Premium akaryakit
2 2

Premium akaryakit mevzuu   16 oy

  1. 1. Ekstra para vermeye deger mi?

    • Evet
      2
    • Hayir
      14

Please sign in or register to vote in this poll.

Bu konuda 29 mesaj var

ultimate, fullforce, v-power vb. gibi marka adlariyla asagi yukari litre basi 5 kurus daha pahaliya satilan "premium" dizel ve benzin urunleri sizce aldatmaca mi yoksa hakikaten bir fark var mi? 

infestor tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gördüğüm kadarıyla Türkiye'de satılan sıradan benzin dünya standartlarının bariz üstünde. Eğer kulandığınız benzin yada benzin istasyonu ile ilgili bir şikayetiniz yok ise başka arayışlar içine girmeniz için bir sebep yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
17 dakika önce, infestor said:

ultimate, fullforce, v-power vb. gibi marka adlariyla asagi yukari litre basi 5 kurus daha pahaliya satilan "premium" dizel ve benzin urunleri sizce aldatmaca mi yoksa hakikaten bir fark var mi? 

Shell nitro benzin bulursam alıyorum arabanın çekişi artıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Km olarak ben fark görmedim.
Sağladığı güç olarak bir fark görmedim.

Örneğin Golfte Aytemizin 5.85TL/litre olan mazotundan kullanıyorum, çoğunlukla da pompaci ile tartışarak doldurabiliyorum bu mazotu, hemen araç kiralık mi bilmem ne geyik başlıyor...

Tüketim anlamında 5.5 litre/100km altında değerler çok rahat yakalanıyor.
Hızlanma anlamında ve son hız değeri olarak bir düşüklük de yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben acikca bir fark goremedim. bp'de indirim kartim oldugu icin bp mazotunu aliyorum. 

simdi diyeceksiniz 5 kurus icin farkeder mi diye

eder abicim! o 5 kurusu bosuna vermek istemiyorum. kanima dokunuyor yahu:burn:

infestor tarafından düzenlendi
Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben 1.5 dci ile Shell fuelsave ve Vpower Nitro arasındaki farkı net hissediyorum. Çekiş ve toparlama direk fark ediyor. Ancak bir çok kişi buna dikkat etmiyor yada fark etmiyor o yüzden size bağlı.

 

Bunun yanında şu an büyük markalarda satılan yakıtların hepsi belli bir standartın üzerindeler, yolda sakin giderken sıkıntı yaratmıyorlar asıl farklar motorun çalışmasında oluyor. Örnek olarak dizellerde rölanti sesi, benzinlilerde rölanti dalgalanması, her ikisi içinde çekiş fark ediyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Total ve Shell'in premium dizelleri bence aynı kategoride ikisi de diğerlerine göre daha performanslı. Araç daha atak oluyor.

Araç taşıtmatik aldığım için son 1 aydır yakıtı BP'den kullanıyorum fakat @Thustu'nun bahsettiği gibi rolanti sesi çok arttı aralarında bariz fark var ama performans derseniz altında kalıyor fakat daha uzun km yapabiliyorum.

Opet premium dizel uzak durduğum bir marka. Araç resmen sollamalarda vs. hantallaşıyor.

Aytemiz asla ve asla...

 

Golf 1.6 TDI DSG
 

Thustu beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, omertocarlos said:

Aytemiz asla ve asla...

 

 

demek mazotunun ucuzlugunda bir bit yenigi var aytemiz'in tahmin ettigim gibi.

daha once hic aytemiz'den almadim ama su yeni self servis pompalari sebebiyle alasim da geldiydi ne yalan soyliyim :)

 

infestor tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
 

demek mazotunun ucuzlugunda bir bit yenigi var aytemiz'in tahmin ettigim gibi.

daha once hic aytemiz'den almadim ama su yeni self servis pompalari sebebiyle alasim da geldiydi ne yalan soyliyim

 

20 bin km'den fazla yaptım. Hiç laf etmeyin bence Aytemize. Yukarıda da açıkladim zaten.

 

yakıttan beklentiniz nedir bilemiyorum ama 2XX km saate vs çok rahat çıkıyor,

Tüketim ortalaması da normal seviyede 5,XX litre/100Km.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Hamso olay son hıza ulaşmak değil zaten motorun daha rahat çalışması ve buna bağlı olarak daha rahat devirlenebilmesi. Zaten bahsettiğimiz ataklık da ara hızlanmalar 1s kısaldı gibi değil. :D

 

@omertocarlos 'un da dediği gibi biraz daha hantallaşması da menzil olarak geri dönüyor ki isimler de hep bu yönde. Ben bunu biraz daha sanayi tabiriyle kalın mazot ince mazot olarak duymuştum ama tam bu olayın karşılığı mı hatırlayamadım.

 

Yoksa ucuz aldın motor çalışmıyor gibi bir şey yok ama bilinmeyen markaların uzun vadede sıkıntı yarattığı hep konuşuluyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 saat önce, Hamso said:

20 bin km'den fazla yaptım. Hiç laf etmeyin bence Aytemize. Yukarıda da açıkladim zaten.

 

yakıttan beklentiniz nedir bilemiyorum ama 2XX km saate vs çok rahat çıkıyor,

Tüketim ortalaması da normal seviyede 5,XX litre/100Km.

 

Hocam doğru hız yapabilirsiniz tüketim de iyi olaiblir fakat 20bin km uzun vadeli bir kullanım değil.

Mercedes genel merkezde çalışan bir arkadaşım bunların her sene testlerini yapıyor. Bütün markaların sample'larını alıp belirli testlerden geçirdikten sonra bir sıralama çıkarıyorlar. Bilmiyorum bunları açıklıyorlar mı ama kendisinden bildiğim Opet ve Aytemiz gerçekten "kirli ve partiküllü" yakıtlar. 1. Sırada Shell yer alıyor kalite bakımından.

 

Aytemiz konusunda bundan önceki aracımda (Polo 1.4 TSI) ve yakın bir arkadaşımın yaşadığı sorunlar sebebiyle uzak duruyorum.

 

 

Bu arada merak ettim araçlar aynı, bu tüketimleri nerede yapıyorsunuz?

infestor and Thustu beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yakin zamanda buradaki bir turko yeni bmw 5 serisini hastanelik etmis turkiyede. Servis kirli dizel yuzunden demis ama nerden almis yakiti belli degil. Konusurlarken kulak misafiri oldum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben kendi adıma inandırıcı bulmuyorum, kulaktan kulağa yayılan ustalardan duyulan hikayelerden (şehir efsanesi) gibi geliyor.

Temelde XY marka çamaşır makinesi üreticileri  A marka deterjan önerdi den çok farkı yok bence (Tabi dönen para  miktarı açısından ok farkı vardır)

Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de pek inandırıcı bulmuyordum bu tip premium performans yakıtlarını açıkçası. Geçen aylarda şehirlerarası yola çıkacaktım, normalde Shell Fuelsave kullanıyorum ama dedim bir kez de V-power olanı kullanayım. Şaşırtıcı şekilde fark vardı aracın hızlanmasında. Benzinli, 1,2 litre atmosterik bir Fabia kullanıyorum. Arabanın motoru çay kaşığı kadar zaten, güç falan yok yani. Ama dönüş yolunda yokuşlarda pek olmasa da düz yolda hızlanması farketti ilginç şekilde.

 

Bu tip yakıtların motor ömrüne ne tür etkileri var merak ediyorum. 3 kat daha fazla temizleyici ve sürtünme azaltıcı içerir diyor ama bu yakıtlar yanma odasındaki sıcaklığı yükselttiği için mi bu performans geliyor bilemedim. Detay bilen varsa ve açıklarsa bilgilenmiş oluruz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İki-üç farklı konu var burada. Biri oktan meselesi ki herkes biliyor. Diğeri yakıtın temizliği ki premium ile normal yakıt arasında temizlik farkı olması zor. Tüm dağıtım ağının farklı olması gerekiyor ki pek olası değil. Premium için muhtemelen son anda katkı maddelerini ekliyorlar. Yani bu durumda temiz normal, pis normal, temiz premium, pis premium ve benzin için çeşitli oktan farklarıyla epey kombinasyon oluşuyor. Tabii tüm kombinasyonlar piyasada yok, mesela tüm yüksek oktanlar aynı zamanda premium da oluyor. 

kirli dizel ve yeni nesil motorlara ne yaptığı iyi bilinen birşey. Doğuda çoğu motorun en basit versiyonları tutuluyor mesela sırf kaçak dizel kullanabilmek için. Ha bu arkadaşa olan bambaşka birşey olabilir. Genel olarak Türkiyedeki dizel kalitesinin düşük olduğu ve çoğu üreticiyi ek önlemlere yönelttiği iddia ediliyor. 

 

kaptanpedal tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Genelde bizdeki yakıtlar yanabilme açısından pek iyi değiller ve premiumlar için depolarda son katkıları konuluyor diye biliyorum.

 

Birde yakıtı iyi istasyonlardan almak gerekiyor.

Örnek olarak Ankara için, İncek Shell'in sattığı yakıtlar hem benzin de hem de dizel de inanılmaz kötü. Premium alsanız bile motor kafayı yiyor salakça çalışıyor buradan aldığınızda, kendi arabamda ve arkadaşımın 1.4 tsi motorlu aracında gözlemledim.

Turan Güneş Shell eh seviyesinde bazen idare eder bazen kötü oluyor depoları temiz değil sanırım.

Fakat Dikmen Polisevi aşağısındaki Shell Shell tr'nin kendi işlettiği yer ve ne zaman alsam yakıtları hep iyi çıktı, elimden geldiğince oradan almaya dikkat ediyorum bahsettiğim gibi motorun çalışmasına bu tür durumlar çok etki ediyor, en azından benim(1.5 dci) ve arkadaşımın(1.4 tsi) aracında.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

dizeli bilmiyorum ama benzinde hissettiğiniz "fark" tamamen placebo etkisi zira premium diye satılan benzinlerin tek farkı içindeki deterjan katkı miktarının fazla olması dolayısıyla yakıt sistemini temizlemesi. yani aslında yakıta enjektör temizleyici katkı katmışsınız gibi bir etki yaratıyor başka bir şey değil. 

Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Araba için çok dikkat etmedim ama 250lik Yamaha X-Max motorumda yaşadığım şöyle bir durum var. Shell'den fuel save benzin veya bu premium olandan aldığımda (ismini unuttum ama nitro değil) aynı kullanım koşulları ile motor daha az km yapıyor. Opet'ten benzin alınca daha çok km yapıyor. Bunu X Max fan sayfalarında falanda yazıyorlar baya. Genel olarak Shell'den memnun değil gibi motorcular. 

 

Arabada çok dikkat etmedim yazmıştım fakat geçen senelerde bir kere shell'in nitro benzininden aldım. Cidden fark yaratmıştı ama bu seferde yine menzil düşmüştü (ben çok gazladım diye değildi)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
 
Hocam doğru hız yapabilirsiniz tüketim de iyi olaiblir fakat 20bin km uzun vadeli bir kullanım değil.
Mercedes genel merkezde çalışan bir arkadaşım bunların her sene testlerini yapıyor. Bütün markaların sample'larını alıp belirli testlerden geçirdikten sonra bir sıralama çıkarıyorlar. Bilmiyorum bunları açıklıyorlar mı ama kendisinden bildiğim Opet ve Aytemiz gerçekten "kirli ve partiküllü" yakıtlar. 1. Sırada Shell yer alıyor kalite bakımından.
 
Aytemiz konusunda bundan önceki aracımda (Polo 1.4 TSI) ve yakın bir arkadaşımın yaşadığı sorunlar sebebiyle uzak duruyorum.
 
 
Bu arada merak ettim araçlar aynı, bu tüketimleri nerede yapıyorsunuz?
http://maps.app.goo.gl/CgGjAotXQyPhDpRu8

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

benzinde 95 vs. 100 oktan icin ne diyorsunuz?

yani %0,00001+ daha guc almak icin deger mi sizce? :lol:

infestor tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bildiğim kadarıyla bizim ülkede premium benzinler 100 değil. 97 falan. Ben shell kullanıyorum 20 yıldır. Kış aylarında vpower tercih ediyorum. Yazın 95'e geri dönüyorum..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

tr'deki benzinlerin hepsi 95 oktan, o 97 olayı yalan. premium benzinlerin tek farkının ne olduğunu yukarda yazmışım zaten.

bildiğim kadarıyla artık yok ama hala 100 oktan diye satılan benzin varsa da o benzinin eğer formula 1 aracınız falan yoksa bir faydası yok zaten. sadece çok yüksek kompresyonlu motorlar için faydası var onların.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
2 2

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok