Nvidia GeForce RTX40 Serisi - Hopper/Ada Lovelace (2022-2023)
3 3

Bu konuda 941 mesaj var

4060ti için 3070 ayarı denmiş:

https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-rtx-4060-ti-expected-to-offer-rtx-3070-performance-for-less-than-500

Tatsız.

Nvidia DLSS3'le 40 serisinin orta sınıfını ön plana çıkarmayı düşünse de ham performans şuan daha önemli. Ayrıca bir önceki seride orta sınıf kartlar oldukça iyiydi.

relative-performance_3840-2160.png

3060ti, bırakın 2070'i, 2070s'i, 2080'i, hatta 2080s'i bile çoğu zaman geçiyordu.

mamad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
6 hours ago, T800 said:

50ms işlem süresi olamaz, 50ms bir kare için harcasa GPU saniyede gösterebileceği kare sayısı 20 olur ki rezalet bir değer olur, tabii örnek olarak verilmiş ancak böyle bir değer tabii kabul edilebilir değil. Çok çok daha kısa sürelerde bitmesi lazım bu sürecin.

Dedigim gibi, "oyunun toplam ic gecikmesi". Mouse hareketinin ekrana yansimasina kadar gecen surec. Oyunlarda bu kadar yuksek aslinda. Bunun sadece bir kismi GPU'nun son goruntuyu cizmesi.

Oyle olunca, ara kareleri yaratmak da sadece bir kac milisaniye surunce hissedilir bir gecikme eklemiyor. Mouse hareketinin ekrana yansimasinin ustune saniyenin 250de biri gecikme ekleniyor ama akicilik 2x.

Yani ara kare icin mouse hareketinin ekrana yansimasi icin gecen sure kadar gecikme olmuyor. "O bir kare gecikme yaratir" dogru ama oyunun bir native kareyi uretmesi icin yasanan gecikme kadar degil, cok cok daha az.

DLSS Quality de kullaniyorsaniz native'e benzer goruntu elde edilyorsunuz ama daha hizli ciziyor, gecikme daha az oluyor. Neticede siz DLSS Quality + Frame generation kullandiginizda native'e kiyasla performans 2-3x artiyor, gecikme ise sabit kalabiliyor.

 

JLBLtJc.png

(Google'dan ilk buldugum grafiklerden. Ayrintisini kurcalamadim, daha once gorduklerim de benzer seviyelerdi)

 

Oyununa gore degisir, hizli oynanisli oyunun ic gecikmesini ona gore optimize ettikleri icin daha dusuk olabilir, agir grafikli singleplay oyun daha yuksek olabilir.

 

MPyC6qN.jpg

Hissedilir gecikme eklemeden ara kare yaratmasi icin islem birimlerinin bunu hizli yapmasi lazim.

 

On 9/23/2022 at 10:06 AM, epi said:

Bunlara “yazilim sadece” diye bakmamak lazim. O yazilima ozel donanimda calisan yazilim. AI islemlerini hizli gerceklestirmek icin ozel tasarlanmis islem birimlerinde calisiyor.

Bir esik asilmadan, mesela “native goruntu isleyen birimlerle 60 fps goruntu cizebiliyoruz, AI birimlerimiz de onu saniyenin 1/240’sinde isleyerek bir sonraki kare tahminini ciziyor, saniyenin son 1/240’sinde de oyun motorundan gelen yeni durum verisiyle ona son bir duzeltme cekiyor” seviyesinde hizli islemi yapacak donanim olmadan bunu yazilimla gercek zamanli yapamazlar.

Olur belki ama kalite duser (native ile arasindaki fark acilir). Bu sefer ‘buyuk navi geliyor” komplo teorisi video kanallariniz “iste bakin DLSS ne kadar cirkin” diye o goruntuleri paylasir. 

 

Onceki nesil henuz o esigi asamiyor

 

On 12/28/2022 at 6:08 AM, jackjoker said:

Son zamanlarda DLSS 3.0 ve yeni nesil Ada kartlarındaki durumun eski nesile gelip gelmeyeceği tartışılıyor. Bu tartışmanın kaynağı da aslında Nvidia. 

NVIDIA Optical Flow Accelerator yani DLSS 3.0 ı oluşturan yapının eski kartlarda da donanımsal mevcut olduğu. Ancak şuan sadece 40x kartlarda bu özelliği kullanabiliyoruz.

Ancak makaleye göre diğer eski modellerde de bu olayı açıp kullanabilme durumu var. Hatta bazı performans durumlarını da paylaşmış Nvidia bu makalesinde. 
Ekran görüntüsü 2022-12-28 140732.jpg

yani ileride Nvidia DLSS 3.0 ı 30x kartlarda da açabilir ancak verim 40x de ki gibi olmaz. ama DLSS 2.1 den iyi olacaksa kullanılabilir. 

 

 

On 12/28/2022 at 9:23 AM, epi said:

Tabloya gore yeni kartlar bu islerde 30x0 neslinin 2 kati, 20x0 neslinin 3 kati hizli. Boylece hissedilir gecikme olmadan bunu yapabilecek esige gelmis.

 

Tablodaki 4.41ms saniyenin 226'da biri. Notlarda hepsinin video birimini ayni saat hizina (1755 MHz) cekip mimariler arasindaki farki test ettik demisler. 4090 video birimi hizi 2114MHz. Yani yaklasik 1/240 saniyede bu islemi yapabilecek hiza eristigi icin bu islemleri gercek zamanli yapabiliyor.

Onceki nesillerle yapilmaya calisilsa hissedilir gecikme olacak. Gecikmesiz yapacagi hizda yapalim diye kaliteden kismaya calissalar goruntu bozulacak.

 

AMD "biz yaptik, hem de her kartta calisiyor" diye dandik bir kopyasini yaparsa "onu bizim 3 yillik kartlarimiz da yapar" diye cevap gelir. Komplo siteleri "iste gordunuz mu, bakin nvidia ne kadar soyle boyle, hani onceki kartlarda yapilamazdi, hi?!" diye gazi verir. Heyecan arayan arkadaslara firsat olur, sevinirler. Ama bu DLSS3 bu kalite ve bu gecikme ile bir onceki nesillerde calismiyor.

 

Zamanla belki daha hizli bir algoritma kesfedip bunu yapabilir hale gelirler. AI egitirken illa senin basinda durup surasi olmamis demen gerekmiyor, referans resimle algoritmanin sonucu arasindaki farki matematik olarak tanimlayabildigin icin o farki ortalamada cok degistirmeden daha hizli calisacak bir algoritma aramayi bilgisayara birakabiliyorsun. Su anda kullandiklari algoritmanin yarattigi goruntu referans goruntuden %5 oraninda farkliysa bunu %6'da tutup iki kat hizli calisan bir algoritma bulurlarsa o yeni teknik 30x0 nesline de gelebilir. 

 

On 10/12/2022 at 10:53 AM, epi said:

DLSS3'un onceki nesle gelmesi konusunda: Bunlar cut-throat competition icinde "incelemelere driver yetistirdik, kusurlari var ama kartlar piyasaya gelene kadar cozecegimize soz verdik" seklinde calisan endustriler. G-sync ile HDR'in bir arada calismasi falan bile zamanla oturdu. Simdi DLSS3'un kusurlari uzerinde calismak yerine "dur sunu onceki nesle de getirelim, muhendislerim tam zamanli olarak bunun uzerinde calissin"  demeyecekleri belliydi. Pratikte mumkun de olmayabilir zira fixed function hardware kullaniyor ve bir onceki nesildeki donanim bu is icin yeterince hizli olmayabilir. Mumkun olursa da gecikme ve/veya kaliteden feda ederek olabilir, onu da bugun yapsalar "bak DLSS3 ne kadar cirkin" diye her yerde paylasacak rakip var. Rekabet zorlarsa zamanla olabilir ama cok umitli degilim.

 

 

Bu nesilde cok daha gelismesinin onu acik, hissedilen gecikmeyi azaltmak icin kullanilan tekniklerle birlesmesi mumkun

On 9/28/2022 at 2:58 PM, epi said:

 

1. Millet videolarin gazina gelip ara kare yaklasimina .ok atmadan ben soyleyeyim, bu teknoloji kalici olacak, digerleri de benzer cozumlerle gelecek.

5:30'da gordugun gibi sagdaki cok daha akici gozukecek. Konsolda 60fps calisacak sekilde tasarlanan, onun uzerinde CPU limitine takilacak sekilde koklenmis ayarlari olan oyunu 120fps'ye cekip oynamanin bu tarz ara kareler kullanmaktan baska bir yolu olmayacak.

"Film goruntusu seven elitiz, 24 kare olsun aman soap opera pembe dizi goruntusune donmesin, kapat o interpolation'i" dersin ama her barda/restoranda asilan TV'ye, her tekno markette gosterilen demo videolarina dikkat et, hepsi yuksek fps calisacak sekilde ayarlaniyor.

Goz akiciligi seviyor. 

 

2. "120fps'de her kare 8 milisaniyede ciziliyor. Ben 16 milisaniye once mouse'umu kipirdaymistim, son kareye onu yansitmayacak, demek ki bu yaklasimla latency iyilesmemis" diye dusunmeyin. VR'da kullandiklari reprojection yontemleri gibi gelisecegi icin onu da goruntuye yansitacaktir. Son anda mouse'tan gelen sinyale gore ara kareye 1ms'de isleme cekip zaten az olacak goruntu degisimine cok yakin bir sey olusturur. VR'da kafamizi hizli cevirdigimizde GPU yeni goruntuyu cizemezse goruntu onumuzde takilip bizi kusturmasin diye icat ettiler bu yontemleri, simdi AI ile hizlandiriyorlar.

TV'de 2D goruntu oldugu icin ara kareleri tahminen ciziyorlar, eller gibi vucudun geri kalanina gore hizli hareket eden yerlerde bozulmalar oluyor (sony digerlerinden daha iyi). Burada 3D goruntu oldugu icin, sahnede ne oldugunu, derinlik bilgisini vs GPU bildigi icin o bozulmalar olmadan cok daha iyi is cikarilmasi mumkun.

Ray tracing'i ilk gordugumuzde bir kismimizin gozune "ya TV kontrast ayari gibi bir sey" gibi geldi. Bu da "ya TV'lerdeki motion ayari gibi" diye yerilecek. Ama cok yermeyin, RT'nin AMD'ye ve konsollara da gelmesi gibi, bunu da hepsi yapacak. Aklin yolu bir.

 

On 12/1/2022 at 2:47 PM, epi said:

Linus'un kanali benim dedigim gibi VR'da kullanilan Async Timewarp'i 2D ekranda denemis.

Amac ekran karti goruntuyu 60fps cizebiliyorsa 240fps gecikme hissini saglamak, 240hz ekran akiciligini vermek.

https://www.youtube.com/watch?v=IvqrlgKuowE

DLSS + Reflex'in bir sonraki adimi bu.
Burada kendilerinin bir gunde hazirladiklari yazilimdaki anlik kusurlarin driver tarafinda AI ile duzeltilmesi/iyilestirilmesi mumkun olacaktir.

 

Gittigimiz yer bu:

1. Gerekirse ic cozunurlugu dinamik ayarlayarak, isiklandirma yukunu dinamik ayarlayarak, polygon miktarini dinamik ayarlayarak, algilanabilir minimum bozulma ile sabit 60 fps'de oyun goruntusu sagla.

2. Onu yapay zekayla isleyerek kaliteyi arttir (simdilik DLSS tarzi yaklasimla daha yuksek cozunurlugun kalitesine yaklastir, ileride yapay zekayla isleyerek gercekciligi ve detayi arttir)

3. Onu da 240hz'de gecikmesiz ekrana ver. Ekranin maksimum tazeleme hizinda gountuyu sabit tut.

Pahali ust seviye kart 1'deki bozulmayi azaltsin ve 120fps cizsin, 2'deki islem kalitesini arttirsin, 3'te 480hz ekrani beslesin tamam ama bir yerde aradaki farki kimse gorememeye baslayacak. Ust seviye kart satmak iyice zorlasacak. O yuzden islerine gelmeyecegi icin bunu hemen goremeyebiliriz.

 

 
Yeni driver'lari paid subscription modeline gecirirler artik :mrgreen:

 

On 10/12/2022 at 10:53 AM, epi said:

DLSS3'e ozel digital foundry videosu cikmis

https://www.youtube.com/watch?v=92ZqYaPXxas

  • RT ilk ciktiginda benim de isaret ettigim kusurlar vardi. Filtreleme machine learning tabanli oldugu icin zamanla iyilesti.
  • DLSS ilk ciktiginda benim de isaret ettigim kusurlar vardi. Machine learning tabanli oldugu icin zamanla iyilesti.
  • DLSS3 icin de aynisi beklenebilir. Asil sikintisi hala oyun destegi gerekmesi.

 

On 8/25/2020 at 8:24 PM, epi said:

Hatirlarsaniz Metro’da RT ile GI yapiyorlardi ama goruntude kenarda kosede fijirdayan yerler yakalamak mumkundu. Dolabin icinde karanlikta kalan yer onceki karelerde gozukmedigi icin reconstruct edilmesi de zaman aliyordu. Veya Quake II RTX’in ilk versionunda patlamalarda goruntu bozulmalari oluyordu. Iste icerigi bildigi icin yeni karede bunlarin oldugu noktalarin tamamina yakinini tam cozunurlukte render eden, goruntunun baska yerlerini cogunlukla onceki karelerden construct eden akilli bir algoritma olusturmayi basardilar ki o bozulmalar gitti.

Bu daha baslangic. Deepfake benzeri mantikla goruntuyu sentetize edecek hiza ulassinlar, oyunlarin cehresi degisecek. “Vay be, oyunlar eskinin CGI filmleri gibi oldu” demek yerine “yuh be, ne dandik oyun, eskinin CGI filmleri gibi” diyecegiz.

 

Bunlar surekli iyilesen algoritmalar. Guzelligi o.

Mantikli davranan adam elindeki kaynaklari bunlari bu yonde gelistirmeye mi harcar, onceki nesle de getireyim de yeni kartlarim satmasin diye mi harcar? Piyasa kosulari zorlamadikca (eski kart stoklari hala erimedi, rakip de fiyat indirdi vs) yeni kartlar icin gelistirmeye harcar.

Ama "o kadar gelistirdik ki tablodaki 40x0'ler 4ms degil 2 ms'de yapiyor, 30x0'lar 9ms degil 4ms yapiyor" seviyesine gelirse eski kartlarda da acilmasi soz konusu olabilir.

 

Islemci sinirina takilan oyunda performans arttirmanin tek yolu bu simdilik. DLSS quality ile de kullanip goruntude per fark olmadan, gecikmede de native'e gore fark olmadan akicilikta 2-3x kazanabiliyorsaniz bunu acmamak icin pek sebep yok.

1. "Ben DLSS Quality kullanirim, bunu da acmam, gecikme duser, o input lag'deki 4-5ms farki hizdaki 2x artistan cok hissederim" diyeceginiz asiri rekabetci ve mouse tepkisi hizli bir oyun bunun istisnasi olabilir. Quake3 oynuyorsam biri DLSS3 destegi eklese bile niye acayim? Bu oyunlarda zaten grafikler de ona gore hafif oluyor, oyun hizli oluyor.

2. "Bu oyunda hala ara karelerde cok hata var, gozume batiyor" diyebileceginiz oyun bunun istisnasi olabilir.

Bunlar nadir, algoritmalar gelistikce daha da azalacak.

 

 

edit: Duvar gibi yazmisken tam Cin seddi olsun

 

Netice

Unreal Engine ve Unity ile yapilan kisa filmleri goruyoruz. Love Death + Robots gibi animasyonlarda bir bolumunun UE ile hazirlandigini goruyoruz. Mandalorian gibi dizilerden Matrix gibi filmlere kadar yapimda kullaniliyor. Arka plandaki teknolojisi ile o film kalitesindeki icerik az kayipla oyunlara tasinabiliyor. 

3-5 degil, 200 hareketli isikla ray tracing kullanarak cizilebiliyor. Path tracing gercek zamanli yapilabiliyor. 

30 fps de olsa calisacak sekilde film gibi oyun esigine geldik.

 

Projeler sanat eseri gibi gozukuyor. Bunlar bizim gorduklerimiz. Dev isimlerin hazirladiklarini henuz bilmiyoruz.

https://www.youtube.com/watch?v=_JlkMLnD1LM

https://www.youtube.com/watch?v=ogsvlNvoh_Y

 

Iyi yapildiginda "la bu gercek mi, oyun mu" diye bakiyoruz:
https://www.youtube.com/watch?v=XqoB7bgbEoY

https://www.youtube.com/watch?v=75GLY3v1U4c

 

Butun sehri boyle cizebiliyor
https://www.youtube.com/watch?v=WU0gvPcc3jQ

Konsolda yansimada adamin arkasindaki agac yok, adamin golgesi yok, altinda donu yok, ic cozunurluk yerlerde, isiklandirma basitlestirilmis vs. Ama konsolda da calisiyor.

 

Flight Sim gibi veriyi arkada stream ederek butun dunyayi cizebilecek, UE5'tekinin benzeri tekniklerle yaklastikca kalite de artacak. Arabalardan toplanan kamera goruntusu vs ile sehirlerin tamamini 3D haritaya doken veri merkezlerinden cekilen veri ile butun dunyanin sanal ikizi oyunlara acik olacak.

https://www.youtube.com/watch?v=9XAXivUjCjM

 

"Film gibi GTA World yaptik ama etrafinizda butun sehir nefes alip verdigi icin islemciyi de inletiyor, en baba sistemde yuksek ayarlarda native 30 fps ama DLSS3 ile 90fps, gecikme de ayni" denmesi olasi. Bagimsiz studyolardan onu da gececek gorsellikte ama vasat icerikte PC'ye ozel 1-2 oyun da gorebiliriz.

Oyle oldugunda "ben onu acmam cunku gecikme olur" demeye degecek bir gecikme yapmiyor.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Su soğutma zor baya bizde, imkan olsa bile temin sorunu büyük problem, 150 EUR gümrük limiti ile mesela EKWB'den ekran kartı bloğu temin etmek imkansıza yakın olur bu tip kartlar için, su soğutma işi bitti denilse yeridir, EKWB'nin kendisi de hatta yanlış hatırlamıyorsam ilginin kaybolduğundan falan bahsediyordu. CPU zaten salla gitsin de su soğutmanın beğendiğim ve işe yarar bulduğum yanı ekran kartı soğutmak idi. 

MilesTeg beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

1. En iyi durum senaryosu
https://youtu.be/miBRulX_BRs

Microsoft Flight Simulator. 

Adam hastasi, 3090’dan 4090’a gecmis. Ham islem gucu 2x olmasina ragmen DLSS Quality’de aldigi FPS ayni, zira islemciye takiliyor. DLSS3 ile 2x yapip 140 fps gormus.

4070Ti burada 3090 civari ham performans arti DLSS3 ile benzer bir sonuc vermeli.

Gecikmenin hissedilir bir eksisi yok, goruntude bozulma yok. 4070Ti bile onceki krali katliyor, rakibi de katliyor. Bu akiciligi elde etmenin baska yolu yok.

2. En kotu durum senaryosu

VR.

DLSS2’yi bile cok begenmiyorlar cunku ekranda gormenin zor oldugu netlik kaybi goruntuyu mercekle dev gibi yapinca goze batiyor.

DLSS3’u de su anki haliyle begenmezler cunku VR gecikmeye cok hassas.

Fakat bu en kotu durum senaryosunda bile 4090 ham performansi rakipsiz oldugu icin ve onceki nesilden cok yuksek oldugu icin benzersiz bir kart. Koklenmis ayarlarda sabit 45fps alip reprojection’la 90’a cekerek daha once mumkun olmayan bir VR deneyimi elde ediyorlar.

3. Gelecek

Eger DLSS3’u gecikme yaratarak kare eklemek yerine mouse/keyboard input verisini alip en son kareyi isleyerek gecikme dusurecek sekilde gelistirirlerse (VR’daki reprojection teknikleri gibi) mukemmel olur. VR’da bulaniklik da olmaz zira ic cozunurluk arttirilir, pratikte DLSS yerine DLAA seklinde kalite arttirmak icin kullanilir.

Belki 4090Ti ciktiginda, o gunun islemcilerinin de katkisiyla Flight Sim VR’da 45 degil sabit 60fps native verecek sistem reprojection ile 120hz calisir. Corsair Vengeance serisi gibi Alienware’e kiyasla parasinin hakkini daha iyi veren ust seviye hazir makinelerle elde edilecek simulation kalitesi gecmis zamanin bilim kurgu filmlerinde hayal edilen seviyeye gelir.

PS:

1. Bu oyun ozellikle agir, VR’da her oyun boyle degil.

2. En kotu durum senaryosunda gecikmeye hassas oyun ornegi olarak rekabetci oyunlari isaret etmedim zira onlarin grafik yuku de hafif. Kart zaten 300-500 fps basiyor.

3. En iyi durum senaryosu olarak performans tablosu paylasiliyorsa Cyberpunk ve Portal RTX de sayilabilir. Flight Sim’i ozellikle belirtmemin sebebi (1) agir oynanis sebebiyle ne algilanabilir gecikmenin, ne de gorsel hatalarin soz konusu olmamasi, (2) CPU limitine takildigi icin DLSS3 gibi bir teknik olmazsa sadece ham performans artisiyla bir yere varilmamasi.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

RTX4070ti ve 4080 arasında performans olarak ne kadar ciddi bir fark var bilmiyorum ama fiyat olarak uçurum var gibi. Bir kaç cumadır 4070ti 20500lira bandında satışta görüldü.

Yani o bakımdan 6500lira farklık bir alma gereksinimi olmayabilir. Ya biraz daha beklemeni tavsiye ederim ya da 4070ti gibi al geç sende derim.

Bana kalırsa sadece bi gpu için 20k gibi bir rakam bile fuzulettin seviyeler ama devir böyle ne diyelim :P

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yurtdışı bir cihaza o kadar para verilmez bence, dünyanın bin türlü hali var. 4070Ti bence de gayet iyi kart. Geçen @Najaz gönderdiği linkteki Hepsiburada fiyatı baya iyiydi piyasaya göre.

T800 tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bu forumda hepimiz yurt dışı ekran kartı kullandı. keza şuan kullandığım EVGA da yurt dışı. 

yurt içi garantili kartların garanti kapsamlarını etrafta örnekleri ile okuyunca bu kadar zahmete değmez diyorsun. bin türlü zorluk çıkarıyor bizim yerli firmalar. 

o yüzden bu rakama yurt dışı ve en üst seviye 4080 lerden biri bana uygun gibi geldi. tabi yine de hızlı karar almak istemiyorum. az rakam değil. şuan aynı kartın 4070ti olanı yurt içinde garantili 26bin lira. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, jackjoker said:

sıfır ama yurt dışı 27 bin liraya ZOTAC RTX 4080 AMP EXTREME AIRO buldum. sizce fiyat uygun mu? Biri almış ama kutusundan çıkarmamış. Satacak. Ne yapayım uygun mu sizce? @stardust @epi @Deathknight

 

iyi fiyat al bence, ya da benden 20’ye 4070ti olanı al, bunu ben alayım :icon_twisted:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Amazon Amerika'dan iki adet MSI GTX 1070 ve EVGA referans tasarım GTX 1080Ti almıştım, ancak o zaman baya fiyat farkı oluyordu, riski alabilmiştim, bir ay içinde idi yanılmıyorsam Amazon Amerika da geri iade alıyordu galiba. Bir dönem buradaki fiyatlar daha iyi noktalara geldi, o tip alışveriş yapmanın pek bir manası kalmadı, şimdi yine limit 150 EUR oldu ve iç piyasa fiyatları da farklı olmaya başladı. Eskiden kur da bu kadar değildi bir de elbette. Şimdiki durum ile kıyaslama yapılamaz bence bu tip eski alışverişler. 

T800 tarafından düzenlendi
JardeL beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 dakika önce, JardeL said:

31-32 bin TL'ye yurtici 4080 varken alinmaz o fiyata... 

suprim x / rog strix / amp extreme aynı klasmanda ki seriler. bu rakamlarda değil o kartlar. o rakamda ki kartlar giriş seviyesi 4080 ler.

ha ne gerek var yonga farkı vs diyenler olabilir ama takıntı işte. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evren monitör aynı kaldıktan sonra hayatında çok da değişen bir şey olmayacak, DLSS 3.0'a acil ihtiyacın olan bir oyun var mı şuan ?

Çok acele etme bence biz güzel bir 4k ya da ultra-wide bulalum önce.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
11 dakika önce, stardust said:

Evren monitör aynı kaldıktan sonra hayatında çok da değişen bir şey olmayacak, DLSS 3.0'a acil ihtiyacın olan bir oyun var mı şuan ?

Çok acele etme bence biz güzel bir 4k ya da ultra-wide bulalum önce.

Cihan acele etmemin sebebi 3 ay sonra şuan bu rakamlara 4060 bile bulamayacak olmamız. merkez bankasında tanıdıklarım var. seçim öncesi doları sabit tutmaya çalışıyorlar. seçim sonrası serbest bırakacaklar ve şuan ki rakamları mumla arayacağız. bir çok ekonomist de bu görüşü savunuyor. izleyin, okuyun hepsi bu görüşte. şuan kuru olabildiğince sabit tutup vergileri artırarak kompanse ediyorlar ki bu dönemde yaşadığımız saçma sapan vergi artışların nedeni bu. ama seçim sonrası dövizi sabit tutmak gibi bir dert olmayacağından bırakacaklar ve şimdikinin x2 hatta x3 gibi karamsar bir döneme gireceğiz. o yüzden bu rakamlarda bulabildiğinizi alın gibi bir görüşüm var. geçmişte biz bu dönemleri yaşadık Cihan iyi hatırla. yoksa şuan ki oyunlarda 3070ti bile fazla geliyor o konuda sıkıntım yok. cyberpunk 2k da herşey ultrada 88fps alıyorum. 4080 ile 140fps alacağım. 88-140 arasında akıcı oynanış  arasında zaten fark yok. amaç 3 ay sonra bu kartın 4 kademe altını bile alamayacak olmamız. 

jackjoker tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu yonga seti falan mevzuları büyük ölçüde pazarlama, işe yaramayacak özelliklere fazla ödeme yapmamak lazım kendi açımdan, şu anda yeni sistem toplasam mesela B650 veya B760 hadi bir miktar hobi amaçlı arada uğraşırım diyor isem en ucuzundan ama sağlam VRM'li, o konuda taviz vermeyen Z790 bir model alır geçerim.

T800 tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, jackjoker said:

Cihan acele etmemin sebebi 3 ay sonra şuan bu rakamlara 4060 bile bulamayacak olmamız. merkez bankasında tanıdıklarım var. seçim öncesi doları sabit tutmaya çalışıyorlar. seçim sonrası serbest bırakacaklar ve şuan ki rakamları mumla arayacağız. bir çok ekonomist de bu görüşü savunuyor. izleyin, okuyun hepsi bu görüşte. şuan kuru olabildiğince sabit tutup vergileri artırarak kompanse ediyorlar ki bu dönemde yaşadığımız saçma sapan vergi artışların nedeni bu. ama seçim sonrası dövizi sabit tutmak gibi bir dert olmayacağından bırakacaklar ve şimdikinin x2 hatta x3 gibi karamsar bir döneme gireceğiz. o yüzden bu rakamlarda bulabildiğinizi alın gibi bir görüşüm var. geçmişte biz bu dönemleri yaşadık Cihan iyi hatırla. 

o konuda ben de öyle düşünüyorum da elinde TL ile mi bekliyorsun sanki...

gerçi elde döviz tutmak da çözüm değil, çarpık vergi sistemimiz yüzünden, kur artınca otomatik olarak verdiğin vergi de artıyor.

bence 4080 için güzel fiyat, 10.000'de bir ihtimal bozulacak diye, Türkiye garantisi olacak diye ben 5-6 bin lira fazla vermezdim, hazır daha ucuza bulmuşken.

jackjoker beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
9 saat önce, jackjoker said:

Cihan acele etmemin sebebi 3 ay sonra şuan bu rakamlara 4060 bile bulamayacak olmamız. merkez bankasında tanıdıklarım var. seçim öncesi doları sabit tutmaya çalışıyorlar. seçim sonrası serbest bırakacaklar ve şuan ki rakamları mumla arayacağız. bir çok ekonomist de bu görüşü savunuyor. izleyin, okuyun hepsi bu görüşte. şuan kuru olabildiğince sabit tutup vergileri artırarak kompanse ediyorlar ki bu dönemde yaşadığımız saçma sapan vergi artışların nedeni bu. ama seçim sonrası dövizi sabit tutmak gibi bir dert olmayacağından bırakacaklar ve şimdikinin x2 hatta x3 gibi karamsar bir döneme gireceğiz. o yüzden bu rakamlarda bulabildiğinizi alın gibi bir görüşüm var. geçmişte biz bu dönemleri yaşadık Cihan iyi hatırla. yoksa şuan ki oyunlarda 3070ti bile fazla geliyor o konuda sıkıntım yok. cyberpunk 2k da herşey ultrada 88fps alıyorum. 4080 ile 140fps alacağım. 88-140 arasında akıcı oynanış  arasında zaten fark yok. amaç 3 ay sonra bu kartın 4 kademe altını bile alamayacak olmamız. 

Dediklerin güzel JJ ama bu senaryolar boy gösterirken RTX3000 serisi henüz eski bir seri değil onlarda fiyatta pop-up olacak. Hele şu an kriptoda da ufak ufak yukarı kımıltılar oldu işin üstüne birde mining geri dönüyor olayları olursa yine balansı koruyor olacaksın. Eğer seni çok zorlayıcı faktörler yoksa 3070ti fena bir kart değil 4070ti yine bi nevi 20k bandında olduğunda geçilesi bulurum ama üstüne 10kya kadar farkı arttıran 1 tık üstü kart için vermezdim doğrusu.

Ben her zaman F/P katmadeğerine bakarım bi yerde bi taraf balansı bozuyorsa anlamsızlaşıyor. Teknoloji her zaman bildiğimiz gibi son yeni çıkan ürünler çok sürmeden birkaç aya değer çizgisinden hızlı düşüş yaşıyor o yüzden orta banttaki aralıklarına yakın seviyelerdeyken peşinden koşmak çok daha makul olur.

jackjoker and stardust beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Leadtek'ten eskilerden hatırladığım bende bir 6800LE vardı, onun kapalı pixel pipeline'ları açıp FEAR çalıştırıyordum rezalet ve bozuk pikselller ile. :)

 

quad and JardeL beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Zotac Trinity RTX 4070Ti yine 18.998,99 TL Hepsiburada da Hepsiburada satıcılı olarak, fiyat yükselmişti herhalde yine düşmüş galiba, ilgilenen varsa bakabilir.

Vade farksız 6 taksite bölme de varmış ya, daha önce farketmemiştim.

https://www.hepsiburada.com/zotac-geforce-rtx-4070-ti-trinity-12gb-gddr6x-192-bit-ekran-karti-zt-d40710d-10p-pm-HBC00003LHPQQ&ved=2ahUKEwi0__avieX8AhUJRfEDHRdpCwsQFnoECBMQAQ&usg=AOvVaw1YYojBsNovw5MiHL-n0a4v

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok