VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.272 mesaj var

NVIDIA, Oculus, Valve, AMD ve Microsoft'in onderliginde bir konsorsiyum VR icin VirtualLink baglanti standardini acikladi. Gelecek nesil VR setleri icin tek kabloda goruntu, veri ve guc transferi. Nvidia'nin yeni nesil GPU'larinda VR icin yeni bir baglanti tipinin olacagi rivayet edilmisti, anlasilan o bilgi dogru cikti.

 

https://www.roadtovr.com/virtuallink-port-next-generation-vr-headset-connection-nvidia-amd-valve-oculus-microsoft/


VirtualLink, an “open industry standard” which is an “Alternate Mode” of USB Type-C, the newest type of USB plug.

The single VirtualLink connector offers:

  • four high-speed HBR3 DisplayPort lanes (which are “scalable for future needs”),
  • a USB3.1 data channel for on-board cameras, and
  • up to 27 watts of power.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

"Marvel: Powers United VR" Oculus Rift'e geliyor. Oculus bu oyunla bir bundle pakedi hazirlamis:

 

Normal Rift + Touch bundle ile ayni fiyata ($399.99). Oyun tek basina $39.99.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
17 saat önce, epi said:

3:38-3:50 arasindaki goruntuler hangi oyundan?

 

Bana sanki oyun değil de deneme gibi geldi o görüntüler. Belki ileride VR'a özel oyun geliştirmeyi düşünüyorlardır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oculus Santa Cruz kod adli, inside-out tracking’li standalone VR cihazi icin 2019’un ilk ceyregini hedefliyor.

 

Eylul 26-27’deki Oculus Connect 5’te duyurusu bekleniyor.

 

https://uploadvr.com/oculus-santa-cruz-2019-rift/

 

Bulunabilir olmasi, oyunlarinin oturmasi, 2019 Noel satislari ile yayginlasmasi, fiyatin gerilemesi derken 2020’de bol oyun secenekli, iyi takip teknolojili, guzel kumandali bir VR konsolu olarak kitlelere ulasir.

 

Ayni donemde PC’de SteamVR cephesinde eye tracking tabanli, canavar cozunurluklu, Saglam oyunlu gunler bekliyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Palmer Luckey Magic Leap'i incelemiş:

 

Quote

Magic Leap needed to really blow people away to justify the last few years.  The product they put out is reasonably solid, but is nowhere close to what they had hyped up, and has several flaws that prevent it from becoming a broadly useful tool for development of AR applications.  That is not good for the XR industry.  It is slightly better than Hololens in some ways, slightly worse in others, and generally a small step past what was state of the art three years ago – this is more Hololens 1.1 than Consumer AR 1.0.  Consumer AR can’t happen without advancement, and it seems those advancements will be coming from other companies.  There is, of course, a chance that Magic Leap is sandbagging us; maybe the real deal is just behind the next curtain!  Past experience suggests otherwise…

 

http://palmerluckey.com/magic-leap-is-a-tragic-heap/

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ayiligin luzumu:

edit: Foto alanim bitti

 

StarVR One.

  • 210 derece FOV.
  • RGB dizilim AMOLED.
  • Entegre eye tracking. 
  • SteamVR tracking (Knuckles uyumlu). 
  • 1,830 × 1,464 per eye @90hz. 

Deneyenler Pimax'in son betalarina sahip olan kisiler, ona ragmen videolarda agizlari acik kaliyorlar. Derece basina dusen pixel karsilastirmasi yapilirsa Vive Pro daha net denebilir ama StarVR One'da sweet spot daha genis. Uygulama destekledigi surece eye tracking ile yuksek performans vaad ediyor.

 

Yakinda diyorlar. Fiyat biraz yuksek olacaktir. Meraklisi ve profesyoneller disinda alicisi az olacaktir elbette.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

Oturarak gamepad’le oynanan VR oyunlari icinde simdiye kadar gordugum en iyi tasarim. Grafik tarzi da on numara, ozellikle mobile/standalone VR cihazlarina tasimak icin. Icerik kisa olmazsa harika olur.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Santa Cruz’un urun ismi belli oldu:

 

Fiyat, cozunurluk, cikis tarihi, gelecek oyunlar...

 

Saglam geliyor. Gumbur gumbur.

 

4 kamera barindirmasina ragmen kumanda takibinde oyuncunun arkasinda kalan kör noktasi olmasi ilginc. Konsol tipi bir cihazda bu eksiyi hos gormek cok daha kolay tabi.

 

2023’te bunun ikinci neslini goruruz. Eye tracking de icerir. VR’in PS2’si olur. Belki PC baglantisi da olur, tek cihaz Rift’in de yerini alir. Gunun kablosuz baglantisi yeterli olabilir (foveated rendering ve uygun compression ile).

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Samsung Odyssey+'i duyurdu. Odyssey ile ayni cozunurlukte ama Samsung SDE (screen door effect) azaltmak icin ozel tasarlanmis bir ekran tipi kullandigi seklinde bir iddiada bulunuyor. Incelemeleri beklemek lazim.

 

Orijinal Odyssey'in fiyati $350'a dustu. Ilgilenenler icin daha da cazip hale geldi.

 

Pimax 5K 8K vs preorder'a sunuldu.

 

HTC Vive Pro icin parmak takibini duyurdu. Mevcut Vive Pro fiyatiyla HTC o parmagi uygun bir yerine takip etsin, daha iyi olur. 

 

Oculus kurucularindan Brendan Iribe sirketten ayrildi. Uzerinde calistigi yeni Rift'in iptal oldugu soylentileri cikti. Kuruculardan John Carmack 2019'daki Oculus Quest lansmanindan sonra da sirkette kalmayi planladigini acikladi. Carmack'in Quest'e PC'den kablosuz baglanma konusunda arastirma yapmak istedigi (ama soz vermedigi) biliniyor, Brendan Iribe'in ayrilmasi sonrasi Oculus'un geleceginde Rift'in ayri bir urun olmama ihtimali uzerine spekulasyon yapildi ama yine kurucular arasinda yer alan Nate Mitchell'in PC takiminin basinda olacagi ve Rift'in gelecek versiyonlari uzerinde calisilmaya devam edildigi aciklandi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

(Video expert modunda, easy'de daha az hedef ve engel var)

 

Bu oyun simdiye kadar VR'da en cok begenilen oyunlardan biri. Gelistiricilerin "oyun Oculus Quest icin cikacak mi" sorusuna verdikleri cevap uc siritkan resim (smirking face). Oyun PC'nin yani sira PS4'e de cikti, hatta Cin ve Kore'de arcade makinalari mevcut.

BeatsaberArcade_1-1140x760.jpg

 

Facebook parayi basip Oculus Quest'le bunu bundle edebilir cunku:

1. Grafikleri basit oldugu icin performans iyi olacaktir.

2. Tutorial falan gerekmeden, ilk kez deneyen herkesin VR'in ne oldugunu, oyunun nasil oynandigini aninda kapabilecegi bir oynanisa sahip.

3. Oyunun tasarimi geregi locomotion problem degil, presence kolay.

4. WMR setlerinde nasil kumandalar tracking kaybi yasiyorsa kameralarla inside-out tracking yapan Quest de bu kaybi yasiyor. 4 kamera oldugu icin daha iyi tracking olacagi iddia ediliyordu ama hala kafanin arkasinda kor nokta var. Beat Saber'da oynanis geregi bu kor noktalar problem olmayacaktir.

5. Genis alan gerektirmiyor. Evin bir odasinda gerekirse sehpayi kenara cekip 2.5mx2.5m alan ayirabiliyorsaniz mukemmel olur ama daha kucuk alanlarda da oynanabilir.

6. Star Wars temali, light saber oyunu, cok fanatigi olan ve motion kontrol deyince herkesin aklina gelen sey.

7. Muzik ritmiyle, party oyunu oldugu icin daha once oyun oynamamis hanimin bile kaptirmasi cok kolay. Nintendo oyunlari gibi.

8. Acemiden kasarina herkesin kendi skorunu asmak icin defalarca oynayabilecegi bir oyun.

9. Kisa bir ara verip aninda dalip 5 dakika egleneyim diyenin de, kaptirip 2 saat oynayacak oyuncunun da zevk alabilecegi bir oynanisa sahip.

10. Terletiyor, fitness adi altinda pazarlanmasi kolay. Tenis kadar kalori harcattigi (dakikada 6-8 kalori) iddia ediliyor.

 

VR icin killer app oyun ne olur diye kafa yordugumuzda cep telefonu oyunlarinin Fruit Ninja'sini alip "Fruit Jedi" yapmak lazim demistim. Ona en yakin bu var.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Valve’in kendi VR HMD prototipinden fotolar sizdi:

https://m.imgur.com/a/nYegjQp

https://uploadvr.com/images-of-prototype-valve-vr-headset-leak/

 

Beklenti Knuckles kumandalar ve bir Valve oyunu ile gelmesi. Lens boyutundan anlasilan gorus alani nispeten genis.

Soylenti gelecek oyunun Half-Life VR oldugu, HL2'nin prequel'i oldugu seklinde.

 

2019-2020’de PC’de bu, standalone’da Oculus Quest ile ikinci VR akimi saglam geliyor.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Odyssey+ Samsung'un sitesinde Black Friday'de $200 indirimle $299. Turkiye'den siparis verilemiyor ama bir tanidik araciligiyla almak isteyenler icin iyi firsat. 

 

Odyssey+ pixeller arasindaki bosluklarin yarattigi SDE (screen door effect) problemini cozmek icin bir diffuser kullaniyor. Sonucta goruntu Odyssey kadar net degil (ayni cozunurlukte olmalarina ragmen) ve ornegin yazi okumak icin ideal bir cozum degil ama nihai goruntuyu "bulaniklik" (blur) degil "yumusaklik" (softness, smoothness) olarak algilayanlar begeniyor. Ideali gorup deneyerek karar vermek, bir yerde deneme sansiniz varsa ve araciligiyla siparis verebileceginiz bir tanidiginiz varsa guzel indirim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Rakiplere kiyasla asiri yuksek fiyatlari ve berbat musteri hizmeti sebebiyle uzak durmak istesem de urunlerinin ozellikleri ile aradan siyrilan HTC iki urun duyurdu.

 

HTC Vive Cosmos 

 

Oculus Quest gibi inside out tracking ve benzer kumandalar. Farki (anlasilan) ister PC ile, ister mobil kullanilabilmesi. RGB dizilim. En net ekranimiz diyorlar.

 

HTC Vive Pro Eye

 

Bildigimiz SteamVR/Lighthouse tracking kullanan Vive Pro’nun entegre eye tracking eklenmis hali. Foveated rendering ile performans artisi iddiasinda.

 

PC’de Valve’in kendi VR setini, mobilde Oculus’un Quest’ini beklemek daha cazip olabilir ama HTC iyi is cikarmis gozukuyor, en azindan fiyatlari duyana kadar...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Reddit'te HTC'ye baya sövüyorlardı bu HTC Vive Pro Eye için :). Pro daha yeni çıkmışken, "Bunu unutmuşuz şimdi ekledik, bayılın paraları tekrar" demişler resmen. Yine de artık FR olayının gerçekleşmesi açısından önemli bence. Tabi yazılım desteğinin nasıl geleceği hala kesin değil. Nvidia bir şeyler demiş, ama oyun yapanlar nasıl kullanacak belli değil gibi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Urunun guzel yani nvidia’nin foveated rendering’i cozdugunun proof of concept’i olmasi. Yani gozun odaklandigi yerde 2X-4X supersampling, odak disinda kalan yerde mesela 0.5X (yari cozunurlukte) rendering yapip 1X performansinda 2X-4X kalite elde etmek pratikte de mumkun artik. 

 

Ama madem boyle bir teknolojiyi ekliyorsun, panel cozunurlugunu de yuksek tutman lazim ki bir ise yarasin. Vive Pro’ya para verenler zaten yanina 1080Ti koyuyor. Pro’da goz basina 1440x1600 cozunurluk mevcut. Bari bunu 1920x2160 gibi bir sey yap, SDE azalsin, netlik artsin, kalite artsin. Tercihen RGB kullan, lensleri de guncelle. Ama tabi o zaman seneye ne satacak.

 

Neyse, ikinci nesilden beklentimi arttirdi. Valve’in The Lab’i yayinladigi ilk nesil tek goze 1Kx1K pentile idi. Ikinci nesil kendi urunleri muhtemelen 2Kx2K RGB olacak. Eye tracking donanimi seri uretimde pahaliya gelmiyorsa eklerler, fiyati cok etkileyecekse eklemezler, teknik bir engel olmadigini gorebiliyoruz en azindan. Nvidia tarafinda gerekli driver calismasinin hazir olmasi iyi.

 

VR kullanicilari arasinda Vive %30 civari, Vive Pro %1 civari. Sacma fiyat cekmeseler Vive alan herkese Vive Pro Eye satabilirlerdi. Kar maksimizasyonu acisindan bakildiginda da HTC’nin yaptigi tuhaf. Customer loyalty acisindan da kotu, hepimiz alternatifi ciksa da kurtulsak diye bakiyoruz, halbuki “Vive Pro Eye’in sadece HMD’sini $450’a alip eski Vive setinizi update edebilirsiniz, ayni donanim ve performansta iki kat netlik” deseler herkesin ilgisini cekerdi, bir sonraki urunu ilgiyle beklenen bir marka olurlardi. En iyiyi isteyen %1 icin tek alternatif  olmanin sagladigi yuksek kar marjini hedeflemek yerine marji ucte bire dusurseler satis belki 20 kat artacak ama ayni kafada devam edecekler herhalde. Fiyat duyurulunca anlayacagiz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Varifocal lensler olmadan, odaklanilan derinlige gore alan derinligini saglamak icin goz takibi ve yapay zeka kullanmak hakkinda bir makale:

 

Bu yil cikacak Oculus Quest buyuk gelisme olacak, VR'in kitlelere yayilmasinin ilk adimi olacak. (1) Bilgisayara falan para vermeden, kablo ile bir seye bagli olmadan, tek cihaz alip VR'a dalmak isteyenlere 6dof tracking ve el kumandalari ile eskiksiz bir paket sundugu icin, (2) arkasinda rift/go/gearVR'dan hazir saglam bir katalogla yazilim destegi ilk gunden iyi olacagi icin, (3) Facebook/Oculus gibi bir devin arkasinda olmasi hem teknik olanaklar, hem sermaye, hem pazarlama gucu acisindan guclu bir platform anlamina geldigi icin benzeri gorulmemis bir sey. VR'in Gameboy'u, Walkman'i olma potansiyeline sahip. Ilk Playstation'in piyasaya cikmasi gibi, ikincisi tabi daha cok tutacak.

 

PC cephesinde ise Valve'in kendi hazirladigi VR seti bomba gibi geliyor. En buyuk dilegim bu sette eye tracking'in standartlasmasi. PC zaten grafikler acisindan mobil GPU'larin cok ilerisinde. Bir de foveated renderong kullanilirsa elde edilebilecek kalite mobille arayi acacaktir. Sadece detay seviyesi degil, ustteki videodaki gibi oyunun nereye baktiginizi biliyor olmasinin hem gorsellige, hem de oyun ici yapay zekaya yansimasi bu deneyimleri bir nesil oteye tasiyacaktir. Valve gibi yapay zekanin karakterle etkilesimi, yuz animasyonlar, oyuncuyu ortamin icinde hissettirmek uzerine kurulu bir gecmisi olan bir firmanin bu sekilde hazirlayacagi bir oyun muhtesem olacaktir. Alex veya Barney gibi bir oyun ici karaktere bir sey dedigimizde makul bir cevap vermesi, biz bir yere baktigimizda kafayi cevirip oraya bakmasi, bu etkilesimlere gore modern grafiklerle hazirlanmis yuzunun ifadesinin degismesi vs. nihayet mumkun.

 

Google vs. sentetik ses/konusma konusunda ciddi yol aldi. Yapay zeka soyleneni anlayip cevap verme konusunda ciddi yol aldi.

 

Bu tarz AI tabanli sanal karakterler konusunda calismalar mevcut

 

Bu tarz gercekci tasarimlarin uncanny valley etkisi yaratip creepy oldugunu dusunenlerin stilize edilmis tarzlara yonelmesi mumkun. Bu tarzda karakterlerle yapay zeka etkilesimi uzerine kurulu sanal gerceklik icerigi calismalari da mevcut:

 

Bunlarin hepsinin bir araya geldigi nesil biz oluyoruz.  

 

Locomotion falan dert etmeden, cihazin saglayabildigi en iyi predefined grafiklerle, bir odada oturup satranc/dama/tavla ve turlu kart oyunlari (+in-game paid content) vs oynadigimiz ve sohbet ettigimiz, Alexa/Google gibi bir altyapidan sorularimiza cevap vererek bize bir seyler de ogretebilen bir karakterle olusturulmus bir VR odasini ilkokullardan huzurevlerine kadar her yerde hayal etmek mumkun. Bunun ilk basit ornegini oyun icinde Valve'dan gorebilecegimizi umuyorum fakat sadelesmis grafikler ve cloud tabanli gelismis yapay zekayla Facebook'tan  gelmesi de mumkun. Facebook Alexa, Cortana veya Hey Google'a bir alternatif sunacaksa bunu kanli canli karsiniza koymalari etkileyici olur. Hem bu yapay zekanin PR'i olur, hem Quest'in PR'i olur, Facebook icin basarili olur, VR icin faydali olur.

 

Dedelerimiz at ustunde koyden kasabaya giderek hayata basladilar, radyodan aya inildigini duyarak devam ettiler, babalarimizin nesli de geldiginde televizyonu, bilgisayari ve nihayetinde torunlarinin nesliyle kitalararasi goruntulu konusmayi gorduler. Torunlara kesfedecek uzayin derinlikleri ve kendi yarattigimiz dunyalar kaldi.

epi tarafından düzenlendi
ulwi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
15 saat önce, epi said:

PC cephesinde ise Valve'in kendi hazirladigi VR seti bomba gibi geliyor.

 

Bu konuda kesin bilgi var mı? Benim gördüklerim hep söylenti şeklinde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yaptiklari bir aciklama yok, tarihi belli degil ama otomasyonlu uretim tesisleribni kurdular, Knuckles'i kendileri uretiyorlar, yeni base station'lari uretiyorlar, hazirladiklari HMD'nin sizan resimleri mevcut ve ustunde Valve logosu mevcut:

https://uploadvr.com/images-of-prototype-valve-vr-headset-leak/

https://uploadvr.com/valve-135-vr-headset-half-life/

 

Tabi 2020'e kalabilir, yani yukarida yazdigim sekliyle bu yil cikacak anlami cikiyorsa hatali olmus. Demek istedigim, SteamVR ekosisteminin yaygin HMD'si olacak urunun (isterse Valve'in prototipini takip ederek baska bir firmadan geliyor olsun) piyasaya eye tracking ile cikmasini dilerim ki bu ozellik PC VR'da standartlassin. FOV, cozunurluk, kablosuz baglanti vs kullanim kalitesini arttirmak icin onemli seyler ama eye tracking gibi hem performansa, hem kaliteye olumlu etki yapabilecek, hem de hazirlanacak icerigi ve yapay zekayi etkileyebilecek baska bir faktor yok. Tek bir sey degisecekse umarim bu degisir ama bu degisirse zaten FOV ve cozunurlukte artis da kolaylasir, hatta kablosuz iletisimi de foveated rendering'e gore optimize etme calismalari mevcut.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Simdiye kadar mumkun olmayan bir sey yeni ray tracing kartlari ve uzerinde kamera barindiran bir VR setiyle mumkun olabilir.

 

SLAM (simulateous localization and mapping) teknikleri telefonlarda bile calisacak kadar gelisti, AR’da bir karakteri gercek dunyadaki masanin ustune yerlestirmek mumkun hale geldi. Photogrammetry gelisti, real time sonuclar degil, cok acidan alinan goruntunun uslenmesi ile ortamin 3D modelinin cikarilmasi bu proje icin yeterli. Lighthouse gibi bir teknoloji ile kusursuz track edilen bir HMD’nin ustundeki kameralardan aldigi goruntuyu data olarak biriktirip PC’de uzun surede isleyerek ortamin geometrisinin 3D mapini cikarmasi, ortamin isiklandirma ve renklerinin image base lighting icin uygun formatta saklanmasi mumkun olacaktir. Kameradan gelen goruntuyu kullanan, bunun uzerine sadece AR elementleri (karakterler vs) ve onlardan kaynaklanan isiklandirmayi (ortamin 3D modelini kullanarak, ortamin ustune bindirme seklinde) ekleyen bir sistemin path tracing tabanli calismasi mumkun olacaktir.

 

 

Bu videodaki arka plan resminin odadan alinan goruntulerle hazirladigini ve bize gosterilmedigini, sadece toplardaki isiklandirma icin kullanildigini dusunun. Bu videodaki gibi masanin bize gosterilmedigini ama toplarin masaya dusen golgesi ve yansimasinin gercek hayattaki masamizin ustune bindirildigini dusunun; sanal masanin geometrisi photogrammetry’den geldigi icin ve gercek masanin yeri slam + tracking bilgisiyle mukemmel bilindigi icin birebir uyumlu olacaktir. Bu sekilde kameradan gelen gercek oda goruntusu uzerine eklenen AR icerik path tracing ile hazirlanabilir ve grafik kartinin yuku tum ortami cizmekten dusuk olacagi icin mevcut RTX kartlarda bunun hizli yapilabilmesi lazim.

 

Ortaya ortamin isigina, geometrisine birebir uyacak sekilde ray tracing kalitesinde cizilmis, isiklandirilmis, ortami golgelendirmis yapay karakterler cikacaktir.

 

Masanin ustundeki Toy Story Buzz’in tavandan sarkan RE2 licker’ini veya Alien’i vurmasi icin kursun askerlerin kullanacagi silaha girmesi gereken sifreyi elinizde tuttugunuz (gercek fiziksel) oyun kartlarindaki sorulardan cikarmaniz gereken bir oyun bu karakterler gercekten odadaymis gibi gozukebilir. Etkilesimin kalitesi (yapay zeka) deneyimin kalitesini belirleyecektir.

 

Bir grup oyuncu, farkli odalarda tek baslarina oturup farkli masalar uzerindeki board game’e bakabilirler ama hepsi ayni karakterin ayni animasyonla yaptigi hamleyi kendi ortamina gore isiklandirilip cizilmis sekilde gorecektir.

epi tarafından düzenlendi
ulwi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yukarida mobilde Oculus Quest, PC’de Valve’in VR seti bomba gibi geliyor demistim. Konsolda PS5’in yeni bir PSVR ile saglam gelmesini bekliyorum. Onla ilgili bir haber:

https://uploadvr.com/new-psvr-controllers-patent/

 

Bu patent’teki gibi bir kumanda tasarimi kullanirlarsa Valve’in Knuckles’ina cok benzeyecek gibi gozukuyor. HMD’nin de inside out tracking kullanmasini bekliyorum. Konsolun kendisi de guclu olacagi icin bu paket saglam VR deneyimleri sunacaktir.

 

Mevcut PSVR’da tracking tek kamera tabanli oldugu icin zayif, ona ragmen ilgi ceken icerige sahip. Install base olarak da PC’deki rakiplerinden iyi yol aldi. Gelecek nesil saglam olacaktir.

 

Burada VR icin en buyuk etkiyi yaratma potansiyeli olan hala Quest. VR’in Walkman/Gameboy/iPod’u olma sansi var; Wii gibi daha once oyun oynamamis kitlelere satilabilecek bir urun olabilir. PSVR VR’in PS’i olur, Quest’ten ustun grafikler ve kendi oyun katalogunu sunar. Valve’in seti de VR’in Half-Life’i gibi bir sistem seller ile gelirse saglam olur. Teknik olarak “multi-platform” VR oyunlarinin oynanacagi en gelismis secenek olabilir ama diger ikisinin exclusive icerik ve fiyat avantaji karsisinda niche konumunda denebilir.

 

VR’in ilk nesli mobilde 3dof, Rift’te gamepad, PS’de limitli hmd+kumanda, Valve’da room scale 6dof hmd+kumanda seti ile basladi. VR’in ikinci nesli hepsinde ortak 6dof room scale hmd+kumandalarla geliyor. Fark grafiklerde olacak ama icerik tasarimi icin ortak ozellikler sabit. Icerik acisindan iyi olacak.

 

Ucuncu nesilde eye tracking ve ciddi cozunurluk sicrayisi ile her goreni etkileyecek kalite mumkun olacaktir. Path tracing kameradan geriye isledigi icin eye tracking’le ciddi performans optimizasyonlari mumkun olmali. Yani o asamada icerigin kalitesinde de bir sicrama olmali.

 

Valve nasil ikinci nesilde standartlasan ozellikleri (room scale ve motion controllers) ilk neslin baslangicinda sunduysa, aynisini ikinci nesilde yapip piyasaya eye tracking getirirse harika olacak. Ortamda kitleler icin bir mobil ve bir konsol sistem olacak, bir de bunlarin bir sonraki nesline icerik hazirlayanlarin kullanabilecegi bir pro sistem olacak.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok