Tesla vs. Diger elektrikli araclar
0

Bu konuda 19 mesaj var

Asagidaki makalede gorundugu kadariyla en ucuz rakibine fiyatta da menzilde de 2.5 kat fark atmis. Fiyat ve menzil arasinda dogru oranti var gorunuyor. Teslanin arac basina 3000usd zarar ettigide yazilip cizilmekte.

40 bin dolarlik mercedesin hali icler acisi, Tesla nin basarabildigini bunca devasa kaynak sorunu olmayan firmalarin yapamamasi gercekten ilginc. Adamlari tebrik etmek lazim.

http://www.businessinsider.com/tesla-versus-other-electric-cars-2015-9

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şu farkı unutmayın ama. Tesla sadece "elektrikli araç" ile bu işe girdi. Diğerlerinin böyle bir olayı en başlarda yoktu. İlk önce hibrid modelleri denediler daha sonra tamamen elektriğe döndüler. Yanılıyorsam, düzeltin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Asagidaki makalede gorundugu kadariyla en ucuz rakibine fiyatta da menzilde de 2.5 kat fark atmis. Fiyat ve menzil arasinda dogru oranti var gorunuyor. Teslanin arac basina 3000usd zarar ettigide yazilip cizilmekte.

40 bin dolarlik mercedesin hali icler acisi, Tesla nin basarabildigini bunca devasa kaynak sorunu olmayan firmalarin yapamamasi gercekten ilginc. Adamlari tebrik etmek lazim.

http://www.businessinsider.com/tesla-versus-other-electric-cars-2015-9

 

Pil maliyeti yüksek, o yüzden araç ne kadar üst sınıfsa, pil maliyeti oransal olarak o kadar az oluyor. Bu da haliyle menzile yansıyor. 

 

Tesla'nın kapasitesi taleplere göre düşük, zaten o yüzden Model X 'in lansmanı sürekli gecikti. Adamlar Model S'i yetiştiremiyorken, yeni bir modele girmek istemediler. Şu anda Model X 'te 10 ay gibi sıra var. Diomand fabrikası devreye girmeden de bu sıralar azalmayacak gibi. 

 

O fabrika da devreye girdiğinde 3. bir modeli üretmeye başlayacaklar, 35bin dolarlık halk arabası :) Bakalım o zaman satışları ne olacak. 

 

Bizim ülkenin elektrikli araçlara neden bu kadar uzak durduğunu anlamış değilim. Petrole muhtaçsın, cari açığın önemli kısmı petrolden kaynaklanıyor. O zaman geçsene elektrikliye?

 

Gerçi, santrallerimiz de doğalgaza bağımlı ya... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tesla gercekten oyunun kurallarini degistiriyor.  Eger 35bin dolarlik modeli yapabilirlerse BMW, Mercedes, Audi'nin isi cok zor.  35bin dolarlik model BMW 3 serisi boyutunda olacak.  Amerikada 3 serisi (320i) 33bin dolardan basliyor.  Ayni boyutta, ayni konforda full elektrik araba 35bin dolarken kim gidip benzinli BMW alir?  Daha da ilginci i3, ki ufacik araba, 42bin dolardan basliyor...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tesla gercekten oyunun kurallarini degistiriyor.  Eger 35bin dolarlik modeli yapabilirlerse BMW, Mercedes, Audi'nin isi cok zor.  35bin dolarlik model BMW 3 serisi boyutunda olacak.  Amerikada 3 serisi (320i) 33bin dolardan basliyor.  Ayni boyutta, ayni konforda full elektrik araba 35bin dolarken kim gidip benzinli BMW alir?  Daha da ilginci i3, ki ufacik araba, 42bin dolardan basliyor...

 

3 serisi ayarında Türkiye'de Tesla, 50bin dolara araç satarsa, iyi bir satış hacmine ulaşır diye tahmin ediyorum. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Turkiyede elektrikli araclarin vergilendirmesi nasil?  Motor hacmi kavrami gecerli olmadigi icin neye gore karar veriliyor?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Pil teknolojileri her yil %2-3 iyilestigi icin 2020 den sonra menzil derdi kalmayacak demis Musk.

Yalniz diger ureticiler buyuk boyutlu akuler kullaniyor galiba teslanin altinda yuzlerce li ion pil var dizilimini sakliyorlardi bir belgeselde bildiginiz kalem pilden biraz daha buyuk bir suru pil. Diger ureticiler ile burada da farklilasiyor. O da ilginc elektrik motoruda cok farkli sanirim digerlerinden inanilmaz bir hp farki da var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Turkiyede elektrikli araclarin vergilendirmesi nasil?  Motor hacmi kavrami gecerli olmadigi icin neye gore karar veriliyor?

 

Motor gücü 85 kilowattı geçmeyen binek arabalara ÖTV yüzde 3; 85-120 kilowatt arasındakilerde ÖTV yüzde 7 ve motor gücü 120 kilowattı aşanlara ÖTV yüzde 15 olarak uygulanacak (2011 senesindeki haber).

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben Model S'in hem baz (70D) hem de ust duzey 85D modellerini test surusu yapma imkani buldum. Burada da daha once ovguyle bahsettigim gibi Tesla Model S trafikteki diger hicbir aracla karsilastirilabilecek bir arac degil. Sadece performans acisindan degil, konfor, elektronik donanim ve kullanici arabirimi acisindan da oyle. 70D'nin bile ivmesi bana otomobilden cok pistte kalkisa gecmek uzere bir ucagin ivmesi gibi geliyor. 85D ise basli basina ayri bir kategori ancak maalesef 85D test surusunu trafige acik bir yerde yaptigimiz icin yukarida bahsedilen performans modlarini deneme imkani olmadi. 

 

Aracin onemli negatifleri de yok degil - yuksek fiyatinin yanisira aluminyum govdenin tamirinin cok pahali olmasi nedeniyle sigorta bedeli de normalin uzerinde. Zaten duydugumuz kadariyla sigorta sirketleri cok ufak kaporta hasarlarinda bile Model S'leri sizin oradaki tabirle "pert" ilan ediyorlarmis. Asagidaki linkteki resimde gordugunuz hasarin tamiri $30,000 (yazi ile otuz bin dolar) tutacagi icin araba pert olmus. Araba sactan yapilmis olsa Turkiye'de herhangi bir ustanin gulup gececegi turden bir hasar sanirim:

 

http://gas2.org/2015/01/06/this-is-what-30000-of-damage-looks-like-on-a-tesla-model-s/

 

Aradan gecen zamanda Tesla bu konuya egilerek bakim/tamir noktalarinin sayisini artirdi ama tamir ve sigorta masraflari hala bir problem.

 

Daha once soyledigim gibi Model S burada  hizla yayginlasiyor, benim yakin is cevremde iki kiside var. Ben kendi adima aracimi satip bir tane almamak icin kendimi zor tutuyorum ama sanirim bir yil kadar kadar bekleyecegim. Bu arada da belki bakim, tamir vs. gibi konularda bir ilerleme olur. Hani aracimizi ikide bir carpiyor degiliz, ama kapisi gocse pert ilan edilecek bir arac kullanmak da istemiyorum sanirim.

Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Araçlar Panasonic üretimi lityum pil kullanmaktaymış ve 70D 5850 adet, 85D ise 7104 adet pil barındırıyormuş. Tanesi 3 dolar olsa sadece pil maliyeti 21 bin dolarları buluyor. 5 yıl içinde pil performansı %20-30 artsa ki beklenti bu yönde menzil sorunu iyice bitecek demektir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Araçlar Panasonic üretimi lityum pil kullanmaktaymış ve 70D 5850 adet, 85D ise 7104 adet pil barındırıyormuş. Tanesi 3 dolar olsa sadece pil maliyeti 21 bin dolarları buluyor. 5 yıl içinde pil performansı %20-30 artsa ki beklenti bu yönde menzil sorunu iyice bitecek demektir.

 

Gigafactory gelecek, dertler bitecek :P 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

gigafactory'den ziyade yeni bir pil teknolojisinin gelmesi lazım :) adamlar 18650 pillerden zilyon tane birleştirip araç bataryası yapıyorlar :lol: daha efektif birşey lazım gibi geliyor bana.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok