Zozubi Maze
0

Bu konuda 7 mesaj var

Arkadaşlar selamlar, yaklaşık 2 yıldır kripto sistemlerin içindeyim madenciliğinden tradeine epey köklü sindirdim. Şimdi blockchainler üzerine bazı projelerde yardımcı, geliştirici vs şeklinde birşeyler yapmaya katkı sağlamaya uğraşıyorum. Bir yandan win to earn sisteminde oyun entregreli işler var. Ben şimdilik sadece fikir ve geliştirme amaçlı böyle bir olaya meğillendim; bir çıkış bulur muyum bilmiyorum ancak kendimi eğitmek ve geliştirmek amaçlı temel oyun yapımını öğrenmeye başladım. Öncelikle şunu söyleyeyim sıfır oyun yapım bilgisinden ancak temel başka bazı bilgilerin pratikte kafamda çabuk bütünleşmesiyle hızlı kavrama niteliğiyle devamı şeklinde bir çalışma çıkartmaya başladım diyebilirim. Şimdilik bana en ters konu kodlama kısmı çünkü yazılım bilgisine sahip birisi olmadım hiç bir zaman. Yinede günümüz şartlarında eğitici videolar eşliğinde ve yine Unreal engine' ın blueprint imkanlarıyla olabildiğince basitleştirilmeye çalışılan bir sistem doğrultusunda birşeyler çıkartmaya başladım.

Muhakkak çok basit bulacaksınız ama öğrenme ve geliştirme amaçlı olduğunu unutmayın. Bu vesileyle burada bu tip bir oyun beğeninizi kazanır mı üstünden geliştirmeye devam edilir mi ne gibi özellikler beklerdiniz, görsellik iyimi, şu olsaydı, burada böyle bir hata ya da eksiklik var gibi durumlarıda konuşup gelişime katkı sağlayabiliriz. Ve ya bu oyun tipi tutmayacak bir döngü olursa daha farklı bir konsepte kendimi yöneltmeye çalışırım. Tabi şu ana kadar bunu tasarlayıp uğraştığım aşamalar dahi aslında oyunun yapılması aşamasında temelde gerekecek özellikleri öğrenmemi sağlamış oldu.

Oyunumuz aslında çok basit bir labirent oyunu, şimdilik intro ekleyerek ne yapılması gerektiğini falan eklemedim yeni versionlarda onlarıda eklerim. Bu aslında 1.1 şeklinde koydum ilk halinde ne bi menü ne bir son vardı :D

Şimdilik olan özellikler: Key bindingleride tarifini koymadığım için W A S D kontrol mekanizması ve mouse ile X Y serbest bakışa sahibiz. Ekstradan zıplama eğilme koşma fonksiyonları tanımlamadım. Şimdilik oyun dinamiğine aykırı ya da olsa da fayda sağlayacak şeyler olmadığından pas geçtim , belki daha sonra ara engeller vs geçmek için tanımlanabilir.

Oyun başladıktan sonra space bar ya da p tuşlarına basarak oyunu pause edebilirsiniz yine oradan devam ya da çıkış seçimi mevcut.

Amaç labirentin diğer ucunda gördüğünüz yanan ateşe varabilmek.

https://drive.google.com/file/d/14CRM7YwG5MQncT12tuUPErIPQySU9tda/view?usp=sharing

v1.2 eklemeler:

Menüye key bindings ve oyunu tanıtım tabları eklendi

80x80 grid yeni harita

Skybox komple değiştirildi, beraberinde oyunun kendi dünyasına özgü atmosferik ışıklandırma eklendi.

Default olarak TSR Antialiasing eklendi.

 

Zaman ayırıp oynadığınız ve şimdiden gelecek yorumlarınız için teşekkürler.

TatanQa and Squall beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şu an ki grid aslında çok zorlayıcı değil ama sade yapısıyla milleti çok boğup yormamak adına 65x65 şeklinde tuttum. İstek üzerine zorlaştırırım :zuh: Şu an için 5 - 10dk zaman ayırıp yaptığım işi tanıtmak, ilgiyi tepkiyi ölçmek aslında. ;) ya da oraya ulaşınca daha zor bir katmanla yeni bir dizayn levelına geçiş sağlayabilirim. Fikirlere açığım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 saat önce, Deathknight said:

Şu an ki grid aslında çok zorlayıcı değil ama sade yapısıyla milleti çok boğup yormamak adına 65x65 şeklinde tuttum. İstek üzerine zorlaştırırım :zuh: Şu an için 5 - 10dk zaman ayırıp yaptığım işi tanıtmak, ilgiyi tepkiyi ölçmek aslında. ;) ya da oraya ulaşınca daha zor bir katmanla yeni bir dizayn levelına geçiş sağlayabilirim. Fikirlere açığım.

Müzik çok güzeldi. Labirente bir tema lazım.

Deathknight beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
7 saat önce, Pablo 'Definitive' Vader said:

Bu ne sorumsuz oyun firması, release notes olarak biraz değişiklikler var demiş. :mrgreen:

Hocam yeni versiyon ile gelenleri ilk başlığa yazdım o bağlamda belki herkes tek tek mesajları okumak istemeyebilir, daha derli olsun dedim :D

Bu arada son halini oynayan varsa bunun üzerinden şu an v1.3 ' te getirmeyi planladığım taslağıda bahsedeyim. Harita üzerinde düşman diye tabir edebileceğimiz AI' ler mevcut olacak. Bunlar labirentte bizi gözetiyor olacak ve gördükleri anda üzerimize doğru koşmaya başlayacaklar. Temas halinde bizi ilk başlangıç noktasına ışınlayacak. Şimdi bunu aslında yaptım AI tüm mapi gezme kapasitesinede sahip, motorun sunduğu birçok güzellik vesilesiyle ve oluşturmaya başladığım scriptler vesilesiyle kontroller veriyorum; tüm eventlerin nasıl olacağını belirlemek gerekiyor ve bu kodlama kısımları oldukça karmaşık sıfırdan gelme bilgiyle oldukçada kafa karıştırıcı oluyor. Herneyse detay kısmına girmeden, şimdi normalde AI ' nin oyuncuyu takip etmesi kısmı tamam iyi hoş güzel oldu ancak şöyle bir durum var oyun "labirent" oyunu olduğundan ve doğru yola gitmek için aslında tek bir yol olduğundan sıkıntı biraz burda boy gösteriyor. AI kısmı 1 ' den fazla serpiştirmek istiyorum. Şu ana kadar olanı söyleyeyim; oyun başlayınca test amaçlı konuma yakın 1 tane attım görünce üstüme doğru gelmeye başlıyor; hızını falan ayarlayabiliyorum şu an çok hızlı gelirse mantıksız, yavaş gelmesi bir avantaj ama bu seferde onu atlatabilmek için ilk etapta çıkmaz bir yola doğru sürükleyip orda temasta bulunup başlangıca ışınlandım ve o tekrar geri gelmeye çalışırken oradan geçebildim. Şimdi işin bu kısmı mantıklı mı can sıkıcı mı olur orası biraz düşündürücü.

Aklıma şu an için gelen şöyle birşeyde var çıkmaz yollarda random teleporterlar koyabilirim, yani bu haritanın kendim belirleyeceğim random bir mevkiye atacak gibi. Tabi bunun için sallıyorum şu an kırmızı sarı mavi yeşil portal gibi 3 4 spot noktası belirleyip buralara ışınlatma şeklinde uygulayabilirim. Bundan başka mutlaka bu söyleyeceğim script olarak yapılıyordur ama henüz ben bilmiyorum, birazda haritanın handikapı biz labirenti ilerleyebilmek için görmek zorundayız. Dolayısıyla fiziksel formumuz aslında hep görünür vaziyette kalıyor AI tarafından da hani desem ki şu an ayarladığım sense duyusu 15mt menzile gelince takip etmeye başla şeklinde çalışıyor ama menzilden çıkınca eleman durmuyor gelmeye devam ediyor. Muhtemelen burada o menzilden dışarıda kalınca takibi bırak ve ilk başlangıç konumuna doğru dön scriptlerini bir şekilde eklemeye çalışmalıyım diye düşünüyorum.

Varsa fikirlerinizi sununuz :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok