DLSS Ayarları
0

Bu konuda 4 mesaj var

Nvidia App. üzerinden oyun bazında DLSS ayarları değiştirilebiliyor.
 

Oyun bazlı olarak oyunla ilgili ayarlardan DLSS ön ayarları değiştirilebiliyor. Oyun bazlı olarak bazen frame generation kısmını da “Latest” olarak ayarlamak mümkün. Böylece DLSS .dll dosyaları, üçüncü parti program vb. uğraşma gereği olmuyor. 
 

Buradan yapılabilecek ön ayarlarda:

Convolutional Neural Network(CNN) Modeller(Bunlar eski modeller, DLSS 4 ile ayrıca Transformer Model geldi):

Preset A (intended for Perf/Balanced/Quality modes): o An older variant best suited to combat ghosting for elements with missing inputs (such as motion vectors)

• Preset B (intended for Ultra Perf mode): o Similar to Preset A but for Ultra Performance mode

• Preset C (intended for Perf/Balanced/Quality modes): o Preset which generally favors current frame information. Generally well-suited for fastpaced game content

• Preset D (intended for Perf/Balanced/Quality modes): o Similar to Preset E. Preset E is generally recommended over Preset D.

• Preset E (intended for Perf/Balanced/Quality modes) o The default preset for Perf/Balanced/Quality mode. Generally, favors image stability

• Preset F (intended for Ultra Perf/DLAA modes): o The default preset for Ultra Perf and DLAA modes.

• Preset G (Unused)

*Yukarıdaki bilgilerin DLSS resmi dökümanında yer aldığı Nvidia developer forumunda bir mesajda belirtilmiş:

https://forums.developer.nvidia.com/t/dlss-preset-for-unreal-archviz/288709

Benim anladığım kadarıyla J ve K Transformer Model. İkisinin de birbirine karşı üstün ve zayıf olduğu yerler var.

Ghost of Tsushima mesela K ile pek iyi sonuç vermiyor. Preset E baya iyi Tsushima için.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

rdr2 için latest kullanmak şart mesela, kendi orjinal dlss dosyası çok eski bir sürüm, görüntüyü bozuyor. latest olarak ayarlandığında baya net hale geliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Latest denildiği an sanırım otomatik olarak Preset K seçiliyor.

Bu arada oyunun default DLSS .dll versiyonu ile Nvidia app. üzerinden force edilmesi halinde hangi preset seçili olduğunu gösteren Nvidia overlay’i için:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NGXCore bulmak gerekiyor. Yeni bir ShowDLSSIndicator isimli DWORD (32-bit) anahtar girişi yapılıyor ve buna decimal olarak 1024 değeri giriliyor. Bundan sonra oyun başladığında DLSS ile ilgili Nvidia overlay’i görülebiliyor. İptal için bu girişi silmek yeterli.

Tsushima için bende DLAA çok yumuşak bir görüntüye sebep oluyordu mesela sanırım default olarak Preset F kullanıyordu, ben Preset E force edince baya düzeldi DLAA için görüntü. Tabii Game Filter altından yine Sharpening+ açılı ancak kendi varsayılan haline göre daha düzgün oldu görüntü Preset E ile.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tsushima’da DLSS-Quality modunda Preset J yine iyi, baya keskin bir görüntü oluyor. Ancak yine artifact olabiliyor bazen. Yine de Preset K kadar değil. DLAA’de ise yine bence Preset E.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok