Asus firmasi ile yasadigim problemler
0

Bu konuda 11 mesaj var

yaklasik 16 ay once 5000tl civarinda bir paraya asus et2702 model 27" all in one pc aldim. Birkac gun once bozuldu, acilmiyor. Garanti suresi devam eden bu urunle ilgili asus turkiye cagri merkezini aradim. Birinci rahatsizligim, ups kargoyla urunu su adrese gondermek zorundasiniz demeleri oldu. Bu nispeten onemsiz tabi. Asil onemli sorun su idi: Cihaz bir anda hic acilmaz duruma geldigi icin, harddiski yedekleyip formatlamam mumkun olmadi. Dedim ki ben cihazin icindeki harddiski sokerim, baska bir bilgisayara baglayip icindekileri yedeklerim sonra silerim, ondan sonra cihaza takip teknik servise oyle gondediririm. Onlar da harddiski sokerseniz cihazi garanti kapsami disina cikartiriz, sizden para isteriz. Ulan dedim harddiskin sokulup takilmasi durumunda para isterim dersen, ben sana neden gondereyim, iki sokak otemdeki bir yerde zaten parayla yaptirabilirim.

 

Siz sattiginiz asus marka cihazin garanti sartlarini, kullanicinin kisisel verilerini size teslim etme sartina baglayamazsiniz. Acin Anayasanin 20. maddesinin son fikrasini okuyun dedim. Kisisel verilerimi size sunmayi reddediyorum, ayni zamanda da cihazi garanti suresi icinde tamir etmek zorunda oldugunuzu soyluyorum dedim. Bunun tek yolu var, harddiski sokecegim sonra yerine takacagim dedim. Gonder de gor bak nasil para istiyoruz dediler.

 

Sozlu soylediklerinizi bir de yazili soyleyin diyerek [email protected] adresine mail attim. 48 saat sonra sanayi bakanligina asus firmasi hakkinda sikayet dilekcesi yazacagim

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kavgaya debelenmeye gerek yoktu bence. Böyle yapacakları belli. Türkiyede bir elektronik alıyorsanız su kaçmasa bile suya düşürdünüz deme riskleri var terleyen bir insansanız. Çaktırmadan sök tak ile işi yapsaydınız ruhları bile duymazdı emin olun. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Once o sekilde denedim zaten de

hardiskin ustune bant yapistirmislar. Onu cikarip tekrar yapistirinca belli oluyor diye telefon ettim.

 

Buyuk ihtimalle, kargo bekleme vs ugrasmamak icin parayla burada yaptiracagim. Psikolojik olarak rahatlamak icin de asus firmasinin uygulamasi anayasaya aykiridir diyerek sanayi bakanligina sikayet yazacagim

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yasa ne diyor bu konuda?

 

En son Samsung laptop da bir sorun çıktı. Açılmıyordu hiç. Hd i söküp, bilgisayarda yedeğini aldım. Kişisel verileri silip , öyle verdim servise. Bir sorun çıkmadı. Zaten açıldığını anlamanın yolu yok.

 

Bu all-in-one ları o nedenle sevmiyorum. Kullanıclacaksa, kişisel verileri usb hd de tutmak lazım. 

 

Kendi desktop bilgisayarımda, 2-3 ay önce , açılmadı. Bir psu aldım, 30 dk da değiştirip, kullanmaya devam ettim. Sorunlu psu da servise gönderdim. Bizim gibi kullancıılara göre değil all -in -one.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gelen gideni aratır lafı ne kadar da doğru. Çizgi'yi çok eleştirdik, yerdik ama ASUS Türkiye'nin üstlendiği servis operasyonları daha beter çıktı.

 

Masaüstü bilgisayar kasalarının üzerine "yırtılırsa garanti dışı kalır" diye etiket yapıştırıp akıllarınca kasanın açılmasının önüne geçebileceğini zanneden zihniyetin geçtiğimiz yüzyılda kalması lazımdı; demek ki bir yerlerde hortlamış tekrar.

 

Kısmen ilgili olduğu için ben de bir servis maceramı anlatayım. Dizüstü bilgisayarımın fanı bozulunca Lenovo/IBM çağrı merkezini aradım. Kullandığım cihaz, ertesi gün yerinde servis garantili. Ancak benim yaşadığım şehirdeki yerinde destek personeli izinli miymiş neymiş. Gerekli parçayı gönderin, kendim halledeyim dedim. Hay hay dediler, adresimi ve cihazımın seri numarasını aldılar. Lenovo'nun hazırladığı, dizüstünün içindeki hemen her bileşenin nasıl sökülüp takılacağını gösteren videoların bulunduğu Youtube kanalına da yönlendirdiler beni. Nasıl yapılacağını izledim, arızalı fanı da ertesi gün elime ulaşan fanla değiştirip servise geri yolladım. Bu sürecin hiçbir evresinde bana "şuraya dokunursanız garantiniz biter" ve benzeri hiçbir şey söylenmedi. Müşterisine güvenen firmaları seviyorum :)

jackjoker beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gelen gideni aratır lafı ne kadar da doğru. Çizgi'yi çok eleştirdik, yerdik ama ASUS Türkiye'nin üstlendiği servis operasyonları daha beter çıktı.

 

Masaüstü bilgisayar kasalarının üzerine "yırtılırsa garanti dışı kalır" diye etiket yapıştırıp akıllarınca kasanın açılmasının önüne geçebileceğini zanneden zihniyetin geçtiğimiz yüzyılda kalması lazımdı; demek ki bir yerlerde hortlamış tekrar.

 

Kısmen ilgili olduğu için ben de bir servis maceramı anlatayım. Dizüstü bilgisayarımın fanı bozulunca Lenovo/IBM çağrı merkezini aradım. Kullandığım cihaz, ertesi gün yerinde servis garantili. Ancak benim yaşadığım şehirdeki yerinde destek personeli izinli miymiş neymiş. Gerekli parçayı gönderin, kendim halledeyim dedim. Hay hay dediler, adresimi ve cihazımın seri numarasını aldılar. Lenovo'nun hazırladığı, dizüstünün içindeki hemen her bileşenin nasıl sökülüp takılacağını gösteren videoların bulunduğu Youtube kanalına da yönlendirdiler beni. Nasıl yapılacağını izledim, arızalı fanı da ertesi gün elime ulaşan fanla değiştirip servise geri yolladım. Bu sürecin hiçbir evresinde bana "şuraya dokunursanız garantiniz biter" ve benzeri hiçbir şey söylenmedi. Müşterisine güvenen firmaları seviyorum :)

Lenovo / IBM konusunda bir tecrübemi bende paylaşıyım. 

Lenovo Cep telefonum vardı. z2 Pro modeli. Arabadan inerken asfalt zemine kamerası üzerine gelecek şekilde düşürdüm ve kamerası çıkıntılı olduğu için tüm darbeyi ora alınca camı ve hatta içinde ki mercek taraflarıda tuzla buz oldu. Haliyle kamerası gitti. Vatan bilgisayara götürdüm ama Lenovoya kendiniz gönderirseniz daha hızlı çözüm alırsınız dediler ancak ücret talep ederler çünkü kullanıcı hatası olduğu açık olarak görünüyor dediler.

iyi peki dedim Lenovoyu aradım. İstanbulda ki adrese kargolayın bakalım dediler.

süreç aynen şu şekilde.

1. gün kargoladım.

2. gün kargo ulaştı ( sabah )

Öğlen serive alındığını belirten bir sms aldım.

3. gün servis bakım devam ediyor ( sabah )

Öğlen Servis den çıktı ibaresi aldım. ( değişim )

Akşam müşteriye kargoya çıktı. 

4. Gün Kargo bana ulaştı.

Hemen açtım. 

Cihaz tertemiz bir şekilde bana geldi.

Teknik servis formunu da eklemişler. orada aynen yazılı olan kısım.

Kamera arazısı ( kırık ) Değişti. Müşteriye yollanacak. 

 

İşte loyality budur. Kargoyu saymazsak 2 gün de hiç bir para talep etmeden sorun çıkarmadan ürünü adresime düzgün şekilde yolladılar. Hatta kargo kutusunu bile özel ambalaj yapmışlar açana kadar uğraştım. Sebebi de ne olursa olsun kargo da problem darbe olmasın diye yapmışlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Asus Türkiye akıllı telefonların yeni çıktığı dönemde P525'in anakartı bozuldu diyerek 2 ay tamirde anakart bekletmesiyle ünlüdür benim gözümde. O günden beri en ufak bir parçalarını almadım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Asus turkiye genel merkezi bugun mail atmis, biz hakliyiz garanti belgesinde yaziyor diyor.

 

Ben de cevap yazdim. Sen hangi garanti belgesine bakiyorsun kardes, benim elimde tutmus oldugum bogazici bilgisayar sirketinin imzali kaseli garanti belgesinde yazmiyor. Yalan beyanin nedeniyle sanayi bakanligina hakkinizda sikayet/ihbar dilekcesi yazmak zorunda kaldim kusura bakma diye

 

Bu durumda ben de asus adini duydugum hicbir urunu almam, yakinlarima da aldirmam. Akil bunu gerektirir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Adamlar çok güzel bir tekelleşme yaptılar şimdi, adamlar derken de ülkedeki üreticileri kastediyorum. Örneğin bankalar, biri kazık atsa kimse orda kalmayacak ama hepsi birden kazık atınca mevzu normalleşiyor. 

 

Elektronikte de durum çok farklı değil. Hani bizim de suçumuz var, en makul fiyatlı arayışımız belki de işi bu noktaya getiriyor ama işin sonucunda tüm firmalar müşteri memnuniyetini umursamaz olunca mecbur birinden olmazsa birinden alıyorsun.

 

(Ha banka işinde kazık atmaya çalışmayan enpara örneğini gördük, etrafımda bayağı bir kişi geçti buna, diğer taraftan da adamlar katarlılara satıldı, kazığın büyüğü geliyor olabilir :) )

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@kHanTW

Enpara'nın müşteriye imzalattığı hizmet sözleşmesinde hesap işletiminin, havale ve eft ücretlerinin ücretlendirilmeyeceği açık olarak yazdığı için oradan bir gol yenmez. Bence bindikleri dalı kesmezler ama Arabın işi de belli olmaz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok