E-Eğitim, MOOC vs. Üzerine
0

Bu konuda 19 mesaj var

Son yılların hızla popülerleşmeye başlamış olgularından biri de E-Eğitim oldu. Kimine göre bildiğimiz anlamda üniversite eğitiminin/resmi eğitimin bir alternatifi, hatta sonu olabilecek özel girişimler imkan dahilinde.

 

Bana göre alınacak daha çok yol var (en başta da kredibilite ve iş dünyasında bir karşılığa dönüşmesi mevzusu) , ancak bu işin önü de açık. Kendim bir kaç farklı platformu, hem bir şeyler öğrenirim, hem de bu sektörü tanırım gibi düşünüp inceledim.

 

Henüz bu işin bir standardı oturmuş değil, her servisin kendine göre yoğurt yiyişi var. Benim gördüğüm bazı servislerin kendilerine göre önemli artıları şöyle: (genellikle ilgimi çeken CS alanında kurslardan yola çıktım, zaten en sağlam kurslar genelde bu konuda. Tabii başka branşlar da var.)

 

Mesela Udacity 'de size bir interpreted programlama dili anlatılıyorsa, eğitmen konuyu anlatırken arada "mesela sence şu neden böyle" gibisinden "doğru cevabı olmayan quiz" (normal quizlerin haricinde) ekrana gelebiliyor, veya mesela şimdi gel sana elmayla armutu toplayacağın kod yazdıralım diyor, konuyu anlatırken önünüze şak diye Python ekranı gömülü geliyor, kodu yazıyorsunuz ve sistem kontrol ediyor, gibi.

 

Freecodecamp 'e bir baktım, orası Udacity gibi sanal üniversite ortamı tadında değil, sadece CS, hatta sadece web programlama ağırlıklı gibi, ancak mesela onların tarzı da kendine has. Eğitim tek bir koldan, "focused" ilerliyor. Konu pratik bir konu olduğu için, işleyişi de pratik yapmak gibi akıllıca bir hamlede bulunmuşlar. Bir ekranda, anlatım solda, sizin çalışma alanınız ortada, yaptığınızın sonucunu gördüğünüz ekran sağda tasarlanmış. Bİr de mesela "kredibilite" konusuna ilginç bir bakış getirmişler, FCC bir sertifika ya da "nano-degree" tarzı kelime oyunlu belgeler falan vermiyor, onun yerine belli bir noktaya erişince bir non-profit için ihtiyaçları olan bir işi yapıyorsunuz. Hem vakfa -seçilebiliyor hangisi olacağı- bir faydanız dokunuyor, hem o yaptığınız iş sizin belgeniz/deneyiminiz oluyor.

 

Kimi servisler -Udacity tarzı- daha aktif eğitim ağırlıklı, sistem otomatik olmasına rağmen ruhsuz değil, sürekli bir input, "derse katılım" istiyor. Bazı servislerde ücretli olarak katılırsanız, ödevler/sınıf içi katılım vs. mevzuları unlock olmuş oluyor. Kimileri ise -genellikle daha eski servisler- pasif, size gösterilen videoyu izleyip, textbook okuyorsunuz. Kimileri sırf bu iş için kurulmuş, iddialı şirketler. Bazıları da bilindik, büyük okulların yan hizmeti gibi.

 

E-Eğitim 'in avantajları çok, tabii henüz oturmamış çok şey de var. Klasik eğitime alternatif olamayacağını düşünenler var, tabutuna son çiviyi çakacağını düşünenler de var.

 

Kısaca, self-learning, mooc, e-eğitim mevzularını burada konuşalım. Nereye gider, ne artıları/eksileri var, girip beğendiğimiz kurslar var mı vs.

 

Konuyla ilgili çok güzel bir yazı: http://www.shirky.com/weblog/2012/11/napster-udacity-and-the-academy/

analog beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bugün Reddit 'te okudum, Udacity işleri kızıştıracak gibi. Aylık $299 olan Nanodegree Plus programlarından mezun olanlara kariyer desteği hizmeti ve 6 ay içerisinde iş garantisi iddia ediyorlar. Bu garantiyi yerine getiremedikleri taktirde %100 para iadesi olacakmış. Şimdilik sadece “Android Developer,” “iOS Developer,” “Machine Learning Engineer” ve“Senior Web Developer" programları için geçerli ve sadece US vatandaşları yararlanabiliyorlar.

 

Detaylar: http://blog.udacity.com/2016/01/a-new-job-guarantee.html 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Birkaç tane kurs takip ettim Coursera ve Edx 'ten. 

Öncelikle kesinlikle , uyduruk işler değil. Mesela EDX ten takip ettiğimi hazırlayan hoca, M.I.T 'in dekanıymış. Kalitesi üst düzey olmasa altına imza atmazdı. 

Kursun öğreticiliği çok iyiydi. Öğretmede kullanılan yöntem de çok etkin. O konuda kitap okumaktan , kendi kendine çalışmaktan daha iyi. 

 

Dersin ne olduğu önemli tabii. istatistik gibi hem teorinin, hem pratiğin yapılabileceği konularda etkin. Her ders , şimdilik olmaz. 

 

Üniversetinin yetini alır mı? Bence yakın gelecekte hayır. Üniversitede başka faktörler var. Şimdilik merak ettiğim konuda bir ders varsa bakabileceğim bir yer. 

 

Üniversitelerin arasında da kullanılıyor. Geçen sene bir deneme yapıldı. Sanırım, Harvard öğrencileri bir dersi öğrencile Yale 'in kursundan aldılar. Herhalde etkinliğini deniyorlar. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Forumda yatırım ile ilgilenenler var. Bu konuyla ilgili dersler görüyorum Coursera'da. Mesela şuna baktım iyi , ama ancak başlangıç dersi değil. 

Basic Principles of Finance and Risk Management

https://www.coursera.org/learn/financial-markets/home/week/1

 

Bu dersleri uzun zamandır takip edebilioyroum. Sadece 2-3 ders bitirebildim. Doğru dürüst öğreneyim dediğinizde , ciddi vakit alıyor. 

 

Şu da güncel denebilecek bir konu. forumda ilgisini çekenler olur. Derse katkı sağlayanlardan biri Stan Lee . 

The Rise of Superheroes and Their Impact On Pop Culture

https://www.edx.org/course/rise-superheroes-impact-pop-culture-smithsonianx-popx1-1x-1

 

 

Coursera ile Edx arasında , finans açısından fark varmış. coursera , kar amaçlı iken , Edx kar amacı gütmüyormuş.

Kurucuları  Massachusetts Institute of Technology ve Harvard University

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Çapa'da beyaz tahta ve kalem kullanıyorduk biz, tebeşir tozu çok alerjik. Asetatlara basılan grafikler güzeldi. Projektör çıktı mertlik bozuldu :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

MIT,  Stanford ders kayıtlarını youtube 'a koyuyor.

Görüldüğü gibi akıllı tahta vs birşey yok. Tahta, tebeşir ile anlatıyor.

 

Genelde gerekmedikce akilli tahta vs. gibi gerekliligi tartisilabilir fantazilere pek girmiyorlar ABD'de. Ben de 20 yil once ilk geldigime tahta/tebesir gorunce sasirmistim.

 

MIT kampusundeki sinif binalarin yarisindan fazlasi 80-100 yillik. Cogu koridorlarinda bilim tarihinin yazildigi, onemli buluslarin yapildigi binalar. Komple bir yenileme, restorasyon vs. olmadan gelip "modernlestiriyoruz" diye tahtalari sokup akilli tahta vs. koymaz kimse. Akilli tahta, teknoloji vs. arayan varsa kampusteki yenice binalardan E62 (Sloan'un yeni binasi), E14 (Media Lab binasi) gibi yerlere bakabilirler, oralarda egitim teknolojisinin en ilerisi var. 

ResetButton beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Çapa'da beyaz tahta ve kalem kullanıyorduk biz, tebeşir tozu çok alerjik. Asetatlara basılan grafikler güzeldi. Projektör çıktı mertlik bozuldu :)

Bizde de öyleydi. Projector iyi oluyor, anfilerde vardı. Slayt uğraştıcı

 

Şunun için söyledim. Teknolojinin etkisi fazla abartıldı bizde. Tebeşiri ,tahtayı akıllı tahta ile değiştirmenin eğitme katkısı muhtemelen çok az, belki hiç yok. 

Lisede çok sevdiğim , tanınmış da olan bir matematik hocam vardı. Sadece tahta, tebeşir kullanırdı. Çok güzel tahta tasarımları vardı.Matbaa baskısı gibiydi.  Zannediyorum hala ününü ve forsunu kullanıp sadece tahta kullanıyordur.

 

Learning how to learn isimli bir coursera kursu var. O kursun kitabında da öğrencilerin kalem kağıt ile not almasının , notebook ile not almaya göre daha başarılı sonuçları olduğu yazıyor. Benzer makale bir iki yerde daha gördüm. Hatta bazı prof ların öğrencileri notebook ile not almamaları yönünde uyardıkları yazıyordu. 

 

Epey oldu. ABD'de bir iki pilot okulda (lise düzeyi olması gerek )notebook dağıtılmıştı öğrencilere. Orda da iyi sonuç alınmadığından devamı getirilmemişti.

 

Yani akıllı tahtaymış, tabletmiş. en son iş bunlar. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Aytekin Özbek vardı matematikçi Tümay Dersanesinde, tahtaya 15 soru sığdırmadan bitmezdi ders :) Geçmiş mevzulara girince aklıma geldi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Introduction to Psychology

https://ocw.mit.edu/courses/brain-and-cognitive-sciences/9-00-introduction-to-psychology-fall-2004/lecture-notes/

https://ocw.mit.edu/courses/brain-and-cognitive-sciences/9-00-introduction-to-psychology-fall-2004/index.htm

https://itunes.apple.com/us/itunes-u/introduction-to-psychology/id341596834?mt=10

 

Bunu epey bir zaman önce dinlemiştim. İçeriği anlamak için fazla önbilgi gerekmiyor, dolayısı ile konuya meraklıysanız dinleyebilirsiniz. Bilgisayar oyunları bağımlılığı, antidepresanların etkinliği gibi güncel konulara da giriliyor.

 

Daha güncel tarihli olan var, bu da iyidir herhalde .

 

E62 nasıl bir yer diye bir arattım ama tabii önce Nokia E62 'i bulduk : :) . M.I.T E62 'nin genelde binanın dışından resimleri var. Anfide görülen tek resimde yine o kara tahta karşıma çıktı. 

E62_04.jpg

 

Edit:

A Learning Secret: Don’t Take Notes with a Laptop

https://www.scientificamerican.com/article/a-learning-secret-don-t-take-notes-with-a-laptop/

http://www.wsj.com/articles/SB10001424052748704631504575531932754922518

http://www.economist.com/news/science-and-technology/21706459-once-derided-relic-past-handwriting-looks-poised-revival-comeback-cursive

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Learning how to learn isimli bir coursera kursu var. O kursun kitabında da öğrencilerin kalem kağıt ile not almasının , notebook ile not almaya göre daha başarılı sonuçları olduğu yazıyor. Benzer makale bir iki yerde daha gördüm. Hatta bazı prof ların öğrencileri notebook ile not almamaları yönünde uyardıkları yazıyordu. 

 

Elle yazma eğleminde bilginin akılda kalma ihtimali kat be kat daha fazla. Tabi kendi adıma konuşayım. Eğitim-öğretim hayatımda her zaman hem derste yazarak hem de herhangi bir sınava çalışırken, hep yazarak, not çıkartarak, özet hazırlayarak çalıştım. Hatta bazı ezber bilgileri sınavdan önce sıraya yazardım sanki kopya çekecekmiş gibi, sonra sınav başlarken silerdim. Bende işe yarayan bir teknik. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Elle yazma eğleminde bilginin akılda kalma ihtimali kat be kat daha fazla. Tabi kendi adıma konuşayım. Eğitim-öğretim hayatımda her zaman hem derste yazarak hem de herhangi bir sınava çalışırken, hep yazarak, not çıkartarak, özet hazırlayarak çalıştım. Hatta bazı ezber bilgileri sınavdan önce sıraya yazardım sanki kopya çekecekmiş gibi, sonra sınav başlarken silerdim. Bende işe yarayan bir teknik. 

 

Zaten bir sınav için kopya hazırlamak için çalışmak gerekiyor. Kopya hazırlarken ne önemli ne değil bakmak lazım, derse girmediysen notları aldığın yada derse girmiş insanlarla biraz konuyu görüşmek falan da kesin şart. Kopyaları hazırlayıp zulaladıktan sonra şu soru şu cepte cevabı bu diye diye hiç kopyalara dokunmadan çok sınav geçmişliğim vardı. :)

ObiWan beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Son zamanlarda Facebook'ta Udemy'nin kurslarını görüyorum. Bazı konular ilgimi çekti. Deneyen eden var mı?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Coursera,edx dışındaki yerlere pek bakmıyordum ama başka servisler de varmış.

şu siteden konuyu aratabilirsiniz.

https://www.class-central.com/

 

mindshift 'te listesi verilmiş.

 

 

Coursera: The largest MOOC provider. Has courses on many different subjects and in in many different languages. Also offers an MBA and data science master’s degree, and offers

“specializations”—clusters of MOOCs.
edX: Has a large number of courses on many different subjects and in in many different languages. Offers “MicroMasters”—clusters of MOOCs.
FutureLearn: Has a large number of courses on many different subjects and languages, particularly, but not exclusively, from British universities. Offers “Programs”—clusters of MOOCs.
Khan Academy: Offers tutorial videos on a large number of subjects, from history to statistics. The site is multilingual and uses gamification.
Kadenze: Special focus on art and creative technology
Open2Study: Australia-based, many subjects
OpenLearning: Australia-based, many subjects
Canvas Network: Designed to give professors an opportunity to give their online classes a wider audience. Has a large number of courses on many different subjects.
Open Education by Blackboard: Similar to Canvas Network.
World Science U: A platform designed to use great visuals to communicate ideas in science.
Instructables: Provides user-created and -uploaded do-it-yourself projects which are rated by other users.
Here is a listing of professional- and specialist-oriented platforms (some are subscription-based):
MasterClass: Top masters teaching their subject—Kevin Spacey teaches acting, Serena Williams teaches tennis, Christina Aguilera teaches singing, Annie Leibovitz teaches photography, etc.
Udacity: Tech-related courses for professionals, offers “Nanodegree programs,” and a master’s degree in computer science through Georgia Tech.
Lynda.com/LinkedIn Learning: Thousands of courses in software, creative, and business skills.
Codeacademy: Free coding classes in popular computer languages.
Shaw Academy: Ireland-based. Courses on many professionally related subjects are conducted live at convenient times—students can interact with the instructors as well as with fellow students.
Pluralsight: Online developer, IT, and creative training—large library of courses. (Royalties created the first millionaire teacher from online teaching.)
Udemy: Courses by self-claimed experts on a wide variety of topics, including technical topics and job-related skills. Popular with corporate trainers.
Stone River Academy: Web, app, and game development
Skillshare: Courses by self-claimed experts in creative arts, design, entrepreneurship, lifestyle, and technology.
Eliademy: Finland-based, simple platform for anyone, for example, K–12 teachers, to create, share, and teach online courses.
Treehouse: Courses on web design, coding, business, and related subjects.
General Assembly: Courses on design, marketing, technology, and data.
Tuts+: How to tutorials
There are also MOOC and online learning platforms that specialize in certain languages and cultural spheres (there is some overlap between areas and languages). These are some examples:
Arabic-speaking world: Rwaq, Edraak
Austria: iMooX

Brazil: Veduca
China (simplified Chinese): XuetangX, CNMOOC, Zhihuishu
Europe: EMMA (European Multiple MOOC Aggregator), Frederica.EU
France: The France Université Numérique, OpenClassRooms, Coorpacademy
Germany: openHPI, Lecturio, Moocit, Mooin, OpenCourseWorld
Greece: Opencourses.gr
India: SWAYAM; NPTEL
Italy: EduOpen, Oilproject
Japan: JMOOC
Russia: Stepik, Intuit, Lektorium, Universarium, Openedu.ru, Lingualeo .com
Spanish- and Portuguese-speaking world: Miríada X, Openkardex, Platzi
Sri Lanka: Edulanka
Taiwan (traditional Chinese): eWant
Ukraine: Prometheus
Also worth noting:
Duolingo: free language learning app for many languages.
Crashcourse: A series of witty educational videos that have expanded from the initial humanities and science (YouTube).
VSauce: Incredibly funny and quirky educational videos (YouTube).

kman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok