadım kontağı...

 

günler süren kafayı sıyırma seansı ve bu sorun neyden kaynaklı olabilir konulu araştırmamdan sonra ana motor radyatörümün tıkalı olabileceğini düşündüm. (benim araçta motor ve şanzıman aynı radyatörden soğuyor) radyatörün üstünden motor soğur, alt kısmından şanzıman. radyatörün en son ne zaman değiştiğini bilmiyorum alırken üzerinde gelmişti muhtemelen çok eski, biriken tüm pislik alt kısma birikip şanzımanı soğutan kısmı etkiliyor olabilir dedim ve yeni sıcak iklim radyatörü sipariş verdim. standart radyatör 10lt kadar su alırken, sıcak iklim versiyonu 15lt alıyor ve içinde daha geniş soğutma yolları var. aşağı yukarı 1.5x soğutma kapasitesi var. her neyse, bu da takıldı araca, yine teste çıktım ve yine düzelmediğini gördüm. sinirden kafamdan ateş çıkıyodu artık :mrgreen: ha radyatörü boşuna mı aldım? hayır. takan usta eskisini sökerken rezil durumda olduğunu söyledi, altından hep kireçli bembeyaz pis pis şeyler akmış. içi kim bilir ne halde.

 

şanzıman soğutma sistemi 3 parçadan oluşuyor (şanzımanın kendisini de sayarsak 4) bunlardan 2si halledildi. şanzıman tamamen revizeli, radyatör de yepyeni. geriye 2 parça kaldı, eşanjör ve şanzıman termostatı. düşünüyorum, eşanjörü zaten arabayı aldığımda değiştirmiştim. termostatı da geçen sene değiştirmiştim. bu parçalardan olabileceğine ihtimal vermiyorum. ama yine de kafaya koydum bakılacak. termostat çıkarıldı bakıldı, tam bir çöp... 1 sene kadar sadece su ile kullanmıştım aracı antifriz koyulmadı hiç, muhtemelen onun kirecinden ötürü her tarafı kireç kaplanmış hatta çürümüş, içinden bi parçası koptu falan. oha dedim. eşanjöre bakıldı, görünürde hiç bişey yok tertemiz. ama dedim bu kadar kireç çıktıysa diğer parçalardan bunun içindeki gözenekler de kesin tıkanmıştır. gözü karartıp gittim iki parçayı da yenisini alıp taktım ve mutlu sonla bitti. soğutma sistemindeki tüm her şey çöp olmuş haberim yokmuş :facepalm:

 

şanzıman revizyonundan sonra araç bariz şekilde yere daha iyi güç aktarıyor. eskiden muhtemelen kaçırdığı için tam güç veremiyordu yere. eskiden 1. viteste gazı kökleyince sürekli esp ışığı yanardı, şimdi 2. viteste dahi esp ışığı nerdeyse sönmüyo 3e atana kadar sürekli patinajda. lastikler ısınana kadar tabi. ısındıktan sonra 2de de bırakmıyor, koltuğa yapıştırıyor.

Thustu, Hamso, quad and 6 others beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

araçtaki ana sorunlar bittiği için ince işlere geçtik. dün akşam çektik arabanın yanına bi masa sandalye, oturdum arabaya bağladım laptopu gizli özellikleri inceledim biraz... arabanın tüm elektronik beyinleri sorunsuz şekilde çalışmadıkça bu ayarlar incelenemiyor hata veriyor araç. tamamını yenilediğimiz için artık girebiliyoruz. neyse, araç hareket ettiğinde otomatik kilitlesin, arka park sensörünün sesini yükseltme vs. gibi ayarlara bakarken özellikle dikkatimi çeken klima sisteminin "hot climate" ayarı oldu. google'da araştırdım bu nedir diye ama nafile; kimsenin haberi bile olmayan, muhtemelen sıcak iklimli ülkere satılan araçlarda açık olan bir özellik. klima daha iyi soğutuyodur heralde diyip biz de denemek için açtık. bu sabah 26c havada güneşin altında bi deneyeyim şunu dedim ve gerçekten de muazzam farkettiğini gördüm. neredeyse dondurucu soğuklukta üfler hale gelmiş klima, inanılmaz bir soğutma kapasitesi oldu aracın. başka başka ayarları da zamanla inceleyeceğim.

Altan Yoklar and Thustu beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
16 dakika önce, TiesTorN said:

araçtaki ana sorunlar bittiği için ince işlere geçtik. dün akşam çektik arabanın yanına bi masa sandalye, oturdum arabaya bağladım laptopu gizli özellikleri inceledim biraz... arabanın tüm elektronik beyinleri sorunsuz şekilde çalışmadıkça bu ayarlar incelenemiyor hata veriyor araç. tamamını yenilediğimiz için artık girebiliyoruz. neyse, araç hareket ettiğinde otomatik kilitlesin, arka park sensörünün sesini yükseltme vs. gibi ayarlara bakarken özellikle dikkatimi çeken klima sisteminin "hot climate" ayarı oldu. google'da araştırdım bu nedir diye ama nafile; kimsenin haberi bile olmayan, muhtemelen sıcak iklimli ülkere satılan araçlarda açık olan bir özellik. klima daha iyi soğutuyodur heralde diyip biz de denemek için açtık. bu sabah 26c havada güneşin altında bi deneyeyim şunu dedim ve gerçekten de muazzam farkettiğini gördüm. neredeyse dondurucu soğuklukta üfler hale gelmiş klima, inanılmaz bir soğutma kapasitesi oldu aracın. başka başka ayarları da zamanla inceleyeceğim.

 

burada geçmiş

 

http://e38.org/B090398_Att2_CKMSet.PDF

 

823 HOT CLIMATE VERSION :  IHKA programming enhanced to produce more cooling output when selected to “hot country”. (Footwell and defrost vents closed to allow more center vent air for maximum cold air.)

 

benim anladığım orta hava kanallarına daha fazla hava göndererek araba içine daha kuvvetli hava veriyor. soğukluk derecesi değişmez aracın. sadece daha çok daha hızlı üfler gibi. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

döküman iyiymiş. ama daha soğuk hava verdiğine eminim eski halini de biliyorum. ayrıca ben kapanan bir kısım farkedemedim her yerden veriyordu soğuk havayı. daha hızlı falan da üflemiyor fanın seviyesi belli. kompresörün valfini daha fazla açarak soğukluk seviyesini arttırmak pekala mümkün.

 

not: tekrar okudum da, "produce more cooling output" demiş. soğukluk seviyesini de bir miktar arttırması olası yani.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

evet yaptığım araştırmalar sonucu gerçekten de dediğim gibi valfin daha fazla açılarak daha soğuk hava verildiğini öğrendim. bmw dökümanında eksik yazıldığı, yeterince açıklanmadığı söyleniyor.

 

neyse,

 

arabada bosch buji var, internette çok sayıda yorum okumuştum bosch marka bujilerin zamanla gevşediğini, sanırım benim de başıma geldi. yağ izleri oluşmaya başlamış üst kapaklarda, gevşemesinden ötürü yağ buharı kaçırıyor muhtemelen. en kısa sürede kapakları açıp sıkacağım bujileri. tamirciye götürsem yarım saatlik iş ama neden para vereyim kendim yaparım her türlü alet edavat var zaten. merak ettim gerçekten gevşemiş mi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bela gibi araba amk :lol:

 

bizim garajdan dik rampa ile çıkılır. tam her şey bitti dedik bu sefer de soğukken ilk çalıştırmada garajdan çıkarken rampada şanzıman boşa düşüyor 1-2 saniyeliğine sonra toparlıyor. o sırada "transmission fail" hatasını basıyor tabi. ben sorunu direkt tahmin ettim zaten, selenoid. şanzıman komple revize oldu ama valf gövdesindeki selenoidler hiç değişmedi, en eski parçalar, kesin bunlar ölmeye başladı dedim. gittim benim ustaya çıkma başka selenoid buldurdum onları taktık denemek için ve sorun düzeldi. bozuk olanlar şimdilik idare eder (ısınınca sorunsuz) ama seneye kıçıma bir 5000 tl daha kaçacak gibi görünüyor. hatta döviz fırlarsa daha da fazla.

 

buradan çıkarılacak ders: eski lüks araba alırım tamir ettiririm ne olacak diye düşünmeyin, 9823164982379847298749823 tane şeyi var tamir edilecek, bitmiyor.

 

gerçi biraz da bizim pimpirikliliğimizden oluyor. sanayideki adamlar diyor başkalarının çöp durumundaki arabaları bile bu kadar sorun çıkarmıyor, siz bebek gibi bakmanıza rağmen sürekli bi sorun var anlamıyoruz... sakınan göze çöp batar misali :D 

Thustu beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
8 minutes ago, Najaz said:

Sat & Kurtul

sizdeki de nasıl mantık be kardeşim, zaten yaklaşık 100k harcayıp baştan aşağı yenilemişim, yenilenmedik bir kaç noktası kaldı diye arabayı satayım da benden sonra alan mı sürsün sefasını?

Thustu beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 dakika önce, TiesTorN said:

sizdeki de nasıl mantık be kardeşim, zaten yaklaşık 100k harcayıp baştan aşağı yenilemişim, yenilenmedik bir kaç noktası kaldı diye arabayı satayım da benden sonra alan mı sürsün sefasını?

 

Yazdıklarından anladığım kadarıyla o sefa bir türlü sürülemiyor yalnız. Arabaya her bindiğinde "acaba bu sefer hangi parçası arıza çıkaracak?" kuşkusu, arabadan alacağın bütün keyfi berbat eder. Gel yol yakınken sat aracı, pimi çekilmiş bomba başkasının elinde patlasın :D 

Najaz tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 minutes ago, Najaz said:

 

Yazdıklarından anladığım kadarıyla o sefa bir türlü sürülemiyor yalnız. Arabaya her bindiğinde "acaba bu sefer hangi parçası arıza çıkaracak?" kuşkusu, arabadan alacağın bütün keyfi berbat eder. Gel yol yakınken sat aracı, pimi çekilmiş bomba başkasının elinde patlasın :D 

o anlattığın şey benim için bir hobi aslında. arabayı tamir etmekten sorun çözmekten zevk almıyor olsam neden bu kadar tutayım bu aracı? arabanın neredeyse her vidasına kadar ezbere biliyorum her noktasını, çıkan sorunların sebeplerini de biliyorum. bugüne kadar her şeyi de çözdüm&çözdük, çözemediğim bir şey olmadı. bu araba benim elimde patlamaz ama başkalarının elinde patlayacağı kesin :) zayıf kalplilerin ve teknik bilgisi zayıf insanların kullanabileceği arabalar değil.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, stardust said:

ya o arabayı kullanıyor mu sanıyorsunuz. kullandığı araba kartal... birazdan siler bu mesajımı da.

lpg'li kartal sürdüğümü daha önce de yazmıştım zaten gizli bir şey değil ki :baba: günlük 4.4 araba mı sürcektim trafikte :lol:

 

şöyle dolu yağarken çekilen uyduruk bi resmi var elimde, idare eder işte alın resmi :lol:

 

kartal.PNG

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

en rezil cinste bisiye  biniyor ki heralde sonra bmwsine binince tabii ya oh fark bak desin

 

insan evladi model bi araca binse  fark batacak

 

bu yine iyi  bunu satip fi,at 126 bis falan alip sonra ic mekan cok genis emim manda kasa diyebilirdi

 

kus serisi hele kartal nedir beee

 

bari reno 9 neydinde polis arabasi makam arabasi devletten diyip idare edeydin

 

bunndan inip hafta sonu 1 milyon dolarlik maclaren bugati falan bisilerede binsen ben saymam yok hukmunde

 

laan bizim burda sislide bu arac kuclari gormuyorum 40 yilin basi gec elemanlar oyle cistrakla dogan gorunumlu sahin gibi bisilerle gecebiliyor

 

kus serisi oerrtalikta audi merso dahil hepsinden nadir

 

anadoluda degildir belkide hala ama buralarda gormek ciddi dert

 

hele ki kartal be kardesim

 

dobloya binerim ona binmem son kartala bineli 20 seneyi gecti sanirim.scooterin arkasina binmeye razi gelebilirim buna gelmeyebilirim.

cik cik cik

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
18 minutes ago, Whooosh said:

Bu arada siz Star'ın Ties'i pintilikle suçladığına bakmayın, al birini vur ötekisine..

 

bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim :lol:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
2 2

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok