stardust

Süper Moderatör
  • Mesaj sayısı

    7.629
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti

  • Days Won

    478

Everything posted by stardust

  1. o fiyata benim için börek açması, mantı kapaması falan da lazım.
  2. https://www.kahveciniz.com/mahlkonig-kahve-degirmeni-ek43-s o abi bu alet için diyorki sıradan bir grinder... vay arkadaş. benim 350 liralık grinder'ı görse kafama atar demek.
  3. araştırdıkça aslında ihtiyacım olanın bu olduğunu görüyorum, fakat henüz bünyemi hazırlayamadım bu parayı ödemeye. öbür o porselen olan çok basit bir şey, evde bile uydururum ben onu, görünen o ki asıl olay filtre kağıdı ve immersion olayı. ben filtre kahve makinesinden süzülen kahvedense hep french press'de yaptığım kahveleri daha çok beğeniyorum, yani daha uzun demlenen kahveyi, immersion olayı da buna yarayacak heralde. dur bakalım, biraz daha okursam yaparım belki bir çılgınlık. şaka gibi gelecek 6 saattir kahve kavanozu, filtresi, otu boku araştırıyorum. hadi 1 saati hard disk olsun. https://www.youtube.com/watch?v=09fNvoQMlGw bu yetkili bir abiye benziyor, hadi bakalım.
  4. şuan izindeyim, para harcıyorum ki borç olsun, çalışmaya motive olayım.
  5. https://www.itopya.com/toshiba-4tb-n300-128mb-7200rpm-35-sata-60-nas-harddisk_u15015 hard disk ihtiyacı olan varsa, son 1 tane kaldı stokta. bu fiyata yok böyle bir disk, ihtiyacı olan kaçırmasın. - bu arada kulislerden aldığım son bilgiye göre @T800 yeni ekran kartıyla er meydanına çıkmak üzere, süprizi bozmayalım gerisini kendi açıklar zaten nvidia'cı bebeleri tokatlamaya geliyorum diyor
  6. şu 1 olsun, devamı gelecek bu da 2. - @TiesTorN @jackjoker yahu siz nasıl arkadaşsınız, sürekli para harcatıyorsunuz, bir düşün yakamdan.
  7. v60 için nasıl filtre kağıdı alsam diye bakarken ne buldum @jackjoker
  8. benimki de m.2 onu demeye çalışıyorum. aldım yeni NVMe'nin tadını önceden
  9. çok sağol ya düşünmen yeter. geçen gün eşimin arkadaşına İstanbul'dan İstanbul'a kargo yaptık 30 lira aldılar. kargo dahil 60 liraya alayım ben onu, teşekkür ederim
  10. bende zaten samsung evo 960 500gb var ama işte misal şuan RDR2 yükleyeyim diyorum, cyberpunk, metro exodus enhanced edition, horizon zero dawn, age of empires 2 definitive edition, anno 1800 yüklü, birini silmeden yükleyemiyorum RDR2. çok büyük problemlerim var yani, sanırım almam lazım
  11. tamam sen onu iade et bunu al.
  12. https://www.amazon.com.tr/SAMSUNG-SAPSI-Dahili-Sürücüsü-MZ-V8V1T0BW/dp/B08TJ2649W/ref=sr_1_4?keywords=1+tb+m2+ssd&qid=1650199502&sprefix=1+tb%2Caps%2C111&sr=8-4 bu varken onu niye aldın ki ? gara cuma'da 1000 liraya sattı bunu amazon. sepete attım sonra dedim ihtiyaç yok, şimdi alsaymışım diyorum.
  13. https://www.amazon.com.tr/dp/B002IR1O3A fiyatı uygun bulduğum için bunu alacaktım fakat malzemenin plastik olduğunu okuyunca içime sinmedi. "ısıya dayanıklı plastik" yersen... senin model ilk başta, najaz isimli bir bilgenin terimiyle "çok pahalı" geldi yalnız bu işi cidden biliyorsun yani, https://www.cursedhardware.com/topic/2654-mükemmel-kahve-yapma-rehberi/?do=findComment&comment=106343 şu mesajını görünce farketmiştim ben sendeki cevheri o yüzden o pahalı modeli al dersen onu alacağım ama denemek için önce şunu alsam kızdırır mıyız baristaları ? https://www.trendyol.com/gural-porselen/v60-dripper-porselen-damlama-kahve-filtresi-p-66332736 mis gibi fiyat, hem de porselen.
  14. suyun sıcaklığı ve oranının etkisini biliyorum, kettle attıktan 1 dakika sonra döküyorum kahvenin üstüne 94 derece civarı olsun diye. önce 1 kez karıştırıyorum, sonra tam 2 dakika bekleyip, ondan sonra yavaşça indiriyorum french press'i. evde de çay-kahve için ayrı su, içmek için ayrı su, yemeklerde kullanmak üzere ayrı su var, PH'ı yüksek, tadı güzel olan Saka ve Taşdelen su kullanıyorum çaya kahveye. ama bu öğütme kalınlığının etkisinin farkında değildim, bu akşam deneyelim bakalım, daha iri çekince nasıl olacak...
  15. comandante alman markasıymış, kuzen yeni geldi, bilsem ordan aldırırdım ona. onu yine bulurum yurtdışından ya. misal 180 euro desen korkutmuyor gözümü, 4000 lira diyince bi oha oluyorum. geçen kıbrıs'a gittim. duty free'si uygun buraya göre, iqos'un heets'inden aldırıyorlar ben içmesem de taşıyıcıyım. neyse baldızın kullandığı parfüm indirime girmiş, 20 euro, vay dedim bedaya 2 tane alayım. kasaya bi geldim 650 diyo kıprıslı abla, dedim noluyoruz. o kadar da bonkör değilim 1 tanesi kalsın hikayesi bir yana, alırım iyi bir şey ucuza bir fırsat olunca, hario dediğim gibi hem ucuzdu, hem de yanımda uçuşa götürürüm onu. o en küçük boy zest lock kavanoza kahvemi koyarım, küçük french press'imi de alırım yanıma, ötüğücüm de var artık miss, uçakta hot cup, otelde kettle var zaten...
  16. dün ben ince çektim, aslında gayet güzel oldu ama bugün daha kalın çekeyim. pakette aldığım çekilmiş filtre kahveler incecik geliyor, onlarla da french press ile yapıyordum hep. ne farkediyor daha kalın olması. daha ince olunca kahvenin suyla temas ettiği yüzey artınca daha iyi vermez mi aromasını ?
  17. v60 bakıyorum şimdi, ondan da alacağım. şu öğütücü için ne dersiniz ? https://www.akakce.com/kahve-ogutucu/en-ucuz-delonghi-kg-79-fiyati,465682.html
  18. https://www.hepsiburada.com/plastart-vakumlu-saklama-kabi-3lu-set-p-HBV000004SC9Z KLT bakarken bunu buldum, bundan da aldım, fiyatı uygun, yorumları iyi. bu kadar kavanoz aldım, daha fiyat 1 tane "timemore" yapmadı. Toplamda 9 sızdırmaz kapaklı kavanoz oldu. tahminim kahve için sadece paşabahçe'nin bu yeni serisi "zest lock" olanları beğeneceğim.
  19. KLT güzelmiş, sızdırmaz kapaklı kavanozları var piyasada, ama o eski konuda yolladığın fotoğrafta gördüğüm, pompalı/vakumlu kapak yok hiçbirinde...
  20. evet yaptım bir şeyler kafama göre yine https://www.amazon.com.tr/gp/product/B07PRYNS9L https://www.amazon.com.tr/gp/product/B07PRYMGZ4 https://www.trendyol.com/pasabahce/breakfast-club-storage-jar-kavanoz-730-cc-2-pc-43736-010oa-p-7390338?boutiqueId=61&merchantId=515219 diyeceksiniz şimdi bunlar olmaz diye, biliyorum bunların vakumlu kavanoz olmadığının farkındayım, ama sızdırmaz olarak gayet iyi durumdalar. tabii ki fiyatlar çok uygun gördüğünüz gibi. çekirdek kahveyi azar azar alıp, çok uzun süre saklamadan tüketmeyi düşünüyorum. daha uzun saklamam gereken misal fiyatı uygun diye 500 gr'lık alırsam da, valfli-kilitli poşetler var. önce o poşetlerin içine koyup, pipet ile poşeti kapamadan önce havasını alıp, sonra da bu aldığım büyük zest click kavanoza koyarım diye düşünüyorum. bir gelsinler bakalım, beğenmezsem bu kavanozları evde kuruyemiş/bakliyat için kullanır, kahve için daha pahalı, timemore ve muadili ürünlere de bakarım.
  21. bu komandante markasını her yerde, en başta önermişler ama şekli de boru gibi, döşüyor boruyu... forum patladı 1 saattir yukarıdaki uzun mesajımı atamadım. bişeyler daha yazacaktım aklımdan çıktı.