B'TWIN Tilt 7 Katlanır Bisiklet Aldım; 1 Aylık Kullanım Tecrübem :)
0

Bu konuda 9 mesaj var

Merhaba bisiklet dostu arkadaşlar...

 

Bundan 1 ay kadar önce, şehiriçi ulaşımda kullanmak üzere B'TWIN Tilt 7 model bir katlanır bisiklet almıştım. Bisikletimin üzerinde 1 ay kadar bir süre geçirdikten sonra, kullanım tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim. Bisikletforum'a da yazdığım tecrübelerimi buraya da koyuyorum:

 

10 Nisan 2015; bisikletle ilk buluşma :)

 

Bisiklet bugün geldi. Decathlon bisikleti ve ilave aldığım bagaj ile park ayağını 2 ayrı paket halinde göndermiş. Bisikletin kutusundan alyan anahtarı ile somun anahtarı çıkıyor, bisiklet kurulum gerektirmese de ince ayar yapmak için bu anahtarları pakete ilave etmeleri çok hoş olmuş. Bagajın yanında da gerekli montaj vidaları ve alyan anahtar geliyor. Kutulama ve içerik konusunda Decathlon çok başarılı diyebilirim.

Kutuyu açar açmaz istemsizce Adnan hoca tepkisi verdim: "Sen aşırı derecede sevimli bi'şeysin!" clear.png Hiç çekinmeden söyleyebilirim ki Tilt 7, sahip olduğum en güzel bisiklet. Kadro yapısı, kadro rengi falan şahane. Üstelik zili de var!

Bisikleti bir müddet uzaktan seyrettikten sonra hemen kolları sıvadım ve ilk önce bagaj ile park ayağını monte ettim. Daha sonra bisikletin kendi elciklerini sökerek (tüyo: Elcikleri rahatça sökmek için iç kısımlarına bir miktar alkol sıkın) barendli Ergon elciklerimi gidona iliştirdim. Aslında bisikletin üzerinde gelen aluminyum gidonu da değiştirecektim ama bisikletin kırmızı-siyah renk kontrastını bozmak istemedim ve kendi gidonunu kullanmaya karar verdim. Count8 km. sayacını takıp gerekli lastik ayarlarını da yapınca (tüyo: Tilt serisinde kullanılan 20x1.95 lastiklerin çapı 1565 cm; km saatine girmeniz gereken değer bu) bisiklet kullanıma hazır hale geldi.

Ama saat çok geç, dışarısı çok soğuk ve şu an bisiklet bana, ben bisiklete bakıyorum; hasretle bakışıp duruyoruz yani clear.png Yeni bisikletimle ilk turumu atacağım Pazar gününü iple çekiyorum...

 

12 Nisan 2015; ilk sürüş izlenimleri

 

Bugün bisikletimi ilk defa sürdüm, yaklaşık 25 km'lik bir sürüş yaptım. Katlanır bisiklet deneyimi bambaşkaymış clear.png SRAM'in göbektek otomatik 2 vitesli Automatix sistemini de çok başarılı bulduğumu söyleyebilirim. İlk mesajımda da belirttiğim gibi, Eskişehir gibi yokuş fakiri bir şehirde benim ev-iş arası ulaşımıma ve gerektiğinde şehir içinde, çarşıda ve haftasonları Pazar gezmelerinde kullanacağım araç ihtiyacıma kökten çözüm getirecek bu alet.

Bisikletin selesi çok rahat, kayışlı-otomatik çekiş sistemi Eskişehir için biçilmiş kaftan, frenleri ortalama performansta (çok hız yapmayacağım için yeterli gibi, belki ileride Deore ayarında fren bacakları alıp takabilirim). Bisiklet gelir gelmez monte ettiğim Ergon elciklerle sürüş daha da konforlu hale geldi.

 

17 Mayıs 2015; ilk 1 aylık kullanım deneyimleri...

 

Tilt 7 bisikletimle olan birlikteliğimiz 1 ayı aştı :) Bu süre zarfında ev-iş arasında yegane ulaşım aracım oldu kendisi. Ev-iş arası ulaşım için önceleri tramvay hattını kullanıyordum, evimin hemen yakınında yer alan tramvay durağı sayesinde, eğer tramvay saatlerine riayet edebilirsem 15 dakika gibi bir sürede işyerime varabiliyordum. Tramvayı kaçırdığımda ise bu süre 25-30 dakikaya kadar uzayabiliyordu. Oysa şimdi bisikletimle evden çıktıktan tam 10 dakika sonra işyerime ulaşmış oluyorum; hem zamandan hem de bilet parasından tasarruf etmemi sağladı yani bisikletim :)

 
Bisikletime iliştirdiğim B'Twin Count8 km saati sayesinde günlük katettiğim mesafeyi ve ortalama hızımı ölçebiliyorum. Sabah ve akşamları ev-iş arası katettiğim mesafeye ek olarak, gün içinde çarşıda sağa-sola gitmek için de sıkça bisikletimi kullandığımı söyleyebilirim :) Bu şekilde günde ortalama 25 km. kadar bisiklet sürmüş oluyorum. Ortalama hızım ise 20 km/saat kadar.
 
Bisikletimin çekiş sisteminden de kısaca bahsetmem gerekirse... SRAM'in Automatix göbekten otomatik 2 vitesli çekiş sisteminde zincir yerine kevlar kayış kullanılmış ve bu sistem, Eskişehir gibi engebesi, yokuşu, rampası olmayan bir şehir için biçilmiş kaftan. Sürüş çok sessiz ve temiz; pantolon paçalarınız kirlenmiyor ve en önemlisi sistem bakım gerektirmiyor.
 
20 km/saat hızı aştığınız zaman otomatik olarak bir büyük vitese geçen çekiş sistemine alışmak ise kısa bir süre istiyor. Çok ender de olsa, vites büyütmek için kadansı (pedal devrini) aniden arttırmak, yani bir nevi sprint atmak gerekebiliyor : :) İşte bu aşamada, sisteme alışana kadar vites büyüdüğü anda ayağınız pedallardan kayabiliyor, ama sistemin nasıl çalıştığını anladıktan sonra vitesin ne zaman büyüyeceğini sezinlemeye başlıyorsunuz ve bir nevi doğal refleks geliştiriyorsunuz :) Çarşıda, insanlar arasında, ara sokaklarda gezerken fazla hızlı gitmediğiniz için bisikleti genellikle ilk viteste kullanıyorsunuz. Viteste "boşta" tabir ettiğimiz bir ara kademe de var; bisikleti katlayıp ileri-geri hareket ettirdiğinizde pedalların da dönmesini engelleyen bir özellik bu.
 
Bisiklette kullanılan 1.95'lik 20" lastikler, özellikle tramvay yolundaki ray boşluklarına girmeyecek kadar kalın; bu açında bisiklet size güven veriyor. Lastiklerin 1.95'lik olması, bozuk yolda nispeten konforlu bir sürüş sağlıyor. Pek tabii ki, amortisörlü maşa ve 26/28 jantlı bir bisikletin rahatlığını beklememek lazım.
 
Bisikletin yanında arka bagaj ve park ayağı da almıştım. Decathlon'un tanımladığı 20 TL'lik hediye çekini kullanarak, sonradan Tilt bisikletler için üretilen sepeti de satın aldım; hediye çekiyle birlikte 17 TL'ye maloldu bu sepet. Tilt serisi katlanır bisiklet almak isteyen arkadaşlara tavsiyem; sepet çok elzem olmasa da arka bagaj ve park ayağını mutlaka bisikletle birlikte satın alın.
 
Bisikletimle ilgili 3 konuda şikayetim olduğunu söyleyebilirim, ama bunlar ufak tefek ve (sonuncusu haricinde) pek can sıkıcı şeyler değil. Aşağıda bunlarla ilgili resimler de paylaşacağım. Özetlemek gerekirse:
 
1. Bisikletin kadrosunda aynakolu çevreleyen bölüm, bisikletin katlı halinde park ayağı vazifesi görüyor. Kadronun doğrudan zeminle temas etmesini önlemek adına üretici bu bölgeye iki adet kauçuk tampon yerleştirmiş. Ancak bu tamponlarda kullanılan yapışkan etkisiz ve kalitesiz; zira bisikletimi kutusundan çıkardığım anda tamponlardan birinin kutunun içine düştüğünü farketmiştim. Diğer kauçuk tampon da kolaylıkla yerinden çıktı. Tamponları Derby yapıştırıcı ve siyah izole bant kullanarak yerine sağlamca sabitledim (izole bant yerine plastik kelepçe de kullanılabilir). Tamponları kaybetmeden bu hususla ilgili tedbir almak lazım :)
 
2. Bisikletin sele borusu üzerinde, sele borusunun boyunu ayarlamak için kullanabileceğiniz bir çizelge var; bu sayede sele borusunu her seferinde kendiniz için uygun konuma getirmek çok kolay. Ancak, sele borusu kelepçesindeki bir sorun sebebiyle, sele borusu iki-üç günlük kullanım sonrasında bir kademe kadar aşağıya inebiliyor. Ayrıca, sele borusu kelepçesinin sıkıştırma mandalı, açılıp kapandıkça kelepçenin kendisine sürtüyor; aşağıdaki resimde de görebileceğiniz gibi bu bölümdeki siyah boya bir haftalık kullanım sonrasında aşındı.
 
3. Bisikleti katladığınız zaman, katlanan gidonu kadroya sabitlemek için bir klips mekanizması kullanılmış. Ancak bu klips mekanizması gidonu ve bisikletin ön kısmını kadroya pek sağlıklı sabitlemiyor. Burada bir tasarım hatası var, belki de mıknatıslı bir sistem kullanılması daha iyi olurdu. Klipsin iç tarafına kauçuk bir malzeme uydurup bu sorunu kendimce çözmeye çalışacağım; zira bisikleti katladığınız zaman sürükleyip götürmek istediğinizde, zaman zaman klipsten kurtulan ön kısım size zor anlar yaşatabiliyor (özellikle ufak engebeleri aşmak istediğinizde).
 
Sonuç olarak, ben bu bisikleti (ve genel anlamda katlanır bisiklet kavramını) çok sevdim :) Bir aylık kullanım süresi boyunca şehir içinde elim-ayağım oldu bu bisiklet; hemen her yere onunla gitmeye başladım. Şimdi sizi çektiğim birkaç fotoğrafla başbaşa bırakayım :)
 
VVPWyn.jpg  JYqbXQ.jpg  l7359r.jpg
 
n7j0LN.jpg  5dL6LD.jpg  VVPWBV.jpg
 
n7j0RR.jpg  DMBgdl.jpg  zAaoB9.jpg
 
d58gLZ.jpg  LaZ55o.jpg  rQ6zJ1.jpg
 
pgXJbN.jpg  MEoAa7.jpg  mP4A22.jpg
 
1yVOJb.jpg  0qlJzV.jpg
Rj0lnir, ZvAnA and Chronos beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

inceleme için teşekkürler , insanın hemen alası geliyor bu arada rengi çok hoşmuş , 740 modelini nereden bulabiliriz acaba , dikkatli sürüşler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Pinokyo'ları hatırladım bir an. Güzel bisikletmiş, güle güle kullan. :)

 

Pinokyo'nun moderen hali zaten :)

 

İyi dileklerini belirten herkese teşekkürler. Bu katlanır bisiklet olayına ucundan kıyısından bulaşmanızı tavsiye ediyorum :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Çok kıskandığımı itiraf etmeliyim, hep hayalimdeki şeylerden biri işe bisikletle gitmek. Afyon'da olurdu belki ama İstanbul'da motosikletleri sıkıştıran tipler yolda bisiklete neler yapmaz diye de düşünmeden edemiyorum. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Renkleri çok güzelmiş bisikletin güle güle kullan :)

bende bundan 2 ay önce Siyah renk Dahon katlanır bisiklet (http://dahonturkiye.com/bisikletler-2015-vitesse_d8.html) siparişi verdim ama fabrikadaki sıkıntı yüzünden bir türlü gelemedi. Keşke sizinkinden alsaymışım. Renkleride çok güzel verdiğimiz fiyatta aşağı yukarı aynı. Dahon kullanan bir arkadaşımın önerisi ile almıştım başka marka araştırmadan.

 

Benimde amacım şehir içi kullanım sizinki gibi fakat günlük belirli bir rotada spor amaçlı kullanım içinde rahat mı sence bu tarz bir bisiklet ? aldıktan sonra kafamdaki tek soru işareti bu kaldı benim.

 

edit: hatta sizinkinin rengi tipi o kadar hoşuma gitti ki aradım sipariş verdiğim yeri ama kaporayı geri veremeyiz dedi. neyse bekliycem benim dahon u.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Atrin, eğer bisikleti İzmir'de kullanacaksan, bu bisiklet senin için uygun olmayacak onu baştan söyleyeyim :) Göbekten 2 veya 3 vitesli bisikletler, rampası, yokuşu olmayan şehirler için tasarlanmış araçlar; Eskişehir gibi dümdüz bir ovaya kurulmuş bir şehirde yaşıyor olsaydın keyifle kullanırdın, ama İzmir'de bu tür bir bisikleti kullanmak bir süre sonra eziyete dönüşecektir. O yüzden senin 8 vitesli Dahon tercihin çok daha isabetli olmuş diyebilirim.

 

Ben katlanır bisiklet almaya niyetlendikten sonra kendime şunu sordum: Tercih yaparken önceliğim ne olmalı? Bu sorunun cevabı da "sorunsuzluk ve bakım gerektirmeme" oldu. Vites ayarı, çekiş sistemi temizliği ve yağlaması, zincir kopması gibi sorunları ortadan kaldırmanın tek yolu da, göbekten vitesli ve kayışlı bir çekiş sistemine sahip olan bir bisiklet edinmekti. Türkiye'de bu şartları sağlayan tek bir model bulabildim, o da Tilt 7 oldu.

 

Spor amaçlı kullanıma gelince. Bir antreman programını takip ederek idman yapayım, kondüsyon tutayım diye düşünüyorsan senin aradığın katlanır bisiklet değil :) Bu bisikletler kısa mesafelerde, toplu taşımayla entegre olacak şekilde ulaşım için tasarlanmış araçlar. Ama şöyle de bir durum var, bunları kullanması o kadar zevkli ki insanın üstünden inesi gelmiyor, her yere bisikletinle gitmek istiyorsun :) Bir de bakmışsın ki günde en az 25-30 km yol yapmışsın ve bu aslında epey ciddi bir mesafe. Bisikleti düzenli kullanmaya başladıktan birkaç gün sonra bile, vücudundaki zindeliği ve bacak kaslarındaki toparlanmayı hemen hissediyorsun; genel anlamda kondüsyonun da iyileşiyor. Şöyle söyleyeyim, katlanır bisiklet kullanmadan önce her hafta sonu 120 km'lik bir tura çıkıyordum ve bu turu 3 mola ile tamamlıyordum. Hafta içinde düzenli olarak katlanır bisikletimi sürmeye başladıktan sonraki 2. haftasonunda çıktığım aynı uzun turu tek mola ile tamamlayabildim. Bu kondüsyon iyileşmesi durumu kişiden kişiye değişse de, genel anlamda bir fikir verecektir sanırım.

 

Dahon'un hayırlı olsun diyeyim şimdiden. Katlanır bisiklet, bisiklet denen aracı günlük hayatımıza sokmanın en pratik (ve en eğlenceli) yolu; mutlaka kapın bu hastalığı :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok