AMD RDNA3 - RX7000 (2022-2023)
4 4

Bu konuda 203 mesaj var

15 minutes ago, Whooosh said:

İlk dedikodulara göre 7900XTX'nin performansı 4090'a oranla -%30 ile +%10 arasında. Ortalamada ise %10 gerisinde deniyor.

Cyberpunkt'ta 4090 ile kafa kafaya olduğu söyleniyor.


%60 daha ucuz bir kart için hiç fena değil.

Üstüne üstlük daha az güç çekiyor ve 12VHPWR kullanmıyor. Boyut bakımından da daha küçük.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

RT kapali tabi :kayik:

 

"Hoscakal nvidia" diye baslik atan videolarla gaz verenler, "iste buyuk Navi geliyor, nvidia panikte" videosu yapanlar bile uc sey soyluyor:

  1. Tabi performans kralligi nvidia'da.
  2. RT performansi artisi hayal kirikligi.
  3. DLSS benzeri yok, FSR'in ne kadar is gorecegini seneye gorecegiz.

 

Ama 

Quote

Cyberpunk'ta 4090 ile kafa kafaya olduğu "söyleniyor".

Cyber erigi... Yersen.

 

Gazi verip nvidia'ya giydiren Linus videosundan:

"The RTX 4090 walked all over AMD's best at nearly double the frame rate based on our Cyberpunk test and these projected numbers"

cyber erik.jpg

 

"Ben bilmiyorum yani, oyle soyluyorlar. Komsunun cocugu duymus. Bir forumda gormusler. Tipkisinin aynisiymis ama AMD'nin gonlunden opmus, $600 ucuzmus"

 

Aman abi, bu DLSS3'u de config dosyasiyla acmasinlar AMD'de...

 

"Uhu nvidia sahte karelerle sizi kandiriyor" diyenlerin bir tanesinden de FSR3'le AMD'nin aynisini yapmaya calismasina elestiri gelmedi. Ustelik DLSS2.0 kalitesini tutturamadiklari gibi bunu da tutturamayacaklar. Yine de PS Move gibi, gozleri yasli, ayakta alkislarlar artik.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, rammstein said:

Üstüne üstlük daha az güç çekiyor ve 12VHPWR kullanmıyor. Boyut bakımından da daha küçük.

Az güç çektiği söylenemez ama kablo işi iyi oldu. Boyut konusunda da custom kartlar yine hayvan gibi olacaktır ama referans kartlar fena değil.

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
13 hours ago, epi said:

Bunu %80 en pahali karti aliyor anlaminda degil, giris seviyesi kart da aliyorsa onun biraz daha verip biraz daha duzgununu aliyor anlaminda yazdim.

Tamam da onun sınırı var işte. Biraz daha iyisi, biraz daha iyisi diye gidip millet 3080 vs almıyor. Steam surveylerde en çok kullanılan grafik kartı hala alt seviye kartlar.

https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bende akşam mining kanalında konuşulurken duydum 999usd bandına nvidianın %3 daha düşüğü performansı veriyormuş falan bir söylemler vardı. Tabi iddialar resmileşmeden doğru düzgün sonuçlar görmeden inanmak zor iş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
18 saat önce, Whooosh said:

İlk dedikodulara göre 7900XTX'nin performansı 4090'a oranla -%30 ile +%10 arasında. Ortalamada ise %10 gerisinde deniyor.

Cyberpunkt'ta 4090 ile kafa kafaya olduğu söyleniyor.


%60 daha ucuz bir kart için hiç fena değil.

Amd'nin bizzat kendi sunumuna göre 7900XTX'nin performansı, 6950XT'den %55 civarı yüksek. Buda 4090'a çok yaklaştığı ama gerisinde kaldığı şeklinde fikir veriyor. Beklenti de o yönde zaten. Esas sıkıntı; Amd'nin Ray Tracing konusunda hala pek bir şey yapamıyor olması. Yine kendi sunumuna göre 7900XTX, 6950XT'den Ray Tracing açık oyunlarda (bunlardan biri de Cyber Punk) %50-60 kadar hızlı. Yani açık olmayanlarla benzer. Bir değişiklik yok. Bu bir sorun. Çünkü Nvidia az da olsa her nesilde Ray Tracing sebebiyle oluşan performans kaybını azaltıyor. Diğer taraftan Intel, ilk gpu girişiminde Amd'den daha iyi bir ray tracing performansı sundu. Ayrıca oyunlarda ray tracing kullanımı artıyor. Yoğunluğu da artacaktır. Nvidia buna en hazır taraf. Intel, geçen neslin orta sınıfıyla yarışabilecek kapasitedeki kartlarıyla bu konuda ikinciliği almış durumda. Amd ise böyle bir şey yokmuş gibi davranıyor.

Yapay zeka tarafında da durum benzer. Nvidia yapay kareler oluşturma işine girişiyor. Amd biz de yapacağız diyor. Ama Amd her zamanki gibi ucuz etin yahnisi olacak fikrini uyandırıyor bende. Çünkü donanımsal destek Nvidia kadar sağlam mı, emin olamıyorum. Normalde Nvidia'nın verimlilik konusunda Amd'yi ezip geçtiğini, işin içine rt core ve tensor core'lar girince değiştiğini hepimiz biliyoruz. Ama Nvidia bunun karşılığını daha net biçimde almaya başladı benim gördüğüm. DLSS3.0, 2018'de sunulan ilk DLSS gibi gelişecek olursa, Amd'nin uğraşması gereken yeni yeni işler çıkacak başına. Şuan çok iyi durumda değil. Yapay karelerde bulanıklık oluşuyor falan ama zamanla sorunlar çözülüp deneyim sorunsuzlaştıkça Nvidia, kartlarının performansını katlamış olacak. DLSS, düşünülenden çok daha fazlası halini alacak. Şuan bile getirisi çok büyük. Yaygınlığı artıyor. Yani gpudan çaldığı zar alanının ve tükettiği enerjinin hakkını veriyor.

Gittikçe salt performansı karşılaştırmak anlamsız hale geliyor ve Amd bu durum karşısında yeterli aksiyon alabiliyor mu; ben çok kuşkulu bakıyorum.

mamad tarafından düzenlendi
epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
14 saat önce, epi said:

"Uhu nvidia sahte karelerle sizi kandiriyor" diyenlerin bir tanesinden de FSR3'le AMD'nin aynisini yapmaya calismasina elestiri gelmedi. Ustelik DLSS2.0 kalitesini tutturamadiklari gibi bunu da tutturamayacaklar. Yine de PS Move gibi, gozleri yasli, ayakta alkislarlar artik.

İşte mesele tam da burada düğümleniyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
6 hours ago, wazzap said:

Tamam da onun sınırı var işte. Biraz daha iyisi, biraz daha iyisi diye gidip millet 3080 vs almıyor. Steam surveylerde en çok kullanılan grafik kartı hala alt seviye kartlar.

https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/

 

  • Giris seviye kart aliyorsa biraz daha para verip DLSS ve duzgun RT olanini aliyor ki %80 nvidia diyorum. Ust model aliyorlar demiyorum.
  • Eski tip rendering’de nvidia’nin performansina anca rakip. Bu teknolojilerde geride. Aynen bir onceki nesil gibi. Biraz daha ucuz, daha az cekiyor. Aynen onceki nesil gibi.
  • Dolayisiyla ne ust segmenti alabiliyor, ne piyasa payini. Aynen onceki nesil gibi.
  • Chiplet ile maliyet dustu, tasarimi da yeterince gelistirip liderlige oynayalim dememisler. Sen oradan pahali sat, ben de aralara yerlesirim, kartim daha ucuz ama maliyeti de daha dusuk oldugu icin kar marji yuksek, sen alttan ben ustten demisler.

 

 

$1000 kartiyla fakir babasi gibi yediriyorlar. Halbuki durum bu.

On 9/28/2022 at 8:26 AM, epi said:

Amd yeni islemcilerini Tayvan'da 5nm urettirtiriyor. Intel (yanlis bilmiyorsam) "Intel 7" diye isimlendirdigi 10nm uretim teknolojisi kullaniyor.

Buna ragmen AMD'nin ciddi sekilde one gecmemesi, hatta Intel'in oyunlarda liderlik iddia edebilmesi iki seyle aciklanabilir: Ya beceriksizlik, ya da gonullu duopoly ("sen bazi oyunlarda onde ol, ben bazi oyunlarda, gel beraber .ikelim bunlari"). Ama butun kufru nvidia ve Intel yiyor.

Ilk iki cumleyi soyle degistiriniz: AMD yeni GPU'larini chiplet ile  uretiyor. Nvidia monolithic. 

 

Netice:

On 9/28/2022 at 10:53 AM, epi said:

Oyle tabi de underdog alttan, oteki ustten... Oyle degilmis de biri underdog melekmis gibi yiyen bir kitle var, onlar daha cok tikliyor/like'liyor diye video yapan her influencer da "ya ben bu intel'in nvidianin anasini..." diye konuya giriyor, "biraz da biz .ikelim" diyor. Ortamdaki butun icerik bize kabariyor.

 

"Iste nvidia/Intel simdi" .icti diye video yapan iki gun sonra "ooo, kral geri dondu" diye video yapiyor. Mal mi bunlar, bilmiyorlar mi daha once 50 kez olan seyin yine olacagini. Biliyorlar. Izleyenin mal oldugunu dusunuyorlar. PR'ci Neil Patel'den ogrenmisler: video thumbnail'inde agzin soyle acik resminin yaninda ne yazinca daha cok tiklaniyorsan onu video diye sal. Tiklan. Sponsordan kazancini maksimize et.

Ortamdaki butun icerik bize kabariyor. Kendi tuttugu marka icin pozitif bir sey gordu mu "dogru mu" demeden kosa kosa paylasanlar da canak tutuyor.

 

“Yeni karta $1000 vereyim, ust ayarlari acmasam da olur” diyenlerin kafasi “ya ust ayarlari acmiyorsam niye obur markanin $800’lik kartini almiyorum” diyecek kadar calisiyor. DLSS ile RT aciyor. Ayni ekmege daha cok kofte.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, mamad said:

Amd'nin bizzat kendi sunumuna göre 7900XTX'nin performansı, 6950XT'den %55 civarı yüksek. Buda 4090'a çok yaklaştığı ama gerisinde kaldığı şeklinde fikir veriyor. Beklenti de o yönde zaten. Esas sıkıntı; Amd'nin Ray Tracing konusunda hala pek bir şey yapamıyor olması. Yine kendi sunumuna göre 7900XTX, 6950XT'den Ray Tracing açık oyunlarda (bunlardan biri de Cyber Punk) %50-60 kadar hızlı. Yani açık olmayanlarla benzer. Bir değişiklik yok. Bu bir sorun. Çünkü Nvidia az da olsa her nesilde Ray Tracing sebebiyle oluşan performans kaybını azaltıyor. Diğer taraftan Intel, ilk gpu girişiminde Amd'den daha iyi bir ray tracing performansı sundu. Ayrıca oyunlarda ray tracing kullanımı artıyor. Yoğunluğu da artacaktır. Nvidia buna en hazır taraf. Intel, geçen neslin orta sınıfıyla yarışabilecek kapasitedeki kartlarıyla bu konuda ikinciliği almış durumda. Amd ise böyle bir şey yokmuş gibi davranıyor.

Yapay zeka tarafında da durum benzer. Nvidia yapay karelere oluşturma işine girişiyor. Amd biz de yapacağız diyor. Ama Amd her zamanki gibi ucuz etin yahnisi olacak fikrini uyandırıyor bende. Çünkü donanımsal destek Nvidia kadar sağlam mı, emin olamıyorum. Normalde Nvidia'nın verimlilik konusunda Amd'yi ezip geçtiğini, işin içine rt core ve tensor core'lar girince değiştiğini hepimiz biliyoruz. Ama Nvidia bunun karşılığını daha net biçimde almaya başladı benim gördüğüm. DLSS3.0, 2018'de sunulan ilk DLSS gibi gelişecek olursa, Amd'nin uğraşması gereken yeni yeni işler çıkacak başına. Şuan çok iyi durumda değil. Yapay karelerde bulanıklık oluşuyor falan ama zamanla sorunlar çözülüp deneyim sorunsuzlaştıkça Nvidia, kartlarının performansını katlamış olacak. DLSS, düşünülenden çok daha fazlası halini alacak. Şuan bile getirisi çok büyük. Yaygınlığı artıyor. Yani gpudan çaldığı zar alanı ve tükettiği enerjinin hakkını veriyor.

Gittikçe salt performansı karşılaştırmak anlamsız hale geliyor ve Amd bu durum karşısında yeterli aksiyon alabiliyor mu; ben çok kuşkulu bakıyorum.

Ray Tracing konusunda Nvidia dedicated hardware ile hala önde çünkü Nvidia yonga yüzeyinin bir kısmını bu işler için ayırmış durumda fakat bunun maliyetini kullanıcıya yansıtıyor. Nvidia ve AMD arasındaki RT başarım farkını bedavaya almıyorsunuz, para verip alıyorsunuz ve bunun faydasını sadece RT destekli oyunlarda RT açınca hissediyorsunuz. O farkı para olarak nakit ve eksiksiz veriyorsunuz karşılığını "desteklerse" alıyorsunuz.

Intel RT konusunda sadece AMD'den daha iyi olduğunu göstermedi, Intel'in RT başarımı Nvidia'dan da daha iyi seviyede.

Eminim AMD software RT verimliliğini arttırabilecek şeyler üstünde harıl harıl çalışıyordur ama bu iş için özel bir donanım olmadan ne kadar daha sürdürebilir bilmiyorum. Ya şapkadan tavşan çıkaracaklar yada gpu'nun tümünü daha iyi RT'de yapabilen bir tasarıma çevirecekler. Yani eğer software RT'de ısrar edeceklerse shader'ları daha iyi RT yapabilecek hale getirmek zorundalar.

Yada rakipler Nvidia yada Intel'in yaptığı gibi bu iş için donanım ayıracaklar.

Bilgisayarda grafik çizmek kandırmacadan ilizyondan ibarettir ve ne kadar iyi yaparsanız insarlar onu kanıksarlar fakat doğası gereği bazı şeyler hiçbir zaman gerçeği gibi olmayacak.
Işın düşmeyen yerlere ışın düşen komşularından kopya çekerek ışın düşüyormuş gibi yapmak başka bir şey, henüz ekrana çizilmemiş var olmamış henüz dünyaya gelmemiş bir kareyi geçmiş karelere bakarak ön görüp çizmek başka bir şey. Zamanda hareket edemeyeceğiniz gibi oyunun çizeceği bir sonraki kareyi %100 öngöremezsiniz, bu da görsel bozulmaya sebep olur. Geçmiş 2 kare arasına kare sokuşturmak daha sorunsuz ama orada da benzer sorunlar her zaman olacaktır. İyileştirilebilir ama mükemmelleştirilemez.

İşte bu yüzden salt performansı hiçbir zaman kenara atmamamız gerekiyor.

DLSS zart zurt karşıtı da değilim ama o tarafa bel bağlanması taraftarı da değilim. O olsun ama son dokunuş olarak olsun, mobilde olsun, görüntüyü iyileştirmek için olsun, pastanın kreması olsun, pastanın kendisi olmasın diyorum.

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

"Nvidia dedicated hardware'in maliyetini size yansitiyor" iddiasi dogru degil cunku nvidia'da ayni fiyata daha yuksek kalite alabiliyorsunuz.

 

1 hour ago, epi said:

“Yeni karta $1000 vereyim, ust ayarlari acmasam da olur” diyenlerin kafasi “ya ust ayarlari acmiyorsam niye obur markanin $800’lik kartini almiyorum” diyecek kadar calisiyor. DLSS ile RT aciyor. Ayni ekmege daha cok kofte.

 

Ayni fiyata daha yuksek kaliteyi mumkun kiliyor cunku goreve ozel donanim tasarlama konusunda uzmanlasmis.

 

On 10/16/2022 at 11:18 PM, epi said:

Hardware 3D'nin ilk gunleri, GeForce ile T&L, shaderlar falan derken GPU'larin butun numarasi goreve ozel tasarlanmis donanim.

Her seferinde geride kalan "ya ona ozel donanima gerek yok" diye masal anlatiyor (gerek yok ama olunca daha iyi). One gecen markaya kil olanlar da bunu her yerde yayiyor.

epi tarafından düzenlendi
mamad and rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 saat önce, Whooosh said:

Ray Tracing konusunda Nvidia dedicated hardware ile hala önde çünkü Nvidia yonga yüzeyinin bir kısmını bu işler için ayırmış durumda fakat bunun maliyetini kullanıcıya yansıtıyor. Nvidia ve AMD arasındaki RT başarım farkını bedavaya almıyorsunuz, para verip alıyorsunuz ve bunun faydasını sadece RT destekli oyunlarda RT açınca hissediyorsunuz. O farkı para olarak nakit ve eksiksiz veriyorsunuz karşılığını "desteklerse" alıyorsunuz.

Intel RT konusunda sadece AMD'den daha iyi olduğunu göstermedi, Intel'in RT başarımı Nvidia'dan da daha iyi seviyede.

Eminim AMD software RT verimliliğini arttırabilecek şeyler üstünde harıl harıl çalışıyordur ama bu iş için özel bir donanım olmadan ne kadar daha sürdürebilir bilmiyorum. Ya şapkadan tavşan çıkaracaklar yada gpu'nun tümünü daha iyi RT'de yapabilen bir tasarıma çevirecekler. Yani eğer software RT'de ısrar edeceklerse shader'ları daha iyi RT yapabilecek hale getirmek zorundalar.

Yada rakipler Nvidia yada Intel'in yaptığı gibi bu iş için donanım ayıracaklar.

Bilgisayarda grafik çizmek kandırmacadan ilizyondan ibarettir ve ne kadar iyi yaparsanız insarlar onu kanıksarlar fakat doğası gereği bazı şeyler hiçbir zaman gerçeği gibi olmayacak.
Işın düşmeyen yerlere ışın düşen komşularından kopya çekerek ışın düşüyormuş gibi yapmak başka bir şey, henüz ekrana çizilmemiş var olmamış henüz dünyaya gelmemiş bir kareyi geçmiş karelere bakarak ön görüp çizmek başka bir şey. Zamanda hareket edemeyeceğiniz gibi oyunun çizeceği bir sonraki kareyi %100 öngöremezsiniz, bu da görsel bozulmaya sebep olur. Geçmiş 2 kare arasına kare sokuşturmak daha sorunsuz ama orada da benzer sorunlar her zaman olacaktır. İyileştirilebilir ama mükemmelleştirilemez.

İşte bu yüzden salt performansı hiçbir zaman kenara atmamamız gerekiyor.

DLSS zart zurt karşıtı da değilim ama o tarafa bel bağlanması taraftarı da değilim. O olsun ama son dokunuş olarak olsun, mobilde olsun, görüntüyü iyileştirmek için olsun, pastanın kreması olsun, pastanın kendisi olmasın diyorum.

Bunun maliyetini kullanıcıya yansıtıyor ama karşılığında bir şey veriyor. 4 yıl önce Turing'de durum böyle değildi. Ama şuan benim için RT ve DLSS önemli kriterler halini aldı. Bunu anlatmaya çalışıyorum. İncelemelerde her ne kadar RT sanki standart değilmiş gibi davranılıp ayrı kategori altında incelense de aslında oyunun full ayarlarda çalıştırılması, RT açılması anlamına geliyor. Orada Nvidia zaten daha iyiyken genelde bu oyunlarda DLSS desteği de oluyor. Böyle olunca da o oyunu full detay 'oynatabilen' taraf Nvidia oluyor. Konu ekran kartı ise bence bu durum çok önemli. Yani dediğin durum Turing'de doğruydu ve o dönem bunun saçmalık olduğunu söylüyorduk. Ama artık öyle değil. En azından o kadar değil. Ve ilerde durumun Nvidia lehine gelişeceğini tahmin etmek de zor değil (RT ve DLSS'in yaygınlaşması anlamında söylüyorum).

Genele bakarak söylersek; Intel, RT konusunda Amd'nin önünde, Nvidia'nın arkasında:

"Better RT performance than AMD, slightly worse than NVIDIA"

https://www.techpowerup.com/review/intel-arc-a770/41.html

Amd'yi tanıyorsam, bu RT işini de yıllara yayıp "bakın bu sefer geliştirdik, çok acayip yaptık" diyerek, artık önemi kalmadığında sessiz kalıp hiç olmamış gibi davranacaktır. Örnek olarak 3d, fizik desteği, tessellation, vr vs diyebiliriz.

Yapay kare işi zaten mükemmel olmaz. Ben de onu dedim; sorunsuzlaştıkça performans katlanacaktır. Ben gözümle ayıramayacağım yapay kareler görmeye başladığımda artık benim için sorun kalmayacaktır. Mükemmel olması dert değil.

Salt performansı kenara atmıyorum ama önemini yitiriyor. Benim için DLSS çok önemli mesela. Şimdiye kadar hangi oyunda açtıysam, hem görsel kalite, hem performans arttı. İncelemelerde DLSS destekli oyunların sonuçlarını genel performans tablolarında pek görmüyoruz. Ayrı bir şey gibi inceleniyor. Ama Nvidia bu teknoloji için gpuda zar alanı ve enerji harcıyor. Karşılığında da hem görsel kaliteyi hem de performansı yükseltiyor. Bu benim için her oyunda olması gereken bir teknoloji mesela. FSR da olsun isterim tabi. İşte bunlar söz konusu olduğunda salt performansın önemi azalmaya başlıyor. Bir noktada iyiden iyiye kopacağız. Tıpkı gpu'nun grafiğe dair tüm işleri cpu'nun üstünden almış olması gibi. O yüzden yapaylık artacak, doğru. Ama ben bunu ayırt edemeyecek hale geliyorsam çok da sorun değil. Aksi halde merkezi işlemciye grafik çizdirmeye devam etmemiz gerekirdi. Bel bağlamaktan ziyade iş zaten oraya gidiyorken biz de bunu kabullenmek zorunda kalacağız. Bu tip işler pasta olma yolunda ilerliyor. Belki pastacı olacaklar. İşler bu yola girdikten sonra bize soran oldu mu? Ya da olacak mı? Önümüze koyacaklar, biz de tamam diyerek kullanacağız.

mamad tarafından düzenlendi
epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Onu bunu bilmem de adamlar bizim forumu 2005 yılına ışınladılar. Şu an 7900xtx ile renderlanıyorum. Dr. Lisa'nın emriyle görünmeyen kısımlarım da cömertce çiziliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 06.11.2022 at 20:59, rammstein said:

Zamanında HD 5000 serisi ile (özellikle HD 5870 ile) yaptıklarını şimdi bu seri ile yapacaklar. :thumbs:

Belki andırır ama aynı etki zor. HD5000 serisi baya baya iyi bir seriydi. DX11'e geçiş Eyefinity, güç tüketimi/güç yönetimi falan güzel işler yapmıştı. Tabi bir de uzunca bir süre rakipsiz kaldı. Şimdi öyle bir piyasa yok. Ha ama ürün yerleşimi açısında o dönemin bir benzeri olabilir.

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

GPU'yu MCM mantigiyla chiplet'lere bolup performans arttirmak yakin zamanda mumkun olmayacak gibi gozukuyor:

https://youtu.be/8XBFpjM6EIY?t=654

Surasi 5nm degil 7nm de olsa olur dedikleri ek birimleri ucuza mal edip toplam maliyeti azaltmakta kullaniyorlar. "5nm x adet GPU cekirdegi yanina bir x daha koyup ara baglantilarini 3D hafiza ile yapalim" demeleri mumkun olmuyor cunku bu yaklasimin gerektirdigi kadar ara baglanti saglayamiyorlar.

 

Monolithic GPU tasarimini dibine kadar optimize etme yaklasimi daha yuksek performans getirdi, bir sure daha oyle devam edecek gibi gozukuyor.

 

3090 ilk ciktiginda alanlar 2 yil donup baska seye bakmadi, zira daha hizlisi cikmadi. 3090Ti ciktiginda da dise dokunur bir arti olmadi. 4nm ile uretilen 4090 da bir sure boyle gidebilir.

Hala "iste nvidia'nin korktugu buyuk Navi geliyor" gibi videolar yapanlari izlerken aklimizda bulunsun.

 

20 yil once boyle bir sey mumkun degildi. "6 ayda bir $400 verip en hizlisini almak yerine $1600 verip anca 2 yil sonra karsiniza getirilecek kadar hizlisini bugunden alayim, 2 yil keyifle kullanayim" diye bir secenek yoktu. Guncel oyunu ust ayarlarda duzgun calistirsin isteyenin surekli kart yenilemesi gerekiyordu. O donemin ust seviyesi bugunun ust seviyesinin muadili degil. 

Fakat o zamanin guzel yani $100'a aldigini kart seni bugunun $300'lik kartlarindan daha mutlu edebiliyordu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ilk testler gelmeye başladı.

7900 XT VULCAN da 4080 den yaklaşık %10 daha hızlı ama diğer sentetik testlerde 4080 den geride. 4090 a yetişebilen yok. hatta 7900 XTX den iki tanesini üst üste toplasanız 4090 a yine yetişmez.

son duruma göre 7900 XT ve 7900 XTX  4080 e denk. ama testlerde 4080 daha hızlı. tabi RT ve DLSS 3 devreye girerse fark hayvani olacak gibi duruyor. 

fiyat konusunda Nvidia'yı dövemezse 4080 fiyatları geriye gitmez gibi. 4090 zaten tepede yalnız. 

AMD Radeon RX 7900 XT 20 GB Graphics Card OpenCL & Vulkan Benchmarks Leak Out, Beats The NVIDIA RTX 4080

jackjoker tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Geforce RTX 4080 RT ve DLSS'de iyi. Quake 2 RTX 4K oynayabiliyorsunuz.
Radeon 7900 XTX'de DisplayPort 2.1 destegi var, 4K 480hz destegi sagliyor. Tahminen duz Quake 2'yi 4K 480hz oynayabilirsiniz.

Zor secim :) 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Nvidia bu taktiği iyi değerlendiriyor 2dir. En baştan koyayım çocuğu sonra götü yiyen yetişssin mantığı iyi işliyor o tarafta. 4090 is teh king!

 

Portal RTX gelmiş daha ne istiyim :P

epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şunu atlamışız:

https://videocardz.com/newz/first-amd-radeon-rx-7900-xtx-7900-xt-3dmark-timespy-firestrikes-scores-are-in

Sonuçlar doğruysa, 7900XTX anca 4080'le yarışabilecek gibi duruyor. Tabi RT ve DLSS devreye girince yarış falan kalmaz ortada. RTX4090 ise zirvedeki yalnızlığı yaşayacak gibi görünüyor. İşin kötüsü kartın çıkışı yaklaştıkça bu tür haberlerin artmış olması. 7900XTX'in 4090-4080 arasında ve hatta yer yer 4090'a fazlaca yakın olacağı beklentisi yalan olma yolunda. Şu figürlere göre 6000 serisinin yaptığı sürprizi (en azından salt performansta), 7900'lerin yapması zor görünüyor.

mamad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

kas olarak 4080 ile yakın ve/ veya daha güçlü. ancak sentetik testlere gelince 4080 ya önde ya da kafa kafaya. Oyunları saymıyorum orada RT ve DLSS faktörü devreye girince 4080 de tepede 4090 ile yalnız takılacak. 
ilk defa Nvidia 4090 ile çıtayı arşa taşıdı. O karta muhtemelen 8000 serisi kartlar bile yetişemeyecek. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, jackjoker said:

ilk defa Nvidia 4090 ile çıtayı arşa taşıdı. O karta muhtemelen 8000 serisi kartlar bile yetişemeyecek.

yeni bir 1080ti vakası denebilir mi buna? Meretin ikinci eline hala 300€ istiyorlar. 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

7900 XTX incelemesi geldi, RTX 4080'den bir miktar daha ucuza o ayarda denebilir ray tracing işin içine katılmaz ise.

1000 USD bir kart için 1200 USD dolarlık bir ekran kartına karşı iyi değil o kadar performans ray tracing de işin içine katılır ise hele, 900 USD olsa diyordum ki Hardware Unboxed incelemesinde de aynı şey söylendi.

 

T800 tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sadece RT değil de bence asıl DLSS faktör olur bu seviyede. RT'de geride olacağı aşikardı zaten.

Güç verimliliği 4080'e göre düşük, bence büyük bir sorun bu. 4080'nin de satılmadığı düşünülürse.

https://www.techpowerup.com/review/amd-radeon-rx-7900-xtx/37.html

Millet bence bu incelemeyi bekliyordu, FSR2.1 adam akıllı etki etmezse bence 4080ler de satılmaya başlar.

wazzap tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
4 4

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok