VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.271 mesaj var

Vive'ın çözünürlüğü, daha doğrusu verdiği his Gear'a göre nasıl? Gear'da, özellikle açık renkli sahnelerde beni rahatsız ediyor (Pikseller arasındaki siyah boşluklar).

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Samsung'un kampanyası vardı S7/S7 Edge ve Note 7 alanlara ücretsiz GearVR veriyorlardı, o kampanya ile gözlük bedavaya geldi. Ben eski modelini verirler diyordum ama üzerinde USB-C olan modeli verdiler. Fazla kurcalama şansım olmadı henüz bu gün geçti elime ama kısa zamandaki yorumum beklediğimden çok daha iyi çıktığı yönünde. 

 

Oyunları daha rahat oynamak için game pad almak gerekli onu alana kadar videolarla vakit geçiririm. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Uc cihazin arasinda gorsel kalite olarak pek bir fark oldugunu sanmiyorum. Su anda agzi acik oynama evresindeyim, fresnel halkalari batarsa bir sure sonra batar gozume, simdiye kadar farketmedim. Goz basina 1K gibi bir cozunurlukteyiz, bu 16K oldugunda gercekten ayirmakta zorlanacagiz deniyor, su haliyle cozunurluk ve pixeller arasi siyah screen door effect batmadi gozume. Isin kilici kullaniyorsun, gelen lazer'i kilicla vurarak savusturuyorsun, bunu bekledigimden iyi yapmislar mesela. Lazer hizli geliyor, kumandayi hizli salliyorsunuz, takip ediliyor, zamanlamaya ve goruntuye kendinizi kaptiracaginiz bir deneyim oldugu icin siyah nokta falan gormuyor goz. Bir de uygulamalar cok iyi tasarlanmis, cok guzel gozukuyorlar. Bir seye yaklasip ustundeki yazilari okuyabiliyorsunuz, odanin ortasindaymis gibi bir karakterin etrafinda dolasip inceleyebiliyorsunuz.

Henuz yeteri kadar vakit gecirmedim ama Valve'in the Lab'i ve ILM'nin Star Wars uygulamasi Disneyland'de veya Epcot Center'da goreceginiz seyler gibi. Baska uygulamalar lunaparkta veya bilmemneCON tarzi icindeki farkli sergilere katildiginiz toplantilarda gordugunuz seylere benziyor. Zombie Trainer atis poligonuna gitmek gibi. Gelecekte fuar, panayir, eglence ve kultur merkezine gitmek gibi bir his veriyor, kendi evinizde.

Simdiye kadar 2x1.6 metre alanda oynadim. Nvidia'nin VR Funhouse'u 2x2 istedigi icin calismayi reddetti, onun disinda her sey duzgun calisti. Bir kafes icinde insani kopekbaligi olan denize sarkitirlar ya, sanki onun gibi, odadaki sinirlari belirlenmis alaniniz VR dunyasinin ortasina koyuluyor, kenara yaklastikca sinirlari gorulur hale gelen holografik bir kafes gibi. Sinirli alaninizda ayakta durup, etrafinizda donup, kumandalari sallayabiliyorsaniz sizi ucsuz bucaksiz bir evrenin ortasinda odanizdaki kadar bir alana koyuyor. Tabi 3 metreye 3 metre alaniniz olsa super olur, 2x1.6 alanda isin kilici kullanirken kendimi kaptirinca kumandayi duvara vurdum 1–2 kez :) Odayi duzenlemekle biraz daha ugrasip 2x2 yapmam lazim.

Sistem iyi, eline kumandayi al, dugmeye bas Steam karsinda, dugmeye bas VR'da desktop'in karsinda. Herseyi ile entegre, duzgun, oturmus sistem. Bunun telefonunuzla entegre olup notification'larin kolunuzdaki sanal banda gelmesi gibi bir sey yaptiklarinda sorumluluklari da ihmal etmeden gercek hayattan kopariz.

Kablo biraz kullandiktan sonra kayboldu gitti. Aklimdan cikti, dusunmeden etrafinda dolasir oldum. Asagi sarkiyor, ayaginiza, bacaginiza degiyor, vucut nerede oldugunu biliyor. 2x2, 3x3 odalar icin ideal uzunlukta.

Bir sure kullanayim, yenisi veya upgrade'leri ciksin, kablosu, cozunurlugu, lensi gozume batar belki. ama su anda, su haliyle hersey bekledigimin otesinde.

Bedava gelen uygulamalar su haliyle oldukca doyurucu, bir daha monitorde oyun oynamayabilirim.

Sadece video ve multimedia icin (ki bu yil daha cok 360 derece film, klip vs gelecektir) GearVR alinir. VR icin Vive. Benim fikrim zaten bu yondeydi, cihazlari kullaninca pekisti.

Bu ilk izlenimle yazdiklarim olarak burada dursun. Bir ay sonra daha saglikli degerlendiririm. Henuz VR'da yazi yazmaya calismak gibi girisimlerim olmadi, video izlemeyi denemedim bile.

Elimde iki isin kilici tutuyorum. Yuzumun onunde birbirine degdiriyorum. Kivilcim, duman, ses, iki elimdeki kumandanin titremesi, bunlarin pozisyonunun sanal dunyada havada gordugum isin kilicinin pozisyonuyla ayni olmasi... Baska bir boyuta gitmisim, oradaki yapay zeka beni gorebiliyor ama benim insan gozlerime ben gorunmezim gibi.

Zombi bilmemne trainer'da elimde silah tutup hedefe dogrultuyorum, gercekten nisan alir gibi. Elimdeki bu dunya ile etkilesime gecmemi saglayan sey her ne ise icinde oldugum ortamin isiklandirmasina uyuyor. Bunla yapilabileceklerin siniri yok gibi. Ellerim oyunda bana gozukmuyor ama bu evrendeki her seyle uzanip dokunarak etkilesime girebiliyor. Ellerin gozukmemesi sorun degil, zaten hic bir yanim bana gozukmuyor.

Teleportation'a bu kadar cabuk alisacagimi dusunmemistim.

Bizimkine paralel bir evrende, gorunmez ama o evren sakinlerince tespit edilebilir bir bedende, bir karakterin etrafinda 4 donup gozlerinin sizi takip ettigini goreceginiz kadar alanda, bu alanin konumunu sanal gerceklikte elinizle tasiyip, diger elinizde bir seye carpinca titresimlerini hissettiginiz isin kilici, teleport ettiginiz yerde bir objeye sol elinizi uzatip uzaktan hareket ettirmek, bunlarin lazer takiple gercekten elindeki kilici birebir oturtacak hizda yapilmasi, bunun tracking'inin islemci gucu gereksinimi az olmasi, Source 2 motorunun hizi 90fps'de tutup kaliteyi dinamik ayarlamasi, yeni nesil grafik kartlarinda 90hz'de kalitenin ust seviye olmasi, Source 2'nin bu grafik motorunun Unity icin kullanilabilmesi, Steam VR'in derli toplu ve intuitive olmasi, Steam'in entegre olmasi...

Vive olmus be :)

Model yukleyip etrafinda gezdigin uygulama var. Bir de Google Tilt Brush var. Ikisini bir araya koy. Modeli Unity Asset olarak export et. Architecture visualization studyolarinin hazirladigi gercek mekan scani evin icine koy. Sims oyna. Icinden. Sonra boyle iyiymis dediginde 3D print ettir onlari. Kendi eserin evde otur. VR'a da birebir uysun. Yanindaki karakteri ve oynayacaginiz oyunu da sen yaz. Vive, Unity asset store ve upwork'ten bir programciyla, bedava Unity Personal Edition ile kendi gercekligini yaratip orada oturabiliyorsun, kendi evinde ne kadar alanda hareket edebiliyorsan burada da o kadar yerde hareket ediyorsun. Asset'ler arasinda Netflix falan da var.

VR olmus.

Dunyadan goruntu alip, edge tespiti yapip, renklendirip geldigin boyutun hayalet goruntusu gibi VR'in ustune overlay edebiliyorsun. Secenek.

 

Zaten gelmeden istedigim oyunlari Steam'den indirmistim. Bu kasklar 16K'ya yaklasana kadar onumuzdeki monitoru tercih edecegiz neticede. Yazi yazarken de klavyeyi seviyoruz hala. Desktop modu ve Virtual Desktop olsa da bu aliskanliklar kolay degismeyecektir. Oyunlari yine bildigin gibi kurup indiriyorsun.

 

Sonra oyuna sira gelince kullanmasi cok pratik, konsol gibi. SteamVR'a dalmak istiyorsan al masadan gozlugu, tak kafana, al kumandalari eline, kumandalarin acma dugmesine bas, kaski gozunun onune indir. SteamVR karsinda. Isin bittiginde de cikart kafandan, koy kenara, koy kumandalari sarja, masaustunde kosesindeki carpiya basip SteamVR'i kapat.

 

Gorus alani da kar maskesi takmissin gibi. Soguk demek bu gorunmez oldugum boyutta (karsimda fan acik, ondandir). Masada ufak ama guclu bir fan var, kullanirken acik tutuyorum, cikartinca da teri falan kurutsun, aleti sogutsun diye onune koyuyorum. Bu haliyle bugulanma yasamiyorum. Karsimdaki dunyaya bir pencereden degil, icinden, kar maskesi gibi bir seyin ardindan bakiyorum. Aslinda gordugum gorus alani, FOV, yuzumdeki maskenin tipinin benzedigi, seklinin benzer oldugu bir kar maskesiyle gorecegim alan.

 

Buyuk bir ekrani duvara caksak, hemen altinda yerde enlemesine PC, VR'a gececegimizde odadan cikardigimiz bir klavye/mouse masasi ve ofis koltugu ile her 2mx3m ve ustu oda ofis ve VR odasina donusebilir. 3m derinlikli kismin bir ucunda esya/elbise dolabi, bir ucunda evrak ve printer/scanner dolabi.

 

Telefonu Vive ile pair edip VR'da notification'lari almak mumkun. Bunun icin bir app var. Arayan oldu mu gor, cikar cebinden cevapla. Konusmaya gore bilgisayara gecmen gerekiyorsa, VR'da ekrana kalacak dusuk cozunurluk ile idare edebileceksen dashboard'dan desktop'i sec, yapilacak isini yap. 

 

Yaziyla ugrasanlar icin simdilik cazip degil de mesela Telemarketing veya telefon assistance, tech support vs isi yapanlari ofiste boyle yasarken dusunebiliyorum. Ustune bir text overlay ile musterinin cevabina gore okumasi gereken metin onunde altyazi olarak geciyor sekilde istedigi an durdurabildigi VR bir MMO'da yasayabilir insanlar. Ofis hayatlari bu olabilir. Telefonla yapilan isler genelde stresli oldugu icin hepsi dandik ofis ortamindansa bunu tercih edecektir. Mesela bir muzeyi gezerken. Veya bir Sketchfab modeli icinde gezerken. Sesler ortama verdigi muzik, telefondakinin sesi ve ortam sesleri. Dis sesler izole. 2x2 cubicle'larda millet sanal bir evrende deniz kenarinda kumsalda oturarak calisabilir.

ResetButton and BoRa beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tesekkurler Orion :)

 

Simdi bunu kesfettim.

 

njmCGoK.jpg

 

Okyanusun dibinde oturup onunde masaustunu acmak mumkun.

 

VR'da the Blu'da, dashboard'u acip, evin o maviyle kontrast saglayacak turuncu hayalet goruntusunde ekranin yerini bulup, onun ustune acilacak sekilde menu tusundan desktop'a gecip, onunde bilgisayar klavye, mouse, bakmadan yazamiyorsan ekranda point click edebilecegin on screen klavye, arsivinden muzik acip, okyanusun dibine tuple inmis de kulaklikta muzik dinliyormus gibi onundeki ekranda calisabiliyorsun. Daha yuksek cozunurlukte panellerle yeni nesil bir Vive geldiginde deli gibi sanal ofis uygulamasi cikar piyasaya.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@epi güle güle kullan hocam, gayet keyifli görünüyor. Aslında hesapta preorder yapacaktım ama amazon hala göndermiyor.

 

Samsung'un kampanyası vardı S7/S7 Edge ve Note 7 alanlara ücretsiz GearVR veriyorlardı, o kampanya ile gözlük bedavaya geldi. Ben eski modelini verirler diyordum ama üzerinde USB-C olan modeli verdiler. Fazla kurcalama şansım olmadı henüz bu gün geçti elime ama kısa zamandaki yorumum beklediğimden çok daha iyi çıktığı yönünde. 

 

Oyunları daha rahat oynamak için game pad almak gerekli onu alana kadar videolarla vakit geçiririm. 

 

Yeni xbox one S kontrolcusunün çalışıyor olması lazım GearVR ile . 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Amerika'dan alip gonderme konusunda yardimci olurum.

VR olmus mu diyorsaniz olmus, bu haliyle gayet guzel. Daha iyi olur mu derseniz onumuzdeki 5-10 yil cozunurluk artacak, o yuksek cozunurluk kablosuz, hatta tasinabilir cihazla beslenecek, tabi daha iyi olacak. Ama su haliyle Vive oldukca iyi bir VR deneyimi sunuyor. Zaten Steam kullanan adam icin konsol kadar pratik kullanimi rakiplerinin otesinde teknoloji ile birlestirmis.

The Lab
theBlu
Tilt Brush
ILMxLAB Trials on Tatooine
Lightblade VR
Nvidia Fun House

Destinations
Bu usttekiler ilk denenecekler.

The Night Cafe
Surge
Bunlar ilk deneyene gosterilecek ilginc ve bedava deneyimler

Job Simulator
Hover Junkers
Project Cars
Radial-G

Space Pirate Trainer
Bunlar para odedigine degecek gibi gozuken oyunlar, yeter ki kisiye hitap etsin.

Bir de kendi deneyimini kendin yaratma imkani var. Henuz yapmadim, her adimi sorunsuz olur mu bilmiyorum ama soyle bir dusuncem var:

1. Unity Personal Edition ucretsiz. SteamVR plugin'i mevcut:
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/32647

2. Buna Valve'in sabit 90fps renderer'ini eklemek mumkun:
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/63141

3. Soyle gercek mekan scanleriyle baba bir ev ortami kurmak mumkun:
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/41721
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/62337
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/51978

4. Odaya istediginiz karakter modellerini (minion'lardan gercek insandan scan'e kadar) serpistirmek mumkun:
https://clara.io/
https://www.cgtrader.com/3d-models/character-people/

5. Bu karakterlerin gozlerinin sizi takip etmesini saglamak mumkun:
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/49027

6. Duvara/TV ekranina, istediginiz videoyu yansitmak mumkun:
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/59897

7. Odada baska bir ekranda 2D bir oyun, kenarda not aldiginiz sanal bir bilgisayar vs olabilir:
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/18482

Eskiden Quake vs icin mod, level yapan PC'ciler simdi kendi sanal gercekliklerini kendileri kurabilirler. Mesela ustteki ornekteki gibi dusuk cozunurlukte de guzel olacak cizgi dizileri izledikleri luks bir sanal tiyatro odasi kurup icine istedikleri sanal karakteri ve mini game'leri doldurabilirler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Doom VR'in teleportation formulu sci-fi oyunlar icin kulaga iyi geliyor. Full FPS oyunlarinin VR'a tasinmasi icin iyi bir cozum olabilir:

http://www.gamespot.com/articles/doom-may-have-solved-vrs-traversal-problem/1100-6442439/

 

 

The answer for many creators--especially those making first-person shooters--has been some form of teleportation. Rather than risking motion sickness by letting players sprint straight ahead, they allow you to warp around the map with some sort of point-and-shoot traversal mechanic.

 

Doom VR takes this same tact but ends up feeling far more elegant thanks to a few subtle yet crucial tweaks. Rather than instantly shifting the camera from point A to point B, Doom makes you feel like you're dashing through the world with super speed: when you hold down the trigger of HTC Vive's left handheld controller, the world slows down, the audio drops into a deep rumble, and a bright blue aiming cursor appears. When you release the trigger, you see the world rush past as you dart to your selected destination. Being able to see how you got to where you're going while feeling like a time-bending badass in the process feels worlds better than the instantaneous, unceremonious perspective shift found in other VR games.

 

Carmack'a saygim degismedi. Oculus VR sirketi Rift'i gamepad ile paketlemeden, seated experience diye bastirmadan once Carmack twitter'da "bu is gamepadle olmaz, ayakta VR'in olayi bambaska" diye bildigini soyluyordu. Bu adami seven bu yuzden seviyor. Bildigini soyluyor.

 

Kendi sirketinde istedigini yapamadigi icin ayrildi, bu sirketi yaratti, bu sirkette istedigini yapamiyorken Valve Vive'i yapti, id software Doom'u hem megatexture, hem dinamik isiklandirmali yapti ve VR versionunu duyurdu. Tuhaf bir sekilde icinde oldugu sirkete yon veremeyen ve bunu kabullenen, o sirketteki konumunu arastirma yapmak ve endustriye yon vermek icin kullanan bir adam haline geldi.

 

Vive'daki tum teknolojiler adamin "boyle olmasi lazim" dedigi seyler. Herif DK1, DK2'yi mumkun kildi, firmaya kazandirdigi gazla ekibe onemli isimleri cekti, Samsung'la calisti, rakiplerin ve eski sirketin davalarla bogmaya calisacaklarini anlayinca facebook'un destegini sirketin arkasina aldi, Unity-UE entegrasyonunu hizlandirdi ve iyi bir seyler cikarabilecek bir ekosistem yaratti. GearVR'daki calismasindan paylastigi notlar, Android'de low level access ile ilgili calismalari, tum bu hikaye sirasinda Vulkan'a yapilan katkilar aslinda Google'in VR calismalarini da etkiledi, timewarp ile reprojection tekniklerine dikkat cekti, dusuk latency icin herkesle yakin temas kurdu, Sony gibi rakiplerle bile. MS'la yakin calisip VR'da Minecraft'i falan mumkun kildi. Film endustrisinin mutfaginda kullanilan teknolojilerin VR'a adaptasyonuna OTOY'la calisarak el atti. VR video streaming icin facebook'u isin icine cekti.

 

Aslinda dusununce Doom cikti mi, cikti. Vive cikti mi, cikti. Doom VR cikacak mi, cikacak. Bunlar yerine arastirma yapabilecegi oncelikli her konuya el atti adam. Ama kendi adam ettigi veya deger kattigi sirkette kendi sozunu dinletememe olayi kotu. Rift'i bastan Vive gibi olma hedefine yoneltemedi. GearVR'da Samsung'u yeni iPhone Plus'taki kamera gibi bir kamerayi ekletmeye ikna edemedi hic bir cihaza.

 

Onun yerinde olsam "...erim" der, Oculus VR Dallas subesi bunyesinde Qualcomm VR 820 gibi standalone bir cihaz yapardim. Icinde nvidia'dan ozel bir SOC, ustunde kim standardini tutturabiliyorsa ondan yuksek cozunurluklu paneller ve eye tracking, hizli kameralar, grafik isini Vulkan ile cozecek ve konsol tipi low level access saglayacak bir isletim sistemi, Oculus Touch ile de uyumlu Oculus BFGear. Rift, GearVR ve BFGear diye uc serimiz var, biri PC icin, digeri telefon icin, BFGear ise en iyiyi isteyenler icin diye tanitir, sirketin prestij urununu yaratirdim. Palmer'i da Rift'in muduru gibi bir pozisyona iterdi bu, herkesin isine gelecek bir hareket olurdu. Sirket VR'in Sega'si olurdu. Rift + PC'den ucuz ama Rift veya Vive'dan pahali bir urun olurdu urun konumlandirmasi acisindan. Piyasaya gelen en saglam VR cihazi olurdu. GearVR deneyiminden ogrenilenler, kamera ile inside out tracking icin nvidia'nin donanimi, cihazin konforlu ve ergonomik olmasi icin Rift'ten ogrenilenler, ayni lens tasarimlari vs, adamin grafikler ve oyun motoru icin isteyecegi ideal SOC aranjmani ile veya nvidia'nin tanitimi olsun isteyecegi en guncel SOC'una (Xavier gibi) uygun yazilmis bir renderer ile fantastik bir urun yaratirdi. Arkasini dolduracak Oculus Home da hazir, icerik de hazir. Vive oyunlari bile akardi o tarafa. Carmack da cihaz icin mukemmel olacak renderer'i Unity vs icin asset olarak salardi ortamlara. Her oyun cillop calisirdi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İyiymiş vive . Sadece şu kar gözlüğünden bakıyormuş hissini sevmedim. Oculus Rift i kullandığımda rahatsız olduğumu hatırlamıyorum gerçi. Ortam öyle bir içine çekiyor ki , o detayları görmüyorsun.

 

Acer'ın VR headseti bu sorunu aşmış. Çok geniş görüş alanı var. IMAX lere dağıtılmaya başlanmış. Bizdeki IMAX lere de gelir belki, deneriz orda.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Google'dan yeni telefonlar, 5-inch 1080p Pixel ve 5.5-inch Quad HD Pixel XL, ikisi de Snapdragon 821 kullaniyor, Google'in normalde $79'a satilan Daydream VR gozluguyle geliyor (preorder'larda). Daydream'de tek el icin bir kumanda var, hareket ve gesture algisi barindiriyor. Bu haliyle GearVR'dan daha iyi olma sansi var, positional tracking'i de cozmuslerse zaten tartismasiz daha iyi ama o konuda bir bilgi gormedim. Nefes alan kumas temelli uretiminin sagladigi hafiflik ve yumusaklik, yuze denk gelen bolumunun cikartilip yikanabilmesi ve kumandanin icinde tasinabilmesi gibi detaylarla tasarimi da oldukca ilgi cekici.

 

En onemlisi bunu artik bir standart haline getirmis olmalari. Daydream uyumlu telefonunuz varsa $79'a bu eklentiyi alip, elde Vive'in kumandasinin hafifletilmisi gibi bir motion controller'la VR'a dalmak mumkun.

BoRa beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@epi , onda positional tracking yok bildiğim kadarı ile . Vive ile hiç simulasyon denedin mi?

 

 

PS VR 'ın ilk incelemeleri gelmeye başladı. İlk yorumlar çok iyi. Özellikle ergonomisi beğenilmiş. 

http://arstechnica.com/gaming/2016/10/playstation-vr-provides-a-lot-of-bang-for-your-virtual-reality-buck/

 

BlackFriday'de iyi fiyata ps4pro+vr set denk gelirse düşünülebilecek bir alternatif.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Cok insanin ilk VR sistemi PS4+PS VR olacak. Hem fiyat daha uygun, hem kullanim kolayligi ve keyfi acisindan imaji oturmus bir marka. Helal olsun Sony'e, vaktiyle Playstation'la insanlarin 3D oyun/ evde atari salonu gibi oyun makinasi donemine gecisiyle markasini ozdeslestirdi, ozellikle PS2 ile, simdi de VR'a gecisle markasini ozdeslestirecek. Alisveris merkezlerinde nasil Sony PS kosesinde kumandasiyla vs cihazi gormek, denemek mumkun oluyorsa, Vive falan duymadan Walmart'a gidip bunu goren cocugun kafasinda teknoloji lideri Sony resmi cakili kalacak. PS3 neslinde biraz camuslasmislardi, bu nesilde her seyi babalar gibi yaptiklari icin hak ediyorlar bunu.

 

Bu nesil bunlar olur diyorduk, neslin ortasinda oldu ama oldu. PS5 piyasaya cikarken VR standart bir ozellik haline gelmis olacak. Piyasada VR uyumlu cihaz sayisi gibi istatisikler hesaplanirken PS serisi de bunun icinde olacak. Bunlar cok guzel.

 

Ben hangisini alayim diyen icin cevap zor. Vive'in teknolojisi hepsinden ileri. "Arkani dondun, 2 metre yurudun, artik elinde isin kilici yok cunku goremiyouz elini" demiyor. PC'de yukarida verdigim ornekteki gibi, "Unity ile kendi dunyami kuracagim" diyecek kadar ozgursunuz. PS VR ise "ben o kadar ayrintiya takilmiyorum, fiyatinin karsiligini veren bir VR deneyimi sunsun, o deneyim tam elimdeki donanima gore hazirlanmis olsun" diyeni mutlu edecek bir cozum. Rift ise bu ikisi arasinda sacma bir yerde. Ne Vive gibi PS VR'dan toplam sistem fiyat farkini hak edecek kadar ileri, ne PS gibi sabit platform.

 

VR basligi ilk acildiginda Rift falan yoktu ortada. "Sony HMZ-T1'den gelistirilmis bir urune tracking sensor'lari vs eklese Sony bu VR isini kotarir, gecmisinde tracking'li HMD girisimleri var, ellerinde koz olarak de PS platformu var" diyorduk. O gunden bu gune gereken calismayi yaptilar. Basariyi hak ediyorlar.

Griffon beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Google kamerayi one cikardi. Sifir gecikme iddialari mevcut. Daha onemlisi image stabilization performansinda iddiali olmalari. Yani Project Tango'dan ogrendikleri ile bu telefonu sifir gecikme ile kendi pozisyonunu track ederek goruntu stabilizasyonu yapacak sekilde tasarladilarsa, donanim ve yazilimin birlikte calistigi, kullanilan yeni android (7.1) ile low level'da bu islemlerin gerceklestigi, kullanilan islemciye gore optimize algoritmalarin kullanildigi ve kameranin hizi ile cihazin sensorlerinin bir arada sistem olarak tasarlandigi bir urun soz konusu ise positional tracking'in gerceklesme imkani var.

 

Oyunlarda layer ve compositing mantigi ile farkli parcalar farkli cozunurlukte olabiliyor. Samsung iddia ettigi gibi 13K ekran yapabilirse, onundeki sanal ekranin 4K oldugu, geri kalan ortamin kafayi cevirip odaklanmadikca GearVR gibi goz basina 1-2K cizildigi, kafayi cevirip odaklandiginda da yakinina girip baktigin 3D objelerin foveated rendering ile detayli gosterildigi bir sanal ortamda ekran modeli ile, ekranda browserda YouTube, Netflix hatta Remote Desktop, etrafinizda gercek hayattan scan mekan ve modelle oldukca Matrix yadinda bir bilgisayar ortami olusturulabilir. Bu gercek hayattan scan modeli Google'in asistan yapaz zekasi kontrol edecek sekilde bir uygulamada, karsinda bana sunu bul, bunu goster dedigin, sana holografik bir kutuphane gorevlisi gibi internet arsivinden sonuclari getiren bir sanal asistanin olabilir.

 

Google'in yazilimi ile Samsung'un uretiminin bir araya geldigi bu tarz bir "Daydream'le uyumlu standalone VR cihazi" icin gerekli parcalar bir araya geliyor. Positional tracking bunun icin onemli ama Daydream icin Google'in Street gibi uygulamalarini VR'a tasimasi ve asistan AI konusundaki calismalari daha da onemli.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Donanimda standartlasmayi getiriyorlar Android piyasasina. Yine her keseye, her renge gore urun cikacak tum markalardan. Ama hepsi ayni nesil icinde farkli iPhone'lar gibi donanimla yapilabilenler acisindan ortak bir paydada bulusacaklar. Apple'in App Store ile yaptigini donanima uyguluyor Google.

 

Yarin HTC'den Vive ile uyumlu calisan, onun wireless'i da olan ama Daydream ile de uyumlu telefon gelir. Samsung'dan Oculus Store'la da, Daydream'le de uyumlu telefon gelir. LG'den Daydream uyumlu ve (atiyorum) Hulu aboneligi hediyeli telefon gelir. Yan sanayiden "Daydream uyumlu iste oglum, 2GB rami de var, bosuna ne otekine para vereceksin" urun gelir. Daydream standardina gore yapilmis app da hepsinde yag gibi kayar.

 

Bunu once bir sure kontrollu ortamda, Pixel'de test etmeleri iyi. Asistandan streetview'e her seyini VR'a tasimak icin motivasyonu olan bir Google iyi haber.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oculus connect devam ediyor. Şimdi izliyorum, önemli noktaları buraya yazarım.

 

En önemlisi inside out positional tracking yapabilen standalone bir set üzerinde çalışılıyormuş. 

http://mashable.com/2016/10/06/oculus-rift-standalone-vr-headset/#Wg7lmAqupaqd

 

Asynchronous Spacewarp tekniği ile Oculus için gereken Min Req düşürülmüş.

http://techreport.com/news/30766/asynchronous-spacewarp-lets-cheaper-pcs-drive-oculus-rifts

 

Rift'in facebook ile kullanımı 

http://www.theverge.com/2016/10/6/13176906/oculus-connect-3-facebook-social-vr-avatars

 

Oculus in ear headphone

http://www.theverge.com/2016/10/6/13189684/oculus-in-ear-rift-headphones-price-announcement

 

Oculus Touch  preorder a başlamış. Fiyatı $200.  Fazla gibi , Vive ile aynı fiyata geliyor. 

 

Metro 2033 'ün üreticisi Rift e özel FPS hazırladığını duyurmuş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

En önemlisi inside out positional tracking yapabilen standalone bir set üzerinde çalışılıyormuş.

 

Bu asamada Intel ve Qualcomm'dan sonra duyuru yapmis oldular, o da urun duyurusu degil "biz de boyle seyler ustunde calisiyoruz" duyurusu.

 

Guzel tarafi diger projelerden gelen tum birikim burada birlesebilir, Rift konfor/tasarim/lensi, GearVR arayuzu, mobil islemciye ve isletim sistemine yonelik iyilestirmeleri, hazirlanan tum icerik bu cihazda bulusunca, satin aldiklari Nimble'dan hand tracking de eklenirse ortaya "hepsi bunun on hazirligiydi" dedikleri bir tasinabilir VR konsol cikabilir.

 

Epic bu adamlar icin harika gozuken demolar yapmaya devam ediyor:

 

Onlar UE'yi pazarlamis oluyor, bunlar Rift'i.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oculus bir sürü uygulama, oyun,SDK vs tanıttı.  Vive, Ps VR arasında Rift 'in yeri kalmamıştı, bu soruya cevap vermiş oldular. Yazılım gücünü kullanarak bir yer açıyor Oculus kendine. 

Bu nesilde donanım olarak Vive önde, ancak bu kapanmayacak bir fark değil bir sonraki nesilde , ancak Valve , Facebook 'un bu uygulamalarına cevap verebilecek mi? Valve küçük bir şirket dğeil ama Facebook da değil. 

 

Room scale de mümkünmüş, ikinci bir kamera almak gerekiyor. Bu durumda toplam maliyet Vive 'ın üzerinde çıkıyor tabii.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vive'in yeri ayri cunku kapali sistem mantigiyla calismiyorlar. LightHouse acik, OpenVR acik... FB veya Google olmayabilirler ama isin dogrusu Oculus da Valve degil, simdiye kadar denedigim en iyi VR deneyimleri (ve hayatimda duz monitorde oynadigim en iyi oyunlar) Valve'dan geldi. PC platformu icin dogru olan, VR icin dogru olan, oyun icin dogru olan, kumandasi vs entegre komple cozum oldugu icin urun olarak dogru olan ve kisa donemde beni uzmeyecek sistem diye dusunuyorum. Star Wars icin uygulama cikan yer de burasi oldu.

 

Standalone VR cihazlari geldiginde Google ve Apple'in icerik konusunda eli digerlerinden guclu olacaktir. FB arka planda icerik saglama anlasmalari konusunda calisarak akilli telefon devriminde beceremedigini VR devriminde becerip, Google/Android Apple/iPhone gibi kendi ekosistemini kurmak icin bu yeni ve ilgi cekici high-tech urune baglanma yolunda gibi. MS ile anlasip Minecraft'i buraya tasidigi gibi, Rock Band VR'la anlastigi gibi, hem yeni cikan ve VR'in Halo'su olabilecek her seyi kapma yolunda, hem de guclu markalarin VR urunlerini renklerine baglama pesinde. Samsung'a da parayi bastirip 8k ekran ver bana diyecek, Carmack'a "sunun arayuzunu buna gore optimize et, sadece gozun odaginda kalan yakin obje bu cozunurlugu kullansin, son kullanici tum detay gercek hayat gibi burada desin ama onun yakindan bakmadigi yer yine basit cizilsin" deme imkani var. Bu sekilde nefes kesen bir cihaz cikartabilirler. Ama bunu da, onlardan bekledigimiz her seyi once baskalarinin duyurmasi hatta piyasaya sunmasi gibi, zamaninda yapamayabilirler.

 

PC'de icerik olarak Ahmet'in Mehmet'in daha cok ilgisini ceken bir katalog olursa donanimdaki eksileri (veya geriden takip etmesi) umursanmadan Rift'e yonelmek makul olabilir. Ama Valve da henuz sadece Lab'ini paylasti, o lab'dan cikan urunleri paylasmadi :) Klavye/mouse ve Pentium 133 ile Half Life'i yapan adamlar sonucta, "Vive ve gtx 1080 ile sunu yaptik" diye duyuracaklari seyin sonunda "3" olmasa bile buyuleyici olmasi yuksek ihtimal.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş


 

When it comes to VR, Oculus’ Santa Cruz prototype is easily the best I’ve ever seen. In my short time with it, it appeared even better than PlayStation VR’s outside-in tracking, and nearly as good as the high-performance tethered Rift solution.


The solution is undoubtedly impressive, and potentially a breakthrough for inside-out VR/AR tracking if it the tech can hit the right price point. Other than simply showing it in action to a few people behind closed doors, Oculus is saying little about the Santa Cruz prototype, and hasn’t given any indication as to when we might see the system productized, or at what price. However, the fact that the company is showing it off suggests a mobile standalone VR headset is definitely on the roadmap.


hands on

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Valve belki HL3 'ü Vive 'a çıkarsa çok büyük olay olur. Ancak Facebook VR 'a özel bir uygulama çıkardığında çekeceği ilgi ile kıyaslanmaz bile.

Bütün videolar şurda var.

https://www.twitch.tv/oculus/v/93337462

 

Şöyle tercihler yapılabilir. 

Elinizde Gaming PC yoksa , o zaman uygun bir indirimde PS Pro+VR+ move vs set olarak alabilirsiniz. Move ve Camera çok iyi çalışmıyor ama yeterli gibi görünüyor. Bu ilk nesil , ucuza çıkarmak isteyenler için bir çözüm. Yalnız ilk masraf düşük , ilerde alınacak oyunlarla ara kapanabilir.  Ne kadar oyun gelecek, Sony ne kadar destekler belli değil.

 

Gaming PC 'e sahipseniz. 

Pc tarafında Vive alın geçin diyebilirdim. Oculus 'un son tanıtımları fikrimi değiştirdi. İş yazılım desteğinde bitecek ve Facebook bütün gücünü kullanacak gibi görünüyor. Son tanıttıkları teknoloji ile  $400 gibi ucuz bir pc ile de çalışabilecek , kalitden kayıp var ama ilk maliyeti düşürüyor. 

 

Vive alınabilir . Steam indirimleri , indie game ler vs derken aslında toplam maliyet PS ile göründüğünden az olacak.

PC tarafında OR ile Vive yaklaştı ,tercih zorlaştı.

Üstelik Stand alone seti çok önemli bence , bir de GearVR düşünürlürse Oculus+Facebook ekosistemi çok avantajlı burda.

 

Aslında HTC öne çıkıyor ama bu Valve 'in stratejisi , üreticiyi öne çıkarmak istiyorlar. HTC 'nin rolü az üründe. Gelecek nesilde birden fazla üretici olması bekleniyor.  Ancak yazılım tarafında Valve ne düşünüyor Oculus Connect gibi toplantıları olmadığından bilmiyoruz. 

 

PS VR , Batman

 

Oculus rift , RTS

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok