Nvidia GeForce RTX30 Serisi - Ampere (2020-2021)
1 1

Bu konuda 704 mesaj var

Sahsen neden 16GB 3070 veya 20GB 3080 yerine 12GB bir kart fikrini daha cekici buldugumu paylastim (bandwidth). Gerisi hikaye.

Farkli bir sey demiyoruz, gerekli gormezse yapmaz. Ama adam 20 yildir ayni seyi yapiyor. “Rakip mevcut karti gecmemisse niye daha hizlisini cikarsin” diye soruluyor bazen ama adamin tek derdi piyasa yuzdesi degil, ayni zamanda yeni kart satmak. Yani muhtemelen yine yapacak bunu. Bugun 3080’leri hala 1080/1080Ti kasanlara satacak, yaza dogru mesela hala inadim inat diyen 2080Ti sahiplerini 3080Ti ile toplayacak. Yeterince rekabet olmadigi icin ikisini birden piyasaya verip kendi kendisine rakip yapmak zorunda kalmiyor.

EKWB blogunu paylasmissin, referans 3080/3090 PCB’lerinin ayni oldugunu da duymussundur belki. 2 ram slotu bosta cunku 10x1GB veya 12x2GB icin adam tek PCB tasarlamis. Rekabete ve piyasaya gore ister 11GB’ini, ister 12GB’ini hizla piyasaya getirebilecek, uretim bandi degistirmesi gerekmeyecek.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Genelde custom kartlarda da pcb üzerindeki gpu ve ram bölümünü değiştirmiyorlar. Çünkü o bölümde çok yüksek hızlarda veri iletişimi gerçekleştiği için en ufak hatalara bile yer yok. Dolayısyla bu alanda en ufak bir değişiklik uzun testler yapılması demek.  Bu yüzden her kart için %100 özgün bir pcb tasarımı kullanmak yerine komponent populasyonu en yoğun olan karta göre tek bir pcb hazırlayıp bu tasarımı uzun uzun test edip aynı tasarımı populasyonu düşük kartlarda da kullanıyorlar. Bu yüzden orada boş ram modülü yuvaları var.

MSI Asus Gigabyte gibi üreticiler o kısma hiç dokunmuyorlar, referans kartta nasılsa aynı öyle kullanıyorlar. Bu üreticiler daha çok vrm bölümü ve io bölümünü modifiye ediyorlar.

Bining olayını es geçmeyin. Üretilen her yonga %100 kusursuz olmuyor. Nvidia'nın karını yükseltmesi için elindeki kusurlu yongaları olabildiğince verimli kullanması lazım. 10gb'ın üzerinde 3080ti üretebilmek için elinde yeteri kadar 352bit yada 384bit sağlayabilecek kadar kusursuz yonga var mı bakalım?

2080ti kartlarda da bir ram slotu boştu. Nvidia 2080ti kartını 12GB 384bit yapabilirdi bu mantıkla ama yapmadı.

İleride Nvidia'nın elinde yeterince 320bit üstü (352, 384bit rop ve belirleyeceği shader sayısı) sağlam yonga birikirse ve piyasada da bir talep olursa o zaman 3080ti yapar ama bunun referans karttaki boş ram slotuyla alakası yok. 3080ti'a hazırlık olsun diye yapmıyor adam onu.

stardust beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yukarida yazmisim aynen, 2080 Ti’in da bir ram modulunun eksik olmasina kadar. Yongalarin uretimindeki kusur konusunda da yaza kadar bazi uniteleri calismayan 3090’leri biriktirirler diye de aciklamisim zaten. Cok farkli bir sey soylemiyorken ben anlamadim bu muhalif tavri ama neyse.

Gecen nesilde 2080 bu sekilde ust modelle PCB paylasmadi. 2080 Ti ve Titan ayni PCB sekline sahip ama 2080 farkli.

Bu nesilde adam bastan ust seviyeyi tek PCB tasarim yapmis, gerekirse uretim bandinda kusurlu cikan 3090’lari veya saglam cikan 3080’lari 3080Ti diye cikartabilecek, talebe ve rekabete bakar diyorum. “HAYIR, o dedigin talebe ve rekabete bakar” diye cevap veriyorsun. Ne diyeyim bilemedim.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sunumlarda göz ardı edilen ve performans tablolarının gölgesinde kalan RTX IO önemli bir konu.

PS5 ve yeni XBox'daki çok hızlı veri okuma yazma özelliğinin PC'de karşılığı yoktu. Yani siz bilgisayarınıza en hızlı nvme ssd'yi alıp taksanız da sıralı okuma hariç konsol hızlarına ulaşamayacaktınız ve bu işlemler çok fazla cpu yükü oluşturacaktı. Bu da konsolların yüksek hızlı io'sunu bir oyun dinamiği olarak kullanan oyunların PC'ye port edilmesinde sorun olacaktı.

Microsoft DirectStorage API ile bu eksiklik PC cephesinde çözülüyor. Bunun ilk donanımsal desteği RTX IO ile 3000 serisinde geliyor. İlerleyen zamanlarda 3070'i 2080Ti'dan çok daha avantajlı hale getirebilir bu özellik. yarın öbür gün sisteminiz Microsoft DirectStorage desteklemiyorsa x oyunu oynayamayabilirsiniz.

Konsolların çıkışından sonra daha çok tartışılacak bu konu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
5 minutes ago, Whooosh said:

yarın öbür gün sisteminiz Microsoft DirectStorage desteklemiyorsa x oyunu oynayamayabilirsiniz.

böyle bir şeyin olma olasılığı yok. kimse 3-5 tane adamın kullandığı kart için oyun çıkarmaz. belki 10 sene sonra herkeste yaygınlaşınca olabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

8 minutes ago, TiesTorN said:

böyle bir şeyin olma olasılığı yok. kimse 3-5 tane adamın kullandığı kart için oyun çıkarmaz. belki 10 sene sonra herkeste yaygınlaşınca olabilir.

DirectStorage DX13 gibi bir şey ve önemli bir mihenk taşı ama kullanılabilirliği tamamen oyunlara bağlı. Aksi taktirde oyunların bölümlerin daha hızlı yüklenmesinin ötesine geçmez.

Fakat oyun bu süper hızlı io'yu bir temel element olarak kullanıyorsa, örneğin bir tuşa basınca oyundaki karakter 1km öteye ışınlanıyorsa DirectStorage olmadan o oyunu oynayamazsınız.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

RTX IO 20x0 serisine de gelecek diyorlar.

Olmazsa calismam diyen oyun gormeyiz, texture pop-in olur, madem bu yok 16GB degil 32GB ram kullan derler, loading suresi farkli olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
13 hours ago, MilesTeg said:

Bastir AMD.

Fiyata bakilirsa yuksek ihtimalle 8x2GB bir kart gelir, bandwidth 3070 civari ve biraz ustu olur. GPU’lari yeterince guclu degilse “bizde daha cok ram var, hem de ucuz” diye pazarlama taktigi olabilir.  3070’le 3080 arasina yerlesir. 16GB 3070’larin fiyatlarinin cok ucmamasini saglar.

Ideal durumda 16x1GB (512bit) olsa 3090 civari ve biraz ustu bandwidth olur, hem de nispeten ucuz GDDR ile (ama kartin uretim zorlugu nispeten artar). AMD mevcut veribandini verimli kullanmayi nvidia kadar iyi beceremese de daha once bu sekilde genis veribandi kullanarak rekabeti kizistirmayi basardi. Yani 3080’i zorlayacak bir kart gelebilir, yeter ki GPU bu veribandi genisliginden faydalanacak kadar guclu olsun. AMD 7nm kullandigi icin ve muhtemelen AI/RT icerigi hafif bir tasarim hazirladigi icin boyle bir GPU uretmesi imkan dahilinde olmali (daha cok shader core veya daha yuksek saat hizi).

Muhtemelen ilki soz konusu olacak, AMD kaynaklarini ust seviyede rekabete akitmayacak, 3070’a iyi bir rakip uretmeye odaklanacak. Ama iki firma da bu nesilde sessiz ve derinden geldi; AMD 3070’lara cevap 256bit 16GB $549, 3080’lara cevap 512bit 16GB $649 iki modelle surpriz yaparsa piyasada heyecan yaratir.

 

epi tarafından düzenlendi
rammstein and MilesTeg beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Rtx 3080 için bari 3dmark time spy skoru felan sızsa net fikir verecek aslında, ben 20k barajını aşacak diye düşünüyorum.

Amd hala big diyor soon diyor ortada hiç bir şey yok. Muhtemelen amd hamlesini beklemeden direk 3080 geçeceğim, gene(vii gibi) bellek boyutuna oynayacaktır  dediğiniz gibi,

yaniii 3070e rakip çıkarabilirse mucize olur demiyim ama şaşırtır :) , bu kadar sessiz kalması ardından pek iyi haber getirmeyecek.Umarım yanılırım.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 dakika önce, Psikobat said:

Rtx 3080 için bari 3dmark time spy skoru felan sızsa net fikir verecek aslında, ben 20k barajını aşacak diye düşünüyorum.

Amd hala big diyor soon diyor ortada hiç bir şey yok. Muhtemelen amd hamlesini beklemeden direk 3080 geçeceğim, gene(vii gibi) bellek boyutuna oynayacaktır  dediğiniz gibi,

yaniii 3070e rakip çıkarabilirse mucize olur demiyim ama şaşırtır :) , bu kadar sessiz kalması ardından pek iyi haber getirmeyecek.Umarım yanılırım.

 

Ram miktarının yetersiz olduğu hakkında tartışmalar var. O konuyu araştırın kullanımınıza göre.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
5 dakika önce, RFID said:

Ram miktarının yetersiz olduğu hakkında tartışmalar var. O konuyu araştırın kullanımınıza göre.

O tartışmalar genelde 4k için, benim monitor zaten 2k 144hz olduğu için işin doğrusu beni pek etkilemiyor, muhtemelen 3080 ve 3090 arasına kesin bir kart gelecek makas çok açık, 16gb gelir diye tahmin ediyorum, teknik kısmını bilmiyorum ama bir şekilde mümkün kılar nvidia :) 

Tabi aldıktan 2 ay sonra felan bu dediğim super/ti varyasyonu çıkarsa üzer tabi o ayrı. Ref tasarım da muhtemelen gene tr de satılmayacak, acaba @stardust  beylere parasını + hakkını versek bir uçuş donusu temin eder mi diye merak etmiyor değilim :D 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
28 dakika önce, allreadydead said:

TI'dan ortalamada %40 iyi mi yani ? 

Benim amacım bunu 4k 120 Hz ile kullanmak. eğer RAM problemi olacaksa hiç girmeyeceğim...

3080 için 2080'den %80 kadar hızlı olması bekleniyor. Bu da 2080ti'dan %40 kadar hızlı olması demek. Zaten verilen DooM videosunda da %40-45 hızlı olduğu görülüyor. Bellek tarafında ise durum berbat. 1080ti'ın gerisine düştük.

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
4 saat önce, wazzap said:

Bunu görmüştüm, gene fikir veriyor tabi, ama bir 3dmark değil tabi, aslında bir hashcat sonucu fena olmazdı.Neyse ben inceleme yapacağım sizin için çıksın da :D 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 saat önce, Whooosh said:

Bence 10GB böyle bir gpu için gayet yeterli bir miktar ama yine de siz bilirsiniz.

https://www.tweaktown.com/tweakipedia/90/much-vram-need-1080p-1440p-4k-aa-enabled/index.html

2015 yılında yayınlanmış ve içeriği 2013-2014 oyunlarından oluşan inceleme çok yerinde olmuş gerçekten.:cici:

Abicim, o sıralar çıkmış olan Fury X'e 4k'da 4 gb belleğin yetmediği bir sürü oyun ve sahne vardı. O zaman istenen 6 gb idi. Sonrasında da performansa göre orantılı bellek miktarı artışı. Peki arttı mı? 10 serisinde evet, sonrasında hayır. Hatta tersine geriye gitti. Tamam her kartta 30 gb bellek olmasına gerek yok ama bir zahmet 4k için ve ray tracing desteği için şu belleği arttırsınlar.

Şunu anlayalım önce, bu kartlar artık yeni nesil konsolların döneminde -ki bu konsollar eski nesildeki gibi dandirik olmayacak- çıkacak oyunları 4k'da oynatma iddiasıyla geliyor. Buna bir de bellek artışını tetikleyen ray tracing'i ekleyin. Nvidia 4 yıl önce 11 gb'ın reklamını yapıp 8 gb yetmez diyordu. Şimdi yeni nesil söz konusuyken ortaya konan kartlar 11 gb bile değil. Bence burada tartışacak bir şey bile yok.

mamad tarafından düzenlendi
rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

3080 GeekBench testinde 2080'den %86, 2080 Super'den %74, 2080ti'dan %46 daha yüksek skorlar almış.

https://www.3dcenter.org/news/erster-geekbench-wert-zur-geforce-rtx-3080-aufgetaucht

 

@mamad Atladığınız bir nokta var.  Oyunun x ayarlarda anlık olarak 10GB vram kullanıyor olması 10GB vram'e ihtiyacı olduğu anlamına gelmiyor, boş yer var diye oyun motoru rahat takılıyor. Çünkü vram üzerinden o kaplamayı silmek için komut oluşturması ve bunu komut zincirine eklemesi, bu komutun işlenmesi falan minnacık bir gecikme demek, dolayısıyla vram'de yeterince eğer alan var ise onu orada bırakmak daha mantıklı oluyor. Bu sebepten oyun 10gb vram kullanıyor. Halbuki oyunun akıcılığının değişmemesi için gerekli miktar atıyorum 6gb. Bunu test etmek lazım.

Bunu her oyunda test etmek pek mümkün değil. Özel araçlarla vram miktarı manipüle edilip test edilmesi lazım. NVIDIA PerfKit var ama oyunun kaynak kodları olmadan pek bir işe yaramaz.

Misal vram fazla olunca oyun motoru görüş alanınızdan çıkmış bir evin kaplamasını vram'den silmiyor, orada bırakıyor. Belki oyun sırasında o kaplamayı kullanan bir evin yanına bir daha gitmeyeceksiniz ama kaplaması vram'de durmaya devam edecek.

Varsayalım aynı ayarlarda bu sefer sistemde 8gb vram var, görüş alanınızdan çıkmış o evin kaplaması vram'de durmaya devam edecek ta ki henüz görüş alanınıza girmemiş bir ağacın kaplamasının stream edilmesi gerekene kadar. Yani evin kaplamasını silecek ağacın kaplamasını yazacak. 

Peki bu okuma yazma işlemi performansa etki edecek mi? 3080'nin bellek bant genişliği 760.3 GB/s, hiç öyle yabana atılabilecek bir rakam değil. Ayrıca 3080'nin 10gb vram'ini doldurduğunuz ayarlarda muhtemelen gpu'nun ve cpu'nun üretebildiği kare sayısı nispeten düşük olacaktır. Gpu^nun yeni bir kareyi üretmesi için geçen zaman içinde vram çoktan gerekli okuma yazma işlemini yapıp bitirip shaderların çizme işini bitirmesini bekliyor olacaktır. Tabi burada sistem belleği miktarı hızı bant genişlği gibi başka etkenler de var.

Şöyle bir şey olur; Oyunda bütün kaplamalar 8k çözünürlüğündedir, render çözünürlüğü çok yüksektir, AA açıktır, tamamen özgün kaplamaları olan bir çok objenin bulunduğu bir sahnede 10GB vram dolar ve silebileceği bir şey bulamaz ama bu kadar yüksek ayarlara rağmen gpu çok yüksek kare üretmeye devam eder?? o zaman 10gb yetersiz kalır ve işletim sistemi sistem belleğinden okuma yazma yapmaya başlar, o zaman 10gb vram yetmiyor deriz.

Fakat ben bu senaryonun çok mümkün olduğunu sanmıyorum. 10GB böyle bir gpu için gayet yeterli bir miktar ve 3080'nin vram miktarı ile ilgili bir sorun yaşayacağına ihtimal vermiyorum.

Almayın, 10gb ekran kartı mı olur? diyorsanız almayın. Amd 16gb çıkartacağı garanti gözüyle bakılıyor, belki Nvidia sonradan daha yüksek vram'li birşeyler çıkarır. Onlardan alırsınız.

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, mamad said:

2015 yılında yayınlanmış ve içeriği 2013-2014 oyunlarından oluşan inceleme çok yerinde olmuş gerçekten.:cici:

Ki o inceleme bile daha yeni oyunlar daha cok bellek gerektirecektir diye bitiyor.

Dunun oyunuyla, bugunun oyunuyla niye bakiyoruz? 16GB konsollar geliyor yil sonunda.

10GB kart alayim, 4K’da oynayayim, RT falan da acayim, ayarlar ultra olsun (ki PC ultra ayarlari neredeyse her zaman konsollarin otesine gecer) ve 16GB hafizasi olan konsollar icin yapilmis yeni oyunlar da tam hiz calissin... Biraz zor.

“4K’yi DLSS ile yaparim ve/veya Ultra olmaz High ayarlarda oynarim, ve/veya RT falan kapatirim, oyun canavar gibi calisir” denebilir. “Zaten cogu oyun bir onceki nesle gore yapilacak, istisna oyunlarda da ayar kisarim” denebilir. Yani bu kart gayet guzel kullanilir, “oyular calismayacak” diyen yok. Ama “flagship karti aldim, her yeni nesil oyunda en yuksek ayarlarda, 4K yuksek hizda kullanirim” seklinde beklenti hayal kirikligi yaratabilir.

GPU islem gucun konsolun otesinde olacak ama 16GB hafizali konsolun kullandigi kalitede doku ve efektlerle ya anlik takilmalar yasanacak veya doku kalitesi kisilacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
9 minutes ago, epi said:

16GB konsollar geliyor yil sonunda

Vram+Ram 16gb

Bunun 1-2gb'ını da konsolların işletim sistemi kullanacak.

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

8GB bellekli konsollarin da isletim sistemleri var ama o neslin oyunlarini PC’de duzgun calistirmak icin 8GB ekran karti tercih ediliyor, “1-2GB isletim sistemine gider, sen bana 6GB’lik kart ver oradan” demiyoruz.

Hafiza miktari / islem gucu orani ciddi miktarda dusmus (2080Ti’a gore, 1080Ti’a gore, hatta 1080/2080’e gore, yeni nesil konsollara kiyasla, hatta mevcut konsollara kiyasla). Ustelik yeni konsollarda hayvani hizda SSD’den GPU hafizasina dogrudan aktarim mumkun, PC’de ona imkan verecek standardin anca adini duymusuz. Sen bi de oradaki oyunu ultra ayarda oynamak isteyeceksin, golgeleri kokleyeceksin, kullandigin GPU’nun islem gucu RT’yi konsoldan daha iyi kaldirdigi icin konsoldaki yansimalar vs PC’deki medium’a denk gelecek, sen daha yuksek kalitede calistirabiliyor olacaksin. Bunlar da hafiza isteyecek.

Tamam, guzel noktaya parmak bastin, oyunlar ne kadar hafiza varsa o kadarini kullaniyor. 16GB’lik kartta 12GB kullandi diye “tuh, 10GB kartta takilmali calisacak” dememek lazim. Ama bu 8GB konsol neslinin baba oyunlarinda 5GB bir kartta (hadi 6GB olsun) durum nasil olursa 16GB konsol neslinde de 10GB bir kartta durum o olur diye bakilabilir.

Edit: 1440p internal render’dan 4K’ya DLSS bazen native’den iyi gozukebiliyor. O sekilde kullanilir, yine uzun sure gider. Yani kart iyi, ona lafim yok. Zaten 1-2 yila degistirecek adami hic uzmez, o zamana kadar cikacak yeni nesil oyunlar cogunlukla ya exclusive olur, ya da yeni konsollari sinirlarina kadar kullanmaz. 

epi tarafından düzenlendi
rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
53 minutes ago, epi said:

Tamam, guzel noktaya parmak bastin, oyunlar ne kadar hafiza varsa o kadarini kullaniyor. 16GB’lik kartta 12GB kullandi diye “tuh, 10GB kartta takilmali calisacak” dememek lazim. Ama bu 8GB konsol neslinin baba oyunlarinda 5GB bir kartta (hadi 6GB olsun) durum nasil olursa 16GB konsol neslinde de 10GB bir kartta durum o olur diye bakilabilir.

PC'de 6gb vram isteyen oyun mevcut konsollarda zaten sabit native çözünürlük ve sabit frame rate veremiyor. Tabi pc'de 6gb eğer oyun high ultra ayarlarda oynanırsa isteniyor, yoksa konsol kalitesine eşdeğer grafik ayarlarında 3gb ile muslu mesut çalışıyor oyun.

Konsolda gölge, screen space, kaplama, hdr çözünürlükleri 1024x1024 ise PC'de ultra ayarlarda 4096x4096'ya çıkıyor, doğal olarak bu vram kullanıma etki ediyor ama yine öyle 10GB seviyesine kolay kolay çıkmaz temel vram ihtiyacı. Bu oyun motoru ve motorun nasıl programlandığı ile alakalı. Modern oyunlarda vram'in %80- %85'i falan hedefleniyor genelde, %15-20'lık alan alt-tab yapınca sistem yamulmasın diye arka plan uygulamalarına falan bırakılıyor. Çok oyun bu kadar bile dolduramıyor, boş kalıyor vram. Çoğu oyunda bu yok bile, ayarları köklesende vram 3-4gb'da kalıyor.

Yeni konsollarda durum ne olacak bilmiyoruz. Ben açıkçası ilk başlarda çıkan oyunlarda yeni yüksek hızlı io avantajını bir  temel sistem dinamiği olarak kullanan multi-platform bir oyun göreceğimizi beklemiyorum. Hızlı oyun yüklemenin pek ötesine geçmeyecektir başlarda. İleride yeni özgün fikirlerle şekillenecektir yüksek hızlı io kullanımı, o zamana kadar da PC'de alt yapı oturur. Konsollar daha çıkmadan donanımı eskidi bile.

Eskiden ekran kartlarının vram kapasitesi ile pazarlandığı karanlık bir dönem vardı, rezil gpu'lar normalin 4 katı 8 katı vram ile satılırlardı. Bu ucube ekran kartları da en çok mobilya mağazalarında senetle hazır bilgisayarlar satan firmalar kullanırdı.

10GB ekran kartı mı olur? diyenleri gördükçe o günler aklıma gelip irkiliyorum. 10gb iyi bir rakam, endişe etmeyin.

Whooosh tarafından düzenlendi
rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok