Benq 3D DLP gözlük alımı, sorunlar ve onarım...
1 1

Bu konuda 13 mesaj var

Merhaba arkadaşlar, birkaç gün önce evde film vs izlerken kullanılmak üzere BenQ'nun w1070 projektörünü satın aldım. Dün de bu projektörle kullanılmak üzere 3D dlp gözlük arayışına girdim. Avsforumda falan her ne kadar en pahalı olan olsa da en iyi sonucun yine BenQ'nun kendi gözlükleriyle alındığından falan bahsediliyordu. Öyle olunca en azından ilk etapta iki adet benq gözlük alıp, diğer ihtiyacım kadar olanı da amazondan tavsiye edilen başka bir markanın dlp gözlüklerini almaya karar verdim.

 

Neyse biran önce projektörün 3d performansını test etmek istediğimden Ankara'da gidip elden alabileceğim bir yer aradım. Ve Vatan Bilgisayarın Ümitköy ve Nata Vega Mağazalarında birer adet stokta olduğunu öğrendim. Ancak bunların teşhir ürünü ya da kutusu açılmış ürün falan olduğunu bilmiyordum.

 

Üşenmedim önce Ümitköy mağazasına gittim. Kutu gelince çok dikkatlice olmasa da şöyle bir baktım ve kutunun üzerinde mor bir güvenlik bandı olduğunu görünce şüphe etmedim ve ürünü aldım. Sonra atladım Ankara'nın diğer ucundaki Nata Vega mağazasına gittim. Orada ürün direk kutusu açıktı. Ama o kadar km yaptıktan sonra eve bir adet gözlük eksik gitmek istemediğimden bu da böyle olsun dedim. Hatta mağazadan çıkıp arabaya doğru yürürken kutu içine bir göz attım gözlüğün şarj kablosu bile yoktu. Neyse onu bile önemsemedim. 

 

Sonra eve gelince ilk aldığım gözlüğün de aslında bandının açıldığını ve kullanılmış ya da teşhir ürünü olduğunu farkettim. Vatana biraz sövdükten sonra neyse dedim gözlükleri şarja takayım. Birinin orjinal kablosuyla birini de kendi kablolarımdan biriyle şarja taktım. 2-3 saatlik bir süre dokunmadım gözlüklere. Sonra denemek için gözlükleri şarjdan aldım. 

 

Gözlükler "on" tuşuna bastığım halde açılmıyordu. Kullanım kitapçığında normalde on tuşuna 1sn. süre ile basınca gözlüğün uyarı ledinin yeşil yanıp söneceği, 3sn. süreyle basınca gözlüklerin kapanacağını, pili biten gözlüğün uyarı ledinde kırmızı ışık yanıp söneceği yazıyor. Benim gözlükler sadece şarja takıldığında bir kere kırmızı led yanıp sönüyor. Açmak için de on tuşuna bastığımda hiçbir tepki vermiyor, ne led yanıyor ne de gözlükler çalışıyor.

 

Durum böyle olunca bunların zaten pilinin öldürüldüğünü düşünmeye başladım. Çeşitli forumlarda böyle bir sorun yaşayan var mı diye baktığımda yurtdışında bir forumda kullanıcının biri şarja takılıyken on tuşuna basıp deneyin demiş. Önce kullanım kılavuzunda şarjdayken gözlüğü çalıştırmayın dediği için bunu denemedim. Ama her türlü denemeyi yapıp gözlüklerin kesinlikle arızalı olduğuna kanaat getirdikten sonra gözlüğün birini şarja takıp on tuşuna bastım ve yeşil led yandı. Bu şekilde projektörle falan denemelerimi yaptım. Gözlük şarj kablosuyla çalışıyor, kabloyu çıkarıp denediğimde hiçbir şekilde çalışmıyordu. Bu durum gözlüklerin bataryasının ölü olduğunun ispatı.

 

Şimdi ben, insanlara arabayla km'ler yaptırıp, bozuk ürün satan bu vatana ne yapayım arkadaş...

 

Aldığım mağaza iki ayrı mağaza... Hangisine gideyim, müşteri hizmetleri başka bir vatan mağazasında... Ona mı gideyim. Müşteri hizmetlerine gitsem de başıma geleceği biliyorum. "Sorun değil beyefendi, gözlükleri alalım teknik servise yollayalım, sizi bi 30 gün bekletelim, ücretsiz onarım yaptıralım, olmuyorsa da 30 gün değişim ya da para iadesi yapalım" diyecekler. Daha dün aldığım ürünler için... Mağazaya gitsem zaten stokta kalan son ürün diye kullanıp atılmış ürünleri bana kakaladılar. 

 

Sizce ne yapayım?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İlk hafta iade ederseniz daha kolay oluyordu, hemen geri alabiliyorlardı diye hatırlıyorum, gerçi bu da keyfidir mutlaka. Ben online aldıklarımı dahi Vatan 'ın herhangi bir mağazasına iade ediyordum, iki ayrı mağazadan aldıklarınızı birine iade edebiliyor olmanız lazım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

öbür başlıkta çok tartışıldı ama milyonlarca dolarlık iş çevirdiğini düşündüğüm koca firmalar bir gözlüğün sıfırını elinde tutamıyor; ben bunu anlamıyorum. bizde de kabahat var, migros misal böyle olsa annelerimiz bitiririr orayı bu nasıl zeytinyağı açık malı koymuşsunuz rafa diye  :8

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Aldığım mağazalarda başka gözlük olmadığını bildiğimden herhangi bir değişim yapılamayacağından o mağazalara gidip vakit kaybetmek istemedim. Dolayısıyla dün Müşteri hizmetlerinin olduğu Söğütözü mağazasına gittim. Durumu izah ettim ve gözlükleri kontrol için konuştuğum kişiye verdim. Bir yarım saat bekledim.Daha sonra arkadaş geldi ve "gözlükler çalışıyormuş, arkadaşlar yukarıda kuruyorlar, sizle de birlikte kontrole gideriz birazdan" dedi. Ama birinin şarj kablosu eksik dedi. Şarj kablosu eksik olanı Nata Vega mağazasından aldığımı ve kutudan çıkmadığını zaten açık kutu ürün satıldığını söyledim. İki ürünün de kutusunun açık olduğunu belirttim. Tamam sizi biraz daha bekleteceğim dedi. Çalışıyormuş falan deyince de inanmadım. Mümkün değil çünkü ben bir gece uğraştım çalışmadı o gözlükler. Neyse bir 15 dakika daha bekledikten sonra eleman "buyrun arkadaşlar sistemi kurdu kontrole gidelim" dedi. Kontrole giderken de gözlükler çalışıyor deyip duruyor. İçimden bunlar kesin kabloyu takıp deniyorlar diye düşündüm. Neyse sistemi kurdukları yere geldik ve bir baktım aynı tahmin ettiğim gibi kablo takılı deniyorlar. Ancak deneyenler ben gelince "gözlük çalışmasına çalışıyor ama şarjları yok" dedi. "iki gözlüğü de 3 saat şarjda beklettikten sonra şarjdan aldım ama ikisi de çalışmıyordu, ayrıca birini daha sonra tekrar şarja taktım ve saatlerce şarjda kaldı. Ayrıca, kullanım kılavuzunda böyle kablo takarak kullanmayınız şekilde uyarı var." dedim. Bunların bana açık kutu olarak satıldığını ve muhtemelen bataryası ölmüş olduğunu belirttim. Neyse oradaki arkadaşlar hak verdi ve gözlüklerin arızalı olduğunu kabul ettiler.

 

Sonra aşağı indik, gözlük çalışıyor diyen eleman "şefimle görüşeceğim, sizi biraz daha bekleteceğim" dedi. Birazdan yanıma gelerek kutu içeriği tam olan ürünü burada işlemi alabileceklerini, ama şarj kablosu eksik olan ürün için Nata Vega ile görüşmem gerektiğini söyledi. Bunun nedenini anlamadım ama canım da çok sıkıldı bu işe. Adamlar kısaca bana "siz zaten iki gündür 100km'yi aşkın yol yaptınız, gittiniz geldiniz, biraz daha gidin, ne olacak" diyor. Bir de ürünler firma üzerine faturalandırıldığı için iade faturası kesmem gerekeceğinden, bu faturaları kesip birini buraya diğerini öbür mağazaya tekrar götürmem gerekecek. Ettimi bir 100km yol daha...

 

Sakinliğimi koruyup oradan çıktım ve Nata Vega mağazasına gittim. Oradaki arkadaşlara da gözlükleri söğütözünde müşteri hizmetlerinde kontrol ettirdiğimi, Ümitköyden aldığım gözlüğü onların iade alacağını ama sizden aldığım gözlüğün şarj kablosu içinden çıkmadığı için sizle görüşmem gerektiğini söylediklerini belirttim. Neyseki Nata Vega'daki arkadaşlar beni fazla bekletmeden iade kaydı açıp, keseceğim iade fatura ile geldiğimde para iadesi yapacaklarını belirttiler. 

 

Akşam ofise geri dönüp iade faturalarını kestim. Bakalım bugün faturaları vermeye tekrar gideceğim. Evden Nata Vega 28km, Nata vega-Söğütözü 22km, eve dnüş ile bir 100km daha yapacağım. Ne için iki kıytırık gözlük için.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

çözüm.

www.amazon.com 

 

Pek şaşırmadım yaşadığınız tecrübeye. Geçen sene , bozuk olduğu apaçık olan ekran kartı için beni 6 ay (yazıyla altı) uğraştırdılar. Sorunu hemen çözseler daha çok şaşırırdım.  O nedenle, boyutu nedeniyle yurtdışından alınabilecek ürünleri, ordan alıp geçmek en temizi. 

 

Bu boyutta bir mağazanın, teşhir ürünü satması da ayrı bir gariplik. Adamlar, sokak arası bilgisayarcı iken  nasıl yönetiyorsa, hala öyle yönetiyorlar. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@ResetButton işte maalesef amazon göndermiyor aynı ürünü. Yoksa seansonic marka 4 tane daha gözlük siparişi verdim amazondan, onları bekliyorum. Onlar gelene kadar da iki tane eşimle hemen kullanabilmek için alayım demiştim.

 

Neyse bugün iade faturalarımı götürdüm teslim ettim iki mağazayada. Ücretin kredi kartıma iade edilmesini bekleyeceğim. Muhtemelen vatan taksitle çekim yaptığı için taksitle geri ödeme alacağım. 3 ile 20 gün bulabilir dediler paranın k. kartına yatması için. 

 

Neyse para iadesi o ya da bu şekilde olacağı için teknosaya gidip cepa exxtra da mağazada görünen gözlüklere bir bakayım dedim. Gittim adamlar kutu kutu gözlükle geldiler depodan. Kesinlikle sıfır ve hiç açılmamış ürünler. Kaşındım aldım iki tane daha.

 

Kaşındım diyorum... Çünkü bunları da şarj ettim ve tadaaaaa. İkisi de çalışmıyor. :icon_zombie:  Tabi burada teknosa ile alakalı hiçbir durum yok. Bu ürünle yaşadığım sorunlara rağmen amazon yorumlarına bakmak yeni çark etti. Aynı şikayetler dolu dolu yorumlarda.Çoğu kullanıcı iade etmiş, yenisini göndermiş amazon, gelen ürünler bile çalışmamış falan. Bazısı iki tane almış, teki çalışmış, teki çalışmamış, bazısı hiç sorun yaşamamış. Anlaşılan raflarda beklemekten ölüyor bu gözlüklerin pilleri.

 

Ulan elimde iki adet nvidia 3d vision gözlük var. Birini nvidia, 3d vision muhabbetini ilk çıkardığı zamanda almıştım, tekini de forumdan epi'den yıllar önce almıştım. İkisi de şu gün bile canavar gibi çalışıyor ki kimbilir kaç sene oldu ve bu süre zarfında kullandığım iki elin parmaklarını geçmiyor. Topu topu da aldığımdan beri 4 kereden fazla şarj etmemişimdir. BenQ artık nasıl bir batarya kullandıysa ürünlerde, kendi kendine raflarda beklerken ölüyor.

 

Bu gece gözlükleri diriltemezsem bizi bir de teknosa macerası bekliyor.

 

to-be-continued-series-8.jpg

 

:lol:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gözlüklerden birinin garantisini feda etme uğruna aşağıda linkini verdiğim amazon kullanıcısının çözümünü uygulamaya karar verdim.

 

http://www.amazon.com/gp/review/RANBL80X1QUTJ?ref_=glimp_1rv_cl

 

Kullanıcının sorunu benq gözlük için değil seansonic marka gözlük için, hatta benim benq dışında siparişini verdiğim 4 gözlük de bu arkadaşın gözlüğünden. Gördüğüm kadarıyla bu sorun hemen hemen tüm şarjlı 3d gözlüklerde karşılaşılan bir sorun. Ayrıca gördüm ki benq gözlükte de kullanılan pil ve sistem aynı. Dolayısıyla benim gözlüklerden birinin batarya kısmını açıp arkadaşın verdiği talimatları uyguladım. Önce olmadı. Sonra kalem pile bantladığım kablo uçlarında bir temassızlık olabilir diye tekrar gözden geçirip yeniden bantladım. Yine ilk denememde olmayınca umudumu kesiyordum ki bir daha deneyim dedim. Gözlüğün usb kablosunu dediği gibi 30 saniye falan şarjda bırakıp, çıkarıp tekrar taktığımda birden şarj ışığı devamlı kırmızı yanmaya başladı ve şuan yaklaşık 20 dakikadır falan hala yanıyor, bu şarj olduğu anlamına geliyormuş. Bu işlemi yapmadan önce sadece kabloyu takar takmaz sadece bir kez kırmızı led yanıp sönüyordu. Normalde kullanım kılavuzunda şarj süresi olarak 4-5 saat deniyor. Şimdi beklemedeyim. Bakalım gerçekten şarj olup, gözlükler çalışacak mı...

 

Vatandan kutusu açılmış ürün aldık sorun, teknosadan hiç açılmamış ürün aldık yine aynı sorun. Açıkçası 3 gündür bu gözlük mevzusu canımı çok sıktı. Teknosa'ya bunlar çalışmıyor diye gittiğimde değişim yapacaklar falan, alacağım o gözlüklerde de aynı sorunun çıkması okuduğum yorumlardan sonra kuvvetle muhtemel. Durum böyle olunca da kendim tamir etmeyi göze aldım. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evet gözlük şarj oldu ve şarjdan aldığımda artık kablo bağlı olmasa bile açılıyor ve güzelce çalışıyor. Daha projektör karşısında 3D olarak denemedim ama gözlük açılınca yeşil led açıldı diye uyarı veriyor ve çalışıyor. Bunun üzerine biraz önce diğer gözlüğü de açtım ve ona da aynı yöntemi uyguladım. Şu an o da şarj oluyor.

 

20160121_200603.jpg 20160121_201907.jpg

 

20160121_202541.jpg 20160121_202542_017.jpg

 

Böylece bir de teknosa'ya git gel ile uğraşmaktan kurtuldum. Gözlüklerin pil süresi kullanım kılavuzunda 35 saat şeklinde belirtilmiş. Eğer yaklaşık bu sürelerde kullanmama da olanak verirse hiçbir sıkıntı yok demektir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Son durumu yazmamışım; İki gözlük de yukarıdaki yöntemle sorunsuz çalışıyor. Projeksiyonla çeşitli 3d modlarını denedim hepsinde sıkıntı olmadan çalışıyorlar.

Altan Yoklar beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@ResetButton hocam standart derken ayrıntılı bir bilgim yok. Benim projektör 3D DLP projektör ve gözlük için 144hz active shutter istiyor. Bunu sağlayan gözlüklerle genelde uyumlu oluyor. Amazondan sipariş verdiğim diğer 4 adet seansonic gözlük elime daha ulaşmadı. Onlar gelince bendeki benq gözlüklerle kıyaslama şansım olacak. Bakalım aralarında ne gibi fark var.

 

@@Chronos aslında bir mail atmayı düşünüyordum, ama onlar da bu ürünlerin durumunu biliyorlardır diye tahmin ediyorum. Yani amazonda falan dünyanın şikayeti var yaşadığım sıkıntıyla ilgili. 

 

Şu ana kadar bir, iki blu-ray 3D animasyon film ve youtube'daki 3d sample videolarla falan gözlükleri ve projeksiyonu tecrübe ettim. Perdeyi ve projektörü konumlandırdığım yer itibariyle alabildiğim görüntü 225x125 cm ebatlarında ve bu 100" lik bir ekran demek. Benim nvidia gözlüklerle pc monitörümde yaşadığım 3D deneyiminden çok daha farklı haliyle. 3d için özel yapılan içeriklerde tam bir sinema keyfi yaşanabiliyor. W1070 de parlaklık, akıcılık konusunda benim için çok iyi bir tercih oldu. Daha önce iki projektör kullandım ama ev sineması için özel olarak aldığım ilk projektör bu. Elimdeki perdeleri de bu yüzden kullanmak istemedim ve grey kontrast bir perde aldım. Önceki beyaz mat ve beyaz cam tozlu perdelerimden contrast olarak çok daha iyi sonuç verdi. Sonuçta asıl amaç 3d 'den çok büyük ekranda sinema keyfi. Dolayısıyla Full HD TV'de görüntü olarak daha önce ne alıyorsam projeksiyonla da aynı kalitede görüntüyü almak önemliydi ve şuan çok memnunum. Aslında bu konuyla ilgili ayrı bir başlık açıp paylaştığım fotoğraflar ile forumdaşların yorumlarını almak istiyorum.

 

Perde de aslında 243x183cm ebatlarında ve tripod ayaklı bir perde. Bu eve taşınırken projeksiyon aklımın bir ucunda olmasına rağmen tavan hoparlör tesisatı, pc odasından gelen kablolar vs. ile uğraşırken bir de perde ve projeksiyon için bir tesisat hazırlığı ve ona göre asma tavanın tasarımıyla uğraşmaya vaktim olmadı. Uğraşabilseydim motorlu bir perde için asma tavanda bir açıklık bıraktıracaktım. Ama şimdi duvar ya da asma tavan altına perde montajı falan hiç hoş durmayacak. Bu yüzden salonun düzenini bozmayacak şekilde sadece projeksiyon kullanacağım zaman çıkarmak üzere tripod ayaklı bir perde çözümüm oldu. Projeksiyon için de çok uygun bir sehpam var salonda hiç sorun olmuyor konumlandırmak. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok