Grim Dawn ve Diğer ARPG Oyunları ( Van Helsing, Victor Vran vs. )
0

Bu konuda 16 mesaj var

@hakancez  hocam buradan devam lütfen :)

Grim Dawn ucuz oyun başlığında tartışılacak bir oyun değil, kendine ait bir başlığı hakediyor bence. Yönetimden ricam ucuz oyun'daki Hakancez ve benim mesajlarımı bu başlığa taşımaları zahmet olmazsa. Hakancez'in de yazdığı gibi bende haftasonu oyunu normal zorlukta bitirdim. Onunda yazdığı gibi gerçekten sağlam bir ARPG olmuş. Tekrar bahsedeceğim oyunda ki hikaye sağlam olmasına rağmen bu zamanda bu tarz bir oyunun sadece günlükler ve diyaloglar üzerinden hikayesinin anlatılması pek uymuyor bana açıkçası. En azından End Game'de başındaki gibi bir video yayınlayabilirlerdi. Seslendirme (yani voice acting diyeyim) de zayıf ama onun dışında oyunun başında nasıl zaman geçtiğini anlamıyorsunuz. Oyun bir diablo klonu değil kesinlikle. Birçok yenilik var Diablo gibi nooblar oynasın bizde cebimizi dolduralım tarzı bir düşünceye girmemişler. Mesela challenge dungeon'lar var, girmek için skeleton key craftlamak gerekiyor ve bir kere girdikten sonra çıkmanın yolu ya bitirmek yada orada ölmek, ölünce de tabi tekrar skeleton key yapmanız lazım ve cidden zor dungeon'lar, ben bir tanesini bitirdim diğer ikisi için kasıyorum şimdi. Onlar bitince bir sonraki zorluk seviyesi olan epic zorlukta başlayacağım. Ben Hakancez gibi kendi buildimi yapayım diye uğraşmadım şimdilik, Grim Dawn forumlarından Warden buildini buldum, kalkan ve kılıç, gürz falan gibi bir yakın dövüş silahıyla takılıyorsunuz ve gerçekten etkili bayağı. Neredeyse ölümsüz bir tank oluyorsunuz oynarken(ama ölünüyor gene de valla),retallation damage ve elinizdeki silahla yavrucakların kafasına vura vura indiriyorsunuz  Oyundaki vuruş hissini seviyorum pata küte yaratıklara dalmak cidden zevkli. Hakancez'in de belirttiği gibi çıplak oyun kesinlikle parasına değer, Ashes Of Malmouth DLC'si de aklımı çelmiyor değil, güzel bir eklenti olmuş gördüğüm kadarıyla, yılbaşında falan düşer belki ama yeni çıktı daha pek zannetmiyorum yakın zamanda fiyatının düşeceğini.


 

Burada güzel bir karşılaştırma yapılmış Diablo 3 ile. İzleyin derim.

 

 

Executioner tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Güzel bir oyun kendi türünde yeni paketini almadım eskisine biraz bakınmıştım. PC'de kurulu zaman ayıramadım fazla, bir ara bakarım @AranelSurion'la konuşmuştum oyunu anlatması için biraz farklı diablo'dan oyun sistematiği.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
8 hours ago, RFID said:

Güzel bir oyun kendi türünde yeni paketini almadım eskisine biraz bakınmıştım. PC'de kurulu zaman ayıramadım fazla, bir ara bakarım @AranelSurion'la konuşmuştum oyunu anlatması için biraz farklı diablo'dan oyun sistematiği.

 

Oyun mekaniği D2ye benziyor onun biraz karışık versiyonu. Benim sonradan uyandığımda bir konu var örneğin. Skilleri dağıtırken belirli ozelliklere gidin. 

 

Kare olanlar aktif yuvarlak olanlar pasif. Aktif olanları bir tuşla kullanıyorsunuz.

 

10 tane aktif tuş ile uğraşmak zor. Aktif skillerin bazıları bir kere basınca aktif hale geliyor. Curse gibi veya aura gibi düşünün. Iyice okumak lazım. Bir de ana saldırı skillini mouse a atamayı unutmayin. Dmg acayip fark ediyor

hakancez tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ikinci fark ettiğim konu ikinci ozellik secmeye acele etmeyin. 40 45 civarına kadar skill puanlarını mumkun oldugunca ana gruba dagitin.

 

Mesela ben Pyromancer oynuyorum ikinci ozellik olarak Arkanist sececegim mesela. Buna bosuna skill puan gommeyin. Ana özelliğinizin skilleri gelismeden ek katki saglamiyorlar. 50 den sonra karakter oturunca ikinci ozellik faydali oluyor.

 

Devotion olayini da oyunu cozdukce dagitin. Onceligi ana dmg skilinize verecek sekilde devotion secin. Mesela ben tufek ile oynarken fire dmg kullaniyordum attack speed veren bir devotion ile saldirini skilini birleştirince yavas tufek atisi hızlanıyor ciddi bir dps artışı sağlıyor.

 

Sheet dmg a sakin bakmayin. Diyelim ki 2 esya var. Birinde kagit uzerindeki dmg artiyor. Ama ana skilliniz fire diyelim ki, diger esyada % bilmem kac  fire dmg boost var. Bu kagit üzerinde dmg inizi arttirmasa da, gercekte anormal arttırıyor

hakancez tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ucuncu konu da oyunun sonuna dogru siradan moblar bile ciddi hasar veriyor. Oyunda belirli yaratiklar belli dmg lar vuruyor. Sandiginizda farkli senaryolar icin rezistans esyasi tasiyin. Diyelim ki poison vuran bir boss sizi kastı hemen armorunuzu değiştirin. 

 

Bu arada armor klasik oyunlardaki gibi degil. Her uzvun armor i farkli. 100 armor var demek her tarafta 100 armor var demek degil. Kolda 140 kafada 25 olabilir. Bunları seviye atladikca geliştirmek sart. 

 

Ben sanirim yas gereği oyle eskisi gibi delice hızlı oynayamadıgim.icin isin theory crafting olayini seviyorum. Daha eli yatkin kisiler cok daha etkili oynayabilirken ben biraz daha kendime gore build olusturuyorum. 

 

Bence oyunun en buyuk artisi da bu... Her oyun tarzina uygun bir build yapmak mumkun gozukuyor. Ha muhtemelen end game de fark olacaktir ama o kadar iddiali bir oyunci değilim ben

hakancez tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
17 saat önce, RFID said:

Güzel bir oyun kendi türünde yeni paketini almadım eskisine biraz bakınmıştım. PC'de kurulu zaman ayıramadım fazla, bir ara bakarım @AranelSurion'la konuşmuştum oyunu anlatması için biraz farklı diablo'dan oyun sistematiği.

 

Ben ters başladım aslında. Önce Grim Dawn 'ı oynadım, sonra Diablo III ve RoS 'u. 

 

Grim Dawn 'ın atmosferi daha karanlık, daha çekici diyebilirim, ama ben D3 'ü tercih ederim açıkçası. D3 çok daha akıcı bir oyun, GD 'nin dövüşlerinde D3 kadar keyif almadım. GD 'de lore daha kuvvetli, D3 'te ise sinematikler efsane. Karakter tasarımları, item tasarımları falan daha güzel Diablo 'da. Benim için en ayırt edici fark ise end-game oldu, GD 'yi bir defa keyifle bitirdikten sonra ikinciye gidesim gelmemişti (ondan önce Torchlight 2 'yi üç defa bitirmiş olmama rağmen), D3 bu açıdan tam benim istediğim uçsuz bucaksız end game olanağını sağladı. Adventure Mode, paragon sistemi falan kendi başına Diablo 'ya inanılmaz derecede değer ve replayability katan özellikler benim gözümde. Aynı mekanları aynı olay zincirinde turlamaya tercih ederim bunu. Sezon sistemi de keyifli D3 'ün, az sayıda da olsa yeni item ve cosmeticlerle falan online tarafı canlı tutuluyor. Daha "polished" bir oyun D3.

 

Eski halini bilmiyorum tabii, RMAH dönemlerinden çok kötü yorumlar hatırlıyorum, ben RoS sonrası geldiğim için bir şey diyemeyeceğim. 

 

Zamanında büyük keyifle Titan Quest oynamıştım. Grim Dawn tam olarak TQ diyebilirim.

AranelSurion tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

D3 un en buyuk sikintisi cesitlilik. Build olayindan bahsediyorum. Sonucta belli basli build ler var ve her sezon 1 build on plana cikip bununla oynaniyor. Bu sezon nerfler sayesinde hemen her set oynanir hale geldi ancak sablonlar hep ayni. Ornegin ben Kridershot ile bir build yapayim desem rekabetci bir build yapabilmek mumkun degil. Denedim deneyenlerde var community de GR 80 de takildim kaldim ama Shadow seti ile gule oynaya GR100 yapabiliyorum. Biraz kassam dusuk Paragon ile 105 bile yapilabilir. 

 

PoE, Grim Dawn hatta Torchlight bu özgürlüğü oyuncuya verebiliyor. Rune lar veya augment ler ile hemen her ekipman ozellikle de legendary ve epic ler build lere entegre edilebiliyor. 

 

D3 teki sikinti maalesef cesitlilik. Onun Haricinde bir suru guzelligi var. Hala deli gibi oynuyorum ama kısır dongu can sikici maaleaef. 

hakancez tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Diablo 3 ise o efsanevi 1 ve 2'den sonra hikaye gerçekten tırttı. Hele Deckard'ı öldürmeleri (bir sinematiği bile esirgediler rahmetliye). aynı şekilde gene hikayenin kilit noktalarından ve sağlam bir karakter olan Leah'ı Diablo yaparkende bir sinematik göstermemişlerdi, ha yaptıkları sinematiklerin kurgusu, seslendirmesi herzamanki Blizzard kalitesinde ama o hikayeyi bu sinematiklerde kurtarmıyor. Zaten Blizz'in Diablo'da amaçladığı hikaye değil. Oyunu bir kere bitirip sinematiklerini ve hikayesini geçtikten sonra bir daha campaign'e dönmezsiniz bile. Diablo'nun olayı GR'lerde paragorn kasıp setleri oluşturup yüksek levelli GR'lere gitmek, yani. Hele 4 kişilik bir dedicated grubunuz varsa hele o kasmalar cidden zevkli olabiliyor ama oyunda Hakancez'in de dediği gibi bir çeşitlilik yok. Yani hem Grim Dawn hem Diablo3 ARPG diye geçiyor ama Diablo'da RPG kısmı pek kalmamış, sırf aksiyon sadece. O da bir yerden sonra sıkıyor artık.

 

Grim Dawn ise single bir oyun, yani multi desteği var ama single olarak dizayn edilmiş. Bu arada multi olarak oynamadım single oynayarak geçirdiğim saatlere göre söylüyorum. Titan Quest'i yapan elemanlar Titan Quest'in sistemini bayağı geliştirip Grim Dawn'ı çıkarmışlar. Kısıtlı bir bütçeleri var gördüğüm kadarıyla, yani bu ekip Blizzard'ın altında çalışıp bu oyunu çıkarsalardı o sinematikler, seslendirme destekleriyle falan cidden efsane bir oyun olurdu. Ama dungeonlar, tekinsiz dünyası falan cidden güzel tasarlanmış, dungeonlar'daki gizli geçitleri keşfetmek, challange dungeonlar, faction bounty'leri falan derken cidden oynaması zevkli olmuş. Diablo gibi hikayeyi bir an önce bitirip sonra item kasalım tarzı bir oynanışı yok. Diablo'da normal zorluk demek elini kolunu sallayarak dolaşmak demekken Grim Dawn'da cidden normal zorluk bile zorlayıcı olabiliyor, oyunun mekanikleri gerçekten güzel tasarlanmış. Şu an 65. level bir Warden olarak hala normal zorlukta yapmadığım şeyler bulabiliyorum. Grim Dawn ARPG'nin RPG kısmını hiç boşlamamış ve cidden Hakancez'inde belirttiği gibi bayağı derinleştirmiş, çeşitlendirmiş oynanışı.

 

Hoş indie'den hallice bir firmanın oyunu Grim Dawn ile koskoca Blizzard'ın Diablo 3'ünü karşılaştırıp hangisi daha iyi diye konuşmak bile Grim Dawn için bir başarıdır bence. Diablo3+ROS paketini Grim Dawn'ın fiyatı ile karşılaştırın,daha yeni 15 TL'ye düştü fiyatı ve o fiyata ciddi içerik var. Diablo 3 ise her ne kadar alıp oynadığıma pişman olmasam da benim gözümde 1 ve 2'nin mirasyedisi durumundan öteye gitmeyen bir oyundur.

 

Bu arada oyuna başlamak isterseniz ve melee oynamaktan hoşlanıyorsanız benim bu build'ime bir bakın. Cidden rahat oynanıyor tavsiye ederim.

http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=36239

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Grim Dawn güzel, ama Van Helsing daha eğlenceli geldi bana. Final Cut versiyonu 3 oyunu birden içeriyor, kesintisiz devam ediliyor. Üstelik tüm seri oyunlarda olan "bir oyunun sonunda Herkül gibi olup sonraki oyuna Adem Baba gibi başlama" hadisesi de yaşanmıyor. Çok "hardcore" değil, ama oynaması eğlenceli. Espriler de fena değil.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Van Helsing'in sadece ilkini oynamıştım çıktığında. Seslendirme, yanımızdaki hayalet leydi ablayla diyaloglar falan gerçekten güzeldi. Uygun bir fiyattan denkleştirilince oynanabilir bence de.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Victor Vran'ı da biraz oynadım. Burada bahsi geçen oyunlardan daha farklı yönleri var. Diğerleri görüntü olarak 3D olsalar da oynanış 2D, yani hep aynı düzlemde hareket ediliyor. Victor Vran'da zıplama olayı var, hatta duvardan sekerek zıplama (wall jump) var. Bu sayede normalde gidilemeyen yerlere gidiliyor. Kamera döndürülerek bu özellik daha efektif kullanılabiliyor. Hemen her bölümde bu şekilde ulaşılan gizli yerler var, hatta oyunun yarısı filan bu gizli bölümler. Bu zıplama olayı olmasa mesela Victor Vran diğerlerinin yanında sönük bir seçenek olarak kalırdı, ama bu sayede oyun ikiye katlanmış gibi oluyor. Silah ve perk sistemi de güzel. Onu da tavsiye ederim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Torchlight 2 ilk çıktığında biraz oynayıp kenara atmıştım. Bu aralar tekrar bir donus yapayim dedim. Mekanikler anlamında PoE, Grim Sawn gibi iddiali yapımları oynayinca etkisi biraz azalmis oyunun. Tum burada tartıştığımiz oyunlardan farki grafik anlayışı. Eski Warcraft oyunlarında gördüğümüz sanat anlayışını kullanan oyunun kendisine ozgu mekanikleri yok degil. Ornegin pet mekaniği bayagi farklı. Build anlaminda özgürlükte guzel. Yoklukta vakit gecer ama Grim Dawn gibi saheser varken buna donmek kolay değil...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Torchlight 2'yi bende o şekilde oynadım. İlk çıktığında oynayıp bir kere bitirip kenara attım. Pet mekaniği gerçekten özgündü ve güzel oyundu genel olarak. Maalesef bir devamı olmayacak çünkü oyunun yapımcısı Runic Games artık kapandı, burada duyuruyu okuyabilirsiniz:

 

https://www.runicgames.com/

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 11/29/2017 at 3:16 PM, Executioner said:

Torchlight 2'yi bende o şekilde oynadım. İlk çıktığında oynayıp bir kere bitirip kenara attım. Pet mekaniği gerçekten özgündü ve güzel oyundu genel olarak. Maalesef bir devamı olmayacak çünkü oyunun yapımcısı Runic Games artık kapandı, burada duyuruyu okuyabilirsiniz:

 

https://www.runicgames.com/

Yazik olmus Runic Games icin...

 

Grim Dawn da biraz kasarak 100 saat civarinda ana karakterimi neredeyse end game haline getirmeyi başardım. Aslında biraz ugrasip dusman oldurup faction durumunu maksimize yapip Nemesis düşmanları cikartmak icin kasabilirim ama senaryoyu oynamak biraz sikti. Muhtemelen crucible modu bunun icin var. Bir noktadan sonra skeleton key kas Rogue Like dungeon lara takil sikiyor biraz. Muhtemelen DLC ile biraz daha eğlenceli hale gelir ve nemesis isi hallolur. 

 

Ucuzlayinca gozden kacirmamak lazim. Muhtemelen yilbasi indiriminde kaparım

hakancez tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok