Motosiklet kullanıcıları! Tanışalım. Künye/Tanışma
6 6

Bu konuda 259 mesaj var

@yarimpower hocam çok teşekkürler öneri için. ben renk olarak sade bir şey bakıyordum ve sizin modelin düz siyah rengi daha bile ucuz ! benim için çok iyi oldu bu. https://urun.n11.com/kask/caberg-duke-mat-siyah-ceneden-acilir-kask-P258579345?BEDEN=S&cid=604001&gclid=EAIaIQobChMIuIyJ4dei2wIV6L3tCh2Y6w1tEAQYAiABEgIdA_D_BwE&gclsrc=aw.ds

 

test'ten 5 yıldız almış üstelik. https://sharp.dft.gov.uk/helmets/caberg-duke/

tek eksi testlerde çene kısmı %87 oranında açılmamış ve kaskın arka kısmında havanın çıkması için gerekli çıkışlar olmaması.

Atrin tarafından düzenlendi
yarimpower beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
11 hours ago, Atrin said:

@yarimpower hocam çok teşekkürler öneri için. ben renk olarak sade bir şey bakıyordum ve sizin modelin düz siyah rengi daha bile ucuz ! benim için çok iyi oldu bu. https://urun.n11.com/kask/caberg-duke-mat-siyah-ceneden-acilir-kask-P258579345?BEDEN=S&cid=604001&gclid=EAIaIQobChMIuIyJ4dei2wIV6L3tCh2Y6w1tEAQYAiABEgIdA_D_BwE&gclsrc=aw.ds

 

test'ten 5 yıldız almış üstelik. https://sharp.dft.gov.uk/helmets/caberg-duke/

tek eksi testlerde çene kısmı %87 oranında açılmamış ve kaskın arka kısmında havanın çıkması için gerekli çıkışlar olmaması.

Mat siyah bendeki kask. 5 yıldır kullanıyorum. Legend sarı olanla aralarındaki fark, boyası ve mat siyahta pinlock yok. Yani nemde içerisi buğu yapıyor. pinlock ben kaskı 600e aldığımda 100 lira idi. Ve renkli olanlarıyla arasındaki fark da 100 tl idi. Ona göre bak, olmadı legend'i al. İçeri rüzgar vs gürültüsünü de alıyor. Cam yoksa motorda, uzun yolda sıkıntı yaratır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oyuncu Arda Öziri'de hayatını kazada kaybetmiş.... Sevenlerine sabır, kendisine rahmet....

GoXeL tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Atrin ben bir daha asla çene açılır kask almam. Şu andaki kaskım Nolan N44, 3 sene ve 70K küsür km ardından hala mutluyum, en geniş görüş alanı bu kaskta, vizör kocaman! Ancak çenesi çıktığı için tavsiye etmiyorum.

Bir kaza ve çene darbesi anında her eklem, kolay kırılabilecek bir nokta demek açılır kaskta. Bir sonraki seçimim muhtemelen bugün denediğim Shoei GT-Air olacak, maddiyatı ayarlayamazsam N64 veya N87 düşünüyorum.

Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bende Nolan N87 var gayet memnunum :)

@yarimpower Abi o kazalı motor kimindir Arda Öziri'nin mi? Kazası hakkında hiçbir bilgim yok da nasıl olmuş acaba? Gece 3 de olduğunu biliyorum o kadar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bugün biraz ekipman baktım mağazalarda gezerek.

 

Kaska en azından karar verdim. Nolan N104 Absolute alacağım büyük ihtimal. Çene açılır kask hoşuma gitti. Biraz tombul gözüküyor ama güzel. Fakat kasktan sonrası biraz tatsızlaşmaya başladı fiyat olarak. Revit Tornado 4 mevsim mont beğendim 350 Euro. Hadi revit kışın cidden kurtarır gibi içine termal içlik falan takılabiliyor. Dainese yazlık eldiven beğendik 580TL. YUH. 

 

Satıcılar mı beni kazıklamaya çalışıyor anlamadım. Her ekipmanı cidden yaz / kış olarak ayırmak lazım mı. Kışın motoru ne kadar kullanırım bilmiyorum. Yağmur çamur varken kullanmayacağım kesin. Biraz zevk için alınacak motor. Alacağım ekipman kask + mont + eldiven ama hepsinden iki tane almam lazım nişanlımada alıcam. Bir toplam fiyat çıktı evlere şenlik. Kask N104 kesin gibi ama diğer ekipmanlarada çok para vermeye değer mi ? Uzun yol falan yapmayacağım çünkü yılda 2-3 kere olursa olur. Sizlerin yorumları neler ?

Atrin tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kışlık ekipman yağmur çamurdan çok soğukla ilgili, yoksa yazlık ekipman da yağmura karşı koruma sağlıyor (hepsi değil ama hemen hemen hepsi). Her şeyi iyisinden ve aynı anda hem de iki çift almak maddi olarak biraz kasabilir. Kışlık için bence acele etmeyin, daha aylar var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Atrin Diğer ekipmanlara da para vermeye değer, şöyle değer. Bir kaza durumunda kask kafayı koruyorsa, ceket, pantolon uzuvları koruyor, sürüklenmeye karşı önlem. Kaliteli olması elzem.

Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Selamlar,


Beyler, ben butun ekipmanlari bizzat test ettim. Nolan N87 kask, Rev'it enduro ve yazlik tip mont ve sirtligi, dizlik ve Alpinestars SMX Plus bot. Butun bu ekipmanlari CBF 150 kullanmak icin aldim. Motordan pahaliya geldi ama olsun :).

 

Dedigim gibi bunlarin hepsi benim ustumde "battle tested". Havada hafif uctugum da oldu yere bok gibi yapistigimda oldu. Ayagimin ustune motor dusurdugumde oldu ya da hava ucusumda dizimden ve ayagimdan sekerek havalandigimda korudugu an. Yere yapistigim zaman mesela kapidan sekip, direk sirtligin ustune dustum. Hicbir sey yokmus gibi kalktim. Mindere yatmak gibiydi. 

Isin ozeti, ekipmanlari full alin. Carptigim arabalar 2 Doblo ve 1 taksi. Hepside onume kirdi diye tahmin edersiniz herhalde. Doblonun gucu var sonucta. Trafikte oncelik demek :))).

 

Saygilar

Atrin and Whooosh beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bugün ekipmanlara karar verdim.

 

Kask olarak AGV Compact çene açılır kask tercih ettim. Nolan N104 güzel kask fakat birincisi daha pahalı ikincisi kafada daha tombul duruyordu. Bu kaskın tasarımı daha çok hoşuma gitti. Çene kısmı kartal gagası gibi sportif bitiyor. İçinde güneş vizörü ile geliyor. Çene açık pozisyonda aşağıda gelmemesi için pinlock var. Esas güzel yanı şu an AGV kasklarda %40 indirim var. Kaskın tanesi 860TL ye geldi. Her ekipmandan iki adet alacağım için oldukça iyi oldu benim için. Nolan N104 için indirimli fiyat 1600TL idi. Nolan N104'ün tek artısı 1500gr olması. Bu kask 1750gr. Resimdeki mat siyah. Maalesef stokta yok o yüzden parlak siyah olucak. 

agv-compact-st-matt-black.jpg

Mont olarak 4 mevsim Dainese Hydra Flux D-Dry mont beğendim. İzmir'de havalar çok soğuk olduğunda uzun yol yapmayacağım zaten. Alsancak-Bostanlı arası en fazla. Satıcı arkadaş ile konuşunca bu durumda 4 mevsim bir montun kurtacağını söyledi. Montta rüzgar ve su geçirmez içlik var. en kötü üzerime bol bir mont içinede bu montu giyerim çok soğuk olursa. Mont 270 Euro indirimli olarak 220 Euro'ya anlaştık. Ek olarak sırt için pad alıcam. Tanesi 500TL imiş Dainese orjinal. Biraz pahalı ama sizinde yazdıklarınızdan sonra almaya karar verdim.

dainese_hydra_flux_d_dry_jacket_black_bl

Eldiven olarakta Dainese Air Hero 120 eurodan 90 euro ya anlaştık. Bundan bir adet alıcam. X-Max'ı satın alacağım arkadaşın elleri benden küçük. O eldivenlerini nişanlım için vericek. Dainese marka.

 

dainese_gua_air_750x750.jpg

 

 

Umarım memnun kalırım seçimlerden. Hem bütçeme göre hemde zevkime göre bir set çıkardım gibi.

 

Whooosh and pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ege Yağız, İzmir/İstanbul, 2006 Vespa LX150

 

Selamlar.

Öncelikle kazalar için çok üzüldüğümü ve korktuğumu belirtmek isterim. Çok geçmiş olsun. Tecrübelerden, model ve ekipman muhabbetlerinden değerli bilgiler edindim. Ben de uzun süreli hayallerim sonunda para denkleştirip bir Vespa satın aldım. Benden önceki kullanıcı bizi Kadıköy'de yürürken durdurup "Vespa alacaksanız ben satıyorum" dedi. Öyle bir mesaj mı verdik dış görüntümüzle bilmiyorum ama anlamış olacak. Sahibinden'e ilan açıp daha sonra kapatmış, çünkü istediği fiyat düşük olmasına rağmen çok fazla saygısızlığa varacak pazarlık teklifi almış. Değerini istiyor, onu verecek de birini arıyor. Buldu da. Ben de hiç pazarlık yapamam.

 

Ehliyet için planlarımı ayarlayıp İzmir'de bir kursa yazılmıştım, sınav seçim sebebiyle ertelendi, ben de işim gereği İstanbul'a döndüm. Şimdi yine sınav tarihi bekliyorum. 

 

Motorumu çalıştırırken sorun yaşıyorum. Kontağı çevirip marş ile ateşliyorum, fakat gazı almıyor çoğunlukla. Denemeye devam edince de en sonunda marş hiç basmamaya başlıyor, yani anladığım kadarıyla akü bitiyor. Aküyü şarj ettirince problem kısa bir süreliğine kesilse de yeniden başlıyor. 

 

1- Sorunum hakkında fikri olan var mıdır? Aküyü yenileyeceğim.

2- Tuzla tarafında beni kandırmaya çalışmayacak Usta biliyorsanız, iletişim bilgisini rica edeceğim. İlk fırsatta motoru mümkün olduğunca güvenilir bir ustaya götüreceğim.

3- Ve genel olarak motor hakkında bilgilenmeye başlayabileceğim kaynak bulmakta sıkıntı çekiyorum. Bir problemin nereden kaynaklanıyor olabileceği konusunda fikir yürütemiyorum. Bu konuda da önerilerinizi rica ediyorum. 

 

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bir sürü sebebi olabilir zor çalışma sorununun. Vespa'lardan çok anlamam ama muhtemelen ateşleme yada yakıt/hava karışımla ilgili bir sorunu var. Herşeyden önce hava filtresi ve bujiyi kontrol etmekte fayda var. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Herkese selam, ehliyetimi, ekipmanlarımı ve motorumu aldım :) İzmir'de sokaklarda yavaş yavaş giden bir X-Max görürseniz o benim. Şimdi sırada ileri sürüş eğitimi var. Onuda aldıktan sonra eksiğim kalmayacak çok şükür eğitim açısından.

 

Bütçeyi daha ayarlayamadım ama yavaş yavaş intercom bakmaya başladım. Sanırım eğer kask markasının ürettiği intercom değilse bütün kasklarla uyumlu oluyor. Sizlerin kullandığı veya duyduğu model / ürünler neler ? Araştırmaya başladıkça 4-8-15 kişiye kadar bağlanan modeller var. Ben pek sanmıyorum motor gruplarına katılacağımı. Arkamdaki yolcu ile konuşmak ana amacım. O olmadığında müzik açar mıyım hiç bilmiyorum. Dikkat dağıtır gibi geliyor.

 

İki model çıktı ilk araştırmalarımda fakat tabi bütçeyi aşıyor:

 

Cardo PackTalk

https://www.amazon.com/gp/product/B00ZLKCLK6/ref=ox_sc_sfl_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=ATVPDKIKX0DER

 

Cardo SmartTalk

https://www.amazon.com/gp/product/B01F7NNOES/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A1OR8ZNTLJTQHM&psc=1

 

İlk bakışta ana farkları Packtalk 15 kişiye kadar SmartTalk 4 kişiye kadar destek vermesi fakat bir incelemede yanlış anlamadıysam PackTalk'ın Cardo olmayan intercomlarla da çalıştığı fakat SmartTalk'un çalışmadığı söyleniyordu. Motor gruplarına katılmayı çok düşünmüyorum fakat olurda katılırsam diye şimdiden PackTalk almak daha mantıklı gibi. Aralarında 90 USD fark kalıyor. 

 

Veya facebook X-Max gruplarında vs şu model öneriliyor. Avantajı ucuz olması fakat kalitesi vs nasıldır bilmiyorum. Aşağı yukarı hepsi aynı derseniz hiç Cardo gibi kaliteli bir marka almakla uğraşmadan bu ucuz modeli alabilirim. 

https://www.kaanelektronik.com/Knmaster-KN1000-Motosiklet-Intercom-Interkom-Tekli-KM933,PR-966.html

https://www.kaanelektronik.com/urun/knmaster-kask-bluetooth-intercom-kn4000-tekli-1800m-radyo

 

Sizlerin önerileri neler?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu Kaan marka intercomun KN1000 olanını ben kullanıyorum. Eğer grup sürüşü yacağım diyorsanız ve grubun gerikalanıda Cardo, Sena vb.. kullanıyorsa onlara bakılabilir; yok motor üstündeyken biraz müzik dinleyeyim telefon gelirse cevap verebileyim en fazla 1, 2 kişi ile konuşurum onlarda çin malı intercom kullanıyor zaten diyorsanız kn1000 gayet iş görür bir cihaz. Müzikte ses kalitesi idare eder bass pek yok ama ses net 110km/s e kadarda rahatça duyuluyor. Bence çok para vermeye gerek yok bu cihazlara, tek sıkıntı olabilecek noktası şarj portu ve kulaklık bağlantısı olarak kullanılan portun kendine has olması. Kısaca ben aldığıma memnun oldum.

Atrin and egefranco beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Lastikdeposu.com.tr den bir çift Michelin Power Pure SC lastik aldım. Ön 110-90-13, arka 130-70-12. Ücretsiz kargo ile 500 liranın biraz altına denk geldi.

Lastiklerdrn bahsetmeden önce satın aldığım yerden biraz bahsedeyim. Siparişi vermenin ardından firma tarafından arandım, istediğim ölçülerin alışılmadık olduğunu, bir hata olmasın diye teyit etmek istediklerini, motorunun marka ve modelini söylersem sistemden kontrol edebileceklerini söylediler.

Bu çok hoşuma gitti, adamlar demek ki işlerini dikkatli yapıyorlar. Çoğu hiç bakmadan ne sipariş edilmişse gönderir. 

2 gün önce büyük uğraşlar ön tekeri kendim değiştirdim ama özellikle tam techizatınız yok ise kimseye tavsiye etmiyorum. Arka tekeri değiştirmek gözümde çok büyüyünce tastikçiye götürdüm, iyi ki öyle yapmışım çünkü onlar bile tekeri tutan ana somunu elektrikli tabancayla sökemediler, başka bir dükkana götürüp oradaki havalı tabanca ile anca sökebildiler.

 

Lastik değişimi sonrası söyleyeceğim ilk şey keşke bunu aylar önce yapsaymışım. Motorun karakteri tamamen değişti. Önceki city grip lastiklerin dişleri yeterli derinlikte olmasına rağmen hamurları esnekliğini kaybetmişti. Resmen lastik yerine plastik tekerlek üzerinde gidiyormuşum bunca zamandır. Henüz lastiklerin sınırlarını zorlamayı gözüm yemedi ama normal kullanımda bile değişim muazzam. 2 gündür deli gibi turluyorum henüz tekerleği bir kere bile kilitleyebilmiş değilim. Önceden en ufak frende arka teker kilitlenip kayardı, şimdi ise daha kayma başlamadan motor duruyor zaten. Uzun zamandır yaptığım parasını en çok hak eden yatırım oldu. 

Atrin, Forgotten and pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, quad said:

City Grip'ler kaç yıllıktı? Ben de sonbaharda değiştirmeyi düşünüyorum o sebeple sordum.

Bilmiyorum, aldığımda üzerindeydiler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Motorumu 5 hafta kadar kullanmamıştım ki çalışmadı. Önünden her geçtiğimde işlediğini gördüğüm bir araba tamircisine gidip aküyü şarj etmesi için verdim. Eski aküm için daha önce en az 3 defa aynı işlem için gitmiştim, 10 TL veriyordum. Bu kez benden şarj için 20 TL istedi. Karşı çıkınca 10 liraya razı oldu. Sorum şu:

Eğer referansla gidebileceğim bir usta yoksa, ufak tamirler veya genel bakım için gidilebilecek bir yer nasıl seçilir? Her yer mi artik bize kafaya gore fiyat cekecek? Kimsenin mi dedigi tek bi lafa guvenmeyecegiz?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ufak tefek şeyleri ben kendim hallediyorum. Hem param bana kalıyor hem de kafa dağıtmış oluyorum.

 

Benim motorun ön fren kolundan yaklaşık bir aydır fren sıvısı damlıyor. İnternetten "master cylinder rebuild kit" sipariş verdim, yapı marketten de fren sıvısı aldım, şimdi kargo gelince 15 dakikada komple fren mekanizmasını değiştireceğim. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, egefranco said:

Motorumu 5 hafta kadar kullanmamıştım ki çalışmadı. Önünden her geçtiğimde işlediğini gördüğüm bir araba tamircisine gidip aküyü şarj etmesi için verdim. Eski aküm için daha önce en az 3 defa aynı işlem için gitmiştim, 10 TL veriyordum. Bu kez benden şarj için 20 TL istedi. Karşı çıkınca 10 liraya razı oldu. Sorum şu:

Eğer referansla gidebileceğim bir usta yoksa, ufak tamirler veya genel bakım için gidilebilecek bir yer nasıl seçilir? Her yer mi artik bize kafaya gore fiyat cekecek? Kimsenin mi dedigi tek bi lafa guvenmeyecegiz?

En iyisi usta tavsiyesi almak. Facebook gruplarına girebilirsin Vespa'nın orada mutlaka yardımcı olacaklardır. Bizim forumda motoru olan kişi sayısı zaten az Vespa'sı olan var mı hiç bilmiyorum. O konuda facebook grupları çok iyi. 

 

Benim X-Max'ı ilk aldığım zaman ehliyetimi aldığım kurs hocasının tamirhanesi vardı oraya götürüyordum. Motordan da anlamıyorum tabi mekanik olarak adam ne derse okey dedim. Oooo bagadan ses geliyor değişmesi lazım dedi tamam değiştir dedik yok filtre çok kirli dedi değiştirdik vs. En son benim hatam sonucu arka balataya WD40 geldi ve arka fren tutmamaya başladı. Yine götürdüm balatayı değiştirdik. O sırada ön çakarlarda sorun vardı temassızlık yapıyordu ama çalışıyordu. Onunda afedersiniz amına koydu "bu bozuk değiştirmek lazım" dedi. Sonra balatadan sesler gelmeye başladı. Arka freni çok az sıkınca gıcırdama sesi geliyordu. Orta-çok sıkmada veya yüksek hızda frenlemede ne titreşim nede ses vardı. Götürdüm hocaya "oooo bunu söküp bakmak lazım" dedi. Eyvallah hocam diyip uzaklaştım. saatlik ücret kesicek birde kendi hatasından ötürü. 

 

Sonra facebook x-max gruplarında izmir'de önerilen bir ustaya gittim. adama anlattım sorunları. yeni çakar lazım dedim usta bana cevap olarak "dur bir bakalım belki çalışıyordur neden hemen yenisini istiyorsun ki" dedi. dedim senin tatlı dilini neyse :) Sonra motoru teslim almaya gittim. benim hocanın bozduğu ve bu düzelmez dediği çakarım aslanlar gibi çalışır haldeydi ve arka frenden ses gelmiyordu. Dedim arka frende ne olmuş usta. Buna X-Max a uygun fren balatası takılmamış ve o yüzden arkada balata oynuyor. sen çok sıkınca onu yerine oturtuyorsun ama az sıkınca sağ sol oynuyor dedi. Ayarını yapıp düzelttik dedi ve harbiden o günden beri ses yok ve frenleme mesafesinde bir düşüş yok. 

 

Benim aptal hocaya kalsak benim her şeyi sıfırıyla değiştiricektik ve adam yanlış balata taktı ya. büyük ihtimal bir şey olmazdı ama ya olsaydı?

 

En iyisi Facebook grupları. Vespa komünitesi bu konuda nasıldır bilmiyorum ama yardımcı olacak birileri mutlaka çıkacaktır.  

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok