stardust

Süper Moderatör
  • Mesaj sayısı

    7.629
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti

  • Days Won

    479

Everything posted by stardust

  1. Horizon Zero Dawn 8 saat sonra açılacak, preload etmediyseniz başlayın. @wazzap @Whooosh @allreadydead @Narcissus @MilesTeg @T800
  2. doom'un yeni seri 3 oyununa da bir heves başlayıp, üçünü de yarıda bıraktım...
  3. parayla aldığımız oyunlara bile vakit kalmıyor artık, böyle ücretsiz oyunları açık bakmayı aklımdan bile geçiremiyorum malesef.
  4. 2 kez baştan sonra tüm ek paketlerle oynadım. 3. ek paketin hatrına baştan başlar mıyım... - witcher serisinin gönlümdeki tahtına tek ortak death stranding heralde. DS2'yi PS5 Pro'da 2 kez baştan sona bitirdim, platinum trophy açtım. Şuan PC'de de oynuyorum. Yahu aynı oyun ama PC'de oynaması da ayrı zevkli. Özellikle combat çok daha güzel klavye mouse ile oynarken. misal witcher 3'ü açtım playstation'da, resmen hiç sarmadı, PC'deki grafiklerden ve akıcılıktan sonra aşırı vasat geldi, devam edemedim.
  5. oyun çok başarılı. depoya kaldırdığım logitech momo'yu yıllar sonra geri çıkarttırdı bana... gerçi ne direksiyon setleri çıkmış, bizim momo çok demode olmuş artık.
  6. olm seninki 3 aylık değil 40 yıllık hayatsızlık lan...
  7. Playstation 5 aldığımdan beri oynadığım daha ikinci oyunda Platinum Trophy'mi aldım. Şöyle koyalım dursun. Zor değil de biraz sabır işiymiş bu oyunda bütün trophy'leri toplamak. 2 kez baştan sona oynamam gerekti. Bütün karakterleri birden öldürmek, hepsini kurtarmaktan çok daha zor. 2. oynayışımın sonunda 1 saniyelik dikkatsizliğim yüzünden bir karakter kurtuldu ve trophy açamadım. Ana kayıt olarak ilk bitirdiğim save dosyalarını tuttuğu için oyun bütün karakterleri öldürebilmek için 8-9-10. bölümleri 3. kez tekrar oynamam gerekti. Baydı biraz ama ne yapmam gerektiğini bildiğimden hızlı geçti yine de. Detroit: Become Human gibi hikaye üzerinden yaptığınız seçimlere göre gidişatı değişebilen bir oyun. Açıkçası ben çok zorlasam 6 veririm ama eşim de bütün oyunu oturdu izledi ben oynarken o yüzden 6.5 üstünden 7 diyelim. - Tabi bu oyunun evdeki başarısı Playstation'ın geleceği açısından da belirleyici oldu. 2 hafta oldu alalı. Ocak ayının başını boş istemiştim. Her gün oynama imkanım oldu. Bir yandan da asıl God of War oynuyorum. O efsane olmuş zaten çabuk bitmesin diye yayıyorum onu. İlk oynadığım oyun Last of Us Remastered ve Left Behind oldu. Açıkçası bu oyun Playstation 5 almış olmamada büyük etkiye sahip, Playstation 3'de oynadığım exclusive'ler içinde uzak ara en beğendiğim oyundu. PS5'de de remastered versiyonu akıcı bir şekilde oynamak cidden güzel bir deneyimdi. Playstation 3'de malum daha kötü grafik-dokularla ve 30fps limitle oynamıştım. Sonuca gelirsek, bildiğiniz gibi PS5'i Amazon'un kendi stoğundan yakalayıp almıştım, 28 Şubat'a kadar iade süresi var, biraz oynar hevesimi alır iade ederim diye düşünüyordum. Fakat PS Plus üyeliği sayesinde PS5 Collection için verdiği oyunlar ve her ay 1 PS5, 2 tane de PS4 oyunu da verecek olmasından dolayı alete iyice ısındım. Beni biliyorsunuz bunları yazmak kolay olmuyor çünkü 30 senedir PC'de oyun oynuyorum ve konsollara hep mesafeli durdum. Gidip PC'ye de çıkan AAA bir oyunu PS5 için satın almam fakat Plus üyeliği belli bir süre sonra hediye ederse konsolda da oynarım artık. - Aslında Last of Us'da da Trophy toplamak isterim fakat Platinum alabilmek için yapmak gereken multiplayer görevler var ve bu saatten sonra online oynayan bulamayacağımdan hiç kasmadım ona. Yine de offline olan ve tamamlayabileceğim trophy'leri yapabilmek için bir süre sonra new game + olarak tekrar bitireceğim onu. God of War'ın Trophy Guide'ına bakmadım ama aşırı zor şeyler yoksa onu da tamamlamak isterim. @Atrin ile PSN üzerinden arkadaş olduk, platinum trophy'sini açmış oyunun. Yaparsın derse uğraşırım. God of War'ı bitirince "Uncharted: The Nathan Drake Collection" oynayıp ondan sonra Uncharted 4'e devam ederim diye düşünüyorum fakat hediye edilmiş bu kadar çok oyun varken kütüphanemde yeni oyun almak da çok mantıklı gelmiyor. Onlar da bittikten sonra Day's Gone'a bakarım heralde onu merak ediyorum. Sonra da plus üyeliğinin hediye verdiği PS5 oyunlarından Maneater ve şubatta verilecek yarış oyunu Destruction AllStars oynayabilirim PS5 oyunu nasıl oluyormuş bir görmek için. Bir yandan da Akakçe'de listeme attım. Last of us 2 ve Ghosth of Tsushima'nın fiyatını takip ediyorum. Dişe değer güzel bir indirim yakarsam onları sıfır almak istiyorum. Oynayacak oyun kalmazsa bu sene sonuna doğru 2. el de alabilirim. İlginçtir ki Ghost of'un sıfır fiyatı 310 lira şuan, 2. elde en düşük 280-290 gibi fiyatlar yazmışlar. Tabii ki pek değer kaybedecek bir şey değil kutulu oyun ama 2. el fiyatları sıfıra bu kadar yakın oluyorsa nasıl olsa bir kampanya-kupon bulur sıfır tercih ederim. Tabi bu AAA oyunları bu kadar erken vermesini beklemiyorum ama Plus üyeliği bu sene içinde hiç değilse 1 tanesini hediye ederse de mükemmel olur tabi. - Genel olarak memnunum deneyimimden. Playstation kalacak artık. Tek ufak eleştirim tasarım yapacağız diye biraz büyük tutmuşlar kasasını. Yani özellikle yatısı olan görevlere giderken yanımda götürmek isterdim ama bu haliyle çok zor. Daha sonra bir "Slim" versiyonu çıkarsa anca olur o iş. Xbox Series X ile ilgili pek bir şey bilmiyorum. Bir karşılaştırma da yapamam ama bildiğim şey sonuçta Xbox'a çıkan oyun PC'ye de çıkıyor. Exclusive oyunları olsun, donanımı-yazılımı olsun Playstation ekosistemi beni kendinden memnun bıraktı. - Diğer başlığa bu kadar uzun uzadıya yazmak yerine yeni konu başlatayım istedim. Şu PS5 alma sürecinde yardımcı olan arkadaşlara tekrar teşekkür ediyorum. Playstation 4'de hiç oyun oynamamış birine başka exclusive oyun tavsiyeleriniz varsa da bekliyorum.
  8. Bugün İstanbul’da hava ilk kez ısındı ve arabamı birkaç saat güneşin altına park etmem gerekti. Uzaktan kumanda ile klimayı çalıştırmanın ve koltuk havalandırmanın ne büyük nimet olduğunu deneyimlemiş oldum. Bu tip konforlara sahip olana kadar hiç ihtiyacınız olmazmış gibi geliyor ama bir kez kullandıktan sonra da vazgeçilmez oluyorlar.
  9. kızlı bölümleri atlayıp sadece herif olan bölümleri oynayabilirim.
  10. pek bitirebileceğimi sanmasam da, yorumlar ve puanlardan etkilenerek resident evil requiem'e başladım bakalım
  11. brown swicth oyunda üzmez, yazması çok keyiflidir, blue gibi de kafa sikmez. doğru seçim, güle güle kullan @Atrin
  12. ...trafik iyice rahatlayacak. https://www.sozcu.com.tr/motorine-esi-benzeri-gorulmemis-bir-zam-daha-geliyor-p30725
  13. @Atrin Efe bu yazdığın klavyelerin hepsini deneyimledim. Eskisi gibi vakit yok ki böyle fotoğraflı vs. inceleyip yazayım. k70 uzun yıllar kullandım ama brown switch ile, red switch'de hissiyat yok, yazı yazması keyifsiz benden söylemesi. razer bırak yakından incelemeyi uzağından bile geçme, sakın, yani dandiklik konusunla logitech ile rekabete girmiş durumdalar. biliyorum pahalı, belki o kadar bütçe ayırmak istemeyebilirsin ama bil ki steelseries apex pro ayrı bir dünya. koşulsuz iade alan amazon gibi bir yerden al, dene, zaten iade etmeyeceksin ama o paraya değmeyeceğini düşünürsen de 2 haftası dolmadan iade eder, geri yollarsın.
  14. 80 yapmışsın yine küçük düşünüyorsun, 100 yap.
  15. 1.5 ton içten yanmalı bir araç için kabul edilebilir 218 beygir ama 2.2 ton elektrikli bir aracın orjinali 450 beygir iken %75 ÖTV dilimi yerine %55 ÖTV dilimine girsin diye yazılımla o aracı limitlersen bir boka benzemez o. en kötüsü de aracın almanya üretici ve bayi karı dahil satış fiyatı belli, çık almanyadaki %19 KDV'yi, sonra %55 ÖTV ve %20 KDV ekle, araba 5 milyon olması gerekiyorken sen 6.5 - 7 yazıyorsun fiyata. parayı zor yoldan kazanan kimse böyle bir şeye eyvallah etmez. bu ülkemize özel borusan kar maksimizasyonu stratejisi, sağlam indirim yapıyorlar zaten ilk heves alanlara şişirilmiş fiyattan sattıktan sonra. genel olarak ise alman otomotiv sanayi hala 50 bin euroluk arabaya 20 bin euro donanım farkı almaya çalışacaksa tesla ve çinliler karşısında pazar payı kaybetmeye mahkumlar.
  16. noluyor yahu yeni ekran kartı altırmadan yeni teknolojiyi niye sunuyor ki bize nvidia, hangi dağda kurt öldü
  17. geçenlerde mesajı yazdım sonra sildim. iX3 önsipariş geçmiştim, bir türlü içime sinmedi aracı %55 ÖTV'ye sokmak için yazılımla performansı 218 bg altına düşürüp ama fiyata o vergi avantajını hiç yansıtmaması borusanın. o anki hislerimle baya saydırmıştım hatta. dedim ki i3 geliyor ya, zaten SUV araç var, bir de i3 alırım eski f30 320d m-sport ruhunu yaşatırım diye. ulan bu mu beklediğimiz neue klasse araç, şuan iX3 birden çok daha güzel gözüktü gözüme. yok abi bu olmamış ya, ben beğenmedim cidden.
  18. bence bırakıp gittiler, hayatlarına devam ediyorlar. iyi olsunlar, bir gün gelip bir şey yazarlarsa da kimsenin dışlamasına, kötü söz söylemesine izin vermeyiz. - bu da bir itirafım olsun, sonunu düşünmeden foruma en büyük kötülüklerden birini de ben yaptım aslında: CHW telegram grubu. misal o grup çok aktif bir şekilde devam ediyor, ben o grupta olsam da orda hiç aktif değilim. iş ve aile sorumluluklarımdan dolayı takip edemiyorum hızlı mesaj akışını oradaki. @allreadydead dışında sanırım o gruptaki herkes burada bir forum olduğunu unuttu. forumun çok eski -demirbaş- üyeleri kendi aralarında muhabbete devam ediyor o grupta. bu kadar adamı forumdan koparacağını bilsem belki hiç açmazdım o grubu ama o zaman bir hevesle oldu bir kere. oradaki arkadaşlarımızı da eleştirmiyorum, herkes istediğini yapmakta tabii ki özgür ama laf olsun diye arada bir foruma da yazsalar memnun olurdum aslında. onlara da bir sitemim yok. onlar da iyi olsunlar, biz dükkanı bekliyoruz burada otomobil konusunu off topice çevirdim ama o kadar da nazım geçiyordur heralde.
  19. yani şu tiesi valla pek sevesim yok, tipim değil bir kere zaten. ama yiğidi öldür hakkını yeme. adam taa ne zaman bu muayene olayının saçmalığını yazdı, denetim falan göz boyama, herkes kalemine uydurup muayeneden geçiyor zaten, önemli olan toplananan "haraç" ve kime hizmet ettiği. hani geldiğimiz şu durumda ne oldu, bir polisi öldürdüler ankara'da tüvtürk istasyonunda ve şuan herkes tüvtürke niye bu kadar para veriyoruz, niye başka bir esnafın kredi kartı komisyonunu müşteriye yansıtması yasak iken, tüvtürk arkasına devleti alıp nasıl istediği gibi at koşturuyor diye bütün çevreler sorguluyor. - spesifik bir kimseye hitaben yazmıyorum, zaten forum can çekişiyor… sadece içimi dökeceğim. söylesem tesiri yok, sussam gönül razı değil. o zaman yazdığım gibi burda zaten bir avuç adam kalmışken, birilerinin kendini daha yüksek bir moral platformda görüp, ties gibi ülkenin gerçeklerini alenen dile getiren dümdüz bir adama ahlak dersi vermeye kalkışması, ciddi söylüyorum bizlere yakışmıyordu ve ben bunu dile getirdim diye yine kötü oldum. küsüp giden adamlara bakıyorum, hiçbiri hakkında hala hiçbir kötü bir düşüncem yok, hayatımın bir dönemi en yakın arkadaşım olarak gördüğüm adam bile saçma bir çekememezlik yüzünden bıraktı gitti. şimdi anlıyorum ki ties ile benim onlara yaklaştığım şekilde düşünmemişler hakkımızda. ben mert insanların seviyorum ağabeyler, şu tiese ilk tanıştığımız günden beri gıcığım ama herifte 25 senedir bir kez eğilme bükülme görmedim, ne düşünüyorsa kim darılacak, kim üzülecek diye düşünmeden direkt söyler, aynı şekilde @jackjoker bu adamın milattan önceki mesajlarını açıp okusanız yine de bir tutarsızlık göremezsiniz. özellikle donanım bilgisi konusunda bir kez yanıltmadı beni, eskiden kendim açar bir inceleme okur, benchmark izlerdim falan gerek kalmadı, adam ne diyorsa gözün kapalı yap yani uğraşıp canını sıktığına değmez ama şu adama bile donanım konusunda laf giydirmeye çalışıyorlar, o da lafını esirgemeyince sonuç ne, küsüp giden koca koca adamlar. ne diyeyim bilmiyorum, şimdi de eski bir arkadaşım ne oldu hiç girmiyorsun diye mesaj atmış. aslında giriyorum, okuyorum da, sadece yazasım yok bir şey. üzülüyorum yani incir çekirdeğini doldurmayacek şeylerden bu kadar kopup ayrışmamıza. - hadi sky kuduz gibi herkese saldırıyordu, biraz sakinleşsin diye, gayet de geçerli ve haklı bir sebeple, "sen yine de bizim arkadaşımızsın, 1-2 gün sakinleş gel" dedik, foruma erişimini engelledik diye bir daha dönmedi. kendi kararıdır anladık da, yahu @wazzap bana istediği an telefon açıp, yakama yapışıp, sen nasıl sky'ı banlarsın diyebilecek hukuka sahip bir adamdı, hiçbir şey demeden gitti. Bir çok adam var böyle giden, hepsinin tek tek adını ansam ne farkeder bilmiyorum... oğlum yaşım 42 oldu, kafada siyahtan çok beyaz saç var artık, ben bu adamları ortaokula giden fırlama bebeydim tanıyordum, vardık darkhardware'da beraber, bu kadar kolay bu platformu silip gitmeleri bana sadece bizim onlara verdiğimiz kıymeti bize hiç vermemişler düşüncesini hissettiriyor. neyse öyle bir içimi dökeyim dedim. ben bir yere gitmem, tek @Deathknight ile ben kalsam burda, mumi üstüme kepengi indirir kapar öyle bitirir bu macerayı.
  20. normalde hiç radarımda olan bir oyun değil ama denuvo'nun kırılması şerefine oynayacağım.
  21. olredicim sen zaten efektif olarak bedavaya aldın. bak ix3 adı altında ucube gibi 218 beygir arabayı 7 milyona satıyorlar, menzil de 805 değil büyük jant seçince 650…
  22. başkan kafan çalışıyor ve eleştriyosan suçlusun zaten bu ülkede
  23. millet arabaları boş kasa alıp sonradan donanım ekletiyor, devletimizin ÖTV kaybı oluyor...
  24. modern araçlar kaza anında motora giden yakıtı keser, yakıt deposu darbe alsa bile yakıt sızdırmayacak şekilde izoledir. şu yukarıdaki tabloda, 300 - 500 lira kar edeceksin diye, arkadan dangalağın birinin çarpması ile bir yere sıkışıp arabanın içinde cayır cayır yandığın bir final destination senaryosu çiziyor benim zihnim. bunu alacaksan da akaryakıt taşıma uygun sızdırmaz kapaklı bidonlar var, onlara al bari... tam yurdum manzarası.
  25. hankook'a çok abanıyor millet die düşünüyordum ama 2 farklı modelini 2 farklı araçta deneyimledikten sonra ucuz etin yahnisiymiş diyebilirim. ben de beğenmedim. yeni araç pirelli p zero elect ile geldi, gayet iyi diyebilirim ama son kararı michelin pilot sport EV takınca vereceğim. yatak, ayakkabı, araba lastiği gibi konularda kesinlikle ucuza kaçmamak gerekiyor.