Bmw 320 sorun
0

Bu konuda 11 mesaj var

merhaba,

 

Dün akşam iş yerinden geç çıkmıştım, genellikle sakin sürerim aracı ama yolun boş olmasından fırsat bilerek, birazda gaza gelerek rampada bi dip gaz yaptım. Rampayı bitirdiğimde araç bilgisayarı tahrik uyarısı vererek motor arıza ışığını yaktı. Aha dedim aldık pistonları elimize :) 

Hemen yavaşladım, araba güçten düştü, teklemeye ve çalışmada düzensizlik başladı. Eyvah dedim turboyu yedik kesin :) Kenera aldım aracı...

 

Sonra arabayı sürekli götürdüğüm Mavi bmw servisinin sahibini aradım. Telefonda durumu anlattım. Tahminim bobin ve buji sıkıntısı muhtemelen bir bobin ve bir bujin bozuldu dedi. Aracı kapat kapıları kilitle 5 dk bekle tekrar çalıştır düzelme ihtimali %50, olmazsa yarın göreyim aracı dedi. 

Dediğini yaptım ama nafile halen tekleme devam ediyor.

Araç 2013 model 47 binde, bakımları düzgün ve zamanında yapılmış.3 ay öncede soğutma sıvısı eksik diye uyarı vermişti, soğutma borularında patlak vardı. Onlarda değişmişti. Bu ikinci arızası oldu. 
 

Yanlız bana mı denk geldi bilmiyorum, bundan önce Honda kullanıyordum. Bir kez daha Honda nın kıymetini anladım. Bmw yi 27 bin km de almıştım, 20 bin km yaptım, bununla birlikte 2. kez arıza yapmış oldu. Hondayı 6 yıl kullandım, 60 bin km yaptım, bir gün olsun tık demedi. 

 

Bu sorunu da sadece bujiyle atlatabilirsek iyi, daha büyük bir sorun için bu aylarda bütçem müsait değil :( Birazdan aracı servise götüreceğim bakalım neler çıkartacak başımıza.. 

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hcm araba yi çukura felan düşürdünüz mu dip gaz yaparken, yada sarsıntı felan? Buji vs yerlerinden oynamış olabilir. Ben çok yıllar önce böyle bir şey yaşamıştım. Bujiler yerine oturtulunca araba normale dönmüştü. Tabi Bmw de kolay kolay yerinden oynama olur mu bilemem. Bmw motoru gayet sağlam bir motordur aslında. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

BMW'ler kadar soğutma sistemi kötü olan başka bir marka görmedim resmen... benim arabanın dönemlerindeki tüm modellerde de soğutma en büyük dert, sürekli patlıyor çatlıyor vs. sizin de başınıza gelmiş zaten :)

 

ve yine dediğiniz gibi Honda'nın değerini de bilmek lazım... annemin civic'i 2009 model 9 yıllık araba, 90.000km'de neredeyse. 1 kere bile tık demedi.

 

araç cihaza bağlanıp hata kontrol edildiği zaman neyden kaynaklı olduğu büyük ihtimalle çıkacaktır, bobin ve buji bir ihtimal ancak kesin ondan olmayabilir. bu araçlarda benzer semptomları veren yüzlerce hata var :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 saat önce, atp said:

Hcm araba yi çukura felan düşürdünüz mu dip gaz yaparken, yada sarsıntı felan? Buji vs yerlerinden oynamış olabilir. Ben çok yıllar önce böyle bir şey yaşamıştım. Bujiler yerine oturtulunca araba normale dönmüştü. Tabi Bmw de kolay kolay yerinden oynama olur mu bilemem. Bmw motoru gayet sağlam bir motordur aslında. 

 

Dediğiniz gibi birşey olmadı hiç, zaten genel kullanımda oldukça dikkatli ve sakin kullanırım aracı, sadece dün sollama yaparken dip gaz yaptım, servisin demesine göre bu sorun kullanımla alakalı değil,tesadüf o ana denk geldi. Parça ömrünü doldurmuş. 

 

 

Az önce geldim servisten, ateşleme sistemi hatası veriyordu, dün akşam söylediği olayı denedik. buji ve bobinler değişti. 

Servis bobinlerin 50 bin km kadar ömrü olduğunu söyledi. Bobinlerin biri arızalı ama diğerleri de yakın zamanda arıza yapabilir dedi. O sebeple 4 buji ve 4 bobin bosch marka olanlarıyla değişti. Aracın üzerinde delphi marka bujiler ve bobinler vardı. 

Gül-al yetkili servisle telefonda fiyatlarını sordum, sadece bir bobin ve 4 bujiye 1250 tl fiyat verdiler. Ben 4 bobin ve 4 bujiyi mavi servisten 900 tl ye değiştirdim. araçta sorun kalmadı. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 saat önce, TiesTorN said:

BMW'ler kadar soğutma sistemi kötü olan başka bir marka görmedim resmen... benim arabanın dönemlerindeki tüm modellerde de soğutma en büyük dert, sürekli patlıyor çatlıyor vs. sizin de başınıza gelmiş zaten :)

 

ve yine dediğiniz gibi Honda'nın değerini de bilmek lazım... annemin civic'i 2009 model 9 yıllık araba, 90.000km'de neredeyse. 1 kere bile tık demedi.

 

araç cihaza bağlanıp hata kontrol edildiği zaman neyden kaynaklı olduğu büyük ihtimalle çıkacaktır, bobin ve buji bir ihtimal ancak kesin ondan olmayabilir. bu araçlarda benzer semptomları veren yüzlerce hata var :)

 

Honda konusunda Mavi servisteki ustamda aynı şeyi  söyledi, Honda ve Toyota' yı istesende bozamazsın dedi :) 

Serviste ustalarla muhabbet ederken aynı servis Range Rover ve Mini üzerine de bakım onarım yapıyor. Hele bu iki markadan kesin uzak dur dediler :) biz parayı Bmw den değil, Mini ve Range roverdan kazanıyoruz dedi. Özellikle de Mini 100 binden sonra servisi çok sever diyorlar :) 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bujilerin ömrünün 50k olduğu doğrudur ancak bobinler için aynı şey geçerli değil, bir yanlışlık olabilir. acaba güncel araçlarda daha mı çabuk eskiyor? yoksa para kazanmak için 3 kağıt mı yaptılar :)

 

benim aracın üstünde orjinal bobinleri var (240K km de araç) ve herhangi bir sorunu yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

abi 4 bobin 4 buji için nasıl fiyattır o öyle , altın suyuna mı batırıyorlar önce :)

 

Aracımın kıymetini bileyim :)

Mr.Smith beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 minute ago, TatanQa said:

abi 4 bobin 4 buji için nasıl fiyattır o öyle , altın suyuna mı batırıyorlar önce :)

 

Aracımın kıymetini bileyim :)

buji ucuz da, bobinler çok pahalı :) benim bobinlerin bozulacağı günü büyük bir heyecanla bekliyorum... 8 tane...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
Just now, TiesTorN said:

buji ucuz da, bobinler çok pahalı :) benim bobinlerin bozulacağı günü büyük bir heyecanla bekliyorum... 8 tane...

 

Omg , bırakalım doları yuroyu , bmw bobin stoklayalım :mrgreen:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
16 saat önce, TiesTorN said:

buji ucuz da, bobinler çok pahalı :) benim bobinlerin bozulacağı günü büyük bir heyecanla bekliyorum... 8 tane...

 

Aynen TiesTorN un dediği gibi, bujiler çok bişey değil ama bobin para tutuyor. Serviste ustayla konuşurken ne kadar pahalı diye, yanda duran tahmini olarak 2004 veya 2005 olan 6 silindirli 7 serisinin bobin fiyatının 6 bin tl olduğunu, onun yanında duran yine tahmini 2007 model 5 serisinin fiyatının da 4.500 tl olduğunu söyledi. Sen yine iyisin bence şikayetlenme dedi. Zaten gitmeden yetkili servise de fiyat sormuştum.

 

Piyasada şöyle bir durum var açıkcası, bu segment arabalarda oluşabilecek arızalarda 1000-1500 tl lik fiyatlar çokta kötü sayılmıyor maalesef. 

srk tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok