Otomobil Hakkında Her şey
6 6

Bu konuda 3.889 mesaj var

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

11 hours ago, Mono said:

@Atrin ben de kendi kendime uğraşma Conti al deyip Hankook Ventus Prime 4 alıp süreci tamamladım. :) Hankook S1 Evo 3 övülen bir lastik. 5 yıl/50.000 km deniyor genelde lastik ömrü için 5 yılın sonunda çatlaklar oluşması normal geldi bana. Kışlıkları taktırdığımda çöpe attığım yazlık Bridgestone lastiklerde de baya bir çatlak vardı ve henüz 30.000 km'deydi lastikler.

hocam esasında ilk büyük çatlakları ben 3.5 senede fark ettim. lastikleri 2019 aralıkta taktırmıştım. 2023 temmuzda özellikle iki lastikte bir çok 2-3cm büyüklüğünde çatlaklar oluşmuştu. ondan hanhook'a uzağım psikolojik olarak. contileri ayırttım yarın gidip taktıracağım. internette de fiyat araştırdığımda adet 3400 iyi gibi geldi. teşekkürler cevaplar için.

Atrin tarafından düzenlendi
Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
11 hours ago, TiesTorN said:

bu hankook'tan çok "ucuz etin yahnisi" durumu aslında... michelin veya continental gibi premium marka harici markaların hepsi 5 senede çatlıyor. ha bu premium markalar çok mu uzun dayanıyor? hayır onlar da 6. senede, bilemedin 7. senede aynı duruma geliyorlar. aktif kullanılan lastiklerin genel olarak ömrü o kadar zaten. rafta bekleyen lastikte durum daha farklı tabi, onlar 10 seneye kadar dayanır.

aktif kullanılan petlas mesela 2. senede çatlamaya başlar.

rafta bekleyen lastiğin ömrü neden daha uzun ? genelde lastik seçerken yakın üretim tarihli olanlardan seçmek gerekmiyor mu ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
19 minutes ago, Atrin said:

rafta bekleyen lastiğin ömrü neden daha uzun ? genelde lastik seçerken yakın üretim tarihli olanlardan seçmek gerekmiyor mu ?

çevresel faktörlere maruz kalmadığı için. 

doğru saklama koşullarında saklanan lastik (serin ve kuru ortam olacak, ozon üreten cihazların yanında olmayacak (elektrikli motorlar) güneş görmeyecek ve lastikler üst üste değil yan yana koyulacak) 10 sene rafta bekler. ama tabi ki ülkemizde hiç bir şey tam doğru yapılmadığı için biz ona 5 sene diyelim. güvenilir bir yerden lastik alınıyorsa üretim tarihi 5 seneye kadar olan lastiklerden korkmaya gerek yok. 2-3 yaşındaki lastik alınmaz gibi şeylerin tamamı hurafe. bu hurafe yüzünden lastikçiler de nispeten eski lastikleri baya ucuza satıyorlar aslında, çok güzel fırsat.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
12 dakika önce, Atrin said:

rafta bekleyen lastiğin ömrü neden daha uzun ? genelde lastik seçerken yakın üretim tarihli olanlardan seçmek gerekmiyor mu ?

Orada kastettiği işte rafta beklerken durup dururken o çatlaklar oluşmaz anlamında. Yoksa kauçuğun doğası gereği tabiki yeni tarihli lastik her zaman daha iyidir.

Benim son iki yaz lastiğim Continental olmak üzere kendi arabamda şu ana kadar Hankook, Kumho marka yaz lastikleri kullandım. Eskilerin modellerini hatırlamıyorum. Ama Mayıs 2017-Mayıs 2023 arası 6 sene Premium Contact 5 ve Mayıs 2023'den bu yana da ;Ultra Contact modelini kullanıyorum. Geçen sene yine premium contact alacakken benim lastik ebatlarında o modelde üretim yapmamıışlar. Öyle olunca Ultra Contact modelini almak durumunda kalmıştım. Açıkçası ben ikisinden de çok memnunum. Özellikle fren mesafesi, viraj alma konularında ikisi de çok memnun eden lastikler. Premium Contact'ı da 6 sene kullanmışım değiştirirken benimkinde çatlak hiç görmedim ve diş derinliğine göre bir sene daha idare eder gibiydi. Ama ben daha önce yapmadığı rampa vs yerlerde ufak da olsa patinaj falan yapmaya başladığı için değiştirmiştim. Genellikle benim lastik değiştirme zamanımı bu belirliyor. Şuan kullandığım Ultra modeli ise daha da dayanıklı olduğunu iddia eden bir lastik. Kısacası Hankook'tan da memnun olduğumu hatırlıyorum ama Continentalin kullandığımı söylediğim modelleri yaz için gerçekten benim tüm beklentilerimi karşılıyor. 

Atrin and Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Primacy 4+ kullanıyorum 2 yıldır. İlk yıl gayet iyiydi, yol tutuş ve yağmur performansından oldukça memnundum. Gerçi ıslak zemin konusunda hala memnunum ama bu sene nedense lastiğin hamuru farklılaşmış gibi. Her zaman aynı hızda aynı viteste döndüğüm yerde bu sene hafif kayıyor gibi hissediyorum. Fren mesafesi fena değil ama geçen yıla göre yol gürültüsü biraz arttı gibi. Herhangi bir çatlağı yok henüz ama tekrar alır mıyım emin değilim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 01.12.2023 at 00:06, JardeL said:

4.5 ay sonra guncelleme; Tesla Model Y baslangic fiyati 2.3 milyon TL... Long Range 2.88 milyon TL, Performance 3 milyon TL...

TOGG'a da zam geldi, 1.43 milyon TL'den basliyor... Gerci neredeyse tum araclara zam geldi bugun itibariyle... Golf'un en ust paketi 1.9 milyon TL olmus... :facepalm:

"Arabalar ucuzlayacak" :) ... 

4.5 ay sonra bir guncelleme daha;

Tesla Turkiye'ye ozel 160KW alti motorlu, yani %10 OTV dilimine giren Model Y SR RWD'yi piyasaya surdu... Fiyati 1.791.451TL ... Diger standart tum ozellikler mevcut (koltuk isitma, premium ses sistemi vs) ... 

 

Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
58 minutes ago, JardeL said:

4.5 ay sonra bir guncelleme daha;

Tesla Turkiye'ye ozel 160KW alti motorlu, yani %10 OTV dilimine giren Model Y SR RWD'yi piyasaya surdu... Fiyati 1.791.451TL ... Diger standart tum ozellikler mevcut (koltuk isitma, premium ses sistemi vs) ... 

 

Valla arabamı satsam alırım süper mantıklı duruma geldi böylece,

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 4/17/2024 at 21:43, Atrin said:

Continental Premium Contact 7 lastikleri nasıldır ? Golf7 için alacağım. Araç neredeyse sadece yazın kullanılıyor. Ev ve iş arası yürüme mesafesi 5dk olunca 2015 model 62.000km'de araç o kadar az kullanıyoruz. Fabrika çıkışlı hanhook ventus s1 evo2 mu ne öyle bir şey ile gelmişti. 4.yılın sonunda yine hanhook ventus s1 evo3 aldım fakat daha 20.000km oldu lastik üzerine aşırı çatlak var. tamam 5.yılına girdi lastik ama bu kadar çatlak normal gelmiyor bana. geçen sene de çatlaklar çoktu bu sene iyice arttı. 4 lastikte de var çatlak ondan hayatta hanhook almam. 

Az kullanılan arabada Hankook ile benzer sorunu ben de yaşamıştım. 3. yılın sonunda çatlaklar artmıştı, 4. yılda da değişmiştim..

Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Geçen youtube short'larında bir video gördüm. Jeep'in bagajdaki çakmak soketi sigorta kutusundan sigortanın yeri değiştirilerek doğrudan aküden çalışacak şekilde ayarlanabiliyormuş. Yani kontağı açmadan telefonunuzu falan şarj edebiliyorsunuz.
Kendi kendime dedim ne kadar güzel bir özellikmiş,  keşke bizim arabada da olsa. Çünkü hanımın işleri nedeniyle bazen uzun süre arabın içinde oturmam gerekiyor, Laptoptan film izliyorum beklerken, onunda pili ölmüş durumda 20 dakikadan fazla çalışmıyor.

Sonra internetten baktım, varmış bu özellik. Direksiyon altındaki sigorta kutusunda çakmak soketinin sigortasını A-B pinlerinden B-C pinlerine kaydırınca çakmak soketleri kontağı açmadan çalışmaya başladı.

Sizin de böyle bir durumunuz olursa aklınızda bulunsun, kullanma klavuzuna falan bir bakın. Tabi aküyü bitirmemek için dikkat etmek lazım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
21 minutes ago, Whooosh said:

Sizin de böyle bir durumunuz olursa aklınızda bulunsun, kullanma klavuzuna falan bir bakın. Tabi aküyü bitirmemek için dikkat etmek lazım.

benim bmw'de mesela fabrikasyon direkt aküye bağlı, bence tüm araçlarda böyle olmalı zaten. sadece kontak açıkken enerji sağlayan bir çakmaklık fikri aşırı saçma, işlevselliğini çok kısıtlıyor o şekilde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Muhtemelen oraya takılı bir cihaz yangın çıkarır, aküyü bitirir vs diye yeni arabalarda standart kontağa bağlamışlar. Belki yönetmelik bile zorunlu hale getirmiş olabilir.

Eski arabalarda bir de anahtarı çevirirken "auxiliary" pozisyonu vardı, kontağı açmadan çakmaklığı ve diğer bir sürü elektrikli şeyi bu pozisyonda kullanabiliydunuz. Şimdi fiziksel anahtar sokup çevirme olayı kalmadığı için auxiliary seçeneği de kayboldu..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Fren pedalına basmadan start butonuna basınca olan şey aux dediğiniz şey değil mi? :(

Mono tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 minutes ago, Mono said:

Fren pedalına basmadan start butonuna basınca olan şey aux dediğiniz şey değil mi? :(

evet

vuş heralde start butonlu arabada hayatında hiç frene basmadan düğmeye basmayı denememiş :lol:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok