Amazon Türkiye'nin değişim yapmaması
2 2

Bu konuda 17 mesaj var

Merhabalar, ilk konu başlağım hatalarım olursa affola uyarmanız yeterlidir düzeltirim. 

29.11.2019'da Amazon Türkiye'den satın aldığım bir monitör hakkında deneyimlerimi ve sorunlarımı yazacağım. Asus VG278Q model bir monitör aldım 1.732 TL ücreti vardı, bir sonraki gün elime ulaştı cihaz her şey güzel. Monitörü kurdum ve piksel testi yaptım bir soluk piksel fark ettim aslında hiçbir şekilde gözüme çarpmayacak bir yerde ( Sağ en üst köşede ) 

Amazon Türkiye iletişim bölümünden müşteri hizmetlerine ulaştım direkt numaraları yok uygulama üstünden çağrı talebi oluşturuyorsunuz gelen çağrıyı cevaplayıp söylenen numaraları tuşladıktan sonra bağlanabiliyorsunuz. Bağlandık derdimi anlattık ancak iade edebileceklerini belirttiler. 3 adet stok mevcuttu biter ise bu stok beklemem gerektiğinden başka da bir çözüm üretmediler. Türkiye'de Tüketici hakları gereği elinde stoğuda mevcut ise ayıplı üründe değişim isteğinin karşılanması gerektiğini belirttiğim halde Amazon Türkiye'nin böyle bir çalışma sistemi olmadığını belirttiler ısrarla. Ve korktuğum gibi oldu bir sonraki gün stoklar bitti.

Şimdi iade edersem aynı ücrete aldığım modelde bir monitör alamayacağım, stoklara 1-2 ürün girip çıkıyor yapabileceğim tek şey stok geldiğinde satın alıp elimdekini iade etmek ancak okadar da bir bütçem yok kartlarım da malesef, iadeyi almadan sipariş veremem, monitörsüz de kalmak istemiyorum bu süreçte.

 

Tüketici haklarına başvurup değişim talebi oluşturursam değişim kararı çıkar mı ? Daha önce E-Ticaret satın alma deneyiminde bu tarz bir sorun yaşayan var mıdır? Tüketici hakları iade kararı çıkartır mı değişim talebime istinaden? Çünkü iade istemiyorum aynı fiyata farklı bir satıcıdan ( Perakende - E ticaret ) bulamayacağım. ileride satıp 2K bir monitöre geçersem satışında sorun yaşama endişesi duyuyorum yoksa başta belirttiğim gibi ürün rahatsız etmiyor beni.

Fikirlerinizi rica ediyorum konu ile alakalı.

Saygılar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

tüketici hakem heyetinden 1 aydan önce karar çıkmıyor bildiğin kadarıyla. (tabi bulunduğunuz il ilçeye bağlı değişebilir)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
20 dakika önce, emre666 said:

tüketici hakem heyetinden 1 aydan önce karar çıkmıyor bildiğin kadarıyla. (tabi bulunduğunuz il ilçeye bağlı değişebilir)

Eve  öğrenciyken Ziraat'ten bu yol ile yıllık ücreti tahsil etmiştim erken çıkmıyor kararlar ama bağlayıcı oluyor oradan korkum şu değişim isterim iade kararı verirse benim için kötü olur. Acaba bu şekilde işlem yapan veya tanıdığı olan olabilir diye sormak istedim :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
23 minutes ago, emre666 said:

tüketici hakem heyetinden 1 aydan önce karar çıkmıyor bildiğin kadarıyla. (tabi bulunduğunuz il ilçeye bağlı değişebilir)

Şahsi tecrümeb bu sürenin genelde 6 aya yakın olduğu yönünde..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
53 dakika önce, SherifLloyd said:

Eve  öğrenciyken Ziraat'ten bu yol ile yıllık ücreti tahsil etmiştim erken çıkmıyor kararlar ama bağlayıcı oluyor oradan korkum şu değişim isterim iade kararı verirse benim için kötü olur. Acaba bu şekilde işlem yapan veya tanıdığı olan olabilir diye sormak istedim :)

Tüketici yasasına göre ayıplı ürünlerde onarım, değişim veya ücret iadesi (sözleşmeden dönme) arasında seçim tüketicinin kararına bırakılmıştır. Bu konuda üretici/ithalatçı/satıcı size dayatma yapamaz; seçimlik hakkınızı özgürce kullanabilirsiniz.

Ancak yazıldığı üzere tüketici hakem heyetlerinden hızlı karar çıkmasını beklemeyin. Büyük şehirlerde yaşıyorsanız karar en erken 6 ayda çıkar.

Not: G-SYNC olayı aklımda; vakit bulamadım cevap yazmaya. En kısa zamanda yazıp gönderiyorum :) 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
11 dakika önce, Najaz said:

Tüketici yasasına göre ayıplı ürünlerde onarım, değişim veya ücret iadesi (sözleşmeden dönme) arasında seçim tüketicinin kararına bırakılmıştır. Bu konuda üretici/ithalatçı/satıcı size dayatma yapamaz; seçimlik hakkınızı özgürce kullanabilirsiniz.

Ancak yazıldığı üzere tüketici hakem heyetlerinden hızlı karar çıkmasını beklemeyin. Büyük şehirlerde yaşıyorsanız karar en erken 6 ayda çıkar.

Not: G-SYNC olayı aklımda; vakit bulamadım cevap yazmaya. En kısa zamanda yazıp gönderiyorum :) 

Hocam bir sorum olucak bu başlık özelinde, tüketici hakları bize  üretici, ithalatçı, satıcı diyor ya ben Amazon TR'den almış olsamda Asus Türkiye'den değişimini isteyebilir miyim?

G-SYNC hakkında bekliyorum cevabınızı dün birkaç şey yaptım biraz azaldı yırtılmalar ama devam ediyor malesef :))

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@SherifLloyd Yasaya göre iade ve değişim işlemleri için öncelikli muhatabınız satıcıdır. Satıcının yükümlülüklerini yerine getirmeyi reddetmesi veya satıcı firmanın artık faaliyet göstermiyor oluşu gibi durumlarda, sırasıyla ithalatçı ve üreticiden talepte bulunma hakkınız var. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Benzer durum başka bir platform, başka satıcı ve başka markada benim başıma geldi. Bana da servise göndermem gerektiği söylendi, ben de zaten ancak beyaz fon açıp dikkatle aramakla bulabildiğim tek bir piksele razı olup firmanın satış yaptığı tüm platformlara kötü yorum aracılığıyla satıcının sorumsuzluğunu ifşa etme yolunu seçtim. Uğraşsın tekrar satsın bakalım o monitörü satıcı efendi. (gamers_arena)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ya eskisi gibi sıfır pixel garantisi yokki artık aoc yapıyor sadece abd de oda. Birde artık üretici firmaların şu pixele kadar normal varsaydıkları beyannameleri var. Panel kalitesi daha iyi bir modelde misal daha az pixel e kadar kabul görüyor gibi gibi..

 

Bende şu lg nin meşhur 32 lik monitörünü aldım tam ortada üste doğru tozmudur nedir anlamadım telefonla çektiğimde resmini o pixeller yanıyor sol altta windows bar ın olduğu kısımdada bir adet tespit ettim o harbiden ölü pixel ışık yanmıyor arkasındaki. Ortasındaki değişik durumu kafama takarsam görüyorum ama odaklanarak bakmazsan görmek imkanı bile yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@SherifLloyd Monitöründeki memnuniyetsizliğini anlıyorum ama bu şikayet süreçleri daha da berbat bir hale sokuyor. Monitörler biraz şans işi , şayet gözüne çok batıp rahatsız etmiyorsa bence uğraşmana değmez. Açıkcası bende değiştirdiğim monitörlerle ilgili sıkıntısız bir süreç geçirmedim. Forumda arkadaşlara danıştığım zamanlar oldu. Yeni gelenin, elden gideni aratır olmasıda bir ihtimal. Bu süreç böyle geliştiyse aldığın firmaya yada siteye bir daha ki sefer dikkat et.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 saat önce, RFID said:

@SherifLloyd Monitöründeki memnuniyetsizliğini anlıyorum ama bu şikayet süreçleri daha da berbat bir hale sokuyor. Monitörler biraz şans işi , şayet gözüne çok batıp rahatsız etmiyorsa bence uğraşmana değmez. Açıkcası bende değiştirdiğim monitörlerle ilgili sıkıntısız bir süreç geçirmedim. Forumda arkadaşlara danıştığım zamanlar oldu. Yeni gelenin, elden gideni aratır olmasıda bir ihtimal. Bu süreç böyle geliştiyse aldığın firmaya yada siteye bir daha ki sefer dikkat et.

Evet o durumdan da korkmamak elde değil çünkü monitörü aldığım gün yakın arkadaşımda Vatan Bilgisayar'dan aynı ürünü aldı. Orda açıp test etmişler 3 ölü pixel çıkmış değiştirmişler hemen ikincidede ölü pixel çıkmış 2 adet son kalanı açmışlar bendeki gibi soluk bir pixel çıkmış köşede aldım artık diyor :)) kaba bir hesap ile benim mönitörüde sayarsan 4 de ikisinde birden fazla ölü piksel kalan ikisindede soluk piksel çıkmış 5. De heralde düzgün denk gelecek :)) değişimde bir risk dediğiniz gibi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
5 saat önce, Peregrine said:

Benzer durum başka bir platform, başka satıcı ve başka markada benim başıma geldi. Bana da servise göndermem gerektiği söylendi, ben de zaten ancak beyaz fon açıp dikkatle aramakla bulabildiğim tek bir piksele razı olup firmanın satış yaptığı tüm platformlara kötü yorum aracılığıyla satıcının sorumsuzluğunu ifşa etme yolunu seçtim. Uğraşsın tekrar satsın bakalım o monitörü satıcı efendi. (gamers_arena)

Uğraşmak istememek benimde içimden geçen bir duygu ama haklarımızı bile bile kullanmamak üreticileri veya satıcılara böyle ayıplı ürünlerden kazanç sağlatmak zoruma gidiyor ses çıkarmak gerekiyor diye düşünüyorum.

 

Rahatsız etmeyen bir soluk piksel olduğu için ayıp oranında bedel indirimi için mi acaba hakem heyetine başvursam diyorum, bir dilekçe veriyorsun 3-5 ay sonra karar geliyor zaten. Detaylı bir araştıracağım bunu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 saat önce, SherifLloyd said:

Uğraşmak istememek benimde içimden geçen bir duygu ama haklarımızı bile bile kullanmamak üreticileri veya satıcılara böyle ayıplı ürünlerden kazanç sağlatmak zoruma gidiyor ses çıkarmak gerekiyor diye düşünüyorum.

 

Rahatsız etmeyen bir soluk piksel olduğu için ayıp oranında bedel indirimi için mi acaba hakem heyetine başvursam diyorum, bir dilekçe veriyorsun 3-5 ay sonra karar geliyor zaten. Detaylı bir araştıracağım bunu.

Ya sen şimdi o ürünü iade edeceksin, sonrasında servise gidecek eksiği gediği varsa kutu sıfırlanacak sonra tekrardan o ürün satılacak, ürün sana birebir değişilse bile o iade edilen mutlaka birilerine satılacak tekrardan. Firma her türlü kazanç sağlar.. Benimde geçen sene 32 viewsonic monitör aldım 7-8 adet ölü pixel çıktı çokda uygun almama rağmen iade ettim. Şimdi gelen lg modelde de ölü pixel var sol alt barda monitörün orta ve üstüne doğruda smudge pixel mi ne diyorlar sanırım tam bir karşılığı yok sanki bakınca ölü pixel gibi gri gibi gözüküyor ama fotoğraf çekince o pixellerin çalıştığı gözüküyor, kendime 1 hafta daha verdim kabullenirsem bende kalıcak,kabullenmezsem haftaya iade edeceğim :)

 

Resmi küçülterek bakın o zaman belli oluyor

https://ibb.co/KDC0sFs

 

https://ibb.co/Nt2ThJQ

 

 

 

Enyalios tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
11 minutes ago, Enyalios said:

Ya sen şimdi o ürünü iade edeceksin, sonrasında servise gidecek eksiği gediği varsa kutu sıfırlanacak sonra tekrardan o ürün satılacak

Muhtemelen benim başıma bu geldi. Kutunun, hiç açılmamış,  ACER yazılı koli bantları falan tamdı. Ama içini açınca ekranda erkek kolu izi vardı (terli kolu değmiş, kıl izleri falan vardı). Siz bu şekilde söyleyince jeton düştü. Demek serviste böyle bir uygulama var ha. Refurbish vs işine girmeden bir sonraki alıcıya sallamasyon, iyiymiş! :mad:

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
8 saat önce, Enyalios said:

Ya sen şimdi o ürünü iade edeceksin, sonrasında servise gidecek eksiği gediği varsa kutu sıfırlanacak sonra tekrardan o ürün satılacak, ürün sana birebir değişilse bile o iade edilen mutlaka birilerine satılacak tekrardan. Firma her türlü kazanç sağlar.. Benimde geçen sene 32 viewsonic monitör aldım 7-8 adet ölü pixel çıktı çokda uygun almama rağmen iade ettim. Şimdi gelen lg modelde de ölü pixel var sol alt barda monitörün orta ve üstüne doğruda smudge pixel mi ne diyorlar sanırım tam bir karşılığı yok sanki bakınca ölü pixel gibi gri gibi gözüküyor ama fotoğraf çekince o pixellerin çalıştığı gözüküyor, kendime 1 hafta daha verdim kabullenirsem bende kalıcak,kabullenmezsem haftaya iade edeceğim :)

 

Resmi küçülterek bakın o zaman belli oluyor

https://ibb.co/KDC0sFs

 

https://ibb.co/Nt2ThJQ

 

 

 

Sıfır ürün açarken didik didik ederim hocam ben fenerim ile, ekspertiz firmalarında ışıkla kaporta göçüğü varmı diye bakan ustalar gibi altına üstüne getiririm prize takmadan  :D  Ama dediğini yapanlar var bana denk gelse başlarına çalarım.

Birde senin fotoğraflara baktım da ilk defa gördüm o "Smudge" denileni o.O

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
2 2

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok