Monitorleri takip ediyoruz...
4 4

Bu konuda 1.985 mesaj var

Ben şahsen 4k 144hz için hiçbir heyecan duymuyorum şu anda. 1180Ti gelene kadar da en ufak ilgim olmaz. Şuan 1440p 144hz için 1080Ti anca tam olarak istediklerimi karşılıyor. 4k'da benzer performans verebilecek kart gelene kadar ilk çıkan yüksek hz'li 4k monitörlere atlamak bence pek mantıklı değil. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

4K 60 FPS olayı da efsane bir miktar 1080 Ti için. Şu ara The Division oynuyorum 1080p Ultra ayarlarda 120-130 FPS verdiği yerler çok on çekirdekli işlemci ile ve DX 12 olarak, yine Destiny 2’de de ciddi düştüğü çok nokta vardı kare/sn sayısının, Watchdogs 2’de de 110-120 FPS gibi ancak Ultra ayarlarda 1080p olarak.

 

4K 60 FPS sabit verme durumu gerçek olsa ben devamlı olarak 240 FPS’yi yakalayabilirim iyi kötü ama böyle bir durum kesinlikle yok. Söylenti gibi birşey benim için bu.

 

Belki bir sonraki kart 4K 60 FPS sabit sağlar, çok çok az durumlarda düşer kare/sn sayısı dikkate alınmayacak şekilde.

wazzap and Narcissus beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şunu da yazayım Gsync 60 FPS’yi falan kurtarmaz, 60 FPS neyse odur yani, akıcılık falan beklemeyin bu seviyelerde.

 

Benim için hareket düzgünlüğü 90 FPS’den itibaren başlıyor diyebilirim yaklaşık olarak, bunun üzerine eklendikçe de gittikçe daha iyi oluyor, 180 ve üzeri ciddi iyi geliyor, o seviyede artık benim için çok ciddi iyileşme oluyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Burada 4K 144 Hz için tek heyecan duyan benim :) Onun da tek esprisi ofis işleri için uygun çözünürlükte ve tazeleme hızında bir monitör gerekliliğiydi. Adobe RGB %99 gibi bir uyumluluk sağlayabildiğine göre sadece oyuncular için değil monitör. Hep bahsedilen yüksek tazeleme hızı normal kullanımlar için de süper oluyor yorumunu denemek için kullanılabilir ofis işlerinde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

4K oyun oynadım, gayet iyi oluyor görüntü, yanlış anlaşılmasın, PC oyunu “Retina Display” vari ekranda gayet iyi oluyor ancak beslemek mesele, overwatch v.b. oynamadıktan sonra faydalanılamaz pek bundan.

 

Ofis için düşünmek falan apayrı bir efsane olmuş. :D 

pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 saat önce, T800 said:

4K oyun oynadım, gayet iyi oluyor görüntü, yanlış anlaşılmasın, PC oyunu “Retina Display” vari ekranda gayet iyi oluyor ancak beslemek mesele, overwatch v.b. oynamadıktan sonra faydalanılamaz pek bundan.

 

Ofis için düşünmek falan apayrı bir efsane olmuş. :D 

 

Abi şimdi yanlış anlaşılmasın bana 5k 60hz yetiyor, hep bu @stardust ve @TiesTorN yüzünden bir merak aslında yoksa yoğun piksel yavaş da olsa yetiyor benim işlere :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 22.05.2018 at 12:40, T800 said:

Şunu da yazayım Gsync 60 FPS’yi falan kurtarmaz, 60 FPS neyse odur yani, akıcılık falan beklemeyin bu seviyelerde.

 

Benim için hareket düzgünlüğü 90 FPS’den itibaren başlıyor diyebilirim yaklaşık olarak, bunun üzerine eklendikçe de gittikçe daha iyi oluyor, 180 ve üzeri ciddi iyi geliyor, o seviyede artık benim için çok ciddi iyileşme oluyor.

Tamamen katılıyorum. Bu akıcılık meselesini çoğu insan yanlış anlıyor. FPS düşük oldu mu hangi teknoloji olursa olsun keyif vermez o görüntü. Tabi burada bahsettiğimiz akıcılık;  aslında görüntü netliği. Ekrana ne kadar fazla kare gelirse hızlı kayan görüntüler o kadar net olur. Ben de aynı şekilde 100'ün altına düştü mü rahatsız oluyorum. 80 fps falan mesela hiç tatmin etmiyor, bizim alıştığımız kastettiğimiz anlamda da akıcılık falan olmuyor.

ZvAnA tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@ZvAnA hocam 60 FPS & G-SYNC benim için konsol akılcılığında oyun deneyimi sunuyor. FPS'leri ayrı tutuyorum tamam, ama Tomb Raider gibi TPS'leri konsolda oynadığımız zaman zaten 60 FPS ile sınırlıyız. Bunların PC versiyonları da 60+ FPS ve G-SYNC ile yine keyifle oynanır diye düşünüyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

4K 144Hz geldi ama bu da eksiksiz olamadı maalesef, panel 27”, bazıları artık bu çözünürlükte 32” tercih edebilir ki AU Optronics yol haritasında var, ama tabii bu panel ile üretim beklemek lazım.

 

-Bu monitörlerde bir 98Hz limiti var 4:4:4 için, bu geçildiği an 4:4:4 yok. Displayport yetmiyor bu noktada.

 

-Fiyat 1999 USD gibi minik bir rakam.

 

-FALD olduğundan panel kalın bir miktar.

 

Yani beklenen mükemmel model bu değil maalesef, yine bu dezavantajların giderilmesi için yine bekle, yine bekle...

 

Oradan gelirsek oyun için TN candır, başka yere bakmaya gerek yok diyenler için 240Hz TN ancak 0.5ms cevap süreli 24.5” 1080p panel gelecek yine AU Optronics’ten. Tabii 2560x1440 240Hz 27” TN panel de yolda yine.

 

Ayrıca yıllardır 1080p’yi geçmek istemeyen ancak TN de istemeyen, IPS panel isteyenlere yönelik olarak 27” 1080p IPS bir panel de yolda AU Optronics’ten. Ben ama 27” tercih etmem 1080p için, bunun 24.5” olanı gelecek olsa daha iyi olurdu bence.

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 22.5.2018 at 11:40 AM, T800 said:

Şunu da yazayım Gsync 60 FPS’yi falan kurtarmaz, 60 FPS neyse odur yani, akıcılık falan beklemeyin bu seviyelerde.

 

Benim için hareket düzgünlüğü 90 FPS’den itibaren başlıyor diyebilirim yaklaşık olarak, bunun üzerine eklendikçe de gittikçe daha iyi oluyor, 180 ve üzeri ciddi iyi geliyor, o seviyede artık benim için çok ciddi iyileşme oluyor.

Gsync bence 60 Hz monitörler için bile iyi. İsteyen deneyip kendisi karar versin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yok, orada dediğim gibi 60Hz gayet düşük bir frekans, Gsync’in zaten bu konu ile ilgisi yok.

 

Artı olarak çok yüksek tarama hızlarında Gsync var, yok, Vsync var, yok çok anlaşılmıyor aşırı dalgalanma olmadıkça FPS değerinde.

 

Gysnc şu konuda çok değerli mesela;

 

Paraya kıyıp 2560x1440 IPS 165Hz monitör aldın ancak ekran kartın kurtarmıyor bu çözünürlükte 165 FPS devamlı, favori oyununun sahnesine göre 70-100 arası gelip gidiyor diyelim, bu noktada işte mesela çok çok işe yarıyor deneyim kalitesi açısından.

Ayrıca bu nedir ya 100 yıl önceki şeyleri bulup bulup cevap vermek, yorum yapmak.

 

Bu da ilginç gayet. :D 

T800 tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

4K 144Hz monitöre göz ucu ile bakabildim. Kulağa hoş gelsede teknolojinin zorlama ile ulaşabildiği bir seviyede. Alınacak şey değil.

Bu tür ısınan cihazlar arıza vermeyede müsahit . 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

"Akici" tanimi kopmus gitmis.

 

Saniyede gordugumuz kare sayisi.

1. 24 kare civarinda sesle senkronize akan bir goruntu hissi elde ediliyor. Kopuk/takilmali bir goruntu hissinden kurtuldugumuz ilk alt sinir. Filmlerde standart. Sektor her saniyeyi cekerken bir film daha harcamak zorunda kalmamak icin en dusuk maliyetle "akicilik" hissi elde edebildigi seviyeyi 24 olarak belirlemis.

2. 48-60 karede gozun aliskin oldugu 24 kare film goruntusunden daha akici bir goruntu elde ediliyor. Cogu normal insan "akici" derken ya ustteki takilmasiz goruntuyu, ya da onun otesinde bir akiciligi olan bu secenegi kastediyor. TV standartlari uzun suredir 60hz destekliyor, interlaced video formatlari 60fps'di, bugun high frame rate dendiginde video standartlari 60fps, uzun sure PC'ler 30fps'yi zor gorurken konsollar TV ekranlarinda 60 fps takildilar ve akicilik dendiginde ilk akla gelen PC olmadi.

3. 85-90 uzerinde gercekten ayri bir akicilik oluyor. "Ekranda sirayla akan resimler" hissinden "kesintisiz goruntu" hissine bir gecis oluyor. Hizli hareket sirasinda, hareket hedefi merkezde tutmak icin yaptiginiz mouse hareketinden de kaynaklansa, ard arda gelen goruntulerde bir obje bir an orada, sonraki an burada olacagina aradaki gecis ara goruntulerini de iceriyor. Beyin 85-90hz civarinda bu farkli acilardan alinan goruntuleri birlestirerek ekrandaki objenin detaylarina daha hakim oluyor, boylece bir ust maddedeki (60hz) akiciligin otesinde bir keskinlik oluyor.

4. 180-200 civarinda gozun limitlerine yaklasiliyor, yani gercek hayatin akiciligindan ayirmak zorlasiyor.

 

Akiciligi etkileyen baska faktorler de mevcut. Mesela gecikme.

1. Siz tusa bastiktan sonra bunun ekrana yansimasi icin komut elinizdeki cihazdan arada suruculer, DirectX gibi API katmanlari ve ceviricilerden gecerek isletim sistemi tarafindan oyuna iletilecek, oyun bu komutu oyun motorunda isleyip sonucunda ne oldugunu hesaplamak icin carpisma/fizik vs hesaplamalari yapacak, yapay zekanin buna tepkisi, animasyon, bilmemne... Sonucta goruntude ne olacagi ekran kartina gonderilecek, yine suruculer, API, isletim sistemi, ekran kartinin kendi donaniminda gorev dagiticisi vs.

2. Sonra bu goruntu ekrana gonderildiginde ekranin goruntu aktarimi ve islemesinden dogan gecikme yasanacak,

3. Ekran panelinin bir goruntuden sonraki goruntuye gecis hizina bagli olarak gecikme yasanacak. 

 

Bu bir numarali gecikme tipi suruculer, API, isletim sistemi katmanlari araya girdigi icin PC'lerde hep daha yuksekti. O yuzden "yeni directX'de eklenen su ozellikle artik PC'lerde de grafikler konsollardaki gibi akici olacak" diye pazarlayip duruyorlar yillardir. Yani PC'de akicilik konsollardan yuksek diye kestirip atmak zor. PS3'e kadar grafik islem gucunde de konsollarin gerisinde kalan bir PC mimarisi vardi. Son nesilde PC ham donanim gucunde one gecti, ona ragmen isletim sistemi tarafindaki sikinti bitmedi. Ama oyunlarin ic gecikmesi de yukseldi, kumandadan gelen komutu isleyip, etkileyici fiziklerle, ayrintili grafiklerle, paralel islemlere bolunmus bir altyapida hazirlayabilmek icin oyun motorlarinin yapisi ic gecikmeyi yuksek tutar hale geldi, o yuzden konsollarda da bu anlamda akicilik etkilenmis oldu.

 

Iki numarali gecikme tipi TV'lerde genelde daha yuksek cunku interaktif icerikten cok oturup bir sey izlemek icin yapmislar aleti, goruntuyu analiz edip o ekranin verebilecegi en ust seviye kalitede vermek icin isleyeyim derken haliyle gecikme yaratiyor. Oyun modlari ile son yillarda bunun onune gecmeye basladilar ama haliyle yillardir TV'de konsol oyunlarini bu tarz bir gecikme ile gormeye alismis bunyeler fikre soguk bakiyor. Halbuki CRT TV'ler kullanilirken "konsol akiciligi" anlamli bir ifadeydi, simdi oyun modu kullanan ve hatta variable response rate destegi olan TV'lerde kullanilan panelin kalitesine ve tipine bagli olarak yine akici goruntu elde edilmesi mumkun hale geliyor.

 

IPS'ler tazeleme hizi olarak TN'leri yakalamis olabilir ama bildigim kadariyla TN'ler hala Gray to Gray geciste daha hizli. Panelde goruntu gecisleri arasinda olusan bulanikliktan kurtulmak icin ULMB gibi blur reduction teknikleri var. Kimi strobe oluyor diyerek rahatsiz oluyor, kimi ek gecikme ekliyor diyor. Kare hizinin sabit olmamasi ile basa cikmak icin V-sync, G-sync, VRR mevcut. V-sync ek gecikmeye sebep oluyor, G-sync ve VRR'a her donanimin destegi yok.

 

"Akici degil" dedigi zaman adam goruntunun kare sayisindan mi soz ediyor, gecikmeden mi soz ediyor, bunlardan kaynaklanan sorunlari gidermek icin kullanilan tekniklerin yan etkilerinden mi soz ediyor, ekran panelinin kendi dogasindan kaynaklanan bulanikliktan mi bahsediyor belli degil. Kare sayisindan bahsediyorsa bile "akici" ile ne kastettigi belli degil.

 

Durum boyleyken "bu boyle, o kadar" diye kestirip atmak zor. 

 

Akicilik disinda parlaklik seviyesi, siyahlarin koyulugu, renklerin canliligi, goruntu acilari gibi faktorler goruntunun guzelligini etkiliyor. Goruntunun guzelliginin otesinde, orijinal renkleri yuksek sadakatla onunuze getiren bir monitorde icerigi olmasi gerektigi gibi goruyorsunuz, renk uretimi gercege uygun oluyor. Resimle, tasarimla vs ugrasiyorsaniz monitor bu konularda da iyi olsun istiyorsunuz. Bunlar tamamsa yuzey kaplamasi karsilastirmasi var. Ozellikle surekli yazi okuyorsaniz matte kaplamalar cok da iyi sonuc vermiyorlar, glossy kaplamalar'in da ortamdaki isigi yansitip keyfinizi kacirmayanini bulmak lazim. Video vs ile ugrasiyorsaniz 4K yeni standart olurken sizin onunuze daha dusuk cozunurluklu bir sey koyup "bunu yillarca kullanirim" demeniz zor. Ayni sekilde alip uzun sure kullanayim dediginiz ekranda HDR destegi de isteyeceksiniz. Siyahi siyah, rengi dogru renk, keskinligi duzgun goruntu verecek diye aldiginiz ekran mesela OLED'se burn-in sorunu olacak.

 

Cem Yilmaz'in havuz problemi gibi monitor konusu. "Insanin havuzla ne problemi olabilir ki" denecek, keyif icin alinan bir sey. Ama herseyi duzgun yapan tek bir secenek yok. Masaustunde gencligimdeki kadar oyun oynuyor olsaydim muhtemelen is icin ayri, oyun icin ayri monitor alirdim. 240hz monitorlere goz atardim, boyutuna da pek onem vermezdim. Ama tek monitor kullandigim surece adam gibi renk, koyu siyahlar, net yazi ve buyuk ekran boyutu benim icin daha onemli.

 

4K G-Sync'lerin piyasaya gelisi geciktikce 27" 2K 144Hz G-Sync IPS'ler uzun sure en iyi cozum olarak kaldilar. Renk uretim kalitesi yuksek 32" 4K 144hz G-Sync HDR IPS'ler ve onlari surebilecek bir GPU almak icin butceye uygun fiyat seviyesine gelmesini beklemek gerekecegi dusunulurse daha bir sure boyle devam edecektir. Cikisi defalarca ertelendi, boylece alinabilir fiyata dusecegi tarih de otelenmis oldu, 27" 2K 144Hz IPS al gec diyenleri hakli cikardilar. Bu kadar gecikmeden sonra bir de isinma sorunu varsa, cift kablo vb bir cozumle de olsa 4:4:4 144hz calisma secenegi yoksa bunlarin devam filmini beklemek daha iyi olur.

 

Ekran satmak icin bir sonraki adimin ekranlarin uzerinde entegre head tracking / eye tracking olmasini bekliyorum. Ozellikle onunde oturdugunuz buyuk bir ekranlarda ufak kafa hareketleriyle bunu yapabilmek etkileyici olur:

 

 

3D ekranlar tutmadi ama bu baska bir sey. Tabi ekrandaki tracker da bir kumanda haline geliyor ve GPU'nun ekrana verecegi goruntu cizilmeden once sisteme ulasmasi gereken ek bir parca cikiyor ortaya. Daha onemlisi ekran basinda tek kisi olacagi dusunulerek tasarlanmis bir teknik, TV'lerde tutmaz ama yine de oyun sistemleri icin ilgi cekebilir. Oyun dunyasina acilan bir pencere. 

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

epi "akıcılık" diye döktürünce aklıma şu geldi. Adamlar yapmış...

 

 

Bu teknoloji ileride, düşük FPS kameralarla çekilen görüntüleri yüksek FPS'e ölçeklemek için kullanılabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, Najaz said:

epi "akıcılık" diye döktürünce aklıma şu geldi. Adamlar yapmış...

 

 

Bu teknoloji ileride, düşük FPS kameralarla çekilen görüntüleri yüksek FPS'e ölçeklemek için kullanılabilir.

 

+18 filmlerde de iyi iş çıkarabilir. :lol::icon_curtain:

rammstein tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 saat önce, TiesTorN said:

her kelimede aklına gelen bişey var heralde, anlamadım bu işi :lol:

 

Sen "anlamadım bu işi" deyince aklıma şu geldi:

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
5 hours ago, Najaz said:

epi "akıcılık" diye döktürünce aklıma şu geldi. Adamlar yapmış...

 

 

Bu teknoloji ileride, düşük FPS kameralarla çekilen görüntüleri yüksek FPS'e ölçeklemek için kullanılabilir.

 

TV’ler bu isi ortalama insani rahatsiz etmeyen bir kalitede yapiyorlar. Beni hizli hareket eden parcalardaki bozulmalar rahatsiz ediyor, mesela ellerde kolay goruluyor. Bu videoda da bozulmalar var ama daha az. Bence bu amacla kullanimi guzel olur.

 

Ozellikle Marvel filmleri gibi yari CGI/efekt, yari net cekilmis goruntu olan icerik 60fps’ye cekilince guzel oluyor.

 

 

 

Slow motion videolar mesela cekim sirasinda 60fps cekilip gosterim sirasinda bir saniyelik goruntuyu 2.5 saniyede gosterecek sekilde yavaslatarak 24 kare gosterilecek sekilde hazirlaniyor. Bu icerigi hizlandirarak 60fps’ye cevirdiginizde karsinizda gercek hizinda yuksek kare goruntu oluyor. Oldukca etkileyici oluyor. Slow motion’da guzel akacak sekilde sabit kamera veya rayli sistemler vs ile cekilmis goruntunun netligi yuksek kare sayisinin akiciligi ile birlesiyor. Bu interpolation teknikleri de en iyi sonuclari benzer kosullarda veriyor. Yani titreyen kamera, hizli kamera hareketleri vs isi bozabilir ama icerik kaliteliyse sonuc da guzel olabiliyor.

 

Marvel filmleri tarzi gercek disi goruntu gercekmis gibi akinca etkisi guzel oluyor. Film goruntusunun buyusune ihtiyac duyan dramatik icerik ise boyle hizlandirildiginda veya yuksek kare cekildiginde ucuzlasabiliyor, pembe dizi tadi verebiliyor.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Cuma günü iFA Videosuna bakarken Samsung'un OLED vs QLED videosunu görünce izlemek durumunda kaldım, her ne kadar tanıtım çalışması olsada renklerin doğal'lığı canlılığı bariz belli oluyor, herşey güzel tamam alalım dedik bu sefer'de piyasada QLED'i samsung'un istediği modellerle görebiliyoruz, şahsi fikrim uygulamada zor olsada üreticileri kendi standartlarını yaygınlaştırmak için bir şekilde lisansı ama ücretli ama ücretsiz diğer üreticilere vermesi bir zorunluluk, yoksa OLED'in yıllardır yaygınlaşamaması hep lisansların ağırlığı ve birde bu tekniklerin üretim şartlarının zor olması. hal böyle olunca keşke TN panel gibi erişilebilir olsada üreticileri geliştirip üzerine birşeyler koyup QLED'i yada başka panel tiplerini ucuzlaştırıp sunabilse.

 

Yıllardır değişmeyen kural "alırken en iyisini al ve bozulana kadar kullan" kuralı hala değişmeden işliyor.

 

Yukarıdaki FPS konusuda hakketen denildiği gibi 80-90Fps'den itibaren akıcılık kendisini bariz belli ediyor. keşke 100hz/144hz Fresync2 monitörler yaygınlaşsa.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
4 4

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok