NVIDIA İŞLEMCİ GELİŞTİRİYOR: "N1 & N1X"
0

1 post in this topic

Posted (edited)

Erdi Özüağ'ın videosunda öğrendim:

https://www.youtube.com/watch?v=cHYsqDqcZ8E

Son birkaç gündür haberlere yansımış aslında:

https://www.donanimhaber.com/nvidia-n1-ve-n1x-yilin-ilk-yarisinda-dizustu-pc-lere-geliyor--202528

https://www.technopat.net/2026/02/25/nvidia-n1-n1x-islemcileri/

https://www.notebookcheck-tr.com/Nvidia-N1X-sizintisi-sinirli-2026-kullanilabilirligine-isaret-ediyor.1282906.0.html

Erdi, Nvidia'nın Intel'le de anlaştığını söylemiş ama bu işlemci daha önceki Tegra'lar gibi ARM mimarili olacak denmiş. 5070'e kadar gpu performansı da sunacakmış. AMD tarafındaki Halo işlemciler de ciddi şekilde güçlüydü ama burada biraz daha fazlası söyleniyor. Çiplet tasarımı ile gelen birim, işlemci ve gpuyu iki ayrı birimin birbirine yapıştırılmış hali ile sunulacak ve bellek olarak da sistem belleğini kullanacakmış. Nasıl olacak bilemiyorum.

Aslında zamanlama olarak Nvidia yine iyi yakalamış diye düşünüyorum. Win11 ile zaten ARM desteği artan Windows, 12 ile ARM'a tamamen uyumlu hale gelecektir diye düşünüyorum. Normalde bu yıl Win12'nin çıkması bekleniyordu, ancak Win11 kullanımı hızlı şekilde yükselmeye başlayınca Win12 çıkışını ertelediler sanıyorum. Belki 2 yıl daha gelmez. Ama geldiğinde ARM desteğinin mutlak olarak artmış olacağı kesin. Nvidia da buna uygun bir cpu/apu çıkaracaktır. Yine DDR6'nın da 2027-2028 gibi geleceğini düşünürsek, tam düşeş olacak diyebiliriz.

Edited by mamad
yarimpower, rammstein, quad and 1 other like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.