Amazon sorunlu alışverişler ve yardım hattı
1 1

258 posts in this topic

Eskiden satın aldığınız ürün fiyatı düştüğünde, eğer ürünü satan Amazon ise fiyat farkını bir süre boyunca iade alabiliyordunuz (Price match diyorlar buna, ama sadece kendi fiyatlarıyla match olayı).

 

Şu anda ise eğer ürünü satın aldıysanız, fiyatı ürün kargoya henüz verilmeden bile fiyat düşse para iadesi yapılmıyor. O yüzden boşuna uğraşmayın, direkt siparişi iptal edip yeni sipariş verin. Ben son aylarda birkaç kere bunun için yazıştım, hiç başarılı olamadım.

 

En son görüştüğümde kargoya verilmişti ve ne yapabileceğimi sorduğumda müşteri temsilcisi bana kargoyu teslim almayı reddedin, parayı iade alırsınız dedi. (5-10 dolar için uğraşmak istemediğimden iade etmedim.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Price Match" olayının millet suyunu çıkarınca kaldırdılar.

 

Aslında yapmak zorunda olduklarından değil ama mükemmel müşteri hizmetleri politikası anlayışıyla müşteriyi üzmemek için yapıyorlardı.

 

Hatta TiesTorN hatırlar, kendi de demişti, indirim beklemek gibi bir derdimiz bile yoktu. Alıp geçiyorduk, indirime girerse aradaki fiyat farkını geri alıyorduk.

 

Yanlış hatırlamıyorsam son 3 ay içinde yaptığın tüm alışverişler için geçerliydi bu olay.

 

Şuan sadece televizyonlar için uyguluyorlar bu "Price Match" olayını.

 

https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201133150

 

-

 

Aslında çoğu kişinin farkında olmadığı fakat benim bir kaç kez faydalandığım bir olaydan bahsedeceğim bu olay ile ilgili.

 

Ben amazon dışında, newegg, bestbuy, target ve tigerdirect gibi siteleri de takip edip, price grabber'dan da en düşük fiyat takip ediyorum ilgilendiğim ürünlerde.

 

Amazon'da almak istediğiniz ürünün sayfasında "Would you like to tell us about a lower price?" diye bir yer var.

 

Ben bestbuy'da 37 dolara "razer deathadder chroma" gördüm, bu özelliği kullanarak bildirim yaptım. Sonra chat'e bağlandım ilettim, ilgileneceğiz dediler.

 

Sonra yaklaşık 2 saat boyunca, 50 dolardan 37 dolara düşürdüler fiyatını, yine eski amazon başlığında duyurmuştum.

KaraSinek likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genel bir kargo başlığı olsa güzel olur aslında. Mesela benim kargomda cumartesi gününden beri bir hareket yok. Cuma teslim edileceği yazıyor gerçi daha süre var ama insan işkilleniyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co.uk'den 11'inde aldığım ürün hala elime ulaşmadı. amazon olabilecek en son delivery date'i 30 kasım olarak gösteriyordu, üzerinden 6 gün geçti resmen... 3rd party satıcıdan aldığım için hemen aksiyon da alınamıyor, heriflere paramı geri verin diye mail attık, önce bi "investigate" edelim falan ayağına 2 gündür oyalıyolar... sonuçta amazon üzerinden aldığım için paramın boşa yanması gibi birşey olacağını sanmıyorum her türlü çözülecektir ancak 3. party satıcılardan alınınca böyle saçmalıklar olabiliyormuş demek. kargo takip bilgisinde 16 kasımdan beri hiçbir bilgi yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bu anlattıklarından ve hatırlamamandan yaptığım çıkarım sen bunu direkt marketplace satıcısından almışsın.

 

sonuçta bu biraz da aliexpress'den ürün almaya benziyor. direkt amazon'un satıyor olsaydı ya da "Fulfilled by Amazon" olsaydı böyle bir saçmalıkla uğraşmazdın.

 

neyse paranı geri alırsın eninde sonunda. muhtemelen international shipping olayında tecrübesizdi altığın satıcı. nasıl yapacağını bilemedi.

 

kurallara uygun şeklide kutunun içinde ne olduğunu, bedelinin ne kadar olduğunu belirtmediyse daha ingiltere gümrüğünde bile takılıp kalmış olabilir.

Firienholt likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim de amazon.de den aldığım çanta yola çıktı ayın 30 unda en son received by i-parcel olarak görünüyor 2 Aralık'da o günden beri hareket yok. Amazona göre bu gün teslim edilmesi gerekiyordu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chat'e bağlanarak müşteri temsilcisi ile görüşün, amazon'dan kaynaklı bir hata ise direkt iade alırsınız, hatta ürün ulaşırsa bile sizde kalsın derler. amazon.com tecrübem bu şekilde, amazon.de'de de farklı olacağını sanmam.

 

i-parcel'den eğer size bir takip numarası geldi ise, yani amazon'un siparişlerim bölümünde görüyorsanız, aşşağıda vereceğim linklerden hem i-parcel, hem de pts üzerinden akıbetini öğrenmeyi deneyebilirsiniz.

 

https://tracking.i-parcel.com/

 

http://www.pts.net/ptstrack.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim de amazon.de den aldığım çanta yola çıktı ayın 30 unda en son received by i-parcel olarak görünüyor 2 Aralık'da o günden beri hareket yok. Amazona göre bu gün teslim edilmesi gerekiyordu.

 

Benim de 2 siparişimde 1 Aralık'dan beri hareket yok. Normalde Amazon'da görünen teslim tarihi bugündü. En son hareket Poyle, GB'de görünüyor. Turuncu forumda da Poyle'den çıkan siparişlerde hareket yok. Amazon'a durum hakkında email gönderdiğimde gelen yanıt:

 

"Merhaba, Onur Bey,

305-7109621-xxxxx  numaralı siparişinizi henüz almadığınız için üzgünüm.

Yerel düzeyde bir kargo şirketi sorgusu başlattık ve 10 Aralik 2016 tarihine kadar sonuç almayı bekliyoruz.

Lütfen bir süre daha sabır gösterin.

Tüm beklentilerin aksine bu tarihe kadar bizden haber almazsanız aşağıdaki bağlantıyı kullanarak bize ulaşabilirsiniz. Ardından sizin için sonraki adımları atacağız.

Sabrınız için çok teşekkür ederiz."

wazzap likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@wazzap @@sCoRPion_tr

Arkadaşlar i-parcel'e mail göndermeniz gerekiyor ürünün Türkiye'ye gönderilmesi için. Amazon.de henüz yardımcı olmadığından bu sabah [email protected] adresine mail gönderdim. Gelen cevapta bir link üzerinden TC kimlik numaramı göndermemi istediler ve ardından Türkiye'ye yola çıktı. Amazon.de üzerinden TC kimlik numarasını girmiş olmama rağmen neden istediler anlamadım.

Madem böyle bir şey için bekletiliyor, neden ben müdahale etmeden geri dönüş sağlanmadı anlamadım. En kötü ihtimalle Amazon üzerinden durumu bana iletebilirlerdi.

wazzap likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genelde hep amazon un sattığı şeyleri satın aldım. İlk defa başka satıcıdan bir ürün alacağım. Size sormadan sipariş vermiyim dedim.

 

Ürünün ücreti 75,86 euro. kargo dahil 90 euro tutuyor. Satıcı: Actionfilmfiguren Preise inkl. MwSt.

 

Şimdi 0,86 cent için gümrükte beni üzerler mi ? yoksa al geç birşey olmaz mı diyorsunuz.

 

 

 

Sipariş Özeti
Ürünler : EUR 75,86
Posta ve Paketleme Ücreti: EUR 14,90
Sipariş Toplamı: EUR 90,76

Share this post


Link to post
Share on other sites

şimdi garanti meselesini bir karşılaştıralım.

 

Amazon.com'dan aldığınızda ilk 30 gün amazon sorumlu. Sonrasında ürünün üretisine yönlendiriyor.  Genelde kargo ile üreticiye göndermeniz gerekiyor bu durumda  , her marka / üründe şartlar farklı . Mesela aldığım Asus monitorde iki yönlü ücretsiz uluslararası kargo olduğu yazıyordu yanında gelen kartta. 

ürüne göre geri göndermek pahalıya da çıkabilir, karşı taraf karşılamyabilir.

 

Amazon 30 günden sonra ilgilenmek zorunda değil, ancak çözümde üretebiloiyorlar. Onlara kalmış. 

 

Amazon.de 'nin bu konuda bir farkı var mı? Mesela ABD'de garanti gelende 1 yıl. Avrupa Birliği ülkelerinde 2 yıl olması gerek.  Başka yasal sorumluluk yüklüyor mu satıcıya? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Restore formatting

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

Loading...
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.