Yapay Zeka - AI
0

57 posts in this topic

5 saat önce, TiesTorN said:

benim kullanım senaryolarımda opus'u bırak gemini flash bile gayet iş görüyor :)  flash'ın sıçtığı yerde abilerine yöneliyorum (gemini pro'lar) abileri de sıçarsa claude sonnet veya opus'un daha çözemediği bir şey görmedim.

ama tabi benim öyle çok büyük komplex işlerim yok, istediğim/yaptırdığım şeyler en fazla orta seviyede denebilir. benim gibi küçük/orta ölçekli uygulama/web tasarımı isteyenler için gördüğüm kadarıyla artık developer'a gerek kalmamış. tech savvy olan herkes yapar.

bir de bu olay daha emekleme aşamasında sayılır, bir kaç yıla kat kat gelişir. şu an tecrübeli ve büyük işlerde çalışan developer'ların yerine geçemez belki ama seneye, veya 2 seneye ne olacağı meçhul... ai olayı çok hızlı ilerliyor.

İlerlesin valla ne olacaksa olsun. Büyük işsizliği tetikleyecek diye herkes konuşuyor. Sadece yazılım değil medya, finans, hukuk daha birçok sektörde yapay zekanın etkileri olacak. Giriş seviyesi iş ilanlarının sayısı azaldı. Junior yazılımcı alan az yer var. Oyun yapımcıları klasik şekilde oyun geliştiriyor. Yapay zekayı yasaklayan oyun stüdyoları var. Burada bahsetmişler: https://x.com/songjunkr/status/2045794605288018027 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17.04.2026 at 15:04, TiesTorN said:

antigravity ile yaptın dimi bunu :lol:

basit+ resmen ya.

developer'lar taş yiyecek bu gidişle...

Aynen buyrun size yeni bitane daha bu sefer limitleri biraz daha zorlamaya çalıştım. Şunu kendim uğraşsam götümü çatlatmam gerekirdi muhtemelen. Daha üstüne yapılacak şeyler vardır ama mobile uygunluğu vb kafamdakini tasarlamaya çok uygun tasvirle iş çıkıyor olması muazzam. 

Böyle mini uygulamalar oyunlar falan yapsam mı lan acaba diye düşündürtmüyor değil gerçekten insanı. 

Şuna baksanıza mesela hem basit hem eğlenceli hemde görseli fena olmayan bir şey çıkıverdi bir kaç saatlik ekleme ve düzenlemeyle. 

https://stickmanadv.netlify.app/

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 dakika önce, Deathknight said:

Aynen buyrun size yeni bitane daha bu sefer limitleri biraz daha zorlamaya çalıştım. Şunu kendim uğraşsam götümü çatlatmam gerekirdi muhtemelen. Daha üstüne yapılacak şeyler vardır ama mobile uygunluğu vb kafamdakini tasarlamaya çok uygun tasvirle iş çıkıyor olması muazzam. 

Böyle mini uygulamalar oyunlar falan yapsam mı lan acaba diye düşündürtmüyor değil gerçekten insanı. 

Şuna baksanıza mesela hem basit hem eğlenceli hemde görseli fena olmayan bir şey çıkıverdi bir kaç saatlik ekleme ve düzenlemeyle. 

https://stickmanadv.netlify.app/

Yap gitsin millet App Store ve Google Play'e neler neler koyuyor :) Bu arada cli üzerinden de yapabilirsin, Cursor üzerinden de olur. Skillerle daha güzel şeyler çıkabilir. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Birkaç gündür DeepSeek V4'ü kullanıyorum, çok fazla iş yaptırmama rağmen ücreti yarım dolar bile olmadı. Api fiyatlarına bir hayli indirim yapmışlar. Opus 4.6 ve GPT-5.4'le denk neredeyse. Fiyatına göre en iyi model şu anda. DeepSeek'e yaptırdığım işleri Claude veya Codex'e yaptırsam kaç yüz dolar tutardı bilmiyorum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hız ve yapılan işin kalitesi olarak nasıl yeni versiyonu?
Çıktı olarak max 384K Output beni cezbediyor :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol şu an bu işin çok çok daha iyilerini yapanlar var, keşfetmek ve öğrenmek için şöyle keyfe keder 2 video yaptım. Belki boş zamanlarımda geliştirir devamınıda eklerim. Sanırım bir kaç sene evvel hayalini kurduğum fikire doğru gidiyor bu olay. Zaten bir çok filmde falanda tasfiri vs yapıldı geçmişte aslında ama kafanda kurduğunu gerekli içeriği yapay zekaya vererek şöyle yap böyle yapla her şeyi türetmeye başlamış maşallah.

https://www.youtube.com/@mumi.aivideo

Bu da işin video kulvarı, A' dan Z' ye aslında tamamen ai ile yapabiliyorsun, sadece ben şu an ücretsiz kullanım yöntemiyle yaptığım için biten sahneleri devam ettirtmek için premiere pro kullanarak montajlama ve sahne geçiş efek kullanımı gibi ufak tefek detaylar ekledim. Kafanda kurduğun sahneyi bile önce ai de görselini oluşturuyorsun, animasyon mu, çizgi mi, gerçekçi mi artık nasıl istersen sonra veriyorsun ya tek bir resimden anlatımını yaparak ya da 2 resim ekleyip arasında ki geçişi kurgulatarak gibi. Benim yaptığım tabii şu an oldukça amatör çapta, prompt engineering gibisinden bir meslek dalı türetmişler mesela bu iş için. Normalde bu ailer çoğu entegre edilmiş ai motoru kullanılarak hazır ücretli sitelerde yaptırılabiliyor ama bunun için tabii bir kredi sistemi gibi birşey yapmışlar. Şu an yani 200sn vs uzun metrajlı görüntülerde oluşturulabiliyormuş ama tomarla kredi yani para istiyor. Hal böyle olunca tabii burda sahne oluştururken kullanacağın prompt olayı oldukça önem kazanıyor. Ne kadar detaylı yazabiliyorsan ona göre en doğru sunucu alıyorsun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.