Nvidia GeForce RTX/GTX Turing Ailesi (2018-2019)
1 1

Bu konuda 730 mesaj var

Quake 2, isiklandirma, eski tip vs. RTX tabanli path tracing:

 

Bu da ayni projenin 20x0 serisi ile gelen ozellikler oncesi hali:

 

Isiklandirmanin daha dinamik degistigi Doom 3 ile benzer bir demo gordugumuzde daha da etkileyici olacak. 

 

Simdiden not duseyim, en az 10 yil her yeni cikan kartla bu teknoloji ilerleyecek. (1) 60fps ustune cikmak mumkun olacak, (2) bu proje isigin ilk carptigi yuzeyden sekip ikinci yuzeyi aydinlatmasina izin veriliyorsa bu sayi artacak ve nihai goruntu daha gercekci hale gelecek, (3) ekrana sacilan isin sayisi artacak ve denoising ihtiyaci azalip goruntu daha net (daha az blurry) olacak. Her seferinde nvidia “simdi ray tracing daha iyi” diyecek, sikayet ekibi “hani nvidia ray tracing’i cozmustu” diyecek. Ama bu nesilde nvidia’nin ray tracing ile oyunu 60fps calistirarak diger tekniklerle elde edilen goruntu kalitesini asmis olmasi bunu yeni nesil grafiklerin baslangic noktasi yapiyor.

 

Nasil GeForce 256 ile yeni nesil oyunlarin onu acildiysa ama 4-5 yildan once bunu gerektiren oyunlari gormediysek, nasil o zamana cok daha iyi kartlar ciktiysa ve nasil anca 10 yil sonra her oyun bu teknolojileri gerektirdiyse, ayni gecisi bu teknoloji icin de bekleyebiliriz. Yani satin almanin acelesi yok. Ama tatminsiz feryatci millennial kulturune kaptirip bu teknolojiyi gereksiz veya gimmicky sanmak hata olur.

 

AI uniteleri buyuk ama aslinda RT uniteleri donanimda cok yer kaplamiyor. Nasil GeForce256’dan GeForce 2’ye geciste cift doku kaplama ozelligi geldiyse ilk RTX neslinden ikinciye geciste RT unitelerinin sayisini iki katina cikarmalari beklenebilir. O yuzden bir sonraki neslin ciddi miktarda daha iyi sonuc verme ihtimali yuksek. Kartin tamami ayni tutulup sadece RT unitesi sayisi arttirilarak ister hiz, ister kalitede artis saglanabilir. Oyun islemciyi %3 gibi komik miktarlarda kullaniyor. Tamamen GPU bound. Cozunurlugu dusurunce ray tracing ile 240 fps’lere cikiyor. Eger RT unitesi sayisi arttirilirsa, bottleneck oradaysa rahatlar, bottleneck denoising’deyse daha az agresif denoising gerekecegi icin yine rahatlar.

 

Geriye ortalama oyunda 4K’da 60fps yerine 120fps verebilmek kaliyor. 4K’da hafiza ihtiyaci artiyor, orada sikinti yasamayacak kadar hafiza eklediklerinde buna erisim cok kanalli oldugu icin bant genisligi de artiyor. GPU uretim teknolojisinin izin verdigi kadar ROP sayisi ve yuksek saat hizi ile desteklediklerinde bu performans artisi elde edilecek. Muhtemelen iki-uc sonraki nesilde. Yani yeni bir teknoloji gerekmiyor, bu RTX mimarisinin ilk kartlari uzerine 2-3 refresh geldiginde 4K 120hz ekranlari tam hizda besleyebiliyor olacak (oyun ray tracing kullandiginda bile), sonra gelecek her yeni kartla ray tracing’in kalitesi artacak.

 

Tum bunlar olurken AI unitelerinin yeniden programlanabilirligi ve bu kodun arka planda machine learning kullanan supercomputer’larla hazirlanmasi sayesinde ayni donanimi farkli sekilde kullanarak farkli grafikler elde eden driver’lar gorebiliriz. Bu gelisme arka planda paralel olarak ilerliyor olacak. Buradan akilli upsampling ile 4K vererek iki-uc nesil bekletmeden 120hz sunabilirler. Veya gercek 4K’de oyunun depth buffer’indan gelen bilgiyi kullanarak ara kareleri hesaplayan bir teknikle 60fps’den 120fps cikarabilirler, sonuc TV’lerin interpolation’i gibi olmaz, cok daha kaliteli olur.

 

Bu teknoloji ile hazirlanacak yeni nesil oyunlara UE5 oyunlari diyelim. Bunlar geldiginde onumuze 4K 120hz monitor koyup ray tracing ile tam hizda beslemek mumkun olacak. Bugun RTX karti alinca bu gelecekten fragmanlar goruyoruz, hepsi bir arada olmuyor. Ama gunumuzun oyunlarini da en hizli calistiran kartlar bunlar.

 

Fiyat abarti oldu, herkesin tadini kacirdi. Ama bu “UE5 oyunlari” piyasaya gelene kadar (1) Intel’den rakip kartlar ve AMD’den gec de olsa bir cevap gelecek, (2) eldeki eski kart stoklari eridigi icin yeni nesli yuksek fiyatlandirma ihtiyaci bitecek, (3) yeni teknolojinin arge masrafi early adopters’dan tahsil edilmis olacak. Fiyatlarda da bir normallesme beklenebilir.

 

Benim param var ve ruh hastasiyim diyen bugun 4K 120hz ekran ve iki 2080 Ti alip nvlink ile baglayarak Quake 2 RTX denemeli (cunku ne YouTube’de gorebilirsiniz, ne markette bulabilirsiniz). Ben bu iki kriterden sadece birini saglayabiliyorum simdilik.

epi tarafından düzenlendi
hakancez beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kablo geldi, freesync seçilebiliyor artık 2 modu var standart ve ultra, sanırım standart(34-72) ultra (38-144) aralığında çalısıyor, yani ultra moda alınca fps ile monitorun tazeleme hızı eşitleniyor standart modda hiç çalışmadı bende(sürekli 144hzde kaldı) fazla deneyemedim 3 oyunda(fh4 -wow-hots) felan denedim bir tık daha akıcı geldi  özellikle hots da, psikolojik değil gibi freesync açık iken. :) 

Fps 144 ustunde devre dısı kalıyor(dogal olarak ama, rtss ile sabitliyorum genede ustune çıkıyor) onu çozemedim

40 altına dusunce de garip parlama gibi(flicker ?) anlık anlatması zor bir durum oluşuyor.

Hoşuma gitti bundan sonra boyle kullanır deneyimlerimi aktarırım,

Birde ufak bir detay olarak gözümden kaçmış olabilir ya dp kabloya geçtiğim için yada bu son driver  ile nvida kontrol panelinden çözünürlük değiştirme yerinde çıkış renk derinliği 10bpc seçilebiliyor.Daha önce 8 diye hatırlıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
10 dakika önce, wazzap said:

Bence güzel olmuş, normal fiyattan 50$ falan aşağı çekse yeter bence.

 

2060'tan belirgin şekilde yavaş olursa 1660ti, 80-100 dolar fark beklerim şahsen. Şimdilik söylenti şeklinde gezinen speclere göre 1660ti %20 kadar gerisinde olacak. Ondan da %20 kadar geride 1660 olacak. Eğer son durum böyle olursa ve 1660ti'ın fiyatı 300 dolar olursa, 350 dolar verip 2060 almak mantıklı olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
Just now, mamad said:

 

2060'tan belirgin şekilde yavaş olursa 1660ti, 80-100 dolar fark beklerim şahsen. Şimdilik söylenti şeklinde gezinen speclere göre 1660ti %20 kadar gerisinde olacak. Ondan da %20 kadar geride 1660 olacak. Eğer son durum böyle olursa ve 1660ti'ın fiyatı 300 dolar olursa, 350 dolar verip 2060 almak mantıklı olur.

 

Ben soğutmasız ekran kartı için yazmıştım hocam. :) 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
20 dakika önce, wazzap said:

Najaz bile okumuyorsa artık sayfayı peheyyy. Forum bitmiş bitmiş :P

 

Oradaki kart 2080, benim linkteki 2080Ti :D

 

(Çevir kazı yanmasın taktiği)

Najaz tarafından düzenlendi
wazzap beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

Bu video artilarini da, eksilerini de guzel anlatmis. Filtreleme oncesi goruntu de videoya gorulebiliyor.

 

Kabaca (sayilari salliyorum) kart 10 ray sikabiliyorsa, 100 pixelin nihai hali icin her karede o 10 ray'in gonderildigi yeri random olarak degistiriyor. O fuzzy, karincali goruntu her karede degistigi icin ust uste her karede olmasi gereken nihai goruntuyle ilgili ek bilgi edinilmis oluyor. Bu kareler arasi bilgiyi kullanarak, son karede ray gonderdigi 10 yerin arasindaki bilgiyle birlestirip kare icindeki bosluklari dolduruyor. Yani komsu pixellerin bilgisini sadece o karedeki ray gonderilen bilgilerle doldurmuyor, onceki karelerden gelen bilgiyi de kullaniyor. Bu yuzden sadece ray tracing donanimi degil, bu nihai goruntuyu hesaplayan (reconstruct eden) programlanabilir islemci kismi onemli.

 

Eksileri onceki karelerden gelen bilgiler yeterli olmadiginda artifact olmasi (buna daha once Metro'da da dikkat cekmistim) ve kareler arasinda dramatik degisiklikler oldugunda (patlama vs) geciste hatalar olabilmesi, bir de goruntude bir yumusatma etkisi olmasi.

 

Kucuk gorulebilecek bir gelisme degil. Videoda dendigi gibi, eskiden bunlar yuzlerce CPU bir arada kullanilarak yapilan efektlerdi. Buradaki gibi denoising algoritmalari ile bunu gercek zamanli calistirmak uzerine ciddi calismalar yillardir suruyor ama bugune kadar mumkun olmamisti. Bunu yeni bir isiklandirma neslinin ilk ornegi olarak gormek lazim, her nesilde kalite ve hiz biraz daha artacaktir. 

 

TNT'de gelen 32 bit renk ve 32 bit doku destegine "ya bunu kaldiracak guc yok" diyerek gecmek mumkun ama TNT gelmeden oyun gelistiricilerinin bu ozellikleri kullanan yazilim tasarlamasi mumkun olmuyor. GeForce256'la gelen per pixel shading'i o donanimda yuksek hizda elde edemiyorsunuz ama GeForce256 gelmeden bu ozellikleri kullanan oyunlar hazirlanamiyor. Burada da ayni durum gecerli. Nasil TNT2'de performans yeni ozellikler icin daha iyiyse (ve driverlar oturmussa), nasil Geforce2'de performans yeni ozellikler icin daha iyiyse ve driverlar oturmussa, RTX'lerde de ayni durum olacak. Tick-tock veya yeni mimari, ardindan refresh gozuyle baktigimizda genelde bir sonraki yeni mimariye kadar oyunlar eskisini kullanir hale bile gelmiyor. Ama bir yerden sonra ortalama oyunlar yeni mimariye gore hazirlanir hale geldiginde eskisinde calismiyorlar bile (veya calissa da donup bakmiyoruz).

 

Iki yaklasim var teknolojide:
1. Apple: "bir seyi kullanilabilir olana kadar, iyi olana kadar piyasaya sunmuyoruz, ilk olmak onemli degil, olay biz piyasaya sundugumuzda basliyor cunku dogru zamanda, olgunlastiginda sunuyoruz". 

2. Nvidia: "ilk piyasaya sunan, ilk hazirlayan, teknoloji lideri biziz, gelecek nesil yazilimlar bizim donanimimizda hazirlaniyor, driverlari ilk biz gelistiriyoruz, bir sonraki nesil donanimda yazilimcilardan aldigimiz geri donuslere gore optimizasyon yapiyoruz". 

Bunlarin ikisine de kufrediliyorsa sorun bu firmalarda degildir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

2060 vs 1080 testte skorlar neredeyse denk durumda, Testlerde duruma bakarsak AMD'nin NAVI ciddi bir şeyler sunması lazım  nokta(.)  ,Artık 70w/120$'a  RX580'mi olur  yoksa 160w/200$ 1070TI'ye karşılık bir kartmı olur her ne düşünüyorsalar getirmeleri şart oldu, Nvidia'nın alt seride 1650-1660-1660TI ile AMD'ye neler yapabileceğini düşünmek istemiyorum.

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
12 saat önce, mehmetclk said:

2060 vs 1080 testte skorlar neredeyse denk durumda, Testlerde duruma bakarsak AMD'nin NAVI ciddi bir şeyler sunması lazım  nokta(.)  ,Artık 70w/120$'a  RX580'mi olur  yoksa 160w/200$ 1070TI'ye karşılık bir kartmı olur her ne düşünüyorsalar getirmeleri şart oldu, Nvidia'nın alt seride 1650-1660-1660TI ile AMD'ye neler yapabileceğini düşünmek istemiyorum.

 

 

 

14nm'ye geçtiklerin 970 seviyesinde performansı 165w güç tüketimi ve 240 dolar fiyatla sundular. Beklenen 150w altında güç tüketimi 200-230 dolar seviyesinde fiyat, 980 seviyesinde performanstı. Sürücülerle durumu biraz toparlasalar da beklentiyi karşılayamadılar. Şimdi Navi ile poz kesmiyor olmalarının iki sebebi olabilir:

 

1 - İkinci bir Polaris faciası yaşamak istemiyorlar.

 

2- Ya da ellerinde ciddi bir şey yok.

 

Rtx 2060'ın bu seviyede olacağı da belliydi. Çünkü Turing'li 3 gpudan yalnızca bir tanesi full olarak kullanıldı. O da tu106'lı 2070'ti. O da kırpılıp 2060 oldu. 2070 de 1080'den %10-15 kadar hızlıydı. Kırpık 2070 olan 2060 da %20 kadar geride. 1080'den de %5 kadar geride. 1660ti'ın da 1070 seviyesinde olmasını bekleyebiliriz. 1660 da 1060'tan belirgin şekilde hızlı olabilir. Bu boşlukları da Nvidia güzelce dolduracak demektir. Amd'nin en azından buralarda bir şeyler yapması gerek. Ama 590 gibi bir kart sunmuş olması, acaba bu modelle mi geçiştirecek diye düşündürüyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İki sorum olacak;

 

1- 1070'ten 2060'a geçmeye değer mi?

2- Oyunlarda vs. farkı açıkça görüyoruz. Fakat programlara geldiğimizde örneğin photoshop'ta 1060 ile titan arasında çeşitli işlemlerde 0.50 saniye gibi komik sayılabilcek bir fark var. Halbuki yoğun bir gpu kullanımı olan bir programda fark daha fazla olması gerekmez miydi?

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
5 hours ago, omertocarlos said:

İki sorum olacak;

 

1- 1070'ten 2060'a geçmeye değer mi?

2- Oyunlarda vs. farkı açıkça görüyoruz. Fakat programlara geldiğimizde örneğin photoshop'ta 1060 ile titan arasında çeşitli işlemlerde 0.50 saniye gibi komik sayılabilcek bir fark var. Halbuki yoğun bir gpu kullanımı olan bir programda fark daha fazla olması gerekmez miydi?

 

 

No

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@omertocarlos Ekran kartını değiştirmek için açtığınız oyunlarda 60fps nin altında kalıyorsanız o vakit geçilebilir, madem sizde 1070 var 120hz-144hz monitörü besleme ihtiyacı olmadıkça 1070'i değiştirmezdim. neticede 2.elde 1070'e müşteri bulup üstüne +800TL 1000TL vereceksiniz karşılığında +%30 performans gelecek. prof. uygulamalar uzun bir konu hiç girmeyeyim. :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
6 saat önce, omertocarlos said:

İki sorum olacak;

 

1- 1070'ten 2060'a geçmeye değer mi?

2- Oyunlarda vs. farkı açıkça görüyoruz. Fakat programlara geldiğimizde örneğin photoshop'ta 1060 ile titan arasında çeşitli işlemlerde 0.50 saniye gibi komik sayılabilcek bir fark var. Halbuki yoğun bir gpu kullanımı olan bir programda fark daha fazla olması gerekmez miydi?

 

 

1 - Değmez.

 

2 - Bu kısmı pek anlamadım. Hangi oyunda ne farkı? Programlamada hangi titan'la 1060 arasında komik farklar?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok