Trifecta Restoration
3 3

Bu konuda 91 mesaj var

2 saat önce, TiesTorN said:

teşekkürler.

aslında emin olun gerçeği orda gözükenden daha güzel oluyor, bir de oraya her şeyi yansıtamıyoruz, çektiğimiz bir çok şeyi yüklemiyoruz (editlemek çok vakit kaybettirdiği için uğraşmıyoruz) vs. tam bir sosyal medya özürlüyüz :lol: sırf bu iş için biriyle anlaşacağız bu gidişle.

Ciddi ciddi bu işe vakit ayırmanız lazım. Benim Alfisti arkadaşlar Paddock Detailing'i (https://www.instagram.com/paddockdetailing/) açtılar, önce forum vs. ortamlarında duyurdular. Sonra işi büyütüp her çeşit sosyal medyaya yayılınca iş apayrı boyutlara geldi. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

son aylarda işim gereği o kadar çok ferrari ve maserati sürdüm ki arabamdan soğudum...  :lol: ferrari falan sıradan arabalar gibi geliyor artık. supersport'ların keyfini yeterince aldım biraz da hypersport sürmek lazım. daha hyper ile gelen müşteri olmadı bakalım.

ama supersport araçlar tam bir pussy magnet yani bunu canlı olarak yaşadım. bütün halkın gözü üzerinizde, herkes laf atıyor gezerken yok böyle bir şey...

ancak şunu gördük ki özellikle ferrari kalite olarak çok tırışka bir marka. o kadar kırılgan araçlar ki 5 km sürmeye korkuyoruz. durup dururken saçma sapan hatalar veriyor, şanzıman devre dışı falan kalıyor neler neler... sadece 1 tanesinde değil hepsinde yaşadık bunları. km kaç deseniz 50k üstünde yoktu.

bir gün supersport alacak olsam s.kseler ferrari almam. bizim için zaten hayal de, parası olup almayı düşünen varsa düşünmesin yani. gidin lambo falan alın.

not: tabi ki müşterilerin araçlarını kafamıza göre sürmüyoruz, sağa sola götürmek gerektiğinde ya da test etmek gerektiğinde arayıp onay alıp çıkıyoruz. zira en sinir olduğumuz şeydir arabamızın bizden izinsiz sürülmesi, başkasına da yapmayız.

rammstein and quad beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
5 hours ago, Pablo 'Definitive' Vader said:

@TiesTorNcehaletimi mazur gör ama hypersport denilen kategoriye hangi araçlar giriyor? McLaren falan mı?

en yüksek performanslı supersport'lara, hypersport deniyor. mesela ferrari sf90.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gecen bir baktim fotograflara da; bir insan evladi bir araci (Maserati-Ferrari olmasini gectim) nasil o hale getirebiliyor ilginc... Malzeme kalitesi mi Skoda seviyesinde nedir anlamadim, bu kadar mi hor kullanilir valla ilginc... 

Altan Yoklar beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, JardeL said:

Gecen bir baktim fotograflara da; bir insan evladi bir araci (Maserati-Ferrari olmasini gectim) nasil o hale getirebiliyor ilginc... Malzeme kalitesi mi Skoda seviyesinde nedir anlamadim, bu kadar mi hor kullanilir valla ilginc... 

bilip bilmeden spekulasyon yapayim: bence malzeme kalitesi dandik

o spor arabalara o kadar cok binilmiyordur bence. buna ragmen tisliyor trim/butonlar fln

Altan Yoklar beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
9 saat önce, TiesTorN said:

evet malzeme kaliteleri ultra derecede dandik. kendi kendilerine bozuluyorlar...

Gerçek mi değil mi , anlayamadım?
Resimleri görünce ben de aynı şeyi düşünmüştüm.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
18 hours ago, JardeL said:

Gecen bir baktim fotograflara da; bir insan evladi bir araci (Maserati-Ferrari olmasini gectim) nasil o hale getirebiliyor ilginc... Malzeme kalitesi mi Skoda seviyesinde nedir anlamadim, bu kadar mi hor kullanilir valla ilginc... 

Skoda vb daş gibi aksine. Normal arabanin olayi yeterince dayanakli olmak, yoksa niye alsin millet.

Superspor arabanin olayi cok baska, alicisinin beklentileri ve butcesi de farkli.

Motoru 780 degil de 700bg yapsa belki 100bin yerine 300bin km gidecek ama musterisi 850bg olsun 50bin km gitsin istiyor.

Istisnalar var tabii. Tuslari vb metalden birer sanat eseri olan  motoru iyi bakilinca milyon km gidebilen vb. 

Silinen yorumlardaki porsche videosunda bahsedildigi gibi. En tepedeki hyperlari bilmem de turbo s ve alti porcheler gunluk arac olarak tum yil yuzbinlerce km yapiyor. 300bin km sorunsuz 2001 911 turbo vb gayet normal. Ic mekanlari da esek tasimadiysalar cicek gibi duruyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
47 minutes ago, Altan Yoklar said:

Gerçek mi değil mi , anlayamadım?
Resimleri görünce ben de aynı şeyi düşünmüştüm.

maalesef gerçek... ferrariler ve maseratilerdeki tuşlar ve paneller hiç kulanmasanız bile eriyip sakız gibi oluyor. ellediğinizde elinize yapışıyor tuşlar...

27 minutes ago, kaptanpedal said:

Istisnalar var tabii. Tuslari vb metalden birer sanat eseri olan  motoru iyi bakilinca milyon km gidebilen vb. 

En tepedeki hyperlari bilmem de turbo s ve alti porcheler gunluk arac olarak tum yil yuzbinlerce km yapiyor. 300bin km sorunsuz 2001 911 turbo vb gayet normal. Ic mekanlari da esek tasimadiysalar cicek gibi duruyor.

evet zaten restorasyon tarzı işlemlerde porsche'ları hiç göremezsiniz çünkü bozulmuyorlar. bize de daha hiç gelmedi. mekanikleri de sağlam, ferrariler çok kırılgan.

Altan Yoklar and Thustu beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Abartmış olmayayım da site komşumuzda 2010 Ferrari 458 var, geçtiğimiz Haziran ayında bir sahil turu yaptık, aletin sürüş zevki, son atmosferik motor olması vs diyecek lafım yok.

Ancak arabanın anahtarı, aşınan plastikleri, silinen dashboard yazıları vs.. Gerçekten büyük rezillik.

Bu araçla aynı zamanda 911 Turbo S alan adam hala bir bir cila ile sıfır gibi araca biniyor.

Araç içi, mekaniği, mühendisliği gerçekten 911 serisi başka yerde. Evet manitacılık yaparsan bir Ferrari değil:D

Peki bende ne araba var, merakları gidereyim 2003 VW Polo ve 2021 Ford Ranger Wildtrak:)

Dolayısıyla pek çok farklı arabaya binmiş ve kullanmış bir insan olarak söyleyeyim, şeklen Ferro-Lambo ikilisi ayrı yerde.

Ancak Alman mühendisliği gerçekten muazzam.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 13/11/2021 at 10:26 AM, TiesTorN said:

maalesef gerçek... ferrariler ve maseratilerdeki tuşlar ve paneller hiç kulanmasanız bile eriyip sakız gibi oluyor. ellediğinizde elinize yapışıyor tuşlar...

On 13/11/2021 at 9:46 AM, kaptanpedal said:

anlayamazsiniz siz aaaabi onlar bi kere italyan aski tutkusu arzusu sik bok :D :D :D

oburlerinde ruh yok ruuuuuh

saka bi yana, o kadar para vericem mesela maserati'ye; bana jeep'inkilerle ayni infotainment, tus takimi vb. gelecek. yok yaa. bende oyle bi genislik (hos para da yok ya :P )

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

sayılarla konuşun, atmayın diyenler için: 

Alman muayene organizasyonu (tüv) ve otomobil klübü (adac) tarafından hazırlanan raporlar. Araçlar eskidikçe en tepede kalan arabaya dikkat: 

https://car-recalls.eu/reliability/

Araçlar 2 yılda bir muayeneye giriyor (yaşlandıkça her yıl) ve çok sıkı bir kontrol. Raporlar Almanya'da bu kontrole giren tüm araçları kapsıyor yani öyle müşteri anketi vb değil. 911 gibi bir model Toyota, Honda, VW falan dinlemeden en tepede. 

asıl kaynak: https://www.tuev-verband.de/presse/publikationen/reporte/tuev-report-autobild

Ben bu listeye göre 2014 öncesi Octavia falan listemden çıkardım mesela. 2014 yılında gelen Mk III nesli ile dayanıklılıkta büyük bir gelişme oldu. 

Çok uygun fiyata bulunan 2010 falan E serilerinin ucuz olmasının da bir sebebi var. Bir ara aklımı çelen 2016-2019 bmw 5 serileri de pek iç açıcı durumda değil. 4-5 seneye durumları belli olur ama listede en dipteler. Bazen tek bir üretim hatası sürüyle aracı muayenede bırakıp bu listeleri bozuyor ama 2-3 yıl benzer sonuçlar genel bir dandikliğin sonucu.  

Fransızlar şaşırtmıyor tabii :))

Kimse de yaw servisi kötüdür ya da bu ucuz arabalara bakmıyor millet vb demesin. Bazı arabalar ve ticariler için doğru ama binek arabalarda bahane yok. Buralarda servisler ve bağımsız tamirciler gayet iyidir, muayeneler çok sert olduğundan arabayı kendi haline bırakıp ölene kadar kullanamazsınız. 

Benim eski müdür İstanbul'da arabasını 6 sene 150 bin km falan "servise hiç götürmeden" kullanmıştı mesela. Burda ilk muayenede çakar. 

TiesTorN and CandleGarden beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 11/17/2021 at 1:36 PM, kaptanpedal said:

Benim eski müdür İstanbul'da arabasını 6 sene 150 bin km falan "servise hiç götürmeden" kullanmıştı mesela. Burda ilk muayenede çakar. 

6 sene 150 bin kilometre hiç servise girmeden sorunsuz yürüyen bir araba mı var?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, Pablo 'Definitive' Vader said:

6 sene 150 bin kilometre hiç servise girmeden sorunsuz yürüyen bir araba mı var?

Epey vardir. Ilk defa yolda kalinca tamir bile ettirmeden galeriye verip baska bir araba aldi. 

Adam icin Sorun=arabanin gitmemesi. Gosterge paneli diskotek gibi yanip sonebilir, problem degil.

TiesTorN and CandleGarden beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
21 hours ago, kaptanpedal said:

Adam icin Sorun=arabanin gitmemesi. Gosterge paneli diskotek gibi yanip sonebilir, problem degil.

türkiyedeki mantalite kesinlikle bu...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, TiesTorN said:

türkiyedeki mantalite kesinlikle bu...

bahsettiğim arkadaş için sebep vaktinin çok değerli olması ve araba vb ile uğraşacak ilgi ve alakasının olmamasıydı daha çok. Gelirinin çok altında araçlara bindiğinden hiç kafaya takacak bir durum değildi yani. O zaman o arabadan 6 ayda bir yeni bir tane alsa yine hayat standardı düşmezdi. 

Şimdi durum birçoğu için değişmiştir tabii ama kendisi Dubai'de yine vakitsiz ve yoğun çalışıyor. Eline düşen arabaya manitu yardım etsin.  

Benim de yaklaşımım bu ama yeterince rahat olamadığımdan servise götürüyorum tabii. O kadar yüksek gelirim olsa benim için tek yol leasing olurdu. Gelir alırlar, servise götürürler, tamir ederler, 3-4 yıl sonra da yenisini getirirler. Rengine bile bakmam arabanın.  

Keyif için olan araba ayrı tabii. Ona araba gözüyle bakmıyorum zaten. 

kaptanpedal tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@TiesTorN

Bu restorasyonları bisiklet parçalarına uygulamak mümkün mü? (gülmeyin lan)

Retro parçalara sardım bu ara ve orijinal eski stoklar çok pahalı. Pazara da senede 2-3 düşüyor. 

Orijinal görünüm bu:

xtrM950.jpg

Piyasada satılanlar genelde bunlar: 

Kötü durumda bir örnek:

xtrKotu.jpg

xtrfren.jpg

xtrOrta.jpg

 

Malzeme genelde Aleminyum ve nadiren de olsa çelik. 

İlginizi çeker mi? Bu bisiklet ucuz olmalı gibi bir durum yok. Aynı malzemeye arabada ne fiyat veriyorsanız onu vereceksiniz elbette.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@kaptanpedal aslında yapılmaması için bir sebep yok sonuçta motosiklet de yaptık 3 tane, gayet de güzel olmuşlardı ancak bu tarz araçların ücreti arabadan daha pahalıya geliyor çünkü yapması daha zor ve incik boncuğu çok fazla. özellikle tüm parçaların metal olması süreci en çok zorlaştıran etken, yüzeyleri plastik gibi rahat düzeltilemiyor.

ilk resimdeki tüm parçaların restore edilmesini mi istiyorsun? ona göre bir konuşalım ortaklarla.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
20 hours ago, TiesTorN said:

ilk resimdeki tüm parçaların restore edilmesini mi istiyorsun? ona göre bir konuşalım ortaklarla.

xtrM950.jpg

yok, genel olarak işaretlediğim parçalar olur. Bu grup set (tek bir bisiklet) başına. Eğer bu işe girişeceksem hacmin 5-10x bisiklet gibi yüksek olması mantıklı tabii. 

Genel olarak silinen logolar ve sürtünmeyle kazınmış kaplama problem. Yapısal hasar varsa düzeltmeye değmez.  

Çok iyi bir örnek: 

xtrİyi.jpg

Çok kötü bir örnek: 

xtraynaKotu.jpg

Genelde bunların ortası durumda olur parçalar. 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

yapısal hasarları düzeltmeden pek bir anlamı olmaz, bünyemizde yapılan her işi %100 fabrikasyon kalitede çıkarmaya çalışıyoruz. kullandığımız malzemeler de hep üst düzey olduğu için fiyatlar genelde tuzlu oluyor.

ortaklarımla resimleri inceledik, konuştuk ve 1400 € uygun gördük bu işe.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

sağol vakit ayırdığın için. Biraz daha eski modeller için değer ama bu benim ilgilendiğim yılların modelleri hala nos (new old stock) olarak bulunabiliyor. Fiyat da biraz yakın, restorasyon hala daha uygun ama nos varsa retro açısından daha tercih edilebilir. İlk resimdeki malzemelerin tamamını içeren bir nos set yaklaşık 3000-4000 euro civarı ediyor. Tabii denk getirip alabilmek bu arada da dolandırılmamak gerekiyor. 

Ama 1500 euro civarına restore edilebileceğini bilmek iyi oldu. En azından şu an asla bulunamayacak model yılları için bir seçenek. Benim ilgimi tabii çok eski modeller çekmiyor, iş retroya gelince herkes kendi gençliğindeki en baba modellere bakıyor.  

 

TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

farkedeniniz olmuştur, farketmeyeniniz olmuştur, buraya koyayım. geçenlerde çıkan şu videodaki aracı biz restore ettik;

https://www.youtube.com/watch?v=CaVPAfA7ooo

videoda çıkan arkadaş benim ortağım. daha önce de dediğim gibi 3 ortağız ama videoya tek kişiyi çıkarmak istediler biz de onu seçtik. neden tek kişi diye soracak olursanız o kısımlar derin mevzular, hiç girmeyeyim. neyse.. ayrıca videoda buzdağının görünen kısmı bile anlatılmıyor, çok fazla detay es geçiliyor ama yapacak bir şey yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok