Whooosh

CHW
  • Content count

    2,912
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    121

Everything posted by Whooosh

  1. Televizyonu nemli bir bezle aralarında 2 metre olacak şekilde aynı ortamda bir süre bekletiyorum.
  2. Ben ilk indirime girdiğinde alıp oynamıştım, bu hafta yeniden başladım. İnternette arattığımda bulamadım ama 1.31 yaması ile oyundaki The Office dizisinin beyin cerrahı göndermesini kaldırmışlar sanırım. Muhtemelen dizideki diyaloğu birebir aldıkları için telif yediler.
  3. Matrix de kurban gitmiş. İlk hali "iyi" yada "çok iyi" olan bir şeyi devamını yapmak, remake yapmak, remastered falan yapmak çok riskli bir iş. Bu film olur dizi olur oyun olur müzik olur farketmez, hepsi için geçerli. Başarı şansı çok düşük. Buradan yapımcılara sesleniyorum, tamamen yeni bir şey yapamıyorsanız (ki bunu anlıyorum) lütfen geçmişte kötü yada orta kalitede yapılmış işlerden başlayın. Senaryosu çok iyi ama oyuncuları kötü olan biri işi alın, yada senaryosu ve oyuncuları iyi ama kötü çekilmiş bir işi masaya yatırın. Tutup da geçmişten senaristi iyi, oyuncuları iyi, yönetmeni iyi, görüntü yönetmeni iyi olan bir filmi alıp devam çekmeye çalışırsanız işte böyle bok oluyor. Özellikle de aynı ekibi bir araya getiremeyince. Şunu da ekleyeyim, bir de zamanın ruhu diye bir şey var. O bullet time'ı ilk gördüğümüzde o Ajan Smith ordusu ile dövüş sahnesini ilk gördüğümüzde afallamıştık, çünkü daha önce buna benzer bir şey görmemiştik. Günümüzde bunlar çok sıradan şeyler, Ajda Pekkan kliplerinde falan kullanıyorlar böyle efektleri. Matrix'in şanına yakışır şekilde bizi böyle şaşırtacak daha başka bir şey olması lazımdı. Zamanın ruhu çok önemli. Bazen aynı ekibi toplasanız da aynı tadı alamazsınız. Bir "Nothing Else Matters" aynı ekipten çıkmaz misal. Adını unuttum, bu mermiye falso verdiren elemanlarla ilgili bir film var. Şimdi bu filmi insanlar çerezlik izledi geçti. Aynı film Matrix'den önce çekilmiş olsaydı ortalık yıkılırdı. Ha Martix 4 kötü bir film mi? değil fakat bir devam filmi olduğu için Matrix markasının altında ezilmiş.
  4. Başkalarını kör etmemek için illaki mercek olmasına gerek yok, taktığınız led ampulün led hücrelerinin boyutu ve pozisyonunun orjinal halogen ampulün flamenti ile aynı boyutlarda ve aynı pozisyonda olması gerekiyor. https://www.youtube.com/watch?v=FPcE-fWHmww
  5. Ledler de zamanla zayıflıyor. Ben motorun farlarını değiştireli birkaç yıl oldu( 4.5 yıl) hala halogen ile kıyaslayınca daha iyi ama eski güçlerinden pek eser kalmadı. İlk kullanmaya başladığım zamanlar sellektör yapınca öndeki araçlar kaçacak yer arıyordu, şimdi çok iplemiyorlar. Tahminimce maruz kaldıkları ısı parlaklıklarını yitirmesinde büyük rol oynuyor. Mayıs 2018'de aldığım 25watt 'lık pasif soğutmalı Beamtech marka H4 far ampulleri şimdi 40watt'lık fan soğutmalı AUXITO set ile değiştiriyorum. Muhtemelen gece gündüz gibi bir fark olacak.
  6. Güle güle kullan hocam. Şu işlemci ile çift işlemcili bir setup kurmak bana nasip olmadı, bari ikimizden biri faydalansın diye düşündüm. 36 çekirdek 72 thread 8 kanal DDR4 bellek ile uzun süre idare eder o makine. Ben 18 çekirdekli halini bile doğru düzgün kastıramamıştım, 36 çekirdeği düşünemiyorum bile. Muhtemelen kaya gibi olmuştur.
  7. Origin'in kendisi oyunları yedekleme ve yedekten geri yükleme ile ilgili pek de pratik olmayan "yeni bilgisayarda indirmeyi duraklat, Origin'in oluşturduğu oyun klasörünü sil, yedeğini aldığınız eski oyun klasörünü buraya kopyala, indirmeye devam et'i tıkla, Origin'in mevcut dosyaları taraması bekle" gibi pek bir yavaş ve saçma yedekleme yöntemini tavsiye ediyor. Bu yöntemde onlarca gb'lık oyunların tek tek bütün dosyalarının bütünlüğünün internet üzerinden kontrol edilmesi dakikalar sürüyor. Fakat başka bir yöntem daha var. Diyelim bilgisayarınıza format atacaksınız yada kendi bilgisayarınızda yüklü bir Origin oyununu başka bilgisayara aktaracaksınız. Örneğin Origin oyunları sisteminizde ikinci bir harddsikte kayıtlı, bilgisayarınızın C: sürücüsünü formatladınız ve oyunların yüklü olduğu D: sürücüsü olduğu gibi duruyor. D: sürücünde yüklü oyunları yeni formatladığınız bilgisayarınızda kullanabilmek için; Origin'i indirip bilgisayarınıza kurun. Kurulum tamamlandıktan sonra Origin'i kapatın. Yeniden tanımlamak istediğiniz oyunun klasörüne gidin ve "__Installer" klasörünü bulun Misal "E:\Games\Origin Games\Battlefield 4\__Installer" __Installer klasörünün içinde "InstallLog.txt" isimli bir dosya olması lazım. Bu text dosyasının içinde önceki kurulumdan kalma yükleme komutunu göreceksiniz. 21:15:27 CommandLine: install -locale en_US -installPath "C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\" -autologging -startmenuIcon=1 -desktopIcon=1 Bu komutu __Installer klasörünün içindeki Touchup.exe ile çalıştırırsanız oyun birkaç saniye içinde yüklenmiş oluyor. Komut satırını administrator yetkisi ile başlatın ve yüklemek istediğiniz oyunun __Installer klasörüne komut satırından cd kmutu ile gidin. Komut satırından Touchup.exe programını InstallLog.txt dosyası içindeki önceki kurulum komutu ile çalıştıracağız. Eğer oyunu yine aynı dosya konumundan yükleyecekseniz bir değişiklik yapmadan kullanabilrsiniz. Eğer oyunun kurulu olduğu yeri değiştirdiyseniz yeni konum ile bu komutu çalıştırmanız yeterli. Misal "Battlefield 4" oyununu "E:/Origin Games/Battlefield 4/" klasörüne taşıdığımızı varsayalım, komut satırına Touchup.exe install -locale en_US -installPath "E:\Origin Games\Battlefield 4\" -autologging -startmenuIcon=1 -desktopIcon=1 Yazıp enter'a basmamız oyunun yeni konumundan yüklenmesi için yeterli. Origin'i çalıştırdığınızda oyununuzun yüklü ve oynamaya hazır olduğunu göreceksiniz. Böylece yedeğini aldığınız oyunları, arkadaşınızın bilgisayarından kopyaladığınız oyunları yada yükleme klasörünü değiştirdiğiniz oyunları en hızlı şekilde yeniden tanımlayabilirsiniz. Veya bilgisayarınız formatlamadan önce Origin oyunlarının kurulu olduğu "C:\Program Files (x86)\Origin Games\" klasörünü yedeklediniz. Formattan sonra tekrar aynı yere kopyaladınız. Tek yapmanız gereken Installlog.txt dosyasındaki yükleme komutunu hiç değiştirmeden yeniden çalıştırmak. Touchup.exe install -locale en_US -installPath "C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\" -autologging -startmenuIcon=1 -desktopIcon=1
  8. Her türlü çalışır. PD bu işe yarıyor.
  9. Beta"daki sürüm aylar öncesine aitmiş.
  10. Windows 11'in çalışması için bilgisayarda Tpm olması gerekiyor diye aklımda kalmış. Tpm modülü de bazı laptop ve workstation'lar hariç pek yaygın bir şey değil.
  11. Stop lambası ve sinyaller ile ilgili şöyle bir durum var. Bu araçlardaki işaret lambalarının reflektör ve fresnel tasarımları fabrikanın taktığı halojen ampulün ışığını maksimum şekilde yönlendirecek şekilde tasarlanıyor. Atıyorum o 3mm boyundaki flament bütün ışık gövdesini aydınlatsın diye içerideki yansıtıcıya onlarca yüzlerce açı veriyorlar. Bu sayede arkadan yada yanlardan bakıldığında o ufacık flament bütün lamba gövdesini aydınlatıyor. Siz o halogen ampülü çıkartıp yerine daha parlak ama fiziksel olarak farklı bir şekle sahip led ampul taktığınızda bazen daha kötü sonuçlar alabiliyorsunuz. Çünkü o reflektör o 3mm'lik halogen flamenine göre ayarlanmış oluyor. Bazen de tam tersi çok daha iyi bir aydınlatma sağlıyor. İkincisi sinyal lambalarının halogen ampullerini daha az elektrik tüketen led alternatiflerle değiştirdiğinizde ampul patlamış gibi daha hızlı yanıp sönmesine sebep olursunuz. Bunu engellemenin birkaç yolu var. Yani ampulü değiştirmek ile bitmiyor iş. Ben kendi motorumda ampulleri komple LED ile değiştirdim ama ne olur ne olmaz diye en parlak olanlardan taktım. Sinyal lambalarının hızlı hızlı yanıp sönmesini engellemek için ise (elektronik) flaşörün içini açıp devre kartının üstünde akım ölçen hattı kesmem gerekti. Şuan ampul var yok patlak falan demeden sabit hızla çalışıyor. Yok ben uğraşamam mod ile falan derseniz piyasada LED'ler için özel flaşörler satılıyor, onlardan alıp takabilirsiniz, yada dirençli ledlerden takabilirsiniz ama tavsiye etmem.
  12. Steam satın aldığınız oyunu 14 gün içerisinde 2 saatten az oynarsanız iade etmenizi kabul ediyor. Ben bu oyun için iade talebinde bulunduğumda 2.3 saat oynamış görünüyordum ve bundan dolayı biraz endişeydim. Fakat iade süresini aşmış olmama rağmen Steam yine de iade talebimi kabul etmiş. Gabe birkaç gün içinde paranız kartııza geri yatar diye mail atmış sağolsun .
  13. Evet öyle bir risk var hep. Bizim yeni yapılan ofisin terasında müteahhitin koyduğu aydınlatma, müzik ve açılır kapanır tavan sistemi tamamen internet üstünden çalışıyor misal. Herifler duvara dandik bir android tabletten bozma bir şey koymuşlar (geçirecekler ya) ama o aletin sistemle tek iletişimi internet üstünden. İnternete bir şey olsa hiçbir şey yapamazsın. Fırtına çıksa internet yok ise çatıyı bile kapatamazsın.
  14. Bir bok anlamadım, anlamak da istemiyorum. 2 saatte gördüğüm şey "make America great again" sloganı ile öcülere çarpmadan sırtında kargo taşıyorsun. Her türlü teknolojileri var ama bir helikopter icat edememişler.
  15. Yok henüz o noktaya gelmedim. İnternet olmasa da evdeki akıllı ampuller anahtardan kapatıp açınca normal ampul gibi çalışıyor. Bu en son aldığım soketlerin de üstünde düğme var, eğer yazılımdan çocuk kilidini açmadıysanız oradan açıp kapatabiliyorsunuz , en kötü bu aleti fırlatıp atar fişi direkt prizde takarsın.
  16. Surviving Mars Steam'de şuan ücretsiz. Çok güzel bir oyun, yumulun. https://store.steampowered.com/sub/244143/
  17. 2 saat oynadıktan sonra Steam'e iade talebinde bulundum, umarım kabul ederler.
  18. Nooie smart plug Evdeki birkaç cihazı uzaktan açıp kapatabilmek için akıllı prizlerden aldım. Bu modelde herhangi bir ana istasyon falan gerekmiyor. Her bir adaptörün kendi wi-fi desteği var ve evdeki kablosuz ağa bağlanıp kendi yazılımı ile cep telefonundan kumanda edilebiliyor. Çok fazla seçenek yok, yazılımdan yada cihazın üzerindeki düğmeden manuel açıp kapatabildiğiniz gibi haftanın belli günleri belli saatlerde açılıp kapanacak şekilde programlayabiliyorsunuz. Yada belli bir süre tanımlıyorsunuz o süre bitince otomatik kapanıyor falan. 10 amper'e kadar olan cihazları kullanabileceğiniz söylenmiş ama bence bu boyutlardaki bir cihaz için biraz iddialı bir rakam, 7/24 kullanımda 6-7 amper (1500 watt) üzerine çıkmamakta fayda var. Outlet mağazasından 4'lü paketini 15$'a aldım. Eve aldığım bu akıllı aletlerin sayısının artması ile birlikte şöyle bir sorun oluştu; hepsi başka marka ve her birinin kendi yazılımı var. Neyse ki evdeki akıllı aletlerin hepsinin Google ve Alexa desteği var. Evdeki akıllı cihazların hepsini Google Home ile eşleştirdim ve bütün cihazlara Google Home arayüzünden erişebiliyorum ve sesli asistan kullanarak bu cihazları yönetebiliyorum, "Hey google, ışıkları aç" "10 dk sonra süpürgeyi çalıştır" "klimayı kapat" falan diyince "Future is now " hissi gelmedi değil. https://nooie.com/products/nooie-smart-plug-4-packs?variant=35128395202717
  19. Biraz geç oldu ama 1.3 yaması ve indirim gelince oyunu alıp oynadım. Yan görev ve ana görevleri dengeli şekilde oynayarak 40-45 saatte bitirdim oyunu. Oyunu bitidim derken ana hikaye bitti, daha bir ton yan görev duruyor. Güzel oyun, çok daha iyi olabilirmiş ama güzel. Oyun potasiyeli olduğunu yer yer çok güzel gösteriyor ama pek uzun sürmüyor. Birkaç tanesi hariç yan görevlerin hikayeleri çok basit ve tekrara düşüyor. Elemanlar X'i kaçırmışlar git onu kurtar, Y'yi kaçırmışlar onu kurtar, şuraya git herkesi öldür. Bir RPG'ye göre item sistemi zayıf. Hiç öyle daha iyi bir silah daha iyi bir zırh peşinde koşmanız gerekmiyor. Oyunun başında yan görevlerin birinden mor bir pistol aldım, upgrade yaparak o pistol ile bütün oyunu bitirdim. Silah sistemi Borderlands gibi, zaten Borderlands'ın silah sistemi bütün oyunlarda standart oldu fakat Borderlands'dan eksik aldıkları bir şey var; Borderlands'da düşmanın bazı silah elementlerine karşı bağışıklığı oluyordu, dolayısyla düşmana göre silah seçmeniz ve taşımanız gerekiyordu. Bu oyunda öyle bir şey yok, her silah ile her düşmanı yenebiliyorsunuz. Sniper var ama kullanacağınız yer yok. Bir sniper özel görevi de yok. Ayrıca Borderlands'de legendary silahlar gerçekten legendary'dir, bu oyunda legendary silahların hiç öyle aman aman bir olayları yok. Papucumun legendary'si. O kadar yiyecek içecek, lokanta, seyyar satıcı falan neden var? Sağdan soldan topladığınız yiyecek ve içecekler işe hiçbir işe yaramıyor. Geçici olarak combat dışında can yenilemesi falan gibi şeyler veriyor ama ben kullanmadım, ihtiyaç da hissetmedim. Zaten belli bir levelden sonra can yenilemesini karakter özelliği olarak açabiliyorsunuz. Karakter desen acıkmıyor susamıyor. İnsan böyle bir oyunda daha fazla otomobille motosikletle kovalamaca falan bekliyor ama malesef o da yok. 4 tane yarış görevi var, 4 kere yarışıyorsunuz. Bu konuda GTA'dan hiç ders almamışlar. Oyunda bir sürü araç satılıyor ama satın almanız için hiçbir sebep yok. Dediğim gibi oyunda aslında çok sağlam bir temel var ama üstüne düzgün bir oyun inşaa edilmemiş. Yazık olmuş. Öyle çok sinir bozucu bir bug ile karşılaşmadım, bir kere "slowmotion reload" olayı oldu onda da "save-load" yapınca düzeldi. Ufak tefek şeyler oluyor ama onları görmezden gelip devam ediyorsunuz. Bir kere daha oynarsam bu sefer iyice yan görevlere öncelik verip alternatif sonu görmek isterim.
  20. TDP limitini patlattım Şşşşt Nvidia duymasın. RTX 3050 80w 30/60/80 watt karşılaştırma Uzun vadede sonucunu bilmiyorum, 150watt'lık harici adaptör sıkıntı çıkarabilir.
  21. Google'da "stiff keyboard" diye arattım, bir tane senin bahsettiğin gibi membran klavyenin zamanla sertleşmesi ile ilgili sonuç bulamadım. Çıkan sonuçlar hep mekanik klavyelerle ilgili yada pislikten takılan klavyelerle ilgili. Bu yanlıştan hala dönebilirsin, henüz çok geç değil. Membran'ın daha iyi olduğunu kabul et artık. G13 ile G15 aynı klavye, aynı tuşlar aynı yazılım aynı üretim tekniği. G15 5 seneden sonra sertleştiyse G13'de 12 seneden sonra sertleşmesi lazımdı fakat yaptığım ultra bilimsel deneylerin de gösterdiği gibi hiç öyle bir şey yok.
  22. Birebir yenisi ile kıyaslama şansı yok, bu modelin üretimi uzun zamandır durdu ama önceki mesajda da dediğim gibi 1-2 sene önce bir tane daha aldım. İkincisini kutudan çıkartalı 1 sene falan oldu herhalde.Muhtemelen üretim tarihleri aynıdır ama ikincisi son 1 seneye kadar kullanılmadı. Aralarında bir fark yok. Hadi onu geçtim, diyebilirsin ki o da kutunun içinde kurumuş sertleşmiştir. İşyerinde bir tane 2020 model yeni logitech membran klavye buldum. Elle karşılaştırdığımda o da aynı. Sonra dedim bu iş öyle elle olmaz gittim birkaç tane irice M8 somunlar getirdim ve bu somunları tuşların üstüne üst üste koyarak ağırlık testi yaptım. Eski ve yeni klavye arasında bir fark çıkmadı, ikisinin de bir tuşunun basılması için üstüne 4 tane somun koymanız lazım. Zaten klavye bundan daha yumuşak olmamalı, yoksa elini üstüne koysan parmak ağırlığından kendi kendine basılır tuşlar, basılmaması için sürekli parmaklarını havada tutman lazım ki o da insanın elini yorar. Oturdum deney yaptım senin yüzünden. Yanlışsın, kabul et.
  23. Membran'ın sertleştiğini ilk defa duyuyorum. Elimdeki en eski membran klavye Logitech G13, yılını tam hatırlamıyorum ama ilk çıktığında almıştım wikipedia 2008 diyor çıkış yılına. Sonradan bir tane daha aldım, onu eve koydum eskisini işyerinde kullanıyorum. 12-13 yaşındaki membran klavyenin tuş sertliği hala ilk günkü gibi.
  24. O zaman hemen puanı güncelleyelim 13736.Whooosh.i7 11800H.default.8/16.Hynix.16gb.1600Mhz.CL22.MSI Katana UC11( HM570 ) İnce ayarla, soğutmayla falan anca bu kadar, bu işlemci daha da bunun üstüne çıkmaz.