70-80bin TL'ye otomatik büyük C+ veya D sınıfı veya C-Suv araç tavsiye eder misiniz?
0

Bu konuda 30 mesaj var

Merhabalar.

 

Satılık kısmında ilanını verdiğim bir 1.16i aracım var. Gayet memnunum, yaklaşık 14 ay önce titizlikle arayıp severek satın aldık. Fakat yakında kısmet olursa ailemiz büyüyor :mrgreen: Aİlemizin büyümesinin yanında Eylül ayı civarında eşim de yaklaşık bir yıl ücretsiz izine ayrılacak. Tek çocuk ile 1.16i bize yetecek bile olsa bir senelik maaş kaybı süresince sıkıntı çekeceğiz. Bu sürede cebimizde acil durumlar vs. için destek oluşturacak miktarda bir nakit olsun istiyoruz. 

 

Bu durumda aracımızı satıp daha ucuz ve büyük bir alternatife geçiş yapmak istiyoruz. Kriterler;

1. Kesinlikle tam otomatik sorunsuz şanzıman. En önemli kriter bu. Maalesef diğerlerini çok araştırdım ve mutlaka bir şekilde problem çıkma ihtimali yüksek. Tam otomatikte ise "bahtsız bedevi" olmadıkça şanzıman problemi olmuyor.

2.Motor konusu çok büyük sıkıntı değil, 2.0'a kadar olabilir ama motor da güvenilir olmalı. Mesela baktığım seçeneklerden Kuga 1.6 Ecoboost'larda kronik hararet problemi olmuş, sonradan ford geri çağırıp soğutma sistemine eklemeler yapmış. 

3. Otomatik bagaj kapağı olursa süper olur.

4. Geniş bagaj ve ferah arka koltuk alanı olursa iyi olur.

 

Aklımdaki alternatifler.

1. Ford Kuga 1.5 Ecoboost. Titanium veya Selective donanımlarda istediğim tüm ekstralar var. Tek sorun 1.5 motorda giderildiği söylenen hararet problemini yaşayan birkaç kişi gördüm.

2. Opel Insignia 2013 üzeri 1.6 SIDI 170hp Cosmo donanım. Aradığım her şey fazlasıyla var. Otomatik bagaj kapağı eklenebiliyor sonradan.

Arada başka modellere de bakıyorum ama mutlaka "alınmaz" dediğim bir problem görüp vazgeçiyorum. Örneğin Subaru XV harika, ama CVT şanzımanı görünce vazgeçiyorum.

Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Duruma göre güncelleme yaparım sonraki mesajlarda.

Kibitzer tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
4 saat önce, Kibitzer said:

 Subaru XV harika, ama CVT şanzımanı görünce vazgeçiyorum.

 

CVT şanzıman DGS tip şanzımandan çok daha sorunsuzdur.

 

temiz bulursanız alınabilir diye düşünüyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
29 dakika önce, 4x4 said:

CVT şanzıman DGS tip şanzımandan çok daha sorunsuzdur.

 

temiz bulursanız alınabilir diye düşünüyorum.

 

Aylardır gezmediğim forum, incelemediğim sayfa kalmadı neredeyse. Mesela Subaru forumlarında;

https://www.subaruclubtr.com/topic/13131-yeni-xv-cvt-sanziman-tutuklugu-hakkinda/

şöyle bir başlık var. Okuyorum okuyorum vazgeçiyorum. Zamanında Ford Focus'lardaki CVT şanzımanların problemleri çözülemediği için garanti kapsamında olan araçlara fabrikadaki sıfır araçlardan şanzıman söküp takıldığını duyuyorum. Birçok kişi hiç umurunda olmadan, araç hakkında hiç araştırma yapmadan gidip alıveriyor. Ben ıncığına cıncığına kadar bakıyorum. Ben hata yapıyorum heralde.

Kibitzer tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

DSG otomatik vites Audi 3’ü sıfır KM’den 110.000KM kadar kullandım hiçbir sorun olmadı, şimdi yine DSG başka bir Audi A3 50.000KM gibi onda da bir problem olmadı.

 

T800 tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

abi önemli olan 100.000'den sonra arıza vermemesi zaten, 0'dan itibaren tabi ki arıza vermez :)

 

tam otomatik şanzımana köpek gibi davranıp hiç bakım yapmazsan en kötüsü 200k km gider, iyi bakılırsa 500'e kadar yolu var...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

DSG ve türevleri => ASLA

 

Gider manuel Alfa 156 alırım, dsg almam. Bu kadar net konuşuyorum.

3 saat önce, Hamso said:

Cok daha fazla paraniz artsin derseniz 2008 sorentolara bakabilirsiniz belki.
Arac bulmakta yardimci olabilirim.

 

Sorento çok büyük gelir hocam bize. Hani eskiden beri çok beğenirim ama şimdi hem çok yaşlılar, hem de fiyatları uygunlaştığı için çok değişik insanların eline düştüler. Kimler neler yaptı belli değil. O yılların sportageları bir derece daha uygun ama onlar da çok yaşlandı artık.

Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 saat önce, TiesTorN said:

abi önemli olan 100.000'den sonra arıza vermemesi zaten, 0'dan itibaren tabi ki arıza vermez :)

 

tam otomatik şanzımana köpek gibi davranıp hiç bakım yapmazsan en kötüsü 200k km gider, iyi bakılırsa 500'e kadar yolu var...

 

100.000 KM benim için sınır, o civarda değiştiriyorum ben de bu şanzımana ne demişler de nerede arıza çıkmış, ne bekleniyor, hep yazılıp çiziliyor da mana veremedim, 8 yıldır kullanıyorum ben hiçbir problem de çıkarmadı, netten okuyup edip genelleştirme mi yapılıyor nedir ? 

 

Benim deneyimim de bu şekilde, sağdan soldan okunarak değil işte bilmem kaç km’lik deneyim.

Bir de bu kadar problem olsa Volkswagen Audi ile karşılaştırılmayacak şekilde baya satıyor kimsenin almaması gerekir bu kadar problem olsa.

T800 tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

türk insanı acı çekmeyi hobi olarak kabul ettiği için vw ve türevi araçlara binmeyi zenginlik göstergesi kabul ediyor. 

bende dsg li araç kullanma gafletine düştüm.

2 kere dsg arızası yaşadım ki ilki 32 bin km deydi o dönem. 8800 lira masraf çıkardı. 

arkadaşımın dsg beyni ve kavraması bozuldu aynı km civarında. 26 bin masraf çıkardı. parayı çıkaramadığı için ankara doğuş da yattı uzun süre araba.

bir diğer arkadaşımın dsg beyin ve kavrama arızası vardi 18 bin masraf çıkardı. parayı denkleştirdi ve bir kısmı garantiden karşılanarak teslim aldı.

kuzenimin audi a3 2015 model aracı vardı. bak dsg sıkıntıları var dedim. inanmadı o da. meğer arızalı arızalı biniyormuş kavraması gitmiş fakat farkında değil arıza olduğundan. onun da kavraması problemliydi. sonradan değiştirdi diye biliyorum kavramasını. 

bir başka tanıdığım ankara doğuş oto dan aldığı 0 km dsg aracı, daha bayiden çıkıp konya yolunda 2. km de dsg beyin arızası verip yolda kalmasıyla rekor kırmıştı. 

daha sayamıyorum aklımda kalanlar bunlar. 

yani 110 bin km ye gelmiş araçta dsg arıza yapmadıysa epey etkili dua okunmuş araba diyelim. aksi şekilde dsg'si olup da servise uğramamış yakın tanıdığım henüz yok.

nasıl her insan bir gün ölümü tadacaksa  her dsg'li bir gün mutlaka servisi tadacak. net.

zaten servise girmemesi imkansız. kuru kavrama da illa ki kavrama değişimi zorunlu. değiştirmeme gibi bir opsiyonunuz yok. 

-

-

 

 

jackjoker tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

DSG'nin olayı vurunca öldürmesi. Mesela kendi kullandığım araçtan örnek vereyim; twin spark motorlarda varyatör dikkat etmezsen 10bin km'de ötmeye başlar. 100-150 liraya halledilirdi. Yenisi 700 lira falandı. Şimdi değişmiştir muhtemelen. Bu şekilde "Bu dsgnin her 50bin km'de 2000 lira masrafı olacak, bunu kabul ediyor musun" deseler ben bile "eh naapalım" diyebilirdim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bende birşey olmadı dediğim gibi ancak periyodik bakımları yapıldı arabanın günü geldiğinde serviste parça değişimi olmuştur o kadar.

 

DSG benzeri şanzıman kullanan marka da baya fazla zaten artık, her markada aynı prensiplerle çalışan şanzımanlar var başka başka adlarla.

Volkswagen de yıllardır binerim, 20 yıldan fazla olmuştur bu grup arabaları kullanalı, çok büyük bir şikayetim de olmadı.

 

 

Benim deneyimlerim bu şekilde.

T800 tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu DSG konusunda aracımı aldığım yıllarda da hep iki taraflı bir tartışma vardı hala değişmedi. Araştırırken 3 yıllık Astra dizel kullanıcısıydım. Uygun bir kampanya ile 2016'da Audi A3 1.6 TDI almıştım. Aldığım tarihte ailemde 50.000 de dizel Golf, 40.000'de CC benzinli vardı. Bugün aracım 50.000'de, CC 85.000'de satıldı, ama sorun kaynaklı değil, babamın dizele geçme isteğindendi. Golf 110.000'i geçti. Bugüne kadar hiçbirisi rutin servis bakımı dışında servise gitmedi. Ama babamın aldığı Mercedes C180 7000'de otoyolda karter korumasını sabitleyen parçalardan biri koptuğu için servise gitti. Yani çok basit bir imalat hatası ama çıkıyor. DSG'yi araştırmamış olsam bende sorunsuz bir sistem diye yorum yapardım. Ancak çok geri dönüş ve sorun yaşayan da var. İş biraz kullanıma bağlı sorunlar sebebiyle artıyor gibi. Forumlarda gördüğüm en doğru yorum hassas bir elektronik sistem olduğu, dikkatli bir kullanım gerektirdiği oldu.

Şöyle bir yorumu da yapabilirim. Babam inşaat mühendisi ve bilirkişilik yapıyor. Birlikte gittiği makina mühendisi bilirkişi arkadaşı da haftada en az bir kere Borusan Otomotiv'e gidip BMW arıza tespitine gittiğini söylüyor. Bu yorum onun için bir kriter oldu ve BMW yerine Mercedes tercih etti. 

Bence ciddi olarak deneyimlememiş insanların yorumlara bakarak ön yargıya sahip olduğunu düşünüyorum. Her fabrikadan çıkan araç kesin arıza yapacak diye bir yaklaşımla araç almak kafada soru işareti ile dolaşmak olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Öyle girersek benim de abinin 525i BMW’nin otomatik şanzımanı gitmiş çok ciddi masraf çıkartmıştı, arabayı satmıştı hatta sorunları ile uğraşmaktan sıkıldığından, ikinci el 50-60.000 KM’de falan almıştı arabayı ama bilinmez tabii tam olarak ikinci el olduğu için araba nasıl kullanıldı, ne yapıldı falan.

 

Şimdi kalkıp da BMW şöyle böyledir diye yorum yapacak halim yok ama.

 

Bir de imkanlar dahilinde sıfır almaya çalışırım ben, ikinci el araba bir defa aldım şimdiye kadar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

DSG tartışmaları daha bir 10 sene devam eder. Elektrikli araçlarla birlikte kurtuluruz şansıman derdinden. 

DSG çok hassas ve karmaşık bir sistem ve üretim hatası olması da manuele veya geleneksel otomatiğe göre daha olası. Zaten diğer ikisine göre oldukça yeni bir sistem.

TR'de araçların çoğu berbat şartlarda kullanılıyor. Ağır trafik, kötü yol şartları, aşırı eğimler, savaşa gider gibi süren sürücüler, bilgisiz servisler vb. Hepsi eklenince maliyet kısmak için üretilmiş ekipmanlardaki en ufak zayıflık büyük problemlere dönüşüyor.  

TR'de kullandığım aracın da dsg şanzımanı kavrama kaçırıyordu ve ben geri verdikten sonra sağlam bir fatura çıkarmıştı. Trafikte tın tın ilerleme hele hele yokuş varsa bunları kısa sürede bozuyor. Diğer bir sebep de şanzımanın tahmin ettiği yönde vites değişilmemesi. Örneğin siz 4. viteste hızlanırken şansıman 5. vitesi hazırlıyor. Ama tr yolları ve sürücüleri bu durumda sert bir frenle yavaşlamayı gerektirince şanzıman 3. vitese geçip 2. vitesi hazırlıyor. Tabii arkasından dip gaz ve hızlanma gelince eleman yine mahçup oluyor. Bu kafada 10k km yapınca zaten mevta olacağı kesin o sistemin. Dayanıklılık temel özelliklerinden değil sonuçta. 

 

Thustu beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
16 dakika önce, Hamso said:

 

Biz de hanımla tam da bize çok yakın bir bayideki 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-kia-ulukar-dan-carnival-2.9-crdi-ex-otomatik-650570604/detay 

bu aracı inceliyorduk :) Aynı bayide Sorento da var bir tane. Belki bugün gidip bir bakarız.

Fakat bu araçlar bize çok fazla gelir. Ancak ikinci çocuk geliyor olsaydı hiç düşünmez gider alırdım bir tane.

Araç satıp ucuzunu alma hareketimizin ana amacı cebimizde 25-30bin lira gibi bir para kalması. Bu da 65-70bin liralık bir bütçe yapıyor. "Hazır arabayı değiştiriyoruz, biraz da büyüse iyi olur" diye de düşünmüyor değiliz. 

Tabii bu bütçe ile Kuga da Insignia da ancak ilk kasa alınabiliyor. İlk kasa 2.0 Kugalardaki şanzımanın da ne olduğu belli değil. Tam otomatik mi, çift kavrama mı. Çünkü bir ara Ford tüm otomatik viteslerine Powershift demiş. O döneme denk geliyor olabilir.

DSG tartışmasında ise en hızlı olsun diye bir isteği var sanırım VW'nin. Alfa TCT de kuru çift kavrama ama problem çıkarma ihtimali düşük, çünkü daha sağlam olsun diye vites değiştirme hızı düşük. Powershift de benzer şekilde yavaş. Mercedes 7G-DCT ise zaten ıslak kavrama, bildiğim kadarıyla en problemsiz çift kavrama da bu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Zafer hocam bir şey yazmayayım diyorum ama içime fenalık geliyor valla okudukça.

 

o linklerdeki tür bir aracı 2. el alırsan a) son sahibi olursun b) aşırı zararla elden çıkarmak zorunda kalırsın c) çıkardığı masraflar sonucu vitesi boşa alıp uçurumdan aşşağı yuvarlarsın. sen seç...

 

o kadar hevesle bmw aldın, gerçekten de temiz bir araç sendeki anladığımız kadarıyla.

 

bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah. gelen 1 tane minik bebek, aldığın bmw 4 kapı. hemen akabinde 2. çocuk planın yoksa arabayı değiştirmek niye ? neresine sığmayacağınızı düşünüyorsunuz ?

 

şuan tam seçim öncesi. ekonomi çalkantılı, satacaksın arabayı eline TL alacaksın. istediğin arabayı bulana kadar elindeki parayla ters köşe olmayacağın ne malum.

 

benim şahsi tecrübem bu işlerde kıpırdadıkça zarar edersin.

 

araban ne güzel, sorunsuz da işte, yani sadece benim gördüğüm sebep ise satıp başka araba almak istemen oldukça gereksiz, boşuna kendini yoruyorsun bence.

 

senin arabanın her zaman 2. elde gideri olacak. hiç acele etme. attan inip eşeğe binme...

Thustu, jackjoker, iceice and 2 others beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Alfa da yer alan TCT, hyundai den alinma diye biliyorum. Bu sanziman akliniza yatiyor ise, tam otomatik olmayan yeni kasa hyundai lere de bakabilirsiniz.

Sanirim tam otomatige devam eden de pek kalmadi.
EDC dir (DSG nin fransiz hali)
Bu araclar da hoş
b80ee6db76a99e953b845d950c03b094.jpg

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 saat önce, Hamso said:

Sanirim tam otomatige devam eden de pek kalmadi.
 

tam tersi artık firmalar kavramalı şanzımanlardan vazgeçip tam otomatiğe geçmeye başladı. 

ardı ardına tam otomatik araçlar lanse ediliyor.

PSA bile tam otomatiğe geçti.

alfalar zf tam otomatik kullanmaya başladı. honda bile yeni model bazı modellerinde tam otomatik koyma kararı aldı. mazda zaten tam otomatik harici bir şanzıman getir bön bön bakar bu ne diye. 

bmw de yıllardır zf var. 

almanlardan vw haricinde çift kavrama kullanan yok. mercedes sadece giriş sınıfta çift kavrama kullanıyor. onun dışında hep tam otomatik. 

amerikan arabalarını saymıyorum alayı tam otomatik. çift kavrama bilmezler bile. 

 

jackjoker tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 saat önce, stardust said:

Zafer hocam bir şey yazmayayım diyorum ama içime fenalık geliyor valla okudukça.

 

o linklerdeki tür bir aracı 2. el alırsan a) son sahibi olursun b) aşırı zararla elden çıkarmak zorunda kalırsın c) çıkardığı masraflar sonucu vitesi boşa alıp uçurumdan aşşağı yuvarlarsın. sen seç...

 

o kadar hevesle bmw aldın, gerçekten de temiz bir araç sendeki anladığımız kadarıyla.

 

bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah. gelen 1 tane minik bebek, aldığın bmw 4 kapı. hemen akabinde 2. çocuk planın yoksa arabayı değiştirmek niye ? neresine sığmayacağınızı düşünüyorsunuz ?

 

şuan tam seçim öncesi. ekonomi çalkantılı, satacaksın arabayı eline TL alacaksın. istediğin arabayı bulana kadar elindeki parayla ters köşe olmayacağın ne malum.

 

benim şahsi tecrübem bu işlerde kıpırdadıkça zarar edersin.

 

araban ne güzel, sorunsuz da işte, yani sadece benim gördüğüm sebep ise satıp başka araba almak istemen oldukça gereksiz, boşuna kendini yoruyorsun bence.

 

senin arabanın her zaman 2. elde gideri olacak. hiç acele etme. attan inip eşeğe binme...

 

Abicim diyorum ki; "Esas neden 1 sene boyunca hanım ücretsiz izinde olacağı için maddi sıkıntı yaşamamak için satacağız".

O linklerdeki araçları zaten alma niyetimiz yok. Başka araçlara bakarken "bu bayide neler varmış" diye bakarken denk gelmiş araçlar. Öylesine gösterdim hanıma "baksana üçüncü sıra koltuk var, vitesin altında çekmece var" falan diye.

Yine yukarıdaki bir mesajımda belirttim bu mesajın ilk cümlesinde söylediğim şeyi.

Arabayı Nisan sonundan önce satmayacağız, ilanı da kaldırdım zaten. Hanım doğum iznine çıkınca doğuma kadar iki ay süre içinde denk gelirse değiştirmek istiyoruz. Denk gelmezse zaten 1 serisi yeter. A-B sınıfı arabalar ile millet iki üç çocuk büyütüyor.

Bir ay sonra belki de "paraya ihtiyaç olursa satarız, nasıl olsa değer kaybetmiyor" da diyebiliriz.

3 saat önce, Hamso said:

Alfa da yer alan TCT, hyundai den alinma diye biliyorum. Bu sanziman akliniza yatiyor ise, tam otomatik olmayan yeni kasa hyundai lere de bakabilirsiniz.

Sanirim tam otomatige devam eden de pek kalmadi.
EDC dir (DSG nin fransiz hali)
Bu araclar da hoş
b80ee6db76a99e953b845d950c03b094.jpg

Köşeli kasa, 2.0 dCi, tam otomatik ve gerçek bir arazi aracı kadar maharetli X-Trail. Tek kelime; Hastasıyım! 

 

Çok seviyorum bu kasayı! Bizim sitede bir ablada vardı bundan. Sattı yeni kasasını aldı. Hani haberim olsa ben düşünürdüm onun X-Traili. 

 

Bunun bir de Koleos versiyonu var. Neredeyse aynı araba, sadece markası farklı. O çok daha ucuz. O bile düşünülebilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Renault un suv tasarimlari, nissandan geliyor ancak Nissan kadar TR de hızlı satılabilir değil. Biraz bekleyebiliriz satılmak istendiğinde

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
tam tersi artık firmalar kavramalı şanzımanlardan vazgeçip tam otomatiğe geçmeye başladı.  ardı ardına tam otomatik araçlar lanse ediliyor. PSA bile tam otomatiğe geçti.

alfalar zf tam otomatik kullanmaya başladı. honda bile yeni model bazı modellerinde tam otomatik koyma kararı aldı. mazda zaten tam otomatik harici bir şanzıman getir bön bön bakar bu ne diye. 

bmw de yıllardır zf var. 

almanlardan vw haricinde çift kavrama kullanan yok. mercedes sadece giriş sınıfta çift kavrama kullanıyor. onun dışında hep tam otomatik. 

amerikan arabalarını saymıyorum alayı tam otomatik. çift kavrama bilmezler bile. 

 

 

 

Zararın neresinden donerlerse kar.benim kullandığım golfun hiç yoktan debriyajlı bitince ne olacak bakalım.Günlük yolumun yüzde 40i 7. Viteste geçiyor ama bazen yokuş larda vites geçerken 6 da mı 7 de mi belirsiz yarım debriyaj hareketleri yapıyor.

Tam otomatik gibi rahat gelmiyor bana, geçti mi geçmedi mi vites şeklinde bir düşünce oluşturuyor bazen.

 

Sorento böyle akıyor gaza yavaş basarsanız. Ama dsg böyle bazen yüksek viteslerde sümük gibi geçiş yapıyor. Dusurcekken yükseltiyor mu ne yapıyor anlamadım. Onu videoya almadim. Henüz.

http://www.youtube.com/embed/sgQfoGPZ5t8?feature=oembed

 

Picantoda da 4 ileri otomatik var.

Gazlarken Sorento da picanto de benzer hareket yapıyor.

 

http://www.youtube.com/embed/c1jOvWFupLk?feature=oembed

jackjoker beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok