Motorola SB6120E ve Uydunet Tarife (50/4mbit) değerinin altında download değeri‏
0

Bu konuda 12 mesaj var

Merhaba,

 

Eski bir Uydunet kullanıcısı olarak, geçtiğimiz Cuma günü tarife güncellemesi (50mbit/4mbit, 250gb AKN) isteğinde bulundum. Öncesinde zaten Motorola SB6120E Docsis 3.0 modem alp, çağrı merkezi üzerinden aktivasyon yaptırdım. Cumartesi günü tarife güncellendi. Ancak ulaşabildiğim maksimum download değeri 33 mbit seviyesinde kaldı. Sadece modemi kullandığımda ve modem+router kullandığımda  benzer sonuçlar aldım. Bunun üzerine Uydunet üzerinden hem telefon hem de mail ile teknik destek aldım. Bugün yerinde görmek için 'teknik ekip' geldi ve kullandığım modemin 'sekiz yerine tek band üzerinden internet sağladığını, yazılım güncelemesinin yapılması' gerektiğini söyledi. Modemi aldığım yere başvurmam gerektiği söylendi. Modemi E-VİZYON'dan almıştım ama  kendilerine hiçbir şekilde ulaşamadım. Uydunet tarafından bana verilen ve Motorola Çağrı Merkezi olduğu söylenen 0212 212 66 86 numaraya ulaşmak mümkün olmadı. Bugün bu iş neredeyse tüm vaktimi aldı. Konuyla ilgili yardım/destek bulamamak gibi garip ve sinir bozucu bir durum var.  Aranızda benzer bir durum yaşayan oldu mu?  Olduysa, bu durumu nasıl çözdünüz?

 

Anlık netspeed görüntüsü ise şöyle:

 

4858935067.png

 

Saygılar

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

firmware update'i modemi aldığınız yer değil servis sağlayıcının kendisinin yapması lazım, uydunet'in işgüzarlığı olmuş... zamanında bende sb5100 varken kendileri yapmışlardı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

SB5100 döneminde o cihazları zaten servis sağlayıcı da veriyordu yada satıyordu. Yani kendi sağladıkları bir cihaz olduğu için güncelleme de veriyorlardı. Ancak şu anda bildiğim kadarıyla Motorola için bir destek vermiyorlar o yüzden ellerinde firmware olmaması muhtemeldir. Tam olarak Netmaster çöplüğü oldular.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

yeni modemler ile durum değişti mi bilmiyorum ancak kablo modemlere usb vs. üzerinden fw atılamıyordu eskiden, sadece iss gelen hat üzerinden atabiliyordu. sonuçta şu anda kendileri satmasa da ellerinde bulunması gerekir bu tip popüler modemlerin fw'leri.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Netmaster gibi ultra dandik bir firmanın modemine web arayüzünden firmware atılabiliyor, Motorolaya her türlü atılıyordur. Türkiye için özelleşmiş bir şey yoksa (sanmıyorum pek olduğunu) direkt olarak Motorolanın sitesinden indirip yükleyin bence.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Netmaster gibi ultra dandik bir firmanın modemine web arayüzünden firmware atılabiliyor, Motorolaya her türlü atılıyordur. Türkiye için özelleşmiş bir şey yoksa (sanmıyorum pek olduğunu) direkt olarak Motorolanın sitesinden indirip yükleyin bence.

 

Kablo modemler genelde servis sağlayıcı tarafından TFTP ile güncelleniyor. Hatta bazı durumlarda siz elle bir firmware yükleseniz bile servis sağlayıcı kendi desteklediği sürümü otomatik olarak yeniden geçiyor. Netmaster zaten başlı başına problemli bir cihaz, bir türlü adam olamadı. Ben de yurt dışından Motorola alıp kullanmayı düşünmüştüm ama sonrasında bu firmware sıkıntılarını okuyunca vazgeçtim. Netmaster'ı bridge modunda kullanıp arkasına düzgün bir TP-Link router aldım  o şekilde kullanıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Konu ile ilgili olarak, modemi aldığım E-Vizyon şirketi ile dün konuştum. Konuştuğum kişi, konuya TURKSAT/Uydunet tarafının sorumsuz bir şekilde yaklaştığından bu tip sorunlar yaşandığından bahsetti. Yazılım güncellemesinin sadece Uydunet  tarafından yapılabileceğini, ancak Uydunet tarafında, bu (en fazla 5 dk. süren) işlemi  yapabilecek eğitimde bir personelin bulunmadığını söyledi. Kendileri eğitim desteği vermeyi önermişler, fakat bu kabul edilmemiş. Bana konuyu Uydunet Genel Müdürlüğüne taşımamı tavsiye etti. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@Chandos

Ben senin yerinde olsaydım hiç uğraşmazdım. Bu servis sağlayıcılar ihale ile cihaz alıyorlar yada hangi cihazları destekleyeceklerine bir şekilde ticari yöntemle karar veriyorlar. Satın almadıkları cihazlara destek vermesini sağlamak münferit olarak pek mümkün değil. E-Vizyon'un da yapması gereken Türksat'la bu sorunu çözmek, sorunu kullanıcıya itelemek değil ama maalesef yapma ihtimalleri yok. Netmaster ve Türksat arasındaki ilişkiler yumağı sürdükçe o dandik cihazları kullanmak zorunda kalacağız. Maalesef şimdilik durum böyle ve yakın zamanda da değişecek gibi görünmüyor. Netmaster firmware güncellemelerini bile Türksat ekibinin yaptığını düşünmüyorum zaten.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@

 

Bir şekilde takipçisi olmak zorundayım. Yeni yıl ile birlikte gerçekleştirmeyi düşündüğüm bir planım var.  Bunun için stabil ve sorunsuz bir internet bağlantısına ihtiyacım var. Bu bağlantı Uydunet üzerinden olmak zorunda. Yaşadığım yerde başka bir alternatif yok. ADSL vs. çok kötü.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@Chandos,

 

Netmaster ile kablosuz erişim haricinde sürekli problem yaşandığını ben duymadım. Cihazlar kötü ama bridge mode ile sorun yaşanmıyor. Ben evde aylardır herhangi bir kesinti tecrübe etmedim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok