Aydın

Üye
  • Mesaj sayısı

    31
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti


Reputation Activity

  1. Aydın liked şu konuya bir mesaj by Erwin in Overwatch   

     
     
    2011'deki bjk-dinamo kiev maçından beri böyle karambol görmemiştim.

  2. Aydın liked şu konuya bir mesaj by ObiWan in Overwatch   
    Selam,

    Güzel şeyler yazılmış. Ben de yorumlarımı yazayım.

    1. Meta game oynamıyoruz evet, gold levelız (gelecek sezonda, bu sezon çok fazla gold ve platinum oyuncusu yerleştiğinden ayar çekilecek ve daha çok silver ve bronze göreceğiz dendi bu arada). Fakat atıyorum quick play'de efsane olunan bir Widowmaker ile gelip ofansta "ben iyiyim abi bunla" diyip batırıyorsanız orada ben çok ayar oluyorum. Çünkü allahın oyunu sonuçta eyvallah da, voice chatte dinlediğim herkes competitive de kaybedince sinirleniyor, geriliyor veya sessizleşiyor

    2. Karakterlerin özelliklerini bilmek ve oyun içinde w a s d kullanmak tam anlamıyla o karakteri iyi oynadığınız anlamına gelmiyor. Biraz youtube twitch izlerseniz o karakterle ilgili, çok fazla püf noktası olduğunu görürsünüz ve yetenek gerektiren şeyler olmuyor genelde. Sadece gold league de hiç görmediğiniz şeyler oluyor ve sizin de doğal olarak haberiniz olmuyor.

    3. Gold madalya olayı bence oyunun en büyük hatası olmuş. Onun yerine tablo koymaları gerekiyor CS'dekine benzer ama daha kapsamlı. Böylece sadece kendini değil, diğerlerini, karşı takımı ve aynı pozisyonda karşı takımı görebilesin. DPS olarak Gold alınca mutlu olan ama takımının yenilmesini önemsemeyen adamlar var. Çok karşılaştım ve görevini yaptığını düşünüyor. Adam repaer, roadhog butcher gibi adam katlediyor, reaper gidip diğer adamları alıyor sözde ve gold oluyor işimi yaptım dercesine. Örnek olarak söyledim.

    4. 5li veya 6lı girdiğimiz gruplarda aldığım verim, solo olarak girdiğim oyunlara göre daha düşük. Nedeni ise basit, 5-6'lı gruplarda voice iletişim avantajı var. Fakat nedense herkes solo oynarmış gibi oynuyor. Arkadan ne kaçtı, geriden kim geliyor, rheinhardt dalacağını haber ediyor mu, kimde ne ulti var, nasıl kombinlenecek, hiçbir ses seda yok. Haliyle aslında karşı takım biraz bunları yapıyorsa, 6'ya karşı tekli grup gelmiş oluyor ve genelde yeniliyoruz. Yenilince kimse birbirinin nazını o kadar çekemeyeceğinden ses de çıkaramıyoruz bir kaç istisna hariç ve öyle devam ediyor.

    5. Kompozisyon açısından, Mercy'nin çok fazla alındığını fakat daha viable seçenekler olduğunu düşnüüyorum. Defans Mercy olmalı bence de fakat ofansta özellikle dağınıklık olabilecek haritalarda Mercy'nin etkisi gittikçe düşüyor. Lucio neredeyse banko denebilir. Ana lavabo açı ile bence ofansta mutlaka olmalı, ben de s3'te bu tarafa doğru kayacağım support olarak. Zenyatta'nın etkisi düşmüş.

    6. Defansta bir mei çok iş yapıyor, tabi iyi oynayan bir mei. Genelde gördüğüm, karşı takımın ortasına atılan bir ice wall ile tankı izole edip avlıyorlar. Bunu yapabilen, support kovalayabilen mei'ler genelde kazandırıyor.

    7a. Zarya inanılmaz etkili işini bilene. Genelde karşı takımda sağa sola sallayan bir karakter oluyor (mesela Junkrat), böylece barrier'le full enerji dalabiliyor ve tam bir dps'e dönüşüyor zarya. Hiç kombin yapmadan kendi ultisi ile bile rahat rahat team kill yapabilir hale geliyor. Meta game'de de bolca kullanılıyor.
     
    7b. D.Va da king of the hill'lerde daha iyi bir seçenek gibi, çok rahatsız edebiliyor uçup kaçıp sonra ulti ile. Sanırım S3'te ufak bir hareket etme buff ı da gelecekmiş. 

    7c. Winston çok nadiren denk geliyor gold league'de ama bir o kadar da önemli bir karakter. Arada tank alınmazsa alıyorum genelde. Çok fazla support rahatsız edici ve öldürücü. Öyle normal bir tank gibi önden dalmak yerine haritayı "maymun" gibi kullanıp bir reaper, genji, tracer edası ile oynarsanız. Supportları indirip takımınıza geri kaçmanız, genelde oyunu aldırıyor.

    7d. Rheinhardt aslında ayrı bir madde olması lazım. Dalmak olayı çok önemli, timing vs. ama anasının nikahına dalıp ölmek ayrı bir olay. Çok fazla oluyor, biraz önce o nedenle gruptan çıktım. Bir zarya barrier'i, zenya orb'u veya Ana karakteri, earthshatter olmadan veya bunların 1 veya daha fazlası varken olmadan dalmak direk kaybetme sebebi. 

    8. Defansta bir savunma noktasını kaybettiğinizde veya kaybettiğinizi anladığınızda (genelde anlamıyorlar), yeni bir savunma hattı oluşturmak yerine ileride takım arkadaşlarınızı beklemek çok büyük bir hata. Zira o süreçte karşı tarafın sizi alma ihtimali daha fazla. "Sizin de" geri çekilmeniz gerekiyor. Genelde girdiğim gruplarda bu problem vardı. Geri çekilme hissiyatı, tekrar pozisyon alma hissiyatı yok. 

    9. DPS oynayıp yaralandığında heal'i ayağına bekleme alışkanlığı var. Halbuki control point'e 2 saniyeliğine dönse saniyesinde heal alacak. Öbür türlü healer'ı riske atıyor. Bu da yine geri çekilme içgüdüsü ile alakalı. Türk insanının bu özelliği pek yok sanırım.

    10. "Kahraman olma" özelliği.... en çok karşılaştığım. Hangi karakter rolü olursa olsun mutlaka karşı tarafı alabileceğini düşünüğü için ilerde olduğunu farkedememek. O frag'i almak için kendini kaybetmek ve sonuçta hüsran ve 1 kişi takımın eksik olması.

    Not: Sakın kişisel algılamayın, oynadığım kişilere bir şey demiyorum, genel gözlemler sadece. Çok da fazla oynamadım oyunu, çok üst seviyede oynamadım, çok üst seviye bir oyuncu da değilim. Fakat World of Warcraft zamanından kalma guild/raid leader'lığın verdiği bir analiz yeteneği diyelim Buradaki hataların çoğunu kendim yapıyorum hali hazırda ve kızıyorumda fakat benim takımımda yapınca tbi yapacak bir şey olmuyor. Kendini geliştirebiliyorsun, dikkat edebiliyorsun bazı şeylere ama bazen karşı taraf için mümkün olmuyor bu.
  3. Aydın liked şu konuya bir mesaj by Hayalet in Overwatch   
     
    Bunun için quick play var zaten böyle düşünüyorsan competitive hiç girmemen lazım. Competitivede en yakın iki arkadaş yeri gelir tartışır oyunun içine ettin diye be kardeşim diye.
  4. ObiWan liked şu konuya bir mesaj by Aydın in Overwatch   
     
     
     
    Şöyle profesyonelce yorumlar varken benim yaptığım yorumların profesyonelce olduğunu iddia etmek saçmalığın daniskasıdır d.
     
    Bu arada profesyonelce bir bilgi daha vereyim, 2. sezon 24 kasım'da bitecekmiş. 1 Aralık'ta 3. sezon başlayacakmış.
  5. ObiWan liked şu konuya bir mesaj by Aydın in Overwatch   
    "Şu karakter az kullanılıyor diye almayalım" muhabbetlerine katılmıyorum. İyi oynanılan her karakterin yararı vardır. Sym en az kullanılan karakter olarak gözükse sym ile iyi oynayan biri rakibe çok zorluk çıkartabilir. 
     
    2k - 2.5k rankler arasındayız sonuçta. Bu yüzden takımda 1 mercy olması neredeyse şart. Çünkü anında heal verebilen tek kişi o takımda. Diğer heallerlar ani heal verme konusunda Mercy kadar değiller. Kaldı ki iyi bir mercy oyunu tutar. 
     
    Yapılması gereken şey ultileri combolamak. Biz dün bunu pek yapamadık. Mesela dün Executioner ile olan muhabbetimi hatırlarsanız (benim nick randalthor'du): "Barış abi ultini sakla, kullanma, combo yapacağız" dedikten 10 saniye sonra hepimiz ölmüşken adam gitti ultisini kullandı.