Ecu Yazılım Modifi hk.
0

Bu konuda 10 mesaj var

Selamlar,
Geçenlerde bu moda olan ecu culerden birine.
İstanbul Ataşehir merkezli bir firmaymış.
Antalya Bursa vs şubeleri var.
 
Neyse, dedim ben beygir peşinde koşmuyorum, iddia ettiğiniz ekonomi ile ilgileniyorum.
 
Nasıl olacaksa araç bu dedim, sorentoyu dayadım kapılarına.
Ecu yu download edip istanbula mail attı, 45 dakika sonra döndü adamlar, upload etti.
 
Dedim neler değişti, beygir ve tork arttı, EGR vs hersey aynı orjinal duruyor.
Vites düşürmeniz daha az gerekli olacak, bu sekilde yüksek vites, düşük tüketim sağlayacaksınız dedi. Ayrıca gidiyor diye basarsanız, ek gelen beygirler daha çok tuketim yaptırır dedi.
 
Eyvallah dedim aldım aracı.
 
Gitmeden önce iki farklı rampada dip gaz kalkış yapip video çekmiştim, sonra gidip ayni yerde tekrar kayit yaptim.
 
Hizlanma anlaminda çok fazla fark oluştu.
 

 
 
Sonrasında daha önce 100Km/h saate kitleyip izmire gidip gelmiştim. 2000 devirde seyrediyor bu hızda.
 
Yazilimdan sonra yine izmire gidip geldim, 100Km/h ile, corsa bile sellektor yapsa sağa geçtim, o derece kasildim iki test için.
 
17be84b9eed6e7daebc1a1fd6dddcab7.jpg
 
Yukarida gördüğünüz:
 
23.08.2017 yazılımsız sehir içi karışık
08.08.2017 yazilimsiz Bursa izmir gidiş geliş
31.07.2017 uludağ toprak yol cikis inis
25.07.2017 MAF sensorunu temizledim.
Öncesi kirli sensörle sehir içi.
 
Sensor temizeyince yaklasik ortalamalarda 1.5Litre düşüş oldu. Bu temizlik faydalı birşeymiş.
 
27.08.2017 de yazilim modifli Şehirler arası yolda ayni tuketimi görünce, ben de eski haline geri cevirttim.
 
Yazılım icin başka bir fikri onerisi, firma önerisi olan varsa onlara da uğrayabilirim.
 
 
ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
 


Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ölçümünde yanlışlık var, stock olan çok sonra başlıyor kalkışa. chip ile 7sn lik fark oluşamaz zaten.

 

yazılımların asıl amacı performansı arttırmak zaten, ekonomiyi falan unut. pazarlama safsatası onlar.

Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Geri aldırdım zaten, bende inanmadığım için para iadesi olan biryere gitmiştim, böyle düşünülüyorsa hizlanma vs gibi bir hevesim yok, başka da denemem :)

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

biraz da yapan elemana bağlı. hazır yazılım değil de arabaya laptopunu bağlayıp dyno üzerinde değerlerle real-time oynayarak ayarlayan birini bulursan ona yaptırabilirsin. amacının performans olmadığını ekonomi olduğunu belirtirsen ona göre turbo basıncını arttırıp, torque eğrisini yeniden düzenliyor. daha az yaktırıyor.

 

atatürk sanayide "paşa tuning" diye bir yer var, orada bekir adında bir eleman vardı. eskiden bende sorento varken tam da bu anlattığım şekilde ona yaptırmıştım.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Benim araçta var yazılım. İzmir Bornovada yakıt tüketim azalması niyetiyle başkoymuştum, abartı değil zaten adam o zaman 0,5-1lt/100km aralığında bir düşüş alabilirsin standart kullanımına göre demişti. Bende EGR' yi falanda kapattı, çevreye biraz zarar gibi düşünülebilir bu durum tabi ama beygir gücü kazancı olarak dönüyormuş. Haliyle turbo basıncıyla falanda oynuyor tabi ki; Ben şimdiye kadar aracımda en yüksek 6,6lt yaktırabildim, standart 80-90km ile tam 1 depo git gibi bir kullanım olamıyor zaten illa ki içinde şehir içi ya da daha hızlı farklılığı gibi durumlar oluyor. Sadece 1 kez Yenifoçaya git gelde ölçmüştüm total 110km gibi bişi ama benim için çok belirleyici bir kıstas değil aslında o kadarlık mesafe onda 4lt çkmıştı tüketim.

 

Bunun dışında aracın yakıt tüketimine sadece bu değil haliyle hava filtresi değişimi, mazot filtresi değişimi, yağ değişimi gibi durumlarda etken olabiliyor. Benim misal şu an ağır bakımlar geldi artık, nispeten yakışa orantısal farkettirdiğini düşünüyorum. Son izlediğim depolarda o kadar kastırtmadan düşük hız ve soft kullanımla dahi 4.5lt civarları alabildim ancak tabi son bakımdan beri 15000km oldu bunu göz ardı etmemek lazım. Ben yazılım attırmadan evvelde aracın potansiyelini biliyorum, performans için kesinlikle katkısı var. Özellikle düşük devirlerde araca bir dirilik geliyor gerçekten, tamam benim araç stok olarak kendi sınıfına göre zaten hayvaniydi biraz 110bg 1.5 falan ama misal iş yerinde ki ford fiestayla 5. vites hafif yukarı meyilli yolda 1500 devirlerde gazı versende devirden düşüyorken benim araçta 70km hızlar gibi tekabül eden o hızlarda 1500 devirden çok abanmadan araç minik minik devirlenir şekilde tırmanış yapıyor. Ecuya yazdırdığı ayarlar her ne ise torka katkası illa ki var. Benim sakin kullanımda aralığım zaten 1500-2100dd gibi oluyor, ortalama kullanımla hafif seri hızlanışlarda 1700-2500dd şeklinde çeviriyorum kullanışı.

 

Daha dün yeni tatilden geldim misal bodruma gittik geldik, giderken alt yoldan Selçuktan falan geçtik üstelik, dönüştede ekstradan Didime falan girdik çıktık yolda epey bir yerde durduk ettik klima açık hız olarak yerine göre 80-100-120km seyir oldu. İzmire dönerken bu sefer artık gezinmekten sıkılınca Aydın otobanına çıkmadan yakıt aldık birde ortalamaya göre 4,9lt gibi oldu, sonra otobanda biraz yapıştırdık artık ayrı mesele. Ha ekonomik kısmının zıttı olarakta performans olarakta maksimum devir olarak benim araçta sanırım 500 devir gibi ilave bir kazançta var. 200km hıza çıkarken yazılım yokken artık kesiliyordu araç hoş aracın maxını hiç bir zaman zorlamadım ama 2 kez falan 200kmye çıktım bu haliyle yürüyordu daha araç.

 

Ecu yazılım muhabbeti bi kenara dursun bakalım şimdilikte biraz baba bi masraf çıkacak heralde bendende bu sefer araçla ilgili epey bir eksiklikler var. 15k ağır bakım yapılcak, bu sefer birde ustayla konuşayım genede şanzıman yağını falanda değiştirmek gerekecek heralde kullanıma engel olmasada çok eskiden yağ gibi akarken şimdilerde biraz vuruntulu geçiş gibi gelmeye başladı. Hidrolik falanda değişecekse değişsin direksiyonun akıcılığı azaldı gibi, zaten rot balans desen berbat durumda dün son otobanda gelirken 150kmlerde falan direksiyon epey bir vurduruyordu eh birde direksiyonu bırakınca şahane zaten araç birazda yolun durumuna bağlı olarak sola sağa gidiyor :P Akü gitti akü değişecek. Lastikler 40kyı devirdi biraz daha giderim ama onlarda artık yol tutuşunun azaldığı iyice belirginleşmeye başladı gibi özellikle otobanda hız falan yaparken bazı yerlerde silme geçtiği hissediliyor, araç zaten sınıfından ötürü hafif uçup gitmeyelim dağa dereye sonra... Şimdi imkanım olursa son depoyu bi şekilde verimli kullanıp sonra Eylülde zaten şimdi bakıma sokarım bi aracı temizlenme değişimler sonrası falanda bi tüketim farkına yine bakarım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 30.08.2017 at 10:11, Deathknight said:

:PBenim araçta var yazılım.

 

Marka ve modeli bilseydik daha iyi olabilirdi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
8 saat önce, 4x4 said:

 

Marka ve modeli bilseydik daha iyi olabilirdi.

 

Hatırladığım kadarıyla Kia Rio 1.5crdi 110hp var Deathknight'da.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok