VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.272 mesaj var

6 saat önce, epi said:

@Najaz @Squall

Half-Life Alyx: Levitation

https://www.youtube.com/watch?v=CTEmRc0zXxs

Mod, 4-5 saatlik icerik, tamami videodaki gibiyse saglam.

(Alyx bittikten sonra goz atmalik.)

Alyx in sonlarına doğru geldim sanırım. Muhteşem bir oyu gerçekten.

Ama stuttering sorununu çözemedim bir türlü genede çok zevkli.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada bu olaylar lanet win11 den oluyormuş. 11 e geçtiğim güne lanet olsun 10 a dönmeye karar verdim indiriyorum şu anda.

epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

win10 a geri döndüm. Air link ve oculus linkteki bütün sorunlarım kayboldu, alyx deki kasma ve stutteringde düzeldi..

epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 30.05.2022 at 01:33, epi said:

Alyx (HLA) bitince bir tur daha oynamadan once Robo Recall'u deneyin (PC'de). HLA konulu oyunun zirvesiyse RR arcade tadinin zirvesi.

Alyxi bitirdim bugün robo ya başladım.

Yok böyle bir eğlence çok iyi :D Tavsiye için teşekkürler.

Squall tarafından düzenlendi
epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 17.05.2022 at 15:16, epi said:

Quest 2 ucuz. Tek basina kullanip Beat Saber gibi oyunlar oynayabiliyorsunuz. USB-C uzerinden PC'ye baglayip Half Life Alyx gibi oyunlar oynayabiliyorsunuz.

Kasip PC ile wireless da kullanmak mumkun. Kasmadan wireless kullanmak icin resmi eklentisi eli kulaginda.

Yok ben daha bekleyecegim derseniz o da kotu fikir degil. 4090 2x hizli olacak. Yeni nesil VR setleri daha da iyi olacak. Beklemenin sonu yok ama en azindan ertelemenin artisi kalite artisi.

Bende airlink kablolu linkden daha iyi çalışıyor nedense. Vurtual desktop nasıl olurdu merak ediyorum ama 20 dolar vermek istemiyorum..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Masaustu ile son kullandigimda Airlink yoktu, SteamVR oyunlarini kablosuz oynamanin tek yolu Virtual Desktop'ti. Artik cok gerekli olmayabilir.

Airlink icin bir USB router cikarirlarsa PC'den router'a gitmeden ve ayni WiFi trafigini kullanmadan, dogrudan PC'den  Quest'e baglanti olacagi ve buna gore optimize edilmis firmware'le gelecegi icin mutlaka alinir.

Benim kasmaktan kastim sadece Virtual Desktop degil. PC'den Quest'e baglantiya ozel bir Router atamak. Bu soz ettigim USB router'in gelmesi beklendigi icin simdi hic gerek yok. Fakat duzgun br router'i Ethernet uzerinde PC'ye baglayip ince ayar cekerek sadece Quest'i PC'ye baglamak icin kullandiginizda performans daha duzgun oluyordu. Daha az gecikme, daha kaliteli sikistirma... HLA icin deger diye ugrasmistim. Dedigim gibi, o zaman Airlink yoktu. Onun gecikmeyi telafi edecek sekilde goruntuye Quest'te reprojection uygulayarak farki kapatiyor olmasi mumkun.

Kisacasi memnunsaniz hic kurcalamayin. Airlink'e ozel USB router piyasaya cikarsa dusunursunuz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Virtual desktop Steam vr i aradan cikarttigi için performans daha iyi oluyormuş diye duydum.

Gerçi oculus store da iadede var olmazsa alırım begenmezsem iade ederim diye düşünüyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Meta'nin mevcut en iyi prototipi bu. Yani yakin donemde gorecegimiz en iyi tasarim. Ince, hafif, PC/konsola kablosuz baglanabilir.

Meta-Holocake-Research-Prototype-Reality

 

Kenarlardan isik girmesin diye kapatan ve yuze oturan bolumle beraber gorunce goze daha iri geliyor ama ayni tasarim. Yani asagi yukari form factor budur.
Zuckerberg-wearing-Holocake-2-Meta-proto

 

 

Gelecekte Meta'dan gorecegimiz en iyi tasarim ise bu:

Meta-Mirror-Lake-concept.png

 

Simdilik kagit uzerinde tasarim, prototipi yok. Usttekinden biraz daha ince olabilir ama daha onemlisi (1) Varifocal, gozunuzun odaklandigi derinligi daha net goruyorsunuz. (2) LED ekran degil, gelismis lazerler kullaniyor. Boylece daha genis bir renk gamutuyla asagidaki iki prototipin de eristigi ozellikleri sunuyor.

 

20/20 gorus alani saglayan, retina cozunuruklu prototip:

Butterscotch-Prototype-Reality-Labs-Rese

 

20.000 nits parlaklik saglayan HDR prototip:

Meta-Starburst-HDR-prototype.png

 

Yani kisa surede gorecegimizin en iyisi en ustteki, prototipi hazir olan set.

Uzun donemde gorecegimizin en iyisi, onun altindaki Mirror Lake tasarimi,

1. Biraz daha ufak ve hafif olabilir ama daha onemlisi

2. Ortalama gozun gorebildigi cozunurlukte,

3. Ortalama gozun gorebildigi parlaklik range'inde,

4. Mevcut ekranlardan genis renk gamutunda.

5. Varifocal.

Gercek hayata bakip gorebildiginiz detay, renk ve parlakligi hedefliyor. Gozunuzu uzakta duran objeye odakladiginizda yakindakini daha bulanik goruyorsunuz, yakindakine odaklandiginizda uzaktakini daha bulanik goruyorsunuz. Boylelikle gercekten ayird etmesi zor bir kalite sunuyor. 

Bunun uretilebilmesi icin gelismis lazer tasarimlarini tuketiciye uygun fiyatla sunacaklari sekilde tedarik edecekleri gunun gelmesi lazim.

  • 2020'lerin ikinci yarisinda Mirror Lake tasarimini uretebilmeleri olasi. 2030'lar diyelim.
  • O zamana kadar ilk prototip gibi ince hafif ve kablosuz bir seyler gorecegiz. PC/konsol'la kablosuz surmek mumkun olmali.
  • Cloud denemeleri bu donemde yasanir. 2030'lerde yaygin kablosuz veri baglantisi (bilmem kac G) cloud VR'i tasiyacak seviyede olur, lokal PC/konsol da gerekmeyebilir.

Elinizi, kolunuzu takip edebilen cihazda arayuz de ona gore olsun istemezseniz, klavye mouse olsun, elim degsin derseniz zaten onlari da kablosuz baglamak mumkun. Etrafimi da gorebileyim isterim derseniz aslinda etrafinizi normalden de iyi gormek mumkun cunku ustundeki kameralar sizin gozunuzden daha cozunurluklu olup 100 metre otedeki .ote zoom yapabilmenizi saglayabilecek. "En cok su tarzda .otlere bakiyor" diye veri toplanip ona gore sanal modellerle hazirlanan reklamlar size gosterilecek.

Gelecekte tek ihtiyaciniz olan cihaz bu olacak. Bu "tek alternatif bu tarz cihazlar olacak" anlamina gelmiyor. Ayrica kullanilan cihaz bu olsa da ustteki klasore cikmak icin elinizi kolunuzu sallamaniz gerekmiyor.

Evde oturdugunuz masada multi-monitor setup ile klavye mouse kullanmak isterseniz klavye ve mouse gercek olacak, istediginiz yere yerlestirebildiginiz istediginiz boyuttaki monitorler sanal olacak, hanim gercek olacak, hanimin yanina koydugunuz asistan sanal olacak, .otu baldizinki gibi olacak (bakiyorsun, biliyoruz).

 

Mesajdaki ilk prototip buna denk geliyor:

On 6/6/2022 at 2:58 PM, epi said:

2022-2026

  • PSVR 2 bekleniyor. Ilkinden cok cok daha iyi olacak.
  • Apple VR bekleniyor. Tasarimcilar icin bambaska olacak. Half-Life Alyx seviyesi oyunlari calistirabilmesi olasi.
  • Valve'dan yeni bir seyler* geldiginde muhtesem olacak zira hem eye tracking, hem WiFi 6E/7 kablosuz baglanti ile PCVR destegi olasi. Muhtemelen yaninda Half-Life evreninde gecen yeni bir oyun da olacak.

Bu da yeni basliyoruz hali. Ilk iPhone'un daha yeni cikmasi, potansiyelin gorulmeye baslamasi.

4090 ve sonrasi kartlar sayesinde UE5 kalitesi VR'da gorulmeye baslanabilir (foveated rendering ve gerekirse sentetik frame'ler ile).

UE5 grafiklerinin bile yaninda komik kaldigi grafiklerin tech demolarini bu donemde bekliyorum.

Yapay zekadaki gelismeler ve sanal asistanlarin ornekleri gorulur.

Cihazlar bu boyuta gelir, kaliteli kameralar, ekranlar ve lensler sayesinde AR da etkileyici olur.

1FC4E985-D4FA-43F4-8067-209C1FB9CAA9.jpeg

 

 

On 6/8/2022 at 1:23 PM, epi said:

https://www.youtube.com/watch?v=K3A-KQSz6z8

The Making of ‘The Matrix Awakens’

 

Gorsel kalitede Matrix'in kenarindayiz.

  • Bilgisayarlar oda boyutundan masaustune, sonra cebe geldi. Simdi superbilgisayarlar oda boyutundan masaustune, sonra cebe geliyor.
  • 10 yil sonra UE5 grafikleri basit gelecek (ozellikle karakterler).
  • 20 yil icinde mobil cihazlarda bile sanal ile gercegi ayirmak zor olacak.


https://www.youtube.com/watch?v=yg7Vk4b0Ook

3DMark 2001 Demo

 

1. Uretim teknolojisi

  • 15nm'den 13nm'e gecmek de 2nm degisim. 5nm'den 3nm'e gecmek de 2nm degisim. 
  • Ama biri %14 kuculme, digeri %40 kuculme.
  • 3 boyutlu dusunuyorsak kabaca biri %35 kuculme, digeri %79 kuculme.

2. Ara baglanti teknolojisi

AMD / Intel / nvidia / Apple... islemci mimarileri kadar interconnect teknoloji uzerine de deli gibi calisiyor. Paralellestirilebilen her is icin "tek islemciye 600W verip iki gidim daha performans cikar" demek yerine "150W'da etkin calisan 4 islemciyi tek pakede sigdir" modeline geciliyor. Gerekirse 3D hafiza kati cikip bant gensligi arttiriliyor.

3. Baglanti teknolojileri

Wifi 6E/7, 5G falan derken dusuk gecikmeli ve yuksek bant genislikli veri transferi ile agir islemlerin veri merkezinde yapilmasi, oradan cekilen ham verinin islenerek son haline lokal olarak getirilmesi mumkun hale geliyor.

4. Oyun teknolojileri

Unreal Engine 5 gibi teknolojilerle filmde kullanilan assetlerin oyunda da kullanilmasi, film cekimi sirasinda oyun motoruyla yonetmenin sonucu gercek zamanli gormesi, Hollywood butcesiyle hazirlanan icerigin bu sekilde oyunlara yansimasi mumkun oluyor.

5. AI teknolojileri

Ciddi miktarda paralellestirilebiliyorlar ve "magic" isler cikarabiliyorlar. Brute force ile elde edilemeyen kaliteyi, daha once sadece hayal edilebilen seyleri yapabilir hale geliyorlar. Oyun kalitesinde goruntuyu alip gercek hayattan ayirmasi zor hale getirmeleri mumkun ve bunu gercek zamanli yapabilirler.

 

 

On 3/17/2022 at 7:15 PM, epi said:

2. Nesil

RTX 4090'in RTX 3090'den 2x hizli olmasi mumkun. Yil sonunda gelebilir. 2023'te PSVR benzeri eye tracking destekli bir setle foveated rendering ile kullanilirsa cok ciddi performans artisi da o saglar (edit: GDC'de PSVR2 foveated rendering ile Unity'de 2x-3.5x performans artisi iddia edildi).

PC VR'da bu donanimla UE5 Matrix Awakens demosundaki sehir gibi ortamda Robo Recall gibi bir oyun calistirilabilir. (O demo PS5'te calisiyor, 3090'a gore bile yavas sistem).

(ek: Bu iki yilda yazilimcilar DLSS'i oyunlarina duzgun entegre etmislerse o da ciddi kazanc sagliyor, DLSS quality moduyla ayni hizda %150 cozunurluk elde edilebiliyor)

Oynanis yine bu, ama grafikler ve yapay zeka nesil atlamis hali:
https://www.youtube.com/watch?v=wq8EXq4elis 

Sehir boyle:
https://www.youtube.com/watch?v=WU0gvPcc3jQ 

Fizikler boyle:
https://www.youtube.com/watch?v=u3ktiewcLpo 

Sehirdeki gorev aralarinda dondugunuz ofisiniz boyle:
https://www.youtube.com/watch?v=nvLUa4GYU74 

matrix-recall.jpg

Bunun PC'de UE5 modu olarak yapilabilmesi mumkun. Icerik hazir, araclar mevcut, calistiracak sistem de olacak. Gereken programlama becerisi ve zaman. Ben 2022-2023'de mumkun derim ama "bu modu yapip kendime sektorde isim yapacagim" diyen biri cikmazsa 2025-2026'a kadar gormeyebiliriz. O zamana kadar ilk neslin ve devam oyunlarinin daha yuksek cozunurlukte calistirilmasi ile idare ederiz.

QD-OLED paneller gibi teknolojiler, daha iyi lensler, daha ufak tasarimlar, kablosuz baglanti 2. ile 3. nesil arasinda denenir.

 

Ilk nesli yavas yavas geride birakiyoruz:

On 3/17/2022 at 7:15 PM, epi said:

PC VR

1. Nesil 

Oculus Rift ile Robo Recall, Valve Index ile Half-Life Alyx.

 

On 6/6/2022 at 2:58 PM, epi said:

Quest 2 14.8 milyon satmis.

Konuda ilk baslik actigimda daha Oculus VR, Oculus Rift yoktu. Kimse head tracking'i cozmemisti. Robo Recall ve Half-Life Alyx gibi oyunlar hayaldi.

 

2016-2022

  • PSVR'in 5 milyondan fazla kullanicisi var.
  • Steam kullanicilarinin %3'unde VR var. Milyonlarca kullanici.
  • Steam VR kullanicilarinin yarisinda Quest 2 var. Yine milyonlar.

Yani (1) Konsol VR, (2) PCVR, (3) Standalone VR seklinde uc segmentin de altinda milyonlarca kullanicisi var.

Quest 2 icin Air Bridge (USB uzerinden sorunsuz, zahmetsiz kablosuz baglanti eklentisi) bu yil cikarsa guzel olur.

Bu daha baslamamis hali, Apple'in ilk cihazi cikmadi bile. "VR tutmadi galiba" demek iPhone oncesi donemde "ya bu akilli telefonlar da tutmadi sanki" demek gibi.

 

  • Ilk nesli gormek isteyen dusuk maliyetle Quest 2 alir, elindeki PC'de Airlink ile kablosuz kullanir gecer. Air Bridge piyasaya cikarsa o da alinir. Masaustu yoksa ve butce ayirmak istenmiyorsa ama PS5 varsa PS VR2 alinir.
  • Ikinci nesle butce olursa aliriz. Olmazsa uzulmeye gerek yok, gittikce daha iyi olacak. Yeni masaustu toplamak icin mesajdaki ilk prototip gibi bir cihazin PC'ye kablosuz baglanacak sekilde cikmasini beklemek makul. 
  • Uzun donemde derinlik algisi, parlaklik, netlik gercek dunyayi yakalayacak gibi.

Daha uzun donemde BMI/BCI (brain-machine interface, brain-computer interface) ile gozu de bypass edip dogrudan beyinle iletisim mumkun olur belki ama simdilik VR bu.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 6/20/2022 at 3:53 AM, Squall said:

Virtual desktop Steam vr i aradan cikarttigi için performans daha iyi oluyormuş diye duydum.

Gerçi oculus store da iadede var olmazsa alırım begenmezsem iade ederim diye düşünüyorum.


%25 indirime girdi. Airlink’ten memnunsaniz yine de pas gecilebilir. Cikarsa parayi Air Bridge’e verirsiniz.

Gorn oynarsaniz TV, monitor gibi kirilacak bir seyin yakininda oynamayin. Mundar olmus TV fotosu cok gordum.

The Thrill of the Fight veya Beat Saber gibi dusuk gecikmenin grafiklerden daha onemli oldugu oyunlari native olarak Quest’te calistiracak sekilde satin almali.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
4 saat önce, epi said:


%25 indirime girdi. Airlink’ten memnunsaniz yine de pas gecilebilir. Cikarsa parayi Air Bridge’e verirsiniz.

Gorn oynarsaniz TV, monitor gibi kirilacak bir seyin yakininda oynamayin. Mundar olmus TV fotosu cok gordum.

The Thrill of the Fight veya Beat Saber gibi dusuk gecikmenin grafiklerden daha onemli oldugu oyunlari native olarak Quest’te calistiracak sekilde satin almali.

Teşekkürler haber verdiğiniz için alacağım sanırım olmazsa 2 saat kullanmadan iade varmış diye duydum.

Merak ettiğim bu vd olunca steam vr açmadan oyunları direk quest 2de açabiliyor muyuz?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, Squall said:

Teşekkürler haber verdiğiniz için alacağım sanırım olmazsa 2 saat kullanmadan iade varmış diye duydum.

Merak ettiğim bu vd olunca steam vr açmadan oyunları direk quest 2de açabiliyor muyuz?

Quest'te VD'i actiginizda Games Tab'inda oyun shortcut'lari var, onlarla PC'de oyunu baslatabilirsiniz (hatta oyle yapmanizi tavsiye ediyorlar). Virtual Desktop'in streamer'inin PC tarafinda acik olmasi lazim.

Squall beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tested Norm'u davet etmisler, ustteki mesajda soz ettigim prototipleri denemis:

https://www.youtube.com/watch?v=x6AOwDttBsc

Varifocal'in VR setlerine gelmesi yillar alacak. Diger prototiplerin ozellikleri de oyle. Bu nesillerde beklenmemeli.

Valve PC'ye kablosuz baglanti ile eye tracking'i bir arada sunmak icin gereken muhendislige arge butcesi aktardiysa baska bir sey istemem. Netlikte, performansta, kalitede sicrama olur. 

Geri kalan her konuda gereken gelismeler yasandi. Ince lensler, yuksek kalite ekranlar, vs. Kameralarla yapilan takip de iyi seviyeye geldi. Quest'te kumandalar headset'teki kameradan takip ediliyor ama Meta'nin bu yil cikacak pro seti Project Cambria'da oldugu gibi kumandanin kendi ustune kamera koyup self-tracking yaptirarak cok daha iyi sonuc almak mumkun. Boylece Valve gerekirse external birimleri elimine edebilir. Bu prototiplerde gordugumuz ozellikler de onumuzdeki 10 yilda birer birer hayatimiza girerler. Muhtemelen onlardan once body tracking goruruz ama acelesi yok, mevcut VR oyunlari icin eller ve kafanin saglam takip edilmesi yeterli.

Eye tracking'li kablosuz VR seti ve o set piyasaya geldiginde butcenin yetecegi en saglam PC. O zamana kadar Quest ve eldeki PC.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sayende vd yi aldım ve bütün sorunlarım kayboldu artık hiç takılma yok oyunlarda link kablosunu amazona iade edeceğim. Performansı çok çok daha iyi hem linkden hemde airlinkden..

Walking dead e başladım bu arada, çok geriyor oyun çok korkunç ve zor..

epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vader immortal 1. bölümü bitirdim az önce.

Bence şimdiye kadar oynadığım en iyi vr oyunuydu. Alyx den falan çok daha iyiydi.

Vader ı gerçekten hissettim ve korktum. Çok başarılı yapılmış. Atmosfer inanılmazdı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 26.06.2022 at 18:00, Altan Yoklar said:

Bunları ps5 vr2'de oynayabilecek miyiz acaba?

Bir servete mi malolacak yoksa?

Var zaten vader psvr da..

epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Quest 2'nin fiyati iyi diyordum, Enflasyon, hisselerde dusus, earning raporlari falan derken iki yillik cihaza $100 zam yaptilar ya la.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Uzun suredir hazirlanan Half-Life 2 VR modunun public betasi onumuzdeki ay cikiyor.

https://www.youtube.com/watch?v=q-08KCheaGg

Ilk Oculus Rift devkit zamanindan beri uzerinde calisiyorlar. Half-Life Alyx'i de gorup Valve'dan ogreneceklerini ogrendiler. HL2'yi VR'da oynayayim diyen icin iyi bir cozum olacak. Profesyonel veya yari pro bir takim cikip butun oyunu guncel bir motora tasimadikca alternatifi olmayabilir.

Nostalji icin guzel. Orijinal oyun ekranda oynamak uzere hazirlanmis hizli aksiyon oyunu oldugu icin HLA kadar VR'a uygun degil. Locomotion klasik thumbstick tarzi, teleport yok. Araclarda gecen bolumleri VR'da herkesin midesi kaldirmayabilir. HLA gibi VR'a uygun tasarlanmis bir oyunun verdiklerini beklememek lazim.

Fakat Oculus Rift devkit zamaninda orijinal oyunun beta VR destegi vardi, turret'lerin basinda oldugunuz bolumler ve NPC'leri izlediginiz bolumler falan super nostalji.

HL iceriginde zamanda ve mekanda atlama oldugu icin ilk HL'dan beri gecen bir oyun seklinde Barney gibi bir karakterin bu sekilde VR'a uygun bolumlerde gecen hikayesini guncel motorla hazirlasalar oynayani aglatir.

HL ip'sini canli tutmak ve cutting-edge imajini korumak icin yapilmis bir yatirim olur, kara gecmesine bile gerek yok. Hikayenin son bir bolumle baglamak isterlerse bir kismi da orada gecer, fenomen olur. Kendi standalone SteamVR cihazlarini piyasaya cikaracaklarsa (Steam Deck gibi ama gelismis islemcili) onun killer app'i olur.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PSVR2 canavar gibi. Eye tracking’in sagladigi 4x’e varan performans artisi sagolsun.

https://youtu.be/PxUXWpj11fw

Valve’in uzerinde calistigi, Steam Deck gibi AMD GPU’lu olmasi beklenen standalone PC VR cihazinda da eye tracking olacak.

https://youtu.be/QujY1XmP7g0

RTX 4090’in performansi 3090’e gore 1.66-2x yuksek olacak.

4090 ile toplanan bir PC’ye  baglayip eye tracking ile kullanilabilirse bu neslin cihazlari sinif atlayacaklar. Half-Life Alyx ve Robo Recall gibi oyunlari kaliteli oynatan donanimin uzerine 10x performans koymus olacaklar.

Bunu kablosuz yapabilirlerse (kablosuz iletisimin ek gecikmesine ragmen kasktan eye tracking bilgisini iletip sabit masaustunde foveated rendering yapip goruntuyu kaska iletmeyi hissedilmeyecek seviyede gecikme ile basarirlarsa) muhtesem olur.

Meta’nin Quest Pro’su da yolda, engineering sample goruntuleri sizdi:

https://youtu.be/KOMumjMGX18

Pancake lensler sayesinde daha ince. Kumandalarin kendi ustlerindeki kameralari ile kendi kendini takip etmesi mumkun oldugu icin takip kalitesi daha yuksek. Kameralari renkli ve yuksek cozunurluklu oldugu icin mixed reality ile AR benzeri uygulamalar cok daha iyi yapilabilir. Bunlar Valve’in PC VR cihazinda da gorsel super olacak seyler. Bir de facial tracking oldugu icin yuz ifadenizi avatara yansitmak gibi social VR icin artilari var. Oyundaki yapay zeka ifademi gorup ona gore tepki verebilecekse o da guzel tabi.

Guzel VR cihazlari ve GPU’lar cikali en az 2 yil, PSVR cikali 6 yil olmustu. Yeni sayfa acilmak uzere.

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
39 dakika önce, epi said:

PSVR2 canavar gibi. 

:icon_dance:Dört gözle bekliyorum.

Gözlük var bende yakını göremiyorum. Muhtemelen gözlükle kullanılmaz. Kontakt lense mi geçsem.

 

Ek:Şöyle bir şey varmış.

https://vroptician.com/

Altan Yoklar tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sirketlerden gelen bilgiler dogruysa, RTX 4090 ve PSVR2 (eye tracking ve foveated rendering) bekledigim kadar iyi cikti. PC'de bir araya getiren olursa onceki nesilden 10x performansli VR makinesi kurmus olacak. Goren herkesin "oha bu kadarini beklemiyordum" diyecegi kalite mumkun olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Pico 4 fiyat olarak Quest 2'ye yakin, bazi ozellikleri ise pahali Quest Pro'ya yakin:

https://www.youtube.com/watch?v=OP-uXpo_zJc

Pancake lens ile hafif ve ufak tasarim, 2x2Kx2K cozunurluk, RGB passthrough. $429. Isteyen Wifi Uzerinden wireless kullaniyor, isteyen $50 USB dongle ile wireless kullaniyor.

Sahsen Valve'den ne gelecegini gormeden bir sey almak istemem ama bunun bu fiyata cikabilmesi yeni neslin bekledigimiz gibi olacaginin gostergesi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok