Stellaris (9 Mayıs 2016/PC), Hearts of Iron (6 Haziran 2016) ve Tyranny (2017)
0

Bu konuda 11 mesaj var

Paradox Interactive, geçtiğimiz Salı günü GDC (Game Developers Conference) etkinliğinde  hazırlamakta olduğu ve dağıtıcılığını yapacağı 3 önemli oyunun duyurusunu gerçekleştirdi. Buna göre,

 

 

- Paradox Interactive tarafından Gamescon 2015 etkinliğinde duyurulan ve beklediğim bir oyun olan Stellaris, 9 Mayıs günü yayınlanacak. Stellaris, geliştiricisi olan Paradox Development Studio'nun diğer oyunları gibi grand strategy türünde olacak, ancak uzayda geçecek olması nedeniyle Paradox için bir ilk olacak. Dün ilk defa bir gameplay videosu yayınlanan oyun için, beklentilerimin çok yüksek olduğunu söylemeliyim. Aşağıdaki linklerden oyun hakkında bilgi alablilirsiniz.

 

 Oyunun sitesi:  http://www.stellarisgame.com/

 

 Trailer:  

 

 Gameplay: 

 

 Steam sayfası: http://store.steampowered.com/app/281990/

 

- Etkinlikte duyurulan diğer oyunlardan biri, Paradox'un başarılı serilerinden Hearts of Iron serisinin son oyunu Hearts of Iron IV, 6 Haziran günü yayınlanacak. Serinin önceki oyunlarına göre, daha detaylı görünen ancak daha kolay bir erişebilirilik içeren oyun, tarihsel olarak 1936 yılında başlıyor. Dünya savaşı öncesi seçtiğimiz ülkeyi, diplomtik, askeri, endüstriyel ve teknolojik açıdan savaşa hazırlamak gibi temel bir görevimiz var. Oyun, yapılan değişiklerle  grand strategy özelliğini korumakla kalmamış, içerdiği taktik esneklikle wargame türüne çok yaklaşmış. Hatta serinin (ve belki de oyun tarihinin!) ilk hybrid grand strategy/wargame oyunu olduğunu söyleyebiliriz. Paradox'un HOI3'te başladığı taktik içeriği bu oyunla bir sonraki seviyeye taşımış görünüyor. Ne kadar başarılı olacağını önümüzdeki yaz göreceğiz.

 

 Oyunun sitesi: http://www.heartsofirongame.com/

 

 Trailer: 

 

 Gameplay: 

 

 Steam sayfası: http://store.steampowered.com/app/394360/

 

- Etkinlikte duyurulan diğer bir oyun ise Tyranny . Efsanevi Obsidian Entertainment tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayınlanacak olan RPG türündeki oyunun 2017 sonunda yayınlanabileceği söyleniyor. 2015'te yayınlanan ve severek oynadığım Pillars of Eternity oyununu birlikte hazırlayan iki firmanın birbiriyle uyumu ve izometrik bir RPG olması, oyunu merakla beklememin başlıca nedeni. Lakin elimizde sadece bir trailer var ve gördüklerim beni yeterince heyecanlandırdı.

 

 Trailer: 

 

 https://www.rockpapershotgun.com/2016/03/16/oppressor-obsidian-rpg/

 

 http://www.polygon.com/2016/3/15/11242476/tyranny-trailer-obsidian-entertainment-paradox-interactive

 

 

 

 

NOT: Çıkış tarihlerinde herbir oyun için farklı başlıklar açarım. Bu başlık altında üç oyun için paylaşımlarda bulunabiliriz.

AranelSurion beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Uzun zamandır hakkında yazıcam vakit olmadı.

 

Oyun şu ana kadar tam bir hayal kırıklığı. 81 saatlik oyunun 50 saati single, 31 saatini multiplayer oynadım. Başlıca sorunlar, yeni patche rağmen

 

-Ui çok kötü, sistem büyüdükçe kontrolü kaybediyorsun. Çok basit şeyleri yapmak çoğu zaman çok zor. Oyun micromanagement gerektiriyor ama istediğin yere ulaşmak bazen ölüm olduğu için eeeeah diyip salıveriyorsun.

 

- Oyun aldığımız boostları, bilime yaptığımız yatırımları hiç birşekilde bize geri dönüşünü göstermiyor, ne ürettiğimizi ne vurduğumuzu bilmeden oynuyoruz. Explosive silahlar için %5 damage arttıran bilimi araştırıyorum gemilerin damage'ı artmıyor, edict ile bileme %10 boost yapıyorum bir tane rakam değişmiyor. Uğraşıyor yapıyorsun karşılığından bi habersin sürekli.

 

- Yapay zeka rezalete yakın, 3 bilgisayarla koalisyon halindeyim savaş açılıyor düşman önümdeki 3 ai oyuncu atlayıp benim capitalime geliyor :) Manyak mısın arkadaş niye dibindekine saldırmıyorsun, neden ben seni sadece capitalinde yakalayabiliyorum onun dışında salak salak dolaşıyorsun ?

 

- Savaş aşırı yavaş ilerliyor. Aksiyondan çok gezegene adam indirmekle ve sonra gezegeni geri kaptırmakla geçiyor hayat.Eu4'te kullandıkları puanlama sistemi burada çokta başarılı olmamış ayrıca. Adamın 6'dan fazla gezegeni varsa onu bitirmek 50-100 yıl sürebiliyor neredeyse. Adamlar koalisyon yapmışlarsa zaten 2-3 gezegen al 10 sene bekle yapıyorsun sürekli. Etrafın da saldırabileceğin 5 düşman varsa oyunun %50'si savaş açmayı bekleyerek geçiyor demek oluyor.

 

- Irklar arası diplomasi ekranını güzel yapmış olsalarda genel diplomaside neler oluyor bitiyor takip etmek imkansıza yakın, çünkü hepsinin toplu görüldüğü ekran rezalet ötesi ve arada geçen uyarılar da hemen hemen aynı düzeyde (patche rağmen)

 

-Debris analiz etmek eziyetin en büyüklerinden, bir sistemdeki bütün debrisleri niye tek bir tık ile analiz edemiyorum anlamıyorum. Görevlerin görüntülendiği ekranda ki karışıklık dillere destan olmuş, nasıl bunları anlaşılmaz bir data haline getirirsin deseler sanırım tam oyunun kullandığı sistemi kullanırdım.

 

Oyunu yapmaya başlamışlar ve %20'de falan satışa çıkarmışlar gibi duruyor. Colonizasyon kısmı, oyun başlangıcı çok eğlenceli ama sonrasında oyun yığılıyor da yığılıyor. Oynanmaz hale gelmeye başlıyor.

 

Sanırım 5-10 dlc çıkmadan oyunun oynanabilirliğinin artma imkanı da yok, bundan sonrası yapılması gereken tüm değişikliklerin tamamı neredeyse büyük değişiklikler çünkü.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@MaverocK

 

Eleştirilerin büyük bir kısmına katılıyorum. Oyunu geliştiren ekipten Martin Anward, oyundaki eksikliklerin farkında olduklarını ve yaz sonuna kadar 3 patch çıkacağını söyledi. Benim tahminim bu patchlerden sonra bir expansion geleceği yönünde. Bu eklenti ile oyunda eksik olan espionage sistemi gelecek ve diplomasi iyice oturacaktır diye tahmin ediyorum. Tıpkı EUIV'da olduğu gibi oyunun adam olması için bir zaman geçecek. Paradox oyunlarının en büyük sıkıntısı Paradox Development Studio'nun bir rakibinin olmaması. Grand Strategy türünde benzer oyunlar geliştiren bir başka firma yok maalesef. Bir rakibin olması kendini geliştirmek için bazen gerekli. Ama neyse ki firma olarak, kullanıcılarını dinleyip, dikkate alan  ve bu doğrultuda oyunları geliştiren/düzenleyen bir profile sahip. Geçmiş deneyimler bunu gösteriyor. Ben de şu an oynadığım playthrough bittikten sonra, oyuna biraz ara vereceğim.

 

Bu arada oyunla ilgili başlık vardı. Herhalde gözden kaçmış: http://www.cursedhardware.com/index.php?/topic/1533-stellaris-pc/

MaverocK beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok