Motosiklet kullanıcıları! Tanışalım. Künye/Tanışma
6 6

Bu konuda 259 mesaj var

Pcx ekonomik bir model, onda olmazsa şaşırmam ama yeni forza full led. Zaten Honda'nın yeni 750 dct motorlarının hepsi aynı da azıcık şekilleri farklı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Motorsiklet kullanicisi degilim, istiyorum ama korkuyorum :)

Motorlardan anlamam ama su tip motorlara her karsima ciktiginda donup donup bakiyorum, sanat eseri gibi..

https://imgur.com/2QjNgDs

Su motoru da nereydeyse aliyordum 6-7 sene onceydi...Binmesem de bi koseye koyar arada karsisina gecip bakarim diyordum :)

Bunun yeni modeli bu kadar sekilli degil bence.

https://www.totalmotorcycle.com/wp-content/uploads/2016/12/2015-Honda-Rebel-250-CMX250b.jpg?d=1&i=1

MonkeyBusiness tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 3/17/2018 at 6:27 PM, Whooosh said:

 

 

İkinci el 2006 Honda Forza Z Special (250cc) alarak tekrar iki tekere döndüm.

 

L_forzax-z_2004.jpg

 

Vay be, 3 sene 3 ay olmuş bu motoru alalı. Beraber güzel bir 3 sene geçirdik.

Bu güne kadar kullandığım hiçbir taşıta bu kadar bağlanmamıştım. Düştüm, kaza yaptım, yolda kaldım, çamura saplandım, ıslandım.. Fakat günün sonunda bir şekilde devam edebildik. Mümkün olduğunca kendi ellerimle bakımını yaptım, parçalarını değiştirdim, kırılan yerleri yapıştırdım, macunladım boyadım.

Fakat son 2-3 ay çok uğraştırdı beni, istisnasız her gün başka bir problem çıkardı ve artık çok yoruldum. Aslında sorun çıkarması dert değil, ben arabalarla motorlarla ilgilenmeyi, tamir etmeyi falan çok seviyorum ama bir şeyleri düzelmek için saatlerce uğraştıktan sonra bir şeylerin düzeldiğini görmeniz gerekiyor. Ertesi gün saatlerce uğraşıp düzeltiğiniz parçada başka bir sorun patlak verince işin tadı kaçıyor.

Bu motorun karakterinden, gidişinden, duruşundan, dönüşünden, selesinden, yük kapasitesinden, yakıt sarfiyatından.... anlayacağınız her şeyinden çok memnundum. Ne eksik ne fazlaydı benim için, ben de gittim aynı motorun yeni modelinden aldım. (Böyle bir huyum vardır zaten, ayakkabım eskiyince bile gider aynı renk aynı modelden alırım)

Biraz ibnemsi puştumsu bir rengi var ama olsun. O kadar ibnelik kadı kızında da olur.

 

 

01.jpg

Bu aldığım motor da sıfır değil ama çok daha yeni ve temiz. Bir de bu iki model arasında çok ciddi değişiklikler yapılmış. Örtekisinde ilk defa denenen ve çok düzgün çalışmayan bazı özellikler bu modelde oturmuş artık.

i-img1200x796-1618903847jc2yxu403915.jpg

 

 

Eski motor ile ilgili aldığım yer ile görüştüm, dedi getir biz onu yaptırır (robotize aktarma sistemini tamir edemedikleri için mekanike çevirecekler) satarız fakat hem oraya gidebilecek kadar yürür hale getirmem lazım hem de benim sonradan eklediğim bazı güzel parçalar var, götürmeden onları değiştirmem lazım. O yüzden şimdilik kapıda iki tane motor duruyor. Allah'tan hanım burada değil :D

quad, Mr.Smith and TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

konuyu görünce aklıma geldi, buraya yazmamışım. bende 2020 ekim ayında 2019 model nmax 155 aldım, hayatımda ilk motorum oldu :)

motora binmek, özellikle de trafikli durumlarda, gerçekten çok zevkli. trafik varmış yokmuş pek umrunuzda olmuyor, aralardan devam edebilmek çok iyi.

ama şu her motora binerken ritüel gibi üstünüzü başınızı giyinmek gerçekten çok sinir bozucu. güvenlikten ötürü hiç bir zaman tam donanımlı giyinmeden çıkmıyorum, bu da her seferinde 10dk kaybettiriyor. araba gibi üstüne atlayıp gitme lüksü en azından benim için yok. trafikte şort tişörtle motor süren kekoları görünce hayret ediyorum açıkçası.

ağır acemilik dönemlerimde sıkışık trafikte (köprü trafiği, sıkışıklığı düşünün) sağıma bakarken önümdeki arabayı görmemişim 10km/s gibi bi hızla yanından çarptım :lol: darbenin çoğu bacağıma geldi ama hiç bişey olmadı korumalıklar sağolsun, düşmedim bile. motorda veya arabada çizik dahi yok zaten. ama çarptığım arabanın sahibi doğal olarak sinirli bi şekilde söylenip el kol yapmaya başladı. zaten acemiyim ne diyeceğimi de bilemedim, motor olmanın verdiği rahatlıkla emniyet şeridinden bastım kaçtım... bu da böyle bi anı oldu.

allreadydead beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bir insan müsveddesi düşünün ki, yaptığı hatanın sorumluluğunu alacağına kaçan, daha sonra ise bundan utanacağına gelip bir de marifet yapmış gibi paylaşan... :lol:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hasar var yok o önemli değil de , çarpıp da kaçmak hem de kazık kadar adamın bunu yapması ne bileyim hem de motor avantajını kullanıp kaçmak falan. İlk mesaja yazacaktım da tanımadığımdan çekindim.
Yolun Kralı'na yakışmadı be

 

 

 

 

 

 

 

 

:icon_twisted:
şaka tabi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Altan Yoklar tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Laf anlatamazsın millete, orada sürücünün olmayan hasar için bir saat kafa sikme ihtimali varsa emniyet şeridinden uzamak çok mantıksız değil.

Şöyle düşünün, herif arabadan inip küfürlü konuşacak, saçma sapan el kol hareketleri falan yapacak, belki sizi kolunuzdan tutma kıyafetinizden çekiştirme gibi hareketlerde bulunacak, sonra akşam siz kendinizi herifin kafasını gözünü neden yardığınız ile ilgili karakolda ifade verirken bulacaksınız.

Bu iki senaryodan hangisini tercih edersiniz?

TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Motorcu dediğin kavgaya her zaman meyilli ve hazırlıklı olur. :icon_basebat:

TiesTorN istisna örnek yaşamış.Genelde trafikte kötü muamele gören motosiklet kullanıcıları olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bugün daha ciddi bi kaza yaptım, sağıma bakarken yaptım yine kazayı :lol: bu sefer benim çok suçum yok ama önüm boştu... herif kaşla göz arasında orta şeritten en sağ şeride 45c lik bi açıyla geçme kararı vermiş, önüme aniden atlayınca duramadım kaputun sağ ön kısmından langırt diye sürterek girdim 40-50km/s ile. dizimde koruma olduğu için sürtme ve çarpma kısmı etkilemedi ancak sonrası... dengemi kaybettim, düşmemek için sol ayağımı güm diye yere vurup kendimi düzelttim ama o nasıl bi vuruş... resmen %120 güç kullanarak vurdum, bacağımda bi şimşek çaktı... kesin dedim bacağı kırdım. sağa çektim, o kadar acıyo ki yerimden bile kalkamıyorum. vurduğum adam geldi yanıma, bin bir tane özürdiledi, kardeşim kusura bakma bilmemne... beni hastaneye götürmeyi teklif etti.

5dk bekledim sonra ayağa kalktım yürüdüm biraz, dedim yürüyebiliyosam kırık yoktur hastaneye gerek yok. sonra ayakkabımın yırtıldığını farkettim, ayağımı yere vururken muhtemelen o hızda büyük bi esneme oldu ve yırttı. adam dedi ayakkabın kaç paraysa sana göndericem iban at. sonrasında iban attım 500 tl gönderdi, sağolsun ibnelik yapmadı.

her neyse ben yine de ilerleyen saatlerde hastaneye gittim röntgen çektirmek için, özellikle ayak baş parmağım inanılmaz ağrıyordu çünkü. kesin kırık dedim. röntgen çekildi, hiç bir kırık vs yok ama ayak baş parmağım o hızdaki etkiyle tırnaktan ayrılmış morarıp şişmiş. parmağı sargıya aldılar... en büyük hasar bu. bacağım da biraz ağrıyor ama önemsiz. şu an evde bacağımı uzattım oturuyorum. sol bacak&ayak yarım çalışıyor... yürümek ızdırap gibi.

dipnot: motorda hasar yok. arabada biraz hasar vardı ama adam sallamadı.

Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, TiesTorN said:

bugün daha ciddi bi kaza yaptım, sağıma bakarken yaptım yine kazayı :lol: bu sefer benim çok suçum yok ama önüm boştu... herif kaşla göz arasında orta şeritten en sağ şeride 45c lik bi açıyla geçme kararı vermiş, önüme aniden atlayınca duramadım kaputun sağ ön kısmından langırt diye sürterek girdim 40-50km/s ile. dizimde koruma olduğu için sürtme ve çarpma kısmı etkilemedi ancak sonrası... dengemi kaybettim, düşmemek için sol ayağımı güm diye yere vurup kendimi düzelttim ama o nasıl bi vuruş... resmen %120 güç kullanarak vurdum, bacağımda bi şimşek çaktı... kesin dedim bacağı kırdım. sağa çektim, o kadar acıyo ki yerimden bile kalkamıyorum. vurduğum adam geldi yanıma, bin bir tane özürdiledi, kardeşim kusura bakma bilmemne... beni hastaneye götürmeyi teklif etti.

5dk bekledim sonra ayağa kalktım yürüdüm biraz, dedim yürüyebiliyosam kırık yoktur hastaneye gerek yok. sonra ayakkabımın yırtıldığını farkettim, ayağımı yere vururken muhtemelen o hızda büyük bi esneme oldu ve yırttı. adam dedi ayakkabın kaç paraysa sana göndericem iban at. sonrasında iban attım 500 tl gönderdi, sağolsun ibnelik yapmadı.

her neyse ben yine de ilerleyen saatlerde hastaneye gittim röntgen çektirmek için, özellikle ayak baş parmağım inanılmaz ağrıyordu çünkü. kesin kırık dedim. röntgen çekildi, hiç bir kırık vs yok ama ayak baş parmağım o hızdaki etkiyle tırnaktan ayrılmış morarıp şişmiş. parmağı sargıya aldılar... en büyük hasar bu. bacağım da biraz ağrıyor ama önemsiz. şu an evde bacağımı uzattım oturuyorum. sol bacak&ayak yarım çalışıyor... yürümek ızdırap gibi.

dipnot: motorda hasar yok. arabada biraz hasar vardı ama adam sallamadı.

Geçmiş olsun Ties.. Hazır havalar güzelken git 1-2 saatini ayır adam gibi bir eğitim al. Özellikle ilk başta çok farkediyor. İhmal etme

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

teşekkürler de ne eğitimi abi bu saatten sonra, 8 aydır aktif sürüyorum zaten. tamamen 2 taraflı dikkatsizlikten ötürü oluşan bi durum oldu.

iddialı konuşmak istemiyorum sonuçta yeni sayılırım ama eğitimde ne öğretebilirler ki? sürdüğüm şey altı üstü bi scooter. gerçekten hayat değiştirecek şeyler mi öğretiyorlar? merakımdan soruyorum, kötü düşünülmesin sanki atar yapıyorum gibi :D öyle bişey yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
12 minutes ago, TiesTorN said:

teşekkürler de ne eğitimi abi bu saatten sonra, 8 aydır aktif sürüyorum zaten. tamamen 2 taraflı dikkatsizlikten ötürü oluşan bi durum oldu.

iddialı konuşmak istemiyorum sonuçta yeni sayılırım ama eğitimde ne öğretebilirler ki? sürdüğüm şey altı üstü bi scooter. gerçekten hayat değiştirecek şeyler mi öğretiyorlar? merakımdan soruyorum, kötü düşünülmesin sanki atar yapıyorum gibi :D öyle bişey yok.

20 senelik racing kullanan adamlar hiçbir şey bilmiyormuşum diyorsa sana da birşeyler katar Ties :D 

Ben bisikletle büyümüş adamım. Denge vs konusunda, 2 tekerleğin tepkileri konusunda bilgiliydim. 97 yılından itibaren aktif araç kullanıyorum ve ileri sürüş eğitimi de almıştım zamanında. 

Ama bu motor farklı bir olay. Püf noktaları var. Bilmeden de kullanabilirsin tabii ki ama eğitimsiz kullanıp, yıllar sonra alanlar bile fark yarattığını söylüyor.

Ben ilk günden olmasa bile 10 km bile yapmamışken aldım eğitimi. Sürücü kursu falan da değil, istanbula gelip sabah 8den akşam 5e kadar bil fiil kapalı eğitim pistinde sıfırdan aldım. Sonrasında OMM teorik, kapalı alan 2 tane yol eğitimini de aldım. Orada bana anlatılanları yolda derede tepede kendi kendime de kazık yiye yiye düşe kalka öğrenirdim. Ama ne kadar doğrusunu öğrenirdim, bana ne kadar zaman ve sağlığa mal olurdu tahmin etmek bile istemiyorum.

Karar senin. Ben aldım, boktan bişi olsa tavsiye etmezdim :) 

TiesTorN and Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 minutes ago, allreadydead said:

Ben bisikletle büyümüş adamım. Denge vs konusunda, 2 tekerleğin tepkileri konusunda bilgiliydim. 97 yılından itibaren aktif araç kullanıyorum ve ileri sürüş eğitimi de almıştım zamanında.

aynen ben de bisikletle büyüdüm, hatta bunu yazacaktım sonra vazgeçtim :) 97 yılından değil ama 2006 yılından beri durmaksızın araç sürüyorum, ondan öncesinde de ehliyetsiz çok sürmüştüm.

her neyse, dediğin gibi günlük tecrübe ile de her şeyin öğrenilebildiğini düşünüyorum ama yine dediğin gibi biraz acılı bir tecrübe olabilir. eğitime ayıracak param olsaydı olabilirdi ama paralar suyunu çekti... esnaflık da ilginç bişey, 1 ay hayvan gibi kazanıyosun sonra 2 ay kazanmıyosun falan çok dengesiz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
11 saat önce, TiesTorN said:

teşekkürler de ne eğitimi abi bu saatten sonra, 8 aydır aktif sürüyorum zaten. tamamen 2 taraflı dikkatsizlikten ötürü oluşan bi durum oldu.

iddialı konuşmak istemiyorum sonuçta yeni sayılırım ama eğitimde ne öğretebilirler ki? sürdüğüm şey altı üstü bi scooter. gerçekten hayat değiştirecek şeyler mi öğretiyorlar? merakımdan soruyorum, kötü düşünülmesin sanki atar yapıyorum gibi :D öyle bişey yok.

Koca Barkın gitti hocam demeyin böyle. Ben oldum dediğin anda hesabı kesen bir meret bu. Eğitimin sonu yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
18 minutes ago, Mono said:

Koca Barkın gitti hocam demeyin böyle. Ben oldum dediğin anda hesabı kesen bir meret bu. Eğitimin sonu yok.

Hocam Barkın'ın ölmesinin eğitimle ne alakası var? Eğitimle alakası var da Barkın'ın eğitimi ile alakası yok.

Eğitimde "kız arkadaşına sinirlenen bir lavuk boğaz köprüsünün ortasında arabadan inip hızla geçen araçların arasından bariyerden atlayıp yolun karşı tarafına geçip önünüze çıkabilir" diye mi öğretiyorlar?

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

8 ayda ne ogreneceksiniz yahu? Egitim ya da yogun sartlarda bir surus degilse 8 ayda ancak ustunde durmayi saga sola donmeyi ancak.

Bisiklet de ayni. Yilda 15-25 bin km surup yogun ogreneceginiz sartlarda zorlamiyorsaniz onun da bir noktadan sonra ogretecegi birsey yok. Eliniz refleksiniz falan alisir ama karmasik ve zor pozisyonlarda refleks haline gelecek hareketleri yapmaniz icin o sartlarda calismaniz lazim.

Ha gerekir mi bilmem, ben yeterince bilip isimi gorecek guvenlikte suruyorsam daha fazlasini istemeyebilirim. Egitim de para tuzagi olabilir, hepsi iyi ogretiyor degil sonucta.

Bir de egitim size yeni bir perspektif katar, yeni imkanlar gosterir. Bunlari uygulayabilmek icin risk alarak zorlamak gerekiyor. Yoksa biliyorsunuz ama yapamiyorsunuz.

Ben gecen senelerde epey mtb egitimi aldim. Ogrendiklerimin basinda bak bu mumkun aslinda, bak bu teknik berbat cunku biraz daha zor durumlarda kullanilamaz ya da bir aksilikte sana kurtarma sansi vermez falan gibi ufuk acici ve duzeltici seylerdi. En iyi oldugun sose yol inisinde bile yanlis tekniklerle ve limitte indigimi ogrendim. Teknigi degistirdim, simdi ayni hizlarda ama daha guvenli iniyorum. Bunlar ogrendiklerimi birkac sene zorlayarak ve duse kalka uygulamamla ancak oldu. Pandemi sonrasi devam edecegim egitimlere. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
29 dakika önce, Whooosh said:

Eğitimde "kız arkadaşına sinirlenen bir lavuk boğaz köprüsünün ortasında arabadan inip hızla geçen araçların arasından bariyerden atlayıp yolun karşı tarafına geçip önünüze çıkabilir" diye mi öğretiyorlar?

Tam da bu sebepten mümkün olduğu kadar çok senaryoya hazır olmak için eğitim şart hocam. Belki bu senaryoya hazır olmayı sağlamaz ama gerçekleşme olasılığı çok daha yüksek yüzlerce senaryoya hazırlayabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
56 minutes ago, kaptanpedal said:

Ha gerekir mi bilmem, ben yeterince bilip isimi gorecek guvenlikte suruyorsam daha fazlasini istemeyebilirim.

 

anlatmak istediğim biraz da bu aslında, ekstrem şartlarda motor sürmüyorum sonuçta.

dün burda konusu geçtikten sonra merak edip youtube dan bu tip eğitim videoları açıp izledim ama bana bir katkısı olmadı açıkçası, zaten günlük tecrübe ile öğrendiğim şeyleri anlatmışlar hep.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
42 minutes ago, Mono said:

Tam da bu sebepten mümkün olduğu kadar çok senaryoya hazır olmak için eğitim şart hocam. Belki bu senaryoya hazır olmayı sağlamaz ama gerçekleşme olasılığı çok daha yüksek yüzlerce senaryoya hazırlayabilir.

Sizi her türlü ihtimale karşı hazırlayacak öyle sihirli bir eğitim yok. Size oturup 1.000.000 ihtimali de öğretseler Berkin olayındaki gibi 1.000.001'inci ihtimal sizi bulabilir.

Ayrıca o eğitimleri verenler de kaza yapıyor. Zaten kaza yapmamış birinden neyin eğitimini alacaksın? Çünkü kaza yapmamış adam yol yapmamış adamdır, yol yapan adam kaza yapar. Siz bir şey yapmasanız da başkası gelip üstünüze çıkıyor zaten.

Motorun eğitimi basit, riske girmek istemiyorsan kullanmayacaksın. Çünkü kontağı çevirdiğiniz anda milyonlarca felaket senaryosu hazırlık yapıyor. Uyanık olacaksınız, zeki olacaksınız, farkındalığınız konsantrasyonunuz her zaman en yüksek seviyede olacak. Yolda giderken Tesla otopilotu gibi olmanız gerekiyor, 500m önünüzde 200 metre arkanızda olan biten herşeyin farkında olacaksınız ve kimseye güvenmeyeceksiniz. "Duracak zannettim, geçmez diye düşündüm, sinyal verirdi dönecek olsa, beni gördü geçmemi bekleyecek demek ki" bunlar motorcuların son sözleri. Motor kullanırken siz sadece kendinizden sorumlu değilsiniz, oradaki bütün yayalardan, bütün otomobillerden, bütün vahşi ve evcil hayvanlardan siz sorumlusunuz. Evet kocasının aldığı jipin dikiz aynasında rujunu düzelten hatundan da siz sorumlusunuz, çünkü onun hatası da sizi öldürüyor.

Ek olarak: O ön teker dönecek aga! Ne olursa olsun o ön teker dönmeye devam etmeli, o teker durduğu an artık yapabileceğiniz bir şey yok.

Alın size milyon dolarlık eğitim.

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Whooosh, eğitim kaza yapmanızı engeller mi diyorum ben hocam? Eğitimin faydalı olacağından, hayat kurtarabileceğinden bahsediyorum. O kadar eğitimi/deneyimi olmasına rağmen Barkın bile gitti diyorum. Hiç eğitimle bu kadar kendine güvenme, ben oldum artık dediğin anda hesabı keser diyorum. Daha ne deyim? Hepinize kazasız, belasız sürüşler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 saat önce, Whooosh said:

500m önünüzde 200 metre arkanızda olan biten herşeyin farkında olacaksınız ve kimseye güvenmeyeceksiniz.

Bu dediğiniz nokta çok önemli. Motosiklet kullanırken maalesef paranoyak olmanız gerekiyor. 

ART'tan eğitimi aldım ben de, Uğur Ertekin'den. Serde bisikletçilik var ama motosiklet bambaşka. Benim de ciddi bir otomobil ve trafik tecrübem var ama eğitim için para verilmez, al sana milyon dolarlık eğitim çok iddialı. Yolda ki konumlanmanız, bakışınız, gaz tepkiniz, her türlü hareketiniz eğitim ve geri bildirimle öğrenebileceğiniz şeyler. Kendi kendinize de öğrenebilirsiniz fakat süreç uzayabilir ve bu da sizin için bir risktir. Tavsiyem, ne olursa olsun önce ekipman ve eğitime para harcanmalı.

Bu arada eğitimli adam kaza yapmaz mı pekala yapar, ölmez mi ölür ama alacağınız eğitim hayatta kalma şansınızı yüzde 1 bile arttıracaksa buna değer...  

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

'Hiç kitap okumuyorum eksikliğini de hissetmiyorum' a dönmesin de bu konu 🤭 

Eğitim iyidir yahoo, en azından bakış açısını değiştirir insanın.

 

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 minutes ago, TiesTorN said:

anlatmak istediğim biraz da bu aslında, ekstrem şartlarda motor sürmüyorum sonuçta.

dün burda konusu geçtikten sonra merak edip youtube dan bu tip eğitim videoları açıp izledim ama bana bir katkısı olmadı açıkçası, zaten günlük tecrübe ile öğrendiğim şeyleri anlatmışlar hep.

Mekanik ve basit fizik (fizik 101-102) icgudusu (mechanical sympathy) iyi olanlar icin bu giris-orta seviye egitimlere gerek yok. Sonucta diger hersey gibi bu da yetenek meselesi ve seviyeleri var. Bazi insanlar icgudusel olarak ne olacagini, limitleri vb bilirken kimi yillarca surse bile ogrenemeyebiliyor. Egitim de mevcut yetenege, ihtiyaca ve tecrubeye gore olmali. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vuş ne kadar takip edebiliyor bilmiyorum ama ben verdiğim para yüzünden birşeyleri övecek biri olmadığımı dahil olduğumuz gruptan az çok biliyordur. Göte göt demekten çekinecek biri değilim. Az ya da çok para vermiş olmam sonucu değiştirmez. Eğitimler benim ve etrafımdakilerin hiç işine yaramasa veya para/zaman israfı olsa söylerdim.

Eğitimlerin bana perspektif kattığını düşünüyorum. Viraj çizgilerimin yarış çizgileriyle değişmesi, daha hızlı dönmek gibi bir amaçla gitmedim eğitimlere. Öyle gitseniz bile o eğitimlerin amacı nasıl daha güvenli sürebilirsini göstermek. 

2 gün boyunca 800 km grup ve bir kısmında bire bir yol eğitiminden sonra hatalı vites değişimlerim, hızlanma ve yavaşlamalarım nerelerde yanlış gidiyorum onu biliyorum. Bana söylenenleri yaparak sadece 1 gün sonra çok yavaş olmama rağmen dönmekte zorlandığım virajı nasıl daha hızlı, ama daha rahat ve güvenli döndüğümü birebir gördüm. Kapalı alan eğitiminde tekrar tekrar bana yaptırılan ani fren ve kaçma manevrasının (bisikletten de alışığım buna aslında) nasıl Corsa'nın arka camına yapışmamı engellediğini birince elden gördüm. Başka bir seferde önümdeki arabanın kasisi görmeyip 60-70 le giderken kazık frene bastığında bana defalarca söylendiği gibi güvenli takip mesafesini koruduğum için o eğitimi almamış olsam ya yere ya arabanın bagaja yapışacağım yerde nasıl kolayca kontra ile tehlikeyi oluşmadan engellediğimi gördüm. Bunun gibilerini daha çok sayabilirim.

Ek olarak, buradaki arkadaşlara bunu önermeyi kendi görevim gibi görüyorum. 8 saatlik eğitimde yakalayacağınız 1 kelime kritik bir anda hayatınızı kendinize zindan etmekten kurtarabilir.. 

snc-tr and kaptanpedal beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok