TiesTorN

~Black Angel~
  • Content count

    3,474
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    73

TiesTorN last won the day on March 5

TiesTorN had the most liked content!

1 Follower

About TiesTorN

Recent Profile Visitors

1,962 profile views
  1. biliyordum aslında ama %100 emin olmadan yazmak istemedim kapasitör içindeki yükü çok hızlı boşaltır ama pil gibi kullanmak pek mümkün değil, kalemlerde nasıl o şekilde kullanılabilir ki? neyse konu dağılmasın.
  2. bazı kaliteli psu'lar elektrik hattındaki dalgalanmaları da tolere edebiliyor bu arada. bendeki evga psu'da mesela buffer var, tekniğini bilmiyorum ama elektrik kesildikten sonra bir kaç saniye açık tutabiliyor sistemi. böylece anlık elektrik gidip gelmeleri ve dalgalanmalarda etkilenmiyor.
  3. brent aynı, dolar düşüyor... ama benzine yine 20 kuruş zam soygunun 3. perdesindeyiz
  4. brent aynı, dolar 6.90'a düştü, ama benzin ve mazota yine zam geliyo. açık açık soygun artık.
  5. wifi, yani evdeki sabit hattı kastetmiştim aslında. "auto update over wifi" seçilirse sorun kalmaz.
  6. ne dertli adamlarsınız la bunu bile dert etmişsiniz isterse her gün güncellesin kimin umrunda. 5gb kotalı internet mi kullanıyorsunuz?
  7. adamda hayvan gibi pc var gidip iş laptopunda oynanacak 2d platform oyunları oynayıp duruyo aylardır... akıl fikir pls.
  8. her gün zam bu ne be...
  9. sıktı artık bu seri. zaten oyunları da aşırı sıkıcıydı. 1 ve 2'yi kendimi çok zorlayarak bitirmiştim, 3.ye devam edemeyip yarıda bıraktım. brotherhood'u indirimde 3 kuruşa almıştım ama sonra videolarına bakmıştım sanırım aynı boktu ondan kurmadım bile sıkıntıdan ölürüm diye. bi daha da bakmadım bu seriye.
  10. https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/arac-sahipleri-dikkat-benzin-ve-motorine-zam-geliyor-6204840 bunlar nasıl bir haysiyetsiz yahu... son zamdan sonra brent düştü, dolar da aynı. eee neyin zammı bu?
  11. bu arada ben 1a'yı kalem pil için demiştim ince pil için (aaa) 300-400ma üstüne çıkmanı önermem. şarj olurken pillere elinle dokun, ılıksa sorun yok ama elini yakma noktasına doğru gidiyorsa sıkıntı. 45c'yi geçirtmemek lazım.
  12. 1a ile şarj etmeni önermem, max 700-800ma gibi bir değerle şarj et uzun ömür için. havalandırması iyiyse, ısınmıyorsa o zaman 1a olabilir, o da max. pil ne kadar dolu göstermesi mümkün değil çünkü nickel familyasındaki pillerde bunu ölçmek mümkün değil. mesela lityum pillerde voltaj değeri direkt olarak pilin şarj yüzdesini gösterir, ama nikellerde böyle değil. pil doluluğunu gösteren cihazlar da doğru göstermiyor zaten. 800 mah'lik pil için 860 mah normal şarj etme işlemi %100 verimli bir iş değildir, bir miktar enerji kaybolur.
  13. aradaki uçuk fiyat farkını sen mi vereceksin
  14. mutlu/inci gayet iyi markalar. hugel mesela f/p tanımına daha çok uyan bir marka.
  15. yukarıdaki bilgilerin bir kısmı doğru, bir kısmı yanlış. korozyon dediğin şey aslında sülfasyon; plakaların üstünde akünün doğası gereği deşarj işlemi esnasında sülfasyon oluşur. eğer akü uzun süre (2-3 hafta) derin deşarj durumda beklerse bu sülfasyon katılaşmaya başlar ve akü tam şarj olmamaya başlar. derin deşarj olan aküyü hemen şarj ettiğiniz taktirde bir zararı yoktur. benim kendi aküm kaç defa arabanın içinde tek bir ışık bile yakamayacak kadar bitti, her seferinde hemen şarj aletimi bağlayıp şarj ettim, üstüne de bir kaç defa test ettim. hala tam kapasite veriyor. her neyse; CCA önemli evet ama halkımızın kullandığı standart 1.4-1.6 motorlu araçlar için hiç bir önemi yok, hangi akü ucuzsa alın geçin. şöyle örnek vereyim; benim 540i aracım için (4.4 motor) 105 amper 900 cca'lık akü öneriliyor. resmi rakamlar bunlar, ama tamamen abartı. ben sırf denemek için 45 amperlik bi akü bağladım (o da zaten eski bi aküydü tam kapasite bile değildir) marşa bastım araba pat diye çalıştı hiç zorlanmadan.