Motosiklet kullanıcıları! Tanışalım. Künye/Tanışma
6 6

Bu konuda 259 mesaj var

Güç konusuna çok takılmayın, 125'de olsa 250'de olsa gayet güzel gider. Bu tip scooter'lar zaten mekanik olarak 100~ kmh ile limitli olduklarından otoyolda çok bir şey beklemeyin. 150kg'lık 125cc bir scooter'da şehir içinde gayet seri olacaktır.

 

Ayrıca scooter motosikletin bir alt kategorisi değil, yani "üstüne şu kadar daha koyup motosiklet alırsınız" yorumu yanlış. Kullanım senaryonuza göre seçim yapmalısınız. Gündelik işler için şehir içi kısa mesafe ağırlıklı kullanacaksanız scooter çok daha avantajlı oluyor.

 

Görülebilirlik kısmında motoru boyutu çok fark etmiyor, görmüyorlar. Belki güçlü farlar ve stop lambaları hem gece hem gündüz görünürlük konusunda biraz etki yaratıyor diyebiliriz.

 

Maxi scooter sınıfının öne çıktığı noktalar, depolama alanları ve sürüş konforu. Eğer almayı düşündüğünüz maxi scooter normal scooter'lardan bu konularda bir üstünlük sağlamıyorsa kesinlikle uzak durun. Özellikle ayakların ileri koyulabildiği (dizlerin 45 derece kırıldığı) oturma sistemine sahip scooter'ları şiddetle tavsiye ederim. Misal Xmax ve Vespa'da böyle bir ayak koyma yeri olmadığı için sürekli klozette oturur gibi oturmanız gerekiyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Whooosh yorumlar icin cok tesekkur ederim. Hic bilgili olmadigim icin baya yardimi oldu mesajin :)

 

xmax i bir kere arkadasimin yaninda kullanmistim. Oturus pozisyonu vs bana rahat gelmisti. Tabiki de 1 saat kullaninca popo agritirmi bilmiyorum. 

 

Onume soyle bir secenek cikti. Cok yakin arkadasim X Max ini satiyor. Ozellikler soyle

 

X Max 250 ( ABS YOK )

2016 Model Mayis trafige cikisli

4000km

kaza ve dusme yok

Ekstra Aksesuar

sisybar 

ruzgar cami

Led cakar far (on arka)

lastikler michelin city grip

Bakimi yeni yapilmis. 

Ek aksesuar olarakta eldiven vs vericek. 

 

19.000 istedi benden. 

 

Simdi ya sifir 2018 X Max 125 ABS (TCS var ve gereksiz ama keyless var) 20.600 liste fiyati arti satis matis vergisi. Uzerine aksesuar binicek. Hadi cakar makar taktirmayalim ama bu sisybar taktirmak istiyorum. Nisanlim arkama oturursa sirtini dayasin vs diye. Sifiri 600-700 TL. Baya masraf cikicak ve o kadar veremem acikcasi. 2018 X Max 250 ABS 27.600 fiyati. Onu eliyoruz direk. 

 

Veya temizligine guvendigim 250 lik ABS siz 2 yillik X Max. Goruntu olarak tek ana fark on farlar. 2018 de led gunduz fari koymuslar. Arka farlar ikisinde de LED. 

 

Motorsiklette ABS cok onemli midir ? Yorumlar biraz karisik internette. Cok onemli diyende var. gereksiz diyende. 

 

Bu iki secenek arasinda hangisi mantikli sizce ? 2016 model alip ileride satarken zorlanir miyim acaba veya cok deger kaybedermiyim kaza yapmasam bile ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Xmax piyasası yüksek bi motor, 1-2 hafta içinde elden çıkarılır mevsimine göre... ama ABS özellikle de ilk kez motor kullanacak biri için bence çok önemli. Motor kazalarının büyük kısmı panik fren sırasında kilitlenen ön teker yüzünden takla atma ya da savrulma yüzünden geçekleşir, özellikle de amatör sürücülerde... X-city fiyatları ne durumda, biraz daha ucuzdu xmax'lere göre 1-2 sene önce, güzel motordur o da...

 

değer kaybı da satın alınan ve satılan zaman göre değişiklik gösterir... piyasanın en yüksek olduğu dönemde (yaz başı) alacaksınız motoru, kışın piyasa ölüyken satarsanız 1-2bin tl kayıp olabilir...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Motor kullanmayi hic bilmiyorum degil fakat iyi de degilim. 50lik yazlik motoruyla bir kere panik fren ile kaydigimda oldu. Hizli degildim allahtan bir sey olmadi. 

 

Tabi ki panik fren yapmam demiyorum oyle bir durum olurki basadabilirim o kadar guvenmiyorum. 

 

Zaten ehliyet kursunda ve 23 hazirandaki sinavda A2 ye basvurdum. Egitim ve sinav motorum Kawasaki Ninja 250 :) hafif tirsmadim degil ama bakalim. 

 

Daha sonra yararli oluyorsa ustun surus teknigi derside alabilirim al derseniz. 

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Eğitim kritik seviyede önemli. Eğitim almadan o aletin üzerine çıkma. Eğitim derken sağdan soldan toparlama bilgi değil, adam gibi eğitimden bahsediyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
10 minutes ago, allreadydead said:

Eğitim kritik seviyede önemli. Eğitim almadan o aletin üzerine çıkma. Eğitim derken sağdan soldan toparlama bilgi değil, adam gibi eğitimden bahsediyorum.

 

Yok tabiki de haklısınız. O konuda bende eğitim almayı önceliklerime koyuyorum.

 

ABS konusunda ne dersiniz ? 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Nmax demeye geldiydim, geçmiş konu. O paraya nmax şehir içi için harika bir alet olur. Kıvrak, küçük, pıt pıt manevra yapabilen.

ABS önemli, usta da olsanız, acemi de olsanız ABS önemli. İlk motorumda ABS yoktu. Olsaydı kurtaracağımı bildiğim en az bir kazam, bir de küçük sürtmem var mesela.

Millet fantazi dünyasında yaşıyor, yok ABS fren mesafesini uzatıyor, yok kendi başında ABS'den daha iyi fren yapabiliyormuş falan, külahıma anlatsınlar. Geçiniz. Sanki Rossi paşam.

 

Eğitim için muhakkak, "aman küçük motor nolacak" demeden Honda, Yamaha, Motto akademi veya BMW'den eğitime gitmek şart.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ön tekerin kilitlendiğini anlayıp freni gevşetmek için böyle milisaniyelik bir zamanınız var aksi taktirde motorun ön tekeri kilitlendiği anda o motor devrilir. Motor devrilmesinin neredeyse tek nedenidir ön tekerin kayması.

 

Abs şart mı? Her motorda standart olsa güzel olur ama şart değil.

Abs büyük rahatlık, yani fren yaparken "fazla mı sıktım? teker mi kaydı?, yerler ıslak biraz arkaya ağırlık vereyim, yerde mıcır var freni sıkmayayım" gibi dertleriniz pek olmuyor. Yani abs olmayınca çok daha fazla hesap yapmak durumunda kalıyorsunuz ve özellikle panik hallerinde bu iş daha da zorlaşıp imkansızlaşıyor ama Abs var ise pek böyle dertleriniz olmuyor, siz sadece freni sıkıyorsunuz gerisini motor hallediyor. Tabi Abs öyle mucizevi bir şey de değil. "Nasıl olsa abs var, her şekilde kurtarırım" diye düşünmeyin, bir çok durumda Abs sizi kurtarmıyor. Milletin dediklerine bakmayın, Abs'in fiyat haricinde hiç bir dezavantajı yok ama getirisi sınırlı.

 

Kombine fren de iyidir.

Tabii ki bire bir Abs alternatifi değil ama özellikle yeni kullanıcılar için büyük rahatlık. Kombine fren şöyle çalışır; ön fren kolu sadece ön tekere fren uygular ama arka fren kolu/pedalı anında arka freni sıkar ve gecikmeli ve daha zayıf bir şekilde ön tekere de fren uygular. Böylece daha kontrollü bir yavaşlama sağlar. Tabi kombine fren kullandığınızda arka teker kilitlenme eğilimindedir ama arka tekerin kilitlenmesi baş edilemeyecek bir şey değil. Motora yeni başlayan biri iseniz ve motorunuzda kombine fren var ise kendinizi acil durumlarda önce arka freni kullanmaya alıştırmanız ve bunu kas hafızası haline getirmeniz lazım.

 

Fren mesafesi gibi şeylere de çok aldanmamak lazım, sonuçta o fren mesafesi siz tehlikeyi fark edip fren uygulamaya başladıktan sonra başlıyor. Kritik nokta burası zaten, insan faktörü. Mümkün olduğunca fren mesafesini test edecek durumlara düşmemeye çalışmak gerekiyor.

 

Yeni motora alışma dönemindeyken yol durumunun uygun olduğu yerlerde, değişik hızlarda ve farklı yol hava vs koşullarında fren alıştırmaları yapmak ve motorun ne gibi tepkiler verdiğini tecrübe edip motoru tanımak her zaman doğru bir harekettir.

 

Ayrıca Nmax+1

Whooosh tarafından düzenlendi
OnLyTNT and pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Edit: pardon yeni sayfayı okumadan yazmışım.

Spoiler

 

Artçısız 125 yetebilir, ama uzun yol dediğiniz örneğin Çeşme otobanı ise, biraz zorlanabilirsiniz gibi geliyor bana.

 

Motordan anlayan birisi ile bakma imkanınız varsa ikinci el düşünebilirsiniz, fiyatlar çok arttı daha da artacak dolar böyle yükselmeye devam ederse.

 

 

quad tarafından düzenlendi
düzeltme

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yani hayalim X-Max almak. Su karsilastirma videosunu izledikten sonra da N-Max’a isinamiyorum. 

 

 

Yasadigim ikilemde yorumunuz ne olur ? Ikinci el 2016 Abs siz 250lik X -Max mi yoksa sifir 125 lik daha pahali olucak olan X Max mi. 

 

Yuksek motor vs ABS gibi bir durum oluyor. Zaten bu doviz zammi gelirse 125 e hic alamam. 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gönlünde X-max varsa zaten başka bir şey alma, aklın kalmasın.

 

Motosiklette ben ikinci el olayına gayet sıcak bakıyorum. Şöyle söyleyeyim benim şuan kullandığım motor 2005 model ama şansıma ilk sahibi çok iyi bakmış, çok temiz kullanmış. Satın aldığımda sadece yağ, hava filtresi, buji, falan değiştirip 1 depo da enjektör temizleyici kullandım. Şuan saat gibi tıkır tıkır işliyor alet. Hatta diferansiyel yağı, varyatör kayışı, antifriz, fren hidroliği falan da aldım, kenarda duruyor. Vakit bulduğum bir hafta sonu onlara da girişeceğim.

 

Dolayısıyla 2005 model motora binerken 2016 model benim gözüme "sıfır" gibi geliyor. Çünkü 2 senede motor paslanmaz, çatlamaz, aşınmaz. Olsa olsa kaza yada kozmetik sorunları vardır, onları da alırken görebilirsiniz. (İkinci el otomobil almak gibi değil motosiklet almak, öyle uzmana ekspertize falan ihtiyacınız pek yok, çoğu şey göz önünde zaten. Tabi tecrübeli biri sesinden gidişinden duruşundan gözle görünmeyen olası sorunları daha iyi anlar ama çok şart değil. ) Scooter'larda durum tam olarak nedir bilmiyorum ama motosikletler ilk senede çok hızlı değer kaybediyorlar. Galeride bir önceki senenin "sıfır" motoru bile bu seneki modelin 2/3 fiyatına satılıyor. Sıfır motor alsanız gözünüz gibi baksanız, hiç kullanmadan evin salonunda da tutsanız seneye satarken çok zararına satacaksınız.

 

İlk motoru zaten sıfır almak çok doğru olmaz. Çünkü senelerce bu motoru kullanıp kullanmayacağınızı bilmiyorsunuz, yarın öbür gün satarken de çok zarar edeceksiniz. İzmir trafiği + acemi sürücü, o motor garanti en az 1 kere devrilecek.

 

 Kısaca ikinci el 250 diyorum.

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Whooosh hocam tekrar çok teşekkürler uzun uzun yazmışsın. İkinci el olan X-Max çok yakın arkadaşımdan olduğu için motorun temizliği konusunda içim rahat. Sıfır gibi geliyor hatta hissiyat olarak. Birtek ABS olmaması kafa karıştırıyordu fakat sanırım ABS olucak diye gidip sıfırını almak pek mantıklı değil. Tekniğimi bilgimi vs geliştirebildiğim kadar geliştirip kendimi zor durumlara sokmamaya çalışacağım. Kullanma tarzı olarakta hızlı ve arabaların arasından sağ sol yapıp geçecek bir tarzım olmadığını düşünüyorum. Sakin sakin gideceğim yere gitmeyi hedefliyorum. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dün gece virajda kayıp düştüm. Yola mazot dökülmüş, ben de gece karanlığında fark etmedim. Tam virajı dönerken bir anda motor kaymaya başladı, fark edip toplar gibi oldum ama bu sefer ters tarafa yattı. Sağ tarafı üstüne 1 metre falan sürüklendi, ben de kalçamı yere vurdum.

 

 

IMG_20180519_053309.jpg

 

İşte ne kadar dikkat etsen de kaza gelip buluyor insanı. Yapcek bişi yok.

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dikkatli sürün arkadaşlar, abilerim, ablalarım. Hepinizin canı ve sağlığı çok kıymetli. Adrenalin tutkunluğu yüzünden sağlığınıza zarar gelmesin. Her kaza yapan tabii ki adrenalin tutkunu değildir. Motor sürmek zaten tehlikeli. Bu yüzden bence 10 kat daha dikkatli olmak lazım.

rammstein tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
10 hours ago, GoXeL said:

Geçmiş olsun, umarım kalçada sıkıntı yoktur.....

Teşekkürler. Bir sıkıntı yok, ufak doku zedelenmesi, elimle dokununca ağrıyor o kadar. Zaten hızlı giderken yaptığım bir kaza değil, en fazla 25-30 ile gidiyordum. Çok kullandığım bir güzergah olmadığından tedbirli gidiyordum, yoksa 25'le girilecek bir viraj değildi, normalde 50-60'la döneceğiniz bir yer.

 

Gün ışığı ile ne olup olmadığını görmek için dün sabah kaza yaptığım yere gittim. Viraj sorunlu bir viraj, uzun ve düz bir yolun sonunda 90 derecelik bir viraj var, herhangi bir sokak lambası, reflektör, uyarı tabelası falan da yok. Muhtemelen orada sürekli kazalar oluyor ve benim kaymama sebep olan mazot da böyle bir kazadan kalmış gibi görünüyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlar ekipman olarak öneri verebilecek var mı ? Daha ehliyet kurslarıma başlamadım. Hocama soracağım kendiside ekipman satıyormuş. İlk olarak kasklara baktım. Fiyatların maşallahı var ama ekipmanda ucuza kaçmakta istemiyorum.

 

Bu kaskı beğendim. Bana hep çok sıcak basar. Bu kaskın havalandırma sistemi ve gözlükle kullanıma elverişli olması hoşuma gitti açıkçası. Rengi vs değişebilir. 

https://www.motosikletaksesuarlari.com/Nolan-N87-Rapid-N-Com-16-Mat-Gri-Kapali-Kask_27589.html

 

Çene kısmı açılır kaskları önerir misiniz ? 

 

https://www.motosikletaksesuarlari.com/Nolan-Kask-N44-Moduler-Kask-Parlak-Siyah_7705.html

Bu kask dikkatimi çekti. Fakat modüler olması acaba kaza anında falan dayanıklılığını falan etkiliyor mudur ? 

 

Buna ek olarak eldiven ve 4 mevsim mont lazım. Sıcaktan çok etkileniyorum ve terliyorum açıkçası. O yüzden havalandırması iyi olan bir öneriniz varsa çok sevinirim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, Atrin said:

Çene kısmı açılır kaskları önerir misiniz ? 

Çene kısmı açılırdan kastınız "flip up" tipi ise evet. Ben de bu güne kadar hemen hemen hep bu tip kasklar kullandım. Biraz büyük ve ağır oluyorlar ama gayet kullanışlılar. Neredeyse hepsinin açılır kapanır güneş vizörleri oluyor. Özellikle gözlük kullanan biri iseniz bu özellik mükemmel oluyor. Ayrıca bu kaskların tam kapalı kasklara göre bir artısı gözlük gözünüzdeyken kaskı takıp çıkarabilmeniz. Tam kapalı kaskta, önce gözlüğü çıkar kaskı tak sonra gözlüğü tak falan çok zor oluyor, çünkü kaskı iki elinizle takmanız gerekiyor, gözlüğünüzü geçici olarak bir yere koymanız gerekiyor vs vs.

 

Seyir halinde burnunuz kaşınınca falan hemen açıp kaşıyabiliyorsunuz.( gülmeyin çok ciddi bir mevzu bu) Sıcak olduğunda yada birisiyle yüz yüze konuşmanız gerektiğinde kaskınızı çıkarmanıza gerek kalmadan yüzünüzü açıp işinizi görebiliyorsunuz.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Whooosh hocam peki onerebileceginiz kaliteli bir model var mi ?

 

Bir arkadaşım Shark markasını önerdi. Açıkçası bu model çok hoşuma gitti görünüş olarak.

 

https://urun.n11.com/kask/shark-raw-drak-blank-mat-siyah-gozluklu-kask-P178895232?Beden=S&gclid=EAIaIQobChMIy6Hetaih2wIVTNOyCh2ipQGvEAQYEyABEgILRfD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Nefes almak için deliklerin olduğu kısım çıkıyor. O zaman açılabilir bir kask gibi oluyor fakat o parça oraya klipslerle tutunuyor. Kaza anında ne kadar korur soru işareti. Sanki boyun veya çene çok açıktaymış gibi geldi. Fiyat ve görüntü olarak tam benim istediğim bir ürün ama sizlerin yorumuda çok önemli.

 

edit: şimdi inceleme videolarını izledim. çene açık model olarak geçiyor. çok mu riskli sizce ?

Atrin tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

O maskelileri geçin. O maske kazada sizi korumak için değil, yağmurda rüzgarda açık kaskı kullanabilmek için uydurulmuş bir şey. Ufak taş ve böcekler haricinde herhangi bir koruma özelliği yok.

 

Marka konusunda çok cahilim, bildiğim marka 2'yi 3'ü geçmez, o işi başkasına sorun.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok