stardust

Süper Moderatör
  • Mesaj sayısı

    7.629
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti

  • Days Won

    478

Everything posted by stardust

  1. Nası ya.. bu duyurulduğunda IPS panel olacak denmişti.
  2. Bu monitör $800 etiketiyle satışa çıkmış 17 Kasım'da. Niye kimse gelip yazmadı https://www.amazon.com/PG27VQ-27-Inch-Screen-LED-Lit-Monitor/dp/B0772CP7GC/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1512253624&sr=8-1&keywords=PG27VQ pg278q - pg279q - pg278qr gibi monitörlerin devri resmen bitmiştir. 1000 doların altına çıksın razıyım diyordum. Yine pahalı tabii ki ama böylesine yeni ve iyi diyebileceğim bir monitör için 800 dolar uygun olmuş. - PG278Q için teklifleri almaya başlayabiliriz. T800'ün yaklaşık 15 tane falan kutu açıp denettiği, en ufak bir hata/noksan/kusuru olmayan bir monitördür.
  3. next page.
  4. bu bekle daha iyisi çıkacak laflarını kimse sevmez ama bence şuan üst seviye / pahalı bir monitör almak için kötü bir zaman. aşşağı yuları aynı fiyata çok daha iyi monitörler geliyor. Dandare hocam şu monitörü takibe al sen: 4K'yı boşver asıl güzel monitör bu olacak, eğer yer açabilirsen de benim beklediğim monitör bu:
  5. bu küp kasaları nası beğeniyorsunuz abi, çok çirkin
  6. Aydınlık mağazalarda, led tv'nin parlaklığı sonuna kadar açılıp, üretici firmanın koyduğu demo görüntüleri izleyen halk iyi sanıyor işte. Ev ortamında yanyana koyunca çıkıyor her şey ortaya. Plazmada da cam yansımasından dolayı gündüz güneşlikleri kapanmadan bir şey izlemek keyif vermez gerçi ama yine de tek geçerim.
  7. Ben burdaki yöntemi uyguladım, gece yatarken açık bırakıp: http://www.hometheatershack.com/forums/hdtv-video-displays-processors/52673-plasma-break-how-properly-break-your-new-plasma-display.html Gündüz de full screen 16:9 1080p dizi iledim. Yaklaşık 15-20 gün bu şekilde kullandım, sonra normal kullanmaya devam ettim. 2. ay gibi eşim uzun bi süre TV8 açık bırakmış, beyaz ekranda logonun gölgesi belli oluyordu. Onu da tv'nin kendi menüsündeki -moving image mi cleaning tool mu ne- onla temizledim. Onun dışında artık özel bir dikkat etmiyoruz. Benim bildiklerim daha çok plazma ile ile ilgili, oled break-in için farklı bir yöntem var mıdır bilmiyorum ama yine dikkat edilmesi gereken bir konu da ilk 100 saat full brightness full contrast açmamak lazım, misal benim televizyonda THX settings var, ilk başta hemen onu kullanmayın diyorlardı ona dikkat etmiştim. Şimdi sürekli THX cinema ayarında kullanıyorum. Başta dikkatli olursan pikseller alışana kadar sonra hiçbir sorun olmaz ama senin için yine rahat etmeyecekse samsung'dan led al o zaman. Ama şuan piyasadaki en iyi led'i getir. akşam karanlıkta benim plazmanın yanına koy. Ledi öyle ezer ki karanlık sahnelerde falan çok bariz fark var ki OLED plazma'dan da iyi olduğuna göre 2018'e girerken hayatta led almazdım ben, yine de senin seçimin. daha yoğun konsoldan oyun oynayacaksan başın ağrımasın led al geç.
  8. Ben özellikle dinlemedim kartı ama olsa farkederdim heralde.
  9. 500 ben yazdım tedbir için. Bunun kesin bir süresi yok. İlk 100 saat en kritik yer tabii ki.
  10. @Najaz
  11. tamam da newegg'den alışveriş yapmış olmanın keyfine varacağız belki, sana ne ?
  12. yahu niye yapılmasın ki. bir yerden başlamak lazım tecrübe birikimi için. hani yerli araba alınır mı dense, hayır denmesini anlarım, muhtemelen ben de güvenip almam ama yapsınlar bence. yandaşlara satarlar ucuz ucuz ötv'siz ne güzel.
  13. Hadi ya kötü olmuş. "Ben iade istemiyorum, büyük firmaysanız, bu kartı gerekirse rakip firmanızdan tedarik edip yine de bana yollamalısıznız. Size güvendik, "efsane cuma" dediniz geldik. hiç yakışıyor mu" falan filan diye ayak yapsana aslında bakalım ne diyecekler.
  14. http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/1938665-how-do-you-break-oled.html#/topics/1938665?page=1
  15. Efe Burn-In bir garanti problemi değil. Hiçbir bir firma buna garanti vermez. Zaten "burn-in" halk arasında kullanılan tabirdir, teknik terim "image retention" olarak geçer. Aldığın ürünün kullanma klavuzunun en dikkat çeken yerinde bu problemin oluşmaması için alman gereken önlemler yazar. Bu önlemler çerçevesinde kullanıp televizyona kalıcı hasar verebillmek imkansızdır. Zaten önlem almasan da baya bir zorlaman gerekir, ancak çok aptal bir kullanıcı kalıcı bir burn-in'e sebep olur. Bunu sana elinden 3 tane plazma, 1 tane de oled tv geçmiş biri olarak söylüyorum. Kafaya takmanı gerektirecek bir sorun yok. ilk 500 saat letterbox sinema tipi film izlemeyeceksin, ya da tam ekran yapıp izleyeceksin, onu da yapmazsan 30 dakikada bir 5 dakika ara vererek izleyeceksin. Kanal logosunun kazınmaması için de 2 saat üstü aynı kanalda kalmayacaksın, zaten reklamlarda ara ara kanal logoları değişiyor. Bunlar hep ilk 500-1000 saat break-in periyodunda dikkat etmen gereken şeyler. Ben şuan altında ve üstünde siyah bar olan işte letterbox tabir edilen şekilde üst üste 3 film izliyorum, eşim misal saatlerce TV8 açık oturuyor salonda benim uçuşta olduğum geceler falan. Hiçbir sorun yok. Ghosting gördüğün an menülerde "moving image" türü ghosting giderici uygulamalar var, yarım saat çalıştırırsın TV'yi anında gider. Umarım içini rahatlatabilmişimdir, bilinçli olup gerekli önlemi aldıktan sonra burn-in can sıkıcı bir problem değil. Dediğim gibi kalıcı olarak "Image Persistence" oluşturman için baya bir salakça kullanman lazım.
  16. Bu amazon napıyor böyle ya şaka mı bu ? Ben bu kadar kötü bir indirim dönemi görmedim amazonda. - Amazon.de indirimleri: DX Racer Koltuklar: https://www.amazon.de/s/browse/ref=gbph_img_m-3_9449_8579cedd?ie=UTF8&node=14351379031&suppress-ve=1&lo=kitchen&smid=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_p=05302910-1de3-4a46-aff5-33c2c4c59449&pf_rd_s=merchandised-search-3&pf_rd_t=101&pf_rd_i=12419295031&pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_r=RE0QWSRH0RRJSSXNGED6 Crucial 120gb ve 240gb SSD ve Seagate Taşınabilir Hard Diskler: https://www.amazon.de/s/browse/ref=gbph_img_m-3_9449_1f6afeac?ie=UTF8&node=14351370031&smid=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_p=05302910-1de3-4a46-aff5-33c2c4c59449&pf_rd_s=merchandised-search-3&pf_rd_t=101&pf_rd_i=12419295031&pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_r=RE0QWSRH0RRJSSXNGED6
  17. aşırı pahalı olacakları için, ram'e "çok" para vermektense her zaman bir üst seviye işlemci ya da daha iyi ekran kartı almak iyidir. - 16GB CL19'lar bile 330 dolar. https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?item=N82E16820232497 CL17'ye ne kadar saçma bir fiyat çekeceklerini tahmin edebiliyorum, $500.
  18. time spy

    Coffeelake için değmez, Cannonlake için yapacağım o işi.
  19. time spy

    biraz daha gıdıkladım, bu sefer sonlara doğru artifact verdi. CPU skorunu arttıramadığım için daha fazla GPU'yu istediğin kadar zorla, genel puana etkisi çok minimal oluyor görünen. bana 8700k yolları görünmüş olabilir
  20. time spy

    Ne sandın evladım, boşuna mı 1080Ti aldık Ne bileyim afterburner diye bir bok var, onda bütün çizgileri sonuna dayadım kart yanmadığı için mutluyum... Ps: @TiesTorN'un puanlar geliyor, listede 980ti eskikti iyi olacak
  21. time spy

    onu güncellemeye üşenmiştim nası olsa listede yeri değişmedi diye
  22. time spy

    @jackjoker GPU puanı geçmeye çalışma, senin için iyi olmaz
  23. time spy

    9750 - stardust - MSI GTX 1080 Ti Gaming X @ 2000mhz - i7 7700k @ 4900 MHz - 16 GB ddr4 @ 3200 MHz - Niye 10 bin puan alamadım diye bakarken, işlemci puanın etkisini görmüş oldum. Listede genel puanla 10821 skor alan T800'ün GPU skoru 10602 - CPU skoru 12262 Benim genel puan 9750 iken, GPU skoru 10827 fakat CPU skoru 6237 GPU skorlarını gösteren de bir liste yapsam iyi olacak... Çoğu oyun hala saat hızına bakıyor, Tolga abimin 10 çekirdekli işlemcisinden "şimdilik" pek faydalanmıyorlar. Yine de 8700k alasım geldi ama sırf 10 bin puanı devirmek için böyle bir masraf da saçma olacak. İncelemeler gösteriyor ki +2 çekirdeğin gerçek oyunlarda getirisi nerdeyse sıfır.
  24. time spy

    afterburner kurup baktım şimdi. max. 71 derece. 1968mzh gördü, genelde 1949mhz de takıldı. en düşük 1911mhz'ye düştü. kısaca Time Spy benchmark süresince boost hızını sürekli olarak devam ettirebiliyor overclock yapmadan.