VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.272 mesaj var

Oculus today announced that the long-awaited consumer version of the Oculus Rift hardware will be released in the first quarter of 2016.

sO7yl9s.jpg

 

"In the weeks ahead, we’ll be revealing the details around hardware, software, input, and many of our unannounced made-for-VR games and experiences coming to the Rift. Next week, we’ll share more of the technical specifications here on the Oculus blog."

xBzHSl6.jpg

 

E3'te dananin kuyrugunu koparacaklar ve bence "Doom", "Quake" gibi yeni bir ip ile, onlar nasil FPS turunu tanimlamakla aniliyorsa VRG (Virtual Reality Game... atiyorum) turunu tanimlamasiyla anilacagi iddia edilecek bir icerik olacak. Story Studio'nun Pixar'dan ekiple tasarladigi real time calisan 3D VR deneyimlerinin icine serpistirildigi hayali bir dunyada gecen bir adventure oyunu olacak. Ruya gibi olacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Buyuk ihtimalle yakinda soyle bir sey gorecegiz:

BZCzMvC.png

(konsept resmi, benim fikrim. amac hand tracking icin kullanilan Nimble VR kamerasini elin ustunu de altini da gorup trackingi hic kaybetmeyecek sekilde bir bileklige yerlestirmek)

 

Bu tarz bir seyi duyurup, input devkit olarak sitelerinden ortama salip, E3 sahnesinde tanitimini yapmalari surpriz olmaz.

 

Aslinda bunu ve Rift ile kullanilan kamerayi, kafaya giyilebilir bir headband veya shutter glasses ile bundle'lasalar, o parcanin ustunde de IR led'ler olsa, TV veya ekran kullanirken de ellerini kullanarak bilgisayara hukmetmek ve su videodaki gibi bir head tracking / parallax efekti elde etmek mumkun olur:

 

 

Boylece bu bilekligin VR disinda kullanimini yayginlastirmak icin ciddi bir adim atmis olurlar. TV'lerinden vazgecmeyen, VR ile ilgilenmeyen oyunculara ve onlar icin tasarlanan oyunlara da ulasirlar. O oyunlarin VR'a tasinma ihtimalini yukseltirler. VR icin tasarlanmis oyunlarin TV portlarinin guzel olmasini saglarlar. Nintendo'nun Wii'den sonra yapmasi gerekeni yaparak oturma odasina da hizli bir giris yaparlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mobil islemciler cok gecmeden ciddi sekilde guclenecekler.
1. Dusuk guc tuketimi ve compact form factor sayesinde, HBM/HBM2 (High Bandwidth Memory) kullanan GPU tasarimlarinin mobil platforma yansimasi onceki nesillerden daha hizli gerceklesebilir.
2. GPU ve HBM arasindaki baglantinin benzerini CPU ve HBM arasinda kullanan APU ve SOC'lar dogal olarak bunu takip etmeli.
3. Uretim teknolojisi de gerekli olgunluga geliyor.

 

Ornek vermek gerekirse, Zen CPU cekirdekleri ve yeni nesil GPU cekirdekleri HBM ile ayni cekirdekte toplayan bir AMD APU, Mantle/Vulkan ile erisildiginde, bugunun konsollarindan ve ortalama PC'lerinden daha guclu bir mobile VR cihazi mumkun kilmali (icinde fan ile, tipki yeni GearVR gibi).

______________________________________________________________________

 

 

nvidia
http://wccftech.com/nvidia-ceo-talks-pascal-pk100-pk104-gpus-produced-finfets-hbm/

 

shifting from GDDR5 memory to HBM2
up to 32GB of video buffer
upto 1TB/s of bandwidth
2X  the performance per watt
2.7X memory capacity
3X the bandwidth of Maxwell
either the 14nm or 16nm node using FinFETs

 

AMD
http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2015/05/06/confirmed-amd-to-launch-new-hbm-equipped-desktop-graphics-cards-by-end-of-june-2015/

 

High Bandwidth Memory (HBM)
Much higher memory bandwidth speed than GDDR5
Less power consumption
On-package memory reduces complexity of enthusiast-class graphics
Opportunities to extend across AMD product portfolio

 

Samsung
http://techreport.com/news/28244/report-samsung-spending-14-billion-on-new-semiconductor-fab

Plans to spend 14 billion on new semiconductor fab.
The biggest investment in a single semiconductor production line
Initial production at the new facility is expected to begin in the first half of 2017
That's a timeline that could point to the production of 10-nm chips

 

____________________________________________________

 

2017 sonunda piyasaya cikacak kablosuz, PC baglantisiz, standalone mobil VR cihazlari, bu tarz grafikler sunabilirler:

 

817jR32.png

 

u9aNs2X.png

(konsept resimleri)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Xbox one 'ı destekleeyecekmiş ve xbox one controller ile gelecekmiş.Bunu beklemiyorduk , özellikle MS holodeck 'i duyurduktan sonra. Güzel oldu. 

 

Çıkarsınlar şunu artık , dayanacak gücüm kalmadı :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Xbox one 'ı destekleeyecekmiş ve xbox one controller ile gelecekmiş.Bunu beklemiyorduk , özellikle MS holodeck 'i duyurduktan sonra. Güzel oldu. 

 

Çıkarsınlar şunu artık , dayanacak gücüm kalmadı :)

2016Q1 deniyor hocam. Daha var ;)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Al Vive'i gec modundayim...

 

Bu kadar bekletip input onemli dedikten sonra Oculus Touch'i Rift'le ayni anda piyasaya suremiyorlar, pakede dahip edemiyorlar, kutuya Xbox gamepad koyuyorlar. Yazik. Tasarimi da guzel halbuki, kutuda standart kumanda olsaydi iyi olabilirdi.

 

Sony E3'te VR'a buyuk alan ayirdi. Morpheus'ta GT gostermelerini bekliyorum. Bu sonuk sunumdan sonra guzel olur. Ama o da seneye cikiyor piyasaya.

 

Bence bu yil Valve'in HTC Vive ve SteamVR kumanda pakedini alip gecmek iyi bir secenek. Tracking cozumleri iyi, hatta muhtemelen daha iyi, sabit VR kumandalariyla geliyor, ekrani ayni cozunurluk, ayni refresh rate. Belki Rift'ten iyi ama 2015'te piyasada. Bir de tabi E3'te "su kadar yildir hazirladigimiz icerik Vive'la beraber piyasaya cikacak" demeleri mumkun hatta muhtemel. Kumandalar pakede dahil oldugu icin Vive'a destek veren herkes kumandalara da destek verecektir. Tracking alani genis. LightHouse laser base station'lar PC'ye baglanmiyor, sadece prize takiyorsun, kumandalar da kablosuz, yani yeterince guclu bir notebook'u sirt cantana atarsan, genis bir odada VR icinde serbest olabilirsin. Valve'in buna gore tasarlanmis bir Steam Machine duyurmasi ustune kaymak olur. LightHouse base station'lar 50$'lik bir pille butun gun calisiyorlar, istersen al piknige gotur VR'ini. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

kVPOKnO.png

 

Samsung bu firmaya (FOVE) yatirim yapti. Bunun sonucunda Valve'in LightHouse tracking sistemini kullanacaklari kesinlesti. Ekran Rift ve Vive gibi 90hz ama cozunurlugu biraz daha yuksek. Daha onemlisi eye tracking var. Neticede 2016'ta piyasaya cikan en gelismis VR headset olma yolunda.

 

LightHouse'un guzel yani base stationlar PC'ye baglanmiyor, duvara takip geciyorsun. Headset veya controller gibi cihazlar onlara gore kendi pozisyonlarini track ediyor. Yani sirt cantasina bir gaming notebook atip tamamen kablodan bagimsiz VR mumkun.

 

Eye tracking'in guzel yani baktigin yeri yuksek cozunurlukte, yuksek kalitede render edip kenarlara dogru kisarak ciddi performans kazanci saglamasi (foveated rendering). Boylece daha zayif donanimda da ciddi performans elde edilebilir. Diger bir guzel yani depth of field gibi efektlerin gercekten nereye baktigina gore yapilabilmesi."Gozun odaklandigi derinlik net" seklinde bir 3D'yi daha once hic gormedik, guzel yapilirsa cok etkileyici olabilir.

 

Birisi de (mesela Leap Motion) cikip iki kamerayi elinizi alttan ustten gorecek sekilde bir bileklige yerlestirir, bilekligi de yine LightHouse ile track ederse head, eye, hand ve finger tracking ile babalar gibi sistem olacak.

ResetButton beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Epi peki şuna benzer bir sistem geliştiren var mi hiç oralarda?

 

Bir eldiven düşün. Dokumasinin içindeki bir mekanizmayla gerektiğinde parmaklarinin hareketlerine mukavemet edebilecek ve parmak uçlarina titresim gibi geribildirim yapabilecek, misal ekranda bir nesneyi kavradiğin zaman eldivenin dokusunu sertleştirerek kavrama hissi yaratabilecek. Üzerindeki algilayicilar sayesinde, sen VR ekraninda ellerinin ve parmaklarinin konumunu ve hareketlerini gorebileceksin.

 

Var mi böyle bir start-up?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu cesit taktil (dokunma duygusu saglayan) eldivenler ve arabirimler aktif bir konu ve onumuzdeki aylarda orneklerini gorecegiz. Bunlar genellikle haptik arabirimler diye geciyor, dolayisiyla "haptic interfaces" ya da "haptic gloves" diye aratirsaniz yapilan calismalari daha iyi takip edebilirsiniz.

 

http://www.popsci.com/haptic-gloves-let-you-reach-out-and-touch-virtual-objects

 

Bu projeyi Virtuix destekliyormus ve urun haline getirme planlari yapiyorlarmis.

ResetButton beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

Devkit videolari. Consumer version sonbaharda cikiyor. Elde motion controller, kafada head trackingli HMD modelini izleyen Sony Morpheus, Oculus Rift ve HTC Vive uclusunun teknik olarak en gelismisi ayni zamanda piyasaya ilk cikani. Valve'in ne oyunlar hazirladigini hala bilmiyoruz ama cok az kaldi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sonunda bugün Oculus Rift i kullandım. Sonuç çok başarılı. 

 

Dk1 versiyonuydu. Çözünürüğün çok düşük olduğu zaten ilk gördüğünüz şey oluyor. Ancak buna rağmen yaratılan dünyanın içine öyle bir çekiliyorsunuz ki, başka herşey geri plana atılıyor. Roller coster demoydu denediğim, zaten destek olmasalar dengemi kaybedebilirdim. ister istemez kaslarınızı kasıp, ayakta durmaya çalışıyorsunuz. Seslerin önemi , bu ortamda daha da artıyor. 

 

Bazı sorunlar vardı ama bunlar DK1 e özgü , zaten şu anda çözülmüştür. Bu teknik sorunlara rağmen o dünyaya çekildim. Roller coster öyle bir heyecan yarattı ki,  OR 'i teknik açıdan değerlendiremedim . 

 

Gözlüğü çıkardım . Pek sorun olmadı. Astigmat belki sorun olur , ama hareketli görüntü içinde fark edilmedi. Bende numarası düşük zaten.  Uzağı görmede sorunu olanlar belki gözlüksüz kullanabilecek. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sonunda bugün Oculus Rift i kullandım. Sonuç çok başarılı. 

 

Dk1 versiyonuydu. Çözünürüğün çok düşük olduğu zaten ilk gördüğünüz şey oluyor. Ancak buna rağmen yaratılan dünyanın içine öyle bir çekiliyorsunuz ki, başka herşey geri plana atılıyor. Roller coster demoydu denediğim, zaten destek olmasalar dengemi kaybedebilirdim. ister istemez kaslarınızı kasıp, ayakta durmaya çalışıyorsunuz. Seslerin önemi , bu ortamda daha da artıyor. 

 

Bazı sorunlar vardı ama bunlar DK1 e özgü , zaten şu anda çözülmüştür. Bu teknik sorunlara rağmen o dünyaya çekildim. Roller coster öyle bir heyecan yarattı ki,  OR 'i teknik açıdan değerlendiremedim . 

 

Gözlüğü çıkardım . Pek sorun olmadı. Astigmat belki sorun olur , ama hareketli görüntü içinde fark edilmedi. Bende numarası düşük zaten.  Uzağı görmede sorunu olanlar belki gözlüksüz kullanabilecek. 

 

Yanlız bu tip ürünler belli periyottan fazla kullandıldığında psikolojik sorunlar ortaya çıkarabilir diye tahmin ediyorum.

 

Sanal dünya ile yaşamaya başlayan asosyal , sosyal ilişkileri gittikçe zayıflayan tipte insanlar görülecektir ilerde ve aksiyon oyunlarını (Battlefiled vb.) saatlerce oynayan insanlarda zamanla panik atak gelişebilir bence.

 

Bu yeni teknolojik cihazlar toplumdan soyut yaşamaya başlamış, asosyal tiplerin artmasına sebep olabilir.

 

1990'larda daha Commodore döneminde sokaklarda çıkıp top oynardık, koşardık filan, eve gelmek bilmezdik akşamın 8'ine kadar.

 

Bugün sokaklara bakınca 20 yıl öncesiyle ne kadar büyük farklılıklar oluştuğunu görünce şaşırıyorum.

 

Teknolojik yenilikler insanların hayatını kolaylaştırırken ve eğlence deneyimini arttırırken bir yandan da insanları esir almaya başlayacak sanırım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Teknolojik yenilikler insanların hayatını kolaylaştırırken ve eğlence deneyimini arttırırken bir yandan da insanları esir almaya başlayacak sanırım.

 

keep-calm-the-matrix-has-you.png

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kötü amaçla kullanımı olacak belki ama olumlu kullanımı daha fazla. Özellikle , fobi,exposure therapy, post traumatic stress disorder da kullamaya çok uygun. 

 

Valve 'in setini deneyenler var. Sonuç çok olumlu gibi görünüyor. ABD'de merkalıların  deneyebilecekleri noktalar oluşturulacakmış. Epi belki dener ,bizi de bilgilendirir. :)

 

DK1 deki çözünürlük çok düşük. Yeni modellerde daha iyi ama onlarda da Screen door effect devam ediyormuş. Carmark 16k a kadar çıkılması gerektiğini söylüyordu. Samsung 11k ekranlar için çalışıyormuş. Belki 2 nesil sonra görebileceğiz o çözünürlükleri. Nasıl bir sistemle çalışacak o ekranlar o ayrı sorun.

 

Uzun süredir yeni bir teknolojinin bu kadar gerçekten ilgimi çektiğini hatırlamıyorum.  Tek sorun çıkış tarihi artık. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oculus hedefi $300 civari iyi VR diye koydu, iyi is de yapti. Ama Vive varken Rift almak istemememin bir sebebi var. IR kameradan led'leri takip edip arada gecisleri filtreleyerek falan cok guzel de yapilsa etrafinizdaki dunya tahmini bir sekilde dondurulerek size veriliyor. Carmack nasil ilk 3D fps'lere gecerken, ilk baba hw 3D'yi yaparken, ilk unified isiklandirmayi yaparken, ilk unique textures'u yaparken cok seyi de basitlestirerek hizli yaptiysa burada da VR'i ilk sunan olmak icin tahminler, approximationlar vs ile tracking'i dusuk butcede yapti. 3D'de GPU butcesi dusuk (yaptigi ise gore), uzaya giden tek kisilik roket tasarlarken proje butcesi dusuk, burada da koyulan hedef 300$ civari cihaz, yani donanim butcesi dusuk. Valve tracking icin lighthouse ile daha yuksek butceli bir tracking donanimini VR platformuna base yapti. Ikisinde de ayni oyun ciksa grafikler ayni olacak, goruntu kalitesi yakin olacak ama tracking Vive'da daha kaliteli olacak. Ona gore de fiyati daha yuksek olacak.

 

MS-FB-Oculus ayni prensipte calisiyorlar... Son kullanicinin deneyiminden elde ettikleri feedback ile kendi yontemini gelistirmek.  Kinectín algoritmasi, rift'in gorsel tracking algoritmasi, birer yapay zeka ve zamanla gelisiyorlar. FB da oyle. Google da oyle. Bunlar acayip ilgi cekici. Ama LightHouse'da birden cok tracking donaniminin fuzyon edildigi, yapay zekadan cok fizige bagli bir model var. Sen altina guclu GPU verdigin surece Matrix gibi kapar adami.

 

Nereden nereye. id Software Quake3 bus ile sehirleri turlamisti. Simdi Vive otobusu sehirleri geziyor. Oculus bunu yapar diye bekliyordum. Oculus'tan bekledigim pek cok seyi Valve yapiyor. aslinda id Software'in teknolojisinden yola cikarak da olsa kendi teknolojilerini gelistirip oyuncu deneyimi odakli iyi oyunlari yapan da hep Valve'di. Vive kacirilacak gibi degil.

 

Oculus'un guclu bir exclusive'e ihtiyaci var. Doom'un o yuksek oynanis hizindan ve fatality vs'den id Software'in Carmack gudumunden cikinca oyunu VR desteksiz yaptigi belli oluyor. Tasinir belki ama cogu normal insanin beyni doner onu VR'da oynamaya calisirken. Oculus'un ToyBox tadina kosmasi guzel ama onun da krali LightHouse'la olur. Zaten Oculus guclu bir exclusive duyursa Valve bombalari patlatacak, kenarda bekletiyor gibi. SW mesela.

 

Yalniz su kesin, ilk driverlardan bu yana Oculus Rift cok yol aldi. PC'de uygun fiyatli VR icin iyi bir urun olacak. Hem performans cok yukseldi, hem de performansda anlik dususlerde devreye girip durumu idare eden teknolojileri guzel gelisti.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Doom ve Mirrors Edge gibi yuksek tempolu, bas dondurucu, kameranin kontrolunu bazen oyuncudan alan oyunlar VR'a hic uygun degiller. O yuzden bu cihazlari TV/ekran alternatifi diye pazarlamalari zor. HL2 gibi cutscene'lerin bile oyuncunun kamerayi kontrol ettigi, oyun ici 3D icerik oldugu oyunlar lazim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ekim ayında Valve seti hazır olacakmış. Büyük olasılıkla yılbaşından önce almış oluruz  :icon_dance:

 

Oculus için kötü bu bence. sonuçta niche bir pazar bu . Başlangıçta çok büyük satış rakamları beklemiyorum. insanlar vive 'i aldıktan sonra bir de oculus rift i almaz bence. ilk çıkan kazanır. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Elimden geldigince objektif ve gercekci olmaya calisiyorum (ama hep bi iyimserlik kaciyor araya) :

 

1. Next gen yeni yeni start aliyor. Millet o oyunlari en iyi oynayacagi seyi kovalayacaktir. Cogu icin o secim 4K@60hz vs 1080p@120hz vs IPS-1440p arasinda. Mirror's Edge ve Doom gibi oyunlar icin bunlar gercekten HMD'den daha uygun gozukuyor. IPS-4K@120hz&HDR gormedik bile, halihazirda oyle bir ekran yok, oyle bir ekrana goruntu yollayacak bir baglanti standina sahip ekran karti yok. Yani 1-2 yil daha TV ekranlarina agzimizin sulari akarak bakabiliriz.

2. VR kendi niche piyasasini olusturacak. Valve hem oyun tarihinde VR'a en uygun deneyimleri olusturan firma, hem piyasaya erken giriyor, hem sundugu cozum donanim olarak daha iyi, hem de indie'lerden dev studyolarin oyunlarina tum icerigi dijital ulastirdiklari bir platformlari var. HTC Vive cok iyi bir secenek.

3. Oculus VR sirtini once JC ismine, sonra MS, FB ve Samsung'a dayadi. Samsung'un Marvel'le falan anlasmalari var gibi gozukuyor, GearVR tanitiminda Avengers'li bir demo sundular. Oculus Rift marka taninirligi konusunda Vive'dan ileri bir noktada, Oculus VR da tanitim konusunda Valve'dan ileri bir noktada olacak gibi. Ayrica bu sayede en iyi donanim olmasa da en iyi icerik Oculus'ta olabilir.

 

Ben Vive alacagim. MS-FB-OVR isbirligi hosuma gitmiyor. Iyi donanim ve performansli PC'yi birlestirip Valve ve indie'lerden gelen icerige dalacagim. Bir de Valve HL3 gibi bir oyun duyursa zaten dusunecek bir sey kalmiyor. Bu yilin sonunda consumer VR start alacak. Seneye de butcemi yanina Pascal koymak icin harcarim.

 

VR nesli 2017-2018'de ilk VR konsol/hazir tasinabilir PC'lerle baslayacak. Oculus VR goruntu tabanli tracking icin calismis firmalari satin alip duruyor. Valve Steam Machines ile konsol tadina yuruyor. Sony zaten PS4 ve Morpheus ile bunu 2016'da neredeyse sunuyor olacak, tasinabilirlik haric (ki yeni 1TB PS4 daha hafif, Morpheus'un nihai halinde tracking'i kamera tabanli yapmasalar, lighthouse benzeri bir teknolojiye upgrade etseler PS4'u bir pille sirt cantasina atanlar olacaktir). MS'un HoloLens'i de temelde boyle bir cihaz aslinda, sadece kask'i gosteriyorlar ama bir PC'ye baglanip kullaniliyor. Google Magic Leap'e yaptigi yatirim, Google Glass projesi, simdi Cardboard ve 360 derece video icin Jump projesi ve Youtube'un 360 derece destegi ile oyunda, Chrome tabanli tasinabilir makineleri ile Cloud tabanli bir seyler sunmaya merakli. 2017-2018'e kadar Oculus VR da ismini koruyacaktir, Valve da, Samsung da, Sony de, MS de, Google da. O tarihte sirtta bir PC/konsol kirmasi, kafada bir 4K HMD ve kulakliklar ile hepimiz beyaz yastiklarla kapli duvarlari olan odalara kapatilacagiz :P

 

1994'te PS,

2000'de PS2-Xbox nesli,

2005'te PS3-X360 nesli,

2013'de PS4-Xbox One nesli.

2018'de PS5 ve VR konsollari nesli

2023'de PS6 ve retina cozunurlu VR konsol nesli

 

2023 sonrasi dogan nesle gerceklik can sikici bir detay olacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ilk çıkan kazanır derken , meraklılarını kast ediyoruz tabii. Bunlar ellerinde para hazır bekliyorlar almak için . Ancak büyük olasılıkla uzun sürede toplam alıcı kitlesinin içinde küçük bir grup. Belki kullanıcıların VR dan haberdar olmaları birkaç yıl sürecek. O zaman da Valve 'in birkaç ay erken çıkmasının önemi kalmayacak. 

 

ilk nesil için Steam üçüncü partilerin ürettiği oyunlara destek veriyormuş. Bunlar OR locked olacakmış. Bir fragmantasyon yaşanacak farklı üreticilerin VR cihazları arasında. Zamanla microsoft herhalde standardize eder bunu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

Ben sunu Vive'da oynayabileyim, first person olmasi bile gerekmez. Hatta belki first person olmamasi daha iyi. Third person kamera sistemini VR'i iyi adapte eden orneklerdeki gibi guzel is cikarmali, etrafa bakinmayi HMD ile yapip dunyayi tepeden gormeliyim, karakteri kumanda etmek icin de ne olursa artik. Steam kumandasina map edilmis kontroller de olur.

 

Sunu da Vive'in kumandalari ile oynayabileyim:

 

Bir de Valve oyunlari calissin. Geri kalan butun oyunlari alsin Palmer oynasin.

 

OVR ilk kuruldugundaki sirket degil gozumde. OVR'dan bekledigim seyleri, dhw forumunda hayalini kurup yazdigim seyleri Valve yapiyor. JC sagolsun, tum sektorun dikkatini cekti, herkesi arkasina aldi, devleri bu isin icine cekti. Rift gorevini tamamladi. Sonraki adim Vive. Sonraki adim portable VR console. Sonraki adim AR console. OVR sagdan soldan satin aldiklari teknolojiler ve topladiklari calisanlari, yaptiklari anlasmalarla o asamalarda basarili olursa hakkini veririm. Ama Valve bu yolda gereken tum parcalari tek tek kurmus gibi gozukuyor.

 

Vive'in tracker'lar sistemi bugun daha iyi, yarin icin de bence daha iyi. Yaptigini donanimdan yapiyor, hizli yapiyor, inside-out tracking'i mumkun kilacak sekilde yapiyor. HTC-Valve bi de cihaz onundeki kamera ile AR'i sokerse, senlik olacak.

 

Internette gezerken evin duvarina ates et, kirmizi portal acilsin, CJ7'a benzeyen minion tipi yaratik dussun iceri. Bi mavi bi turuncu portal acarak oyna onunla. Kirmizi portal acip bi tane daha getir. Ilkini ensesinden yakala elindeki Vive kumandasiyla, tekrar turuncu portal'a mavi portalin altinda duran otekinin ustune dussun. Bu arada bu goruntunun ustune ultra cozunurluklu dibine kadar anti-aliasing'li text layer'i ile text de bindirebilsin, yani maillerinden, mesajlarindan falan da haberdar ol, tum sanal dunya crisp olmasa da very smooth olsun. Hatta HTC telefonunu arayan olursa o gorusme sanal dunyana yonlendirilsin, video gorusmesi ise o da kumanda ile tutup nereye suruklersen orada bir video penceresi haline gelsin... HoloLens'in dusuk fov ve atlamali ziplamali goruntu ile yapacagini sanal dunyayi super kalite, gercek dunyayi video goruntusu ile vererek yapsin. Sonraki nesilde eye tracking, foveated rendering, mobil sirt unitesi ile windows uyumlu konsola baglar olay. Isletim sistemleri bile hazir.

 

Rift'in avantaji fiyati olacak tabi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Rift 'in bir fiyat avantajı olur ama toplam sistem maliyeti düşünülünce ,bence önemli değil. Ben hangisi en iyi ona bakarım. Biri 350, diğeri 500 dolar olsa, oransal olarak çok gibi görünüyor ama onu çalıştıracak sistemde , sadece ekran kartına 600-700 usd verdiğin düşünüldüğünde , önemli değil. 

 

@epi hocam , AMD , Nvidia tarafını takip ediyor musun? AMD latency 'i düşürecek birşeyler hazırladığı reklamını yapıyor sürekli. 

 

Valve 'in setinde , deneyenler gözlükle rahat kullanıldığını söylüyorlar. O da önemli avantaj. Aslında Zenoptical gibi şirketlerle çalışsalar, o lensler , gerekirse bizim göz kusurları da hesaba katılarak üretilenleri zenoptical gibi yerlerden sipariş edebilsek , mükemmel olur. Teknik olarak mümkün mü bilmiyorum. 

 

Valve, sadece ayakta dolaşarak değil, oturarak kullanmak isteyenleri de düşündüklerini söylüyor. En azından OR 'den geri kalmaması çok önemli. 

 

JC işi bence abartılıyor, başlangıçta populer teknoloji basınının dikkatini çekti ama çok çok daha öncelerden Valve 'in , Microsoft'un ,Sony'nin bu konuda çalıştığına ,hatta ellerinde çalışır prototipleri olduğuna eminim.  Reklam yapmadılar sadece, belki Oculus'un toplumu hazırlaması işlerine geldi. Bedavaya VR 'in reklamı yapılmış oldu. Şimdi pastaya Valve toplayacak :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok