VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.276 mesaj var

Go Pro’lar 4K 120hz kaydediyor. 3-axis stabilizer takip “aksiyon” filmi cekmek mumkun. Oyun laptop ekranlari 4k 120hz’i buldu, duzgun renk de veriyorlar. Konsolu bagladigimiz TV 4k 120hz oldu, oyun reconstructed 4k de calissa neticede 4k’de goruntulenebilecek ek detaylar icerecek sekilde hazirlaniyor. Cep telefonlari 120hz’e cikti. 4K 120hz duzgun renk ve parlakligin standart oldugu doneme geliyoruz nihayet.

Ekran kartlari 30x0 serisi ile guzel bir sicrama yasadi ama sonrasinda araya uretim/tedarik sorunlari girdi. Uzerinden bir yil gecti, TSCM 5nm uretimden 3’e gidiyor, ekran kartlarinda zirve hala Samsung 8nm’de, o da bulabilirsen. Bakalim yeni nesil ekran kartlari 4K 120hz performansini duzgun verebilecek mi.

Eskiden 1024x768 75hz calisan oyunun yanina 640x480 24-30hz ve sikistirmali video koydugumuzda oyun daha cok goz doldurabiliyordu. Simdi .otundeki cep telefonu ile cektigin videoyu ekrana verdiginde hem daha detayli, hem daha akici olacak noktaya geldi. DLSS’le de olsa bir sicramanin vakti geldi.

Pasif icerigin daha yuksek gorsel uyariciliga sahip olabildigi ara donemde 4k native 120hz videolar sunan bir sitenin fenomen olma sansi var.

Yerel donanim 30fps calisabiliyorsa, cloud 120fps calisip max 1/60 saniye gecikmeyle iletebiliyorsa cloud’un yerelden daha akici oldugu bir donem de olabilir ama baglantinin stabil olmasi gerekir.

5G, fiber, low orbit satellite derken o yone gidis devam ediyor. “Mining falan da yapilan, idle oldugunda AI ve modelleme icin kullanilabilecek donanimi niye bosuna bu hiyarlara veriyoruz, aylik odeme modeline gecelim, donanim bize kalsin” dediklerinde bugunun oyun sistemleri eskinin crt ekranli arcade makinalari gibi sadece meraklisinin elinde olan seylere donusecek herhalde. Switch/Steam Deck modeline benzer bir sekilde elimize oturacak bir kumanda deck’e iPad’i takip gececegiz. “Playstation” iPad’e takilan bu kumanda ve onun dongle gorevi gorup baglanmamiza izin verdigi abonelik sisteminin adi olacak. Isteyen VR gozlukle dev ekranda oynar, mantik ayni. Oyle de mobil, boyle de.

Neyse ki 5G’nin kitlelere yayilmasina daha vakit var. Bekledigimden uzun surdu bu gecis ama imkansiz olmadigi artik bariz olmali.

Apple’in VR cihazinin 2022’de gelmesi, yuksek cozunurluk, yuksek tazeleme hizi ve yakin baglantida dusuk gecikmeli yuksek transfer hizina odakli olmasi beklenebilir. 5G telefon veya hizli bir baglantiya sahip Mac/AppleTV gibi local cihaz sart derlerse, rendering cloud’da yapilip reprojection ve reconstruction cihaza birakilirsa grafiklerin basit olmamasi ve herkesin agzini acik birakmasi mumkun. Muhtemelen ilk asamada daha cok tasarimcilara hitap eden ama gelecegi bu sekilde bir roadmap takip edecek bir cihaz olacak.

Eye tracking duzgun yapildiginda rendering yuku de, cihaza aktarilacak goruntunun veri yogunlugu da azalmis olacak. Apple oncesinde Oculus veya Valve bunu yapacaksa mevcut oyunlarinin gorsel kalitesini yukseltmeleri mumkun olur.

Valve bmi (brain machine interface) uzerinde de calisiyor ama onun son kullanici seviyesine gelmesi vakit alabilir.

Alyx, Siri, Google/Facebook assistant karsimizda ete burunup nereye baktigimizi falan da gorerek bizle dialog kurabildiginde VR da, oyunlar da seviye atlayacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

https://www.youtube.com/watch?v=slRKY1cIr6E

 

Varjo Aero. Ilk miniLED LCD VR seti. Aspheric lensler. Cozunurluk de yuksek (goz basina 2880 x 2720), goruntu kalitesinde hepsini geride birakiyor. Net, cizgi/cerceve/SDE yok. SteamVR tabanli oldugu icin bunun yanina Valve Index parmak takipli el kumandalarini koyup en yuksek kaliteyi elde etmek mumkun. Eye tracking de oldugu icin zamanla ciddi performans optimizasyonlari mumkun olmali. Rahat/konfor acisindan da cok basarili. Lenslerde orta kesimde (duz karsiya bakarken) kalite benzersiz, glare gibi sorunlar yok. Kenara dogru netlik azaliyor ve chromatic aberration oluyor ama yazilimla iyilestirilebilir. Pahali ($2000). Simdiye kadar sadece sirketlere yonelik cok pahali urunler yapan bir firmanin ilk "son kullanici" urunu. Driving/flight gibi simulasyon oyunlari icin harcadigi paraya para demeyenler icin mevcut zirve bu. Ama madem bu ekranlar uretilmis, illa ki rakipleri gelecek, 1 yil icinde fiyat daha iyi olacak.

Apple'in yeni tanittigi M1 Max ile stand-alone bir VR cihazinin Half Life Alyx calistiracak kadar guclu olmasi mumkun olacak. Eye tracking'le mevcut en ust seviye PC'den ve mesela 3090Ti'dan iyi calistirmasi mumkun. En az bu ustteki cihaz kalitesinde ekrani olacaktir (micro OLED olursa olaganustu olur) 5-10 dakika sarj edip yarim saat-bir saat kullanmak mumkun olabilir. 

Konsolun da otesinde, iPhone gibi kullanmasi basit ama donanim performansi pc gibi, sabit donanimda metal yazilimdan faydalanmasi konsollar gibi bir canavar olabilir. Machine learning cekirdekleri de oldugu icin el takibini falan da Oculus'tan iyi becerebilir. Kameralarin pozisyonu, kalitesi ve sayisi da fiyatina oranli olursa inside-out skeletal tracking yapip butun vucudun hareketlerini VR’a yansitabilir.

Oculus’un bazi prototipleri gibi ufak ve estetik olursa cekiciligi de artar, millete “olmus bu” dedirtir.

1FC4E985-D4FA-43F4-8067-209C1FB9CAA9.jpeg

Neticede muhtemelen oldukca pahali ama bilim kurgu filmlerinden cikmis gibi gozuken bir cihaz gelmesi mumkun. Batman'in alet kemeri gibi pilleri beline dizip saatlerce agzi acik oynayanlarin videolarini izleriz.

Valve'in da Index'ten ogrendikleri ile Steam Deck icin SOC tasarimindan ogrendiklerini birlestirip benzer mantikta ama x86 bir cihaz yapmasi mumkun. M1 Max'in performans avantaji olup Valve'in fiyat ve kutuphane avantaji olabilir.

Walmart gibi dev sirket zincirleri VR'i egitim (calisan guvenligi) icin kullaniyor. Tasarimcilar icin devrim niteliginde, ekranda gordugu seyi uretip karsisina getirdiginde nasil olacagini kafasinda canlandirmasi gerekmiyor. Egitimin her alaninda kullanilabilecek, yalniz hisseden herkesin derdine cozum olabilecek, bagimlilik yapacak ve limitsiz veri toplanabilecek bir platformu daha ilk donemlerinde "bitti" diye dusunmeyin. Daha baslamadi bile.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Micro OLED ve pancake lens’lerle cok daha ufak, cok daha hafif (200 gram), goruntu kalitesi cok daha iyi yeni nesil VR setlerin ilk ornegi geldi. Sonuc muhtesem. Lens ringleri yok, isik kirikmasi yok, pixel’ler artik gorulemiyor, siyahlar mukemmel, renkler mukemmel. Gorus alani Oculus Quest gibi. Mukemmel bir kombinasyon.

Apple M1 mimarisi ile bunu bir araya getirirse millet gozlerine inanamaz. PS VR da bu formatta gelmeli. Ureticiler bu tarz ekranlarin ilk orneklerini gosterdiginde bir sonraki nesil icin gozume kestirmistim, burada paylasmistim zaten.

Lensten kamerayla cekilmis Half Life Alyx goruntusu:

https://youtu.be/h40OQcbtHa8

Cihaz:

https://youtu.be/qq7tdzdAFG0

Valve’dan da bu sekilde hazirlanmis yeni bir Valve Index ve HL evreninde yeni bir oyun bekliyorum. Kablosuz da olursa gormeden olmemeli.

Eye tracking ve foveated rendering olursa muhtesem grafikler sunar. Uzun sure benzersiz olur. Saglam bir desktop’la Robo Recall ve Half Life Alyx gibi bir onceki nesil oyunlari oynayan bile bir daha geri donmek istemez.

Kablolu bile olsa araba yarisi ve ucuz simulasyonu gibi oyunlar icin kusursuz olur. PS5 ile GT VR deneyip “pek begenmedim” diyen carpilir.

Sonraki adim ustunde 10 kusur kamerayla full body tracking. Valve Index’in elleri/parmaklari birebir yansitmasini tamamlayacak sekilde kollari bacaklari da oyunda gormek.

Sonraki adimlar wireless feedback, omnidirectional treadmill ve brain computer interface ama onlar zor konular.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

VR konusunu hiç bilmesem de bu Arpara 5K deli aletmiş, cidden kalite vs oldukça iyi.

Bundan paraya kıyıp alsam TV falan hak getire, tabii hanıma da almak lazım aynısından:)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bekleyin mutlaka, 2022’de buyuk markalardan Arpara 5K’da benzeri urunler gelecek. Takip kalitesi ve yazilim destegi daha iyi olur.

PS VR’da Netflix falan izleniyor (Oculus Quest 2’de de izleniyor). PS icin de 2022’de yenisi gelecek.

Apple cok pahali olabilir ama Sony’nin iyi kaliteyi makul fiyata sunmasi olasi.

Apple goz basina 8K gibi bir cilginlik yapmazsa 2D icerik icin bu yeni nesilden bile 4K OLED TV’nin netligini beklememek lazim. Ama oyunlar muhtesem gozukecektir.

Facebook/Oculus/Meta’nin Quest 2’si kalite/fiyat acisindan cok iyi. Onlardan da yeni cihaz geliyor. Quest serisine paralel gidecek bir ust seviye seri. Piyasayi ele gecirmek icin cihazlarini zararina satiyorlar, o da kalitesine oranla iyi fiyatli olabilir. PC’ye baglanmasi da mumkun, kendi basina da Beat Saber gibi oyunlari calistiriyor. Quest 2 tam “hanima/cocuga alalim, butceyi de gocertmesin, ben de PC’mde su Half Life Alyx’i bir deneyeyim” cihazi. 

Bunlarin hic birinin Turkiye’deki garanti durumunu bilmiyorum.

Bunlar VR’in kitlelere yayilmasi icin cok iyi ama tabi 3080/3080Ti/3090/3090Ti desktop’in performansi baska hic bir seyde yok. Bu yeni nesil cihazlarda eye tracking ile foveated rendering’i kotarirlarsa o performans 3x artabilir. DLSS’i VR’da kullanmak icin de calisiyorlar, becerebilirlerse onun da ciddi artisi olur. Sonucta desktop VR’da kotarilan grafik kalitesine agiz acik bakilir.

Duvara bagli degil pilden calisan cihaz performansinda Apple M1 Max’in rakibi yok. Tasinabilir VR icin Apple’dan gelecek cihaz da agiz acik baktirabilir. Goz basina 8K gibi bir cilginlik yapip 2D icerikte 4K TV kalitesinde, 3D icerikte dusuk internal resolution ve machine learning tabanli scaling ile sinirlari zorlayabilirler.

Valve’in Steam Deck’teki SOC’un bir versionu ile kablosuz bir Index 2 yapmasi, oyunu desktop’ta render edip nihai reconstruction/reprojection’i headset’te yapmasi, boylece super bir goruntu kalitesini 120hz ve ustu hizlarda sunmasi olasi. Eger bunu akilli bir sekilde yaparlarsa mesela UE5 nanite tarzi ortam grafiklerini desktop’ta 30-40fps’de cizip headset’te 120fps’ye reproject ettiren, sadece  animasyonlu karakter grafiklerini desktop’ta 60fps elleri 120fps hazirlayan, desktop’tan headset’e depth verisinin de gonderilmesiyle nihai goruntunun kusursuza yakin 120hz oldugu ama yukun yari yariya dusuruldugu bir sistem kurabilirler. Eye tracking 2-3x, bu split rendering 1.5-2x, DLSS de belki 2x performans artisi falan derken UE5 tech demolarda gordugumuz kalite ve ray tracing VR’da 120hz’de mumkun hale gelebilir. Mevcut donanimla teoride mumkun olabilir  anlaminda diyorum, olacaginin garantisi yok. Reprojection’in dibine vururlarsa sentetik frame’lerle arayi doldurarak micro OLED ekranin calisabilecegi en yuksek frame rate’e de cikabilirler, mesela 240-480hz gibi uclarda da olabilir bu sistem.

Beat Saber oynanacaksa ust seviye desktop ve Valve Index ile toplanan sistem binlerce dolara geliyor, $300’lik Oculus Quest de ayni oyunu calistiriyor. Ama Robo Recall’a bir PC’de, bir de Quest’te bakinca PC’de elde edilebilecek kalitenin farki bariz. PS VR ikisi arasinda cok guzel bir yere oturabilir.

epi tarafından düzenlendi
escape beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yıllar sonra Logitech G27 seti tavan arasından çıkardım. VR gözlükle birlikte Project Cars'ı oynadım (Steam'de 32 TL).

VR ile sim. bambaşkaymış. "Orada olma hissi"ni iliklerinize kadar yaşatıyor.

Sorun olarak görebildiğim tek şey çözünürlük. TV-Monitör ekranındaki kadar keskin bir görüntü yok tabii ki, özellikle uzak mesafede çizilen objeler bir hayli bulanık. Ancak 1, bilemedin 2 nesil sonraki VR gözlüklerde çözünürlük en az 1 misli artar ise, sim. için VR gözlükten başka alternatif aramak parayı sokağa atmak olacak.

Tabii bu devasa çözünürlüğü doğru-dürüst besleyebilecek ham GPU gücü de lazım olacak. Bendeki Samsung Odyssey+ gözlük 2880 X 1,600 piksel @ 90Hz'de çalışıyor. 1080Ti ile bile, 2015 yılında çıkan oyunu 90 FPS besleyebilmem için epey ince ayar yapıp bazı efektleri kısmam gerekti. 2 nesil sonra, çözünürlüğü 2 misli artmış ve 120Hz'de çalışan bir VR gözlüğü besleyebilmek için herhalde 5080Ti falan gerekecek.

Bu piyasa koşullarında o GPU'yu evimize sokabilecek miyiz? Hiç sanmıyorum. Lakin bir sonraki XBOX neslinde ham GPU gücü 2 misli artar ve konsola da VR desteği gelirse, gözlüğü konsola bağlayıp oynayabiliriz herhalde.

epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
6 hours ago, Najaz said:

Yıllar sonra Logitech G27 seti tavan arasından çıkardım. VR gözlükle birlikte Project Cars'ı oynadım (Steam'de 32 TL).

VR ile sim. bambaşkaymış. "Orada olma hissi"ni iliklerinize kadar yaşatıyor.

Sorun olarak görebildiğim tek şey çözünürlük. TV-Monitör ekranındaki kadar keskin bir görüntü yok tabii ki, özellikle uzak mesafede çizilen objeler bir hayli bulanık. Ancak 1, bilemedin 2 nesil sonraki VR gözlüklerde çözünürlük en az 1 misli artar ise, sim. için VR gözlükten başka alternatif aramak parayı sokağa atmak olacak.

Tabii bu devasa çözünürlüğü doğru-dürüst besleyebilecek ham GPU gücü de lazım olacak. Bendeki Samsung Odyssey+ gözlük 2880 X 1,600 piksel @ 90Hz'de çalışıyor. 1080Ti ile bile, 2015 yılında çıkan oyunu 90 FPS besleyebilmem için epey ince ayar yapıp bazı efektleri kısmam gerekti. 2 nesil sonra, çözünürlüğü 2 misli artmış ve 120Hz'de çalışan bir VR gözlüğü besleyebilmek için herhalde 5080Ti falan gerekecek.

Bu piyasa koşullarında o GPU'yu evimize sokabilecek miyiz? Hiç sanmıyorum. Lakin bir sonraki XBOX neslinde ham GPU gücü 2 misli artar ve konsola da VR desteği gelirse, gözlüğü konsola bağlayıp oynayabiliriz herhalde.

 

  • Cozum: Foveated rendering. PS5'te bile cok iyi sonuc alacak guc var. 2022'de gelecek PS VR'da eye tracking oldugu soyleniyor.
  • Ara cozum: DLSS'i VR'da calisir hale getirdiler, oyun destegi lazim.
  • Bonus: Depth bilgisini kullanan AI tabanli reprojection'la headset'teki SOC'da milisaniye seviyesindeki tracking bilgisine gore guncellenmis sentetik kareler. Bu sekilde 240-480hz vs de mumkun. Valve'in bir sonraki headset'inde Steam Deck'teki gibi bir SOC olmasi ve bu sekilde bir nevi split rendering yapmasi mumkun. Bu konuda bir patent basvurulari mevcut. OLED ekranlar 480hz'e falan cikabilir, firmware'inin uygun olmasi lazim. PC'den aktarim yine 120hz'de kalsa yeter, bandwidth sikinti degil.
epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

https://www.youtube.com/watch?v=oY4RjiKHACo

Nvidia... conversational AI ToyMe

 

https://www.youtube.com/watch?v=jhDiaUL_RaM&t=4736s

Nvidia... Omniverse Avatar for Intelligent Virtual Assistants

 

On 9/16/2021 at 0:48 PM, epi said:

Alyx, Siri, Google/Facebook assistant karsimizda ete burunup nereye baktigimizi falan da gorerek bizle dialog kurabildiginde VR da, oyunlar da seviye atlayacak.

 

On 8/7/2021 at 11:16 PM, epi said:

Butun bu resmi tamamlayacak sey  (1) yapay zeka ile goruntu islemeye teknikleri, (2) sanal asistan benzeri yapay zeka.

Eksik son parca icerik generate eden yapay zeka.

Hafife almayin. O kaski kafasina takip onundeki sanal ogretmene her merak ettigini soran ve gercekten insanligin bildigi her seyi dogru duzgun bilen ve mukemmel gorsellikle anlatan bir ogretmenden cevap alan bir nesil yetisecek bir gun.

 

On 11/13/2019 at 10:13 AM, epi said:

Onumuzdeki 5 yil icinde bunu yapay zeka takip edecek. Half-Life 2'nin Source Engine'de yuz animasyonlari icin yaptiginin genellesmis halini dusunun. Bir konuda yazi yaz ve yazilanlari cevapla denildiginde bunu cok iyi yapan yapay zekalar mevcut, yaziyi cok inandirici sekilde konusma/sese donusturen yapay zeka mevcut, yazidan yuz animasyonlarini hazirlayacak yapay zeka mevcut... Yani ortamda sizle konusacak, makul cevaplar verecek, bunu yaparken yuzunun hareketleri de gercekci gozukecek yapay zekayi standartlasmis sekilde bir oyun motoruna eklemeleri an meselesi. Siri, Alexa falan derken Facebook da zaten bu ise girmeye niyetli, VR'a da yatirim yaptiklari icin onlarin sanal asistaninin bu sekilde karsinizda duran bir hologram gibi gozukecegini, Steve Jobs'in "Hello" diyen Mac'i tanitmasi gibi Zuckerberg'un bu sanal asistani tanitmak istedigini tahmin ediyorum. Bu sekilde her soruya cevap verebilen, kendisinden isteneni anlayan, oyun ortaminin da farkinda olan bir yapay zeka oyun motorlarinda da standart bir ozellik haline gelirse interaktif icerikte yepyeni senaryolarin oyun acilabilir. 

 

On 4/18/2019 at 0:51 PM, epi said:

Facebook'un Oculus VR setleri icin AI assistant gelistirdigi duyuruldu. Daha once belirttigim gibi, benim gelecekten beklentim Oculus Quest gibi bir VR seti aldigimizda bunun Facebook serverlari tarafinda calisan AI'a sahip bir sanal karakterle gelmesi, bu asistana sorular sormanin veya karsilikli oturup basit oyunlar oynamanin mumkun olmasi. VR'in killer app'i olur, huzurevlerinden cocuk yuvalarina her yere girer.

 

On 6/12/2016 at 9:38 AM, epi said:

Ekranda kosede gozuken atac seklindeki Microsoft Office Assistant ile baslayan macera, Siri gibi asistanlarin sizin seciminize birakilan hologram vucutlarla odada yaninizda olmasina dogru yelken acar.

...

Ilk videodaki asistani, hadi ikinci videodaki PS4 grafikleriyle degil de, ucuncu videodaki PS3 grafikleriyle, ekranin kosesine degil, odada yaniniza yerlestirir, hem asistan, hem de oyun arkadasiniz yaparsa bu teknoloji, gelecegin sanal ogretmenlerinin de temeli atilmis olur. Kara'cim bana Wolfram Alpha'dan konu hakkinda cektigin bilgiyle kisa bir briefing verirken bir yandan dans et, eldeki is bitince tango ogreteceksin bana, simdiden hareketlere goz asinaligi kazanayim...

 

On 2/13/2016 at 1:10 PM, epi said:

...icinde bulundugunuz buyuleyici ortamda onunuzde duran etkilesimde bulundugunuz yapay zeka gercekmis gibi koltugunuzdan kalkip ona yurudugunuz, etrafinda donup yuzune baktiginizda yuzunu size dogrulttugu, elinizi ona salladiginizda onun da size el salladigi, uzansaniz dokunacakmissiniz gibi bir gerceklik yaratmak asil amac olacak.

 

Kara tech demosunu veya Milo'yu dusunun. Half Life 2'deki Alyx'i dusunun. Kafanizda VR kaskla koltukta kendinizi dusunun. Alyx/Kara arkanizda, sagda, donup baksaniz gorebiliyorsunuz, size bir sey uzatiyor. Gamepad/klavye ile Alyx/Kara'ya donmek var, koltugunuzdan kalkip Alyx/Kara'ya dogru yurumek var.

 

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

VR’da DLSS’in benim gordugum ilk benchmark’lari:

https://babeltechreviews.com/myst-2021-vr-performance-review-featuring-dlss/?amp

  • UE5’teki micro polygon (nanite) yaklasimini hizlandiracak bir donanim ile gelecek bir 48GB 5nm nvidia kartinda oyun icerik verisi hafizaya sigdigi surece sonsuz geometri ve tekrar etmeyen dokular ile dunyalar hazirlanabilecek.
  • O pixel'e etkisi acisindan onemine gore hangi isik kaynaklarinin o pixelin rengine etkisinin hesaplandigi bir "importance sampling" yaklasimi ile sonsuz isik kaynagi ile dinamik isiklandirilmasi mumkun olacak.
  • DLSS ile bu performansli cizilebilecek.
  • Bu icerik photogrammetry ve lidar ile gercek dunyadan alinabilecek.
  • Cayir cimen vs AI ile cok daha hizli cizilebilecek zira sonucun bire bir olmamasi kimsenin umrunda degil.
  • Ilk goruntu cizildikten sonra Intel’in ornegini sundugu post process AI katmani ile “bu goruntu gercek hayattan olsaydi nasil olurdu” cilasi cekildiginde gercek hayattan ayird etmesi zor goruntu elde edilecek. Bu ornekte AI gercek hayattan cekilen videolarla egitiliyor. Driver'da gomulu gelmesi, oyunda gomulu gelmesi veya third party yazilim olarak satilmasi mumkun. Oyunda gomulu gelirse oyun icin scan edilen objelerin ve kisilerin videolari ve oyundaki 3d asset'lerle egitilip "bu cizdigimiz goruntu aslinda buna denk geliyor" diye ogretilerek cok ince ayar cekilebilir.
  • Ekranda cizilen goruntuyu foveated rendering ile VR’da hizli cizmek mumkun olacak, gozun o an odaklanmadigi yerler nispeten dusuk cozunurlukte cizilecek. Boylece flat screen'de duzgun performansli calisan icerigin VR'da da duzgun performansli calismasi mumkun olabilecek.
  • Reprojection’i headset’te yaparak bu goruntuyu 480hz gibi hizlarda gostermek mumkun olacak. Derinlik bilgisi de kullanilarak akilli sekilde yapildigi icin TV'de gordugumuz interpolation kusurlari olmayacak.
  • Uncanny valley problemi olmamasi icin robotlar ve yaratiklar, zombiler, yuzu maskeli askerler gibi icerik tasarimi odakli cozumlere zaten aliskiniz.

Saka maka goruntu kalitesinde Matrix’in yakinlarina geliyoruz.

Bunlar simdiye kadar herkese acik sekilde olarak gorduklerimiz, lab'da oldugu icin haberimiz bile olmayan ve teoride mumkun olsa da pratige gecmesi belirsiz olan teknikler degil. Mesela iki goz icin ayri goruntu cizmek yerine her iki kareden birini sag goz, birini sol goz acisindan cizip aradaki eksik kareleri AI ile hesaplayan (elinde hem bir onceki karenin bilgisi var, hem de o anki karenin farkli perspektiften goruntusunun bilgisi var) bir yaklasim gibi henuz gormedigimiz teknikleri ben dusunebiliyorsam bu adamlar da dusunup denerler herhalde. Yani bu yazdigimin da ustune cikilabilir, bunlar sadece bizim gorup bildiklerimiz.

Tabi icerigin donanimi yakalamasi vakit alabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vaktiyle bir fantezim vardi. 2080/3080 gibi guclu bir mobil GPU'su olan laptop'i sirta atmak. Kablosuz, gecikmesiz ve sikistirmasiz, kayipsiz VR. Sirt cantasiyla olmuyor, kampcilarin kullandigi sirtliklardan (pack frame) gerekiyor ki sogutmasi sikinti olmasin. Daha onemlisi 3080 falan pille calisirsa yari performansli calisiyor. O yuzden agir bir de batarya tasiyip, laptop'i ona baglayip, fise takiliymis gibi calistirmak gerekiyor. Haliyle hayal olarak kaldi.

Su anda bunun muadili 3070 gibi bir ekran karti olan bir masaustune ethernet ile bu ise ayrilmis bir router baglayip sadece Quest'e acik bir kanaldan Quest'e baglanarak kablosuz kullanmak. Sonuc sikistirmali, kayipli, hafif gecikmeli vs. Ucuz da degil.

Apple M1 Max'in pille de, pilsiz de ayni performansi vermesi muhtesem bir sey. Adamlarin yapacagi VR cihazinin iki goze de 4K olmasi, micro OLED olmasi falan bekleniyor. Yani ufak, estetik ve super goruntu kaliteli bir sey olabilir. Ama onu surecek gucte donanim olmadigi surece anlami yok.

Simdiye kadar o donanimi tek yapabilen Apple oldu. Tabi Mac Book Pro'nun pil omru icin hayvan gibi pil lazim, o da cihazi agir yapar. Ama Oculus Quest zaten 1 saatte pili biten bir nane. Yani ona rakip pil omurlu olsun ama masaustu VR'a rakip kalite olsun dediginizde Apple bunu yapabilir durumda. A15 islemcisi ile M1 Max arasinda, M1 Max kadar grafik islemcisi gucu olan ama A15'in genel islemci gucu ile limitli bir cihaz tasinabilir VR icin muhtesem olur. Pil omru uzamis olur.

Aksesuar olarak bele takilan bir batarya ve ona giden bir kablo satilirsa saatlerce kullanmak da mumkun olur. Yine "kablosuz" olur, odanin bir kenarindaki bir cihaza bagli olmazsiniz.

Millet yine Apple'a ilk sen kesfetmedin diyecek. Ama yine adamlar kitlelere yayacak cihazi yapmis olacak. Benzerinin prototipini PC ile yapmak icin bugun sirtima laptop, batarya falan baglayip ugrasmam gereken seyi estetik ve kullanisli bir pakette sunacaklar, millet yine kiymetini anlamayacak.

Icerik icin Disney (ve tabi Pixar, Star Wars) ile anlasabilirlerse, Apple card'a aylik taksitle satabilirlerse uretemeyecekleri kadar talep olur. O yuzden bu ilk nesilde ucuk fiyat olmasi mumkun.  Facebook'un yukarida resmi olan prestij serisinin $1000 ustu olmasi bekleniyor, bunun $3000-5000 falan olmasi gerekebilir. Uzaktan bakariz bir sure.

Ya zaten bunu ilk bulan Apple degil :P Ben o Apple'in ta... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Matrix Awakens, Unreal Engine 5

https://www.youtube.com/watch?v=izpSH6LUpm4

  • 8. dakikadan sonrasi harika.
  • 20 yil oncesinin film CGI'indan iyi, kusursuz degil ama o kusurlarin cozulmesi icin 20 yil daha beklemek gerekmeyecek.
  • Konsollarda boyle. 2022 sonunda toplanacak bir bilgisayarda daha iyi gozukecek. TSR yerine DLSS'le bugunun bilgisayarlarinda da burada gordugumuzden daha iyi (temiz) gozukur. Nvidia donaniminda ray tracing de daha hizli ve temiz yapilir. Ic cozunurluk de daha yuksek tutulabilir ve/veya 60fps yakalanir.
  • Uncanny valley Metahuman'lar yerine Robo Recall'daki robotlar veya Half Life'taki gibi maskeli askerler ile bir demo hazirlasalar gercekten ayirmak zor olacak. Robotlar nanite ile cilgin detayli hazirlanabilir cunku bukulmeleri gerekmiyor, rigid yapidalar.
  • VR'da boyle calismasi icin eye tracking lazim. Gozun baktigi 20-30 derecelik alani tam cozunurlukte, net goremedigimiz kalan bolumleri kenara gittikce dusen cozunurlukte cizip ciddi performans kazaniliyor (kafanin yaninda kagit tutup okumaya calisin isterseniz). Fakat eye tracking'i devkit tipi urunlerde gorduk, driver'dan donanima entegre guzel bir cozumu genis kitlelere sunan henuz olmadi.

VR'da ne zaman goruruz?

  • Bu demo Epic'in. Robo Recall Epic'in. Bu sehre robotlari saldiklari bir VR demosu yapmalari kolay.
  • Eye tracking'li VR setleri yolda.
  • 5nm nvidia kartlari yolda.
  • Yine de 90-120fps gibi hizlar elde edilemeyebilir. 45fps'den depth bilgisini de kullanarak ikinci karelerin cikartilmasiyla 90fps'e yukseltilmis olarak mumkun olmasi lazim. Alternatif olarak golgeler ve yansimalar basitlestirilebilir.
  • Hafiza miktari ve hizi yettikce dusuk cozunurlukte ve/veya kisilmis kalitede hazirlanip AI ile yukseltilerek daha basit cihazlarda da calistirilabilir.

Eye tracking kritik.

https://youtu.be/yg7Vk4b0Ook?t=132

(3DMark 2001, Matrix sahnesi. Nereden nereye)

 

edit: Demoda gorulen butun sehir Unreal Engine ile birlikte gelecek! UE ile baslayip muhtesem bir oyun yapamiyorsaniz butce eksikliginden degil, yetenek ve bilgi eksikliginden olacak.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vay arkadas…

https://youtu.be/B-zxoJ9o7s0

https://youtu.be/szOMIn0YyUM

40 yildir “olacak” diye bekledigimiz her sey oldu, son 10 yildir “olacak” diye bekledigimiz her sey siralaniyor. Apple Map verisini, iCloud fotograf veri bankasini bir AI’a baglayip butun dunyayi Matrix Awakens modeli render ettikleri, selfie’lerden seni cikarip icine koyduklari, yapay zeka ile metnini yazdirdiklari, Google Assistant voice synthesizer ile konusturduklari, AI ile anime ettikleri, hybrid sekilde yari local, yari cloud calisan VR replika dunya o kadar yakin ki…

Ote yandan…

Emaille ve Zoom’la evden calisirken paylasilan veriden isini nasil yaptigini da ogrenip yerine yapar hale gelince “robota yaptirmak istemedigi niche fiziksel hizmeti varlikli kisiye sunmak” disinda nasil para kazanilacagini kestirmek zor.

Neyse ki ya virus, ya asinin yan etkileri cogumuzu gotururse bunlara kafa yormak gerekmeyecek  :kayik:

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
6 minutes ago, epi said:

Neyse ki ya virus, ya asinin yan etkileri cogumuzu gotururse bunlara kafa yormak gerekmeyecek  :kayik:

Aşının yan etkileri kaç kişiyi götürmüş? Bu konuda bir kaynak paylaşırsanız ben de merakımı gidermek isterim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Aman hocam... "Asi olmayalim, yan etkisi olur" takiminda degilim. Doomer olarak "o oldurmezse bu oldurecek" diye kafada huni ile kiyametin yuzune gulmek mecburi. Asimizi gununde kosup oluyoruz, maskemizi takiyoruz, o ayri.

Yan etkisi bizi goturur mu, dogurganligi mi dusurur, onu 10-20 yil gecmeden bilmeyecegiz. Ama asiyi yapmazsak hastaligin kendisi goturuyor, hastaneler dolup tasiyor, onu simdiden biliyoruz. Pasa pasa gidip asimizi oluyoruz. En mantikli, en bilimsel yaklasim o.

Benimkisi "yorma kendini, yollar ayni yanlislar da..." "iki yol var demistin... ay ay ay ayni", "yes there are are two paths you can go by, but in the long run...". Komplo teorisi yapacaksak komple olsun, illa birini secmek gerekmiyor. "Bunu bizi oldurmek icin lab'da mi yaptilar", "asi mi bizi steril yapacak" falan korkularindan birini secmeye gerek yok. Ortaya karisik.

Hepsinin temeli ayni: AI, automation, robotlar, industry 3.0 burada, artik ucuz is gucune ihtiyac yok. Bu noktaya gelmek icin ekonomiyi pompalayan talep modeline ve nufusa ihtiyac vardi, bu noktaya gelince ona da gerek yok. Dogal kaynaklar da limitli olunca bu noktada paradigm shift kacinilmaz olabilir (it is ineviteable... inevitable...) Agam beni besler donemi bitti ve yavas yavas bunun farkina variyoruz (dehset verici oldugu icin bir kismimiz cok yavas farkediyor). Sonrasi universal income ile yeryuzunde cennet mi olur, agama torunu yollayayim o zaman seklinde distopya mi olur, o karari tam veremedik henuz, onun sancisi donemindeyiz herhalde.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yok amacım hakikaten aşı kaç kişiyi götürmüş onu öğrenmekti. Az önce VAERS'den baktım, aşı uygulanan biraylerin sayısını düşününce, aspirin / parol / vs. ilaçlardan ölenlerden çok farklı bir oran olacağını düşünmüyorum. E tabi yeterince bahtsızsanız kısmetinize erekte bir kutup ayısı düşebilir. :kayik:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sevdigimiz amcamiz evden calisti, maskesini takti, kimseyle gorusmedi, asisini oldu, durduk yere kalpten gitti. Yapacak bir sey yok. Tesaduf mudur, hareketsizlikten ve endiseden mi tetiklendi, asinin etkisi mi oldu, uzun donemli ve kapsamli bir arastirma olmadan bilemeyecegiz.

Endiseler daha cok dogurganlik/iktidarsizlik uzerinden.

  • Half-Life 2 oynayan "bizi kisirlastiracaklar" diyor.
  • Matrix izleyen "uyanin bizi bug'liyorlar, hapliyorlar" diyor.
  • Reizlerini izleyen "bunlar hep dis guclerin oyunu" diyor.

Mal her yerde mal. En varlikli ulkede dogup en iyi imkanlarla hazirlanmis en devrimsel icerigi tuketiyorsa altin semerli mal. Malzeme bu, yapacak bir sey yok.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

https://youtu.be/QJYnQCzh5io

PlayStation VR2

Her sey ongordugumuz gibi. Eye tracking var, foveated rendering var. Ekranlar OLED, HDR, 120hz, 4K (goz basina 2Kx2K) foveated rendering sayesinde upsampling’le de olsa onlari surecek performans olur. Kendi uzerinde 4 kamera ile hem kafa, hem kumandalarin takibi mumkun. Olmus bu.

Bir de VR icin hazirlanmis Horizon oyunu duyurmuslar. Tam bekledigim “Disneyland ride’larin gelecegini evinize getiriyoruz” modeli bir sahne ile tease etmisler.

Sony eye tracking ve foveated rendering’i cozduyse Valve da cozmustur. Bir sonraki VR oyunlari da hazirsa yeni setlerini duyururlar.

Farkli tipte lens oldugu icin goruntu kalitesinde netligin otesinde artis olacak.

Facebook’un yeni prestij seti yolda. Apple VR duyurulmadi ama yolda. Yanina koydugun cihaza gore farkli fiyat seviyelerini destekleyen, $300 Quest 2 ile giris seviyesinden $5000 PC’ye kadar hepsinin ayni “oyunun icindesin ve elindeki silahi nisan alarak kullaniyorsun, goruntu kutu kutu degil” islevselliginde bulustugu ama sunduklari dunyanin gorsel derinliginde ayristigi bir yelpaze olusuyor.

1. Zaten TV’de oyun oynadigi icin PS5’i olan PS VR2.

2. Oyun makinesi olmayip Beat Saber’i falan merak eden, VR’i merak eden en dusuk fiyat seviyesinden Quest 2.

3. En yuksek kaliteyi gormek isteyen, developer/moder/enthusiast Valve Index 2.

4. Icerigi etkileyici olsun ama kablosuz tek cihaz olsun isteyen Apple VR.

5. Gunduz “Covid sebebiyle uzaktan yaptigimiz toplantilari sanal bir ofise tasidik” diye masturbasyon yapmak isteyen, aksam da gercekten masturbasyon yaparken Zuck’un kameradan izlemesine razi olan FB’un yeni serisini alir. Quest 2 gibi PC’ye kablosuz ekledigimizde eye tracking’i de duzgun kullanmamizi saglayabilirse o da ilginc olur. Eger eye tracking ve AI tabanli upscaling konusunda herkesten iyi is cikarmayi becerirlerse “yazilim buyuculugu” ile bir sonraki Quest’in ucuz fiyatla kitlelere neler verebileceginin ispati olur. Kumandalarin ustunde kendi kamerasi var, takibi Quest 2’den ve Sony’den iyi olacak. Finger tracking’i falan da kotarirlarsa ilginc olur.

Bu ust seviye VR ilgi cektikten sonra Quest’i zamanla $100-200 fiyat seviyesine cekebilirlerse tam olacak. $99 “impulse buy territory”. O seviyede fiyatla mevcut islev setini sunduklarinda cilgin yayilir. Valve “cutting-edge” pesindeyken Carmack bunun pesinde. Alttan, ustten, ortadan doluyor piyasa.

Altan Yoklar beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PC VR

1. Nesil 

Oculus Rift ile Robo Recall, Valve Index ile Half-Life Alyx.
________________________________________

2. Nesil

RTX 4090'in RTX 3090'den 2x hizli olmasi mumkun. Yil sonunda gelebilir. 2023'te PSVR benzeri eye tracking destekli bir setle foveated rendering ile kullanilirsa cok ciddi performans artisi da o saglar (edit: GDC'de PSVR2 foveated rendering ile Unity'de 2x-3.5x performans artisi iddia edildi).

PC VR'da bu donanimla UE5 Matrix Awakens demosundaki sehir gibi ortamda Robo Recall gibi bir oyun calistirilabilir. (O demo PS5'te calisiyor, 3090'a gore bile yavas sistem).

(ek: Bu iki yilda yazilimcilar DLSS'i oyunlarina duzgun entegre etmislerse o da ciddi kazanc sagliyor, DLSS quality moduyla ayni hizda %150 cozunurluk elde edilebiliyor)

Oynanis yine bu, ama grafikler ve yapay zeka nesil atlamis hali:
https://www.youtube.com/watch?v=wq8EXq4elis

Sehir boyle:
https://www.youtube.com/watch?v=WU0gvPcc3jQ

Fizikler boyle:
https://www.youtube.com/watch?v=u3ktiewcLpo

Sehirdeki gorev aralarinda dondugunuz ofisiniz boyle:
https://www.youtube.com/watch?v=nvLUa4GYU74

matrix-recall.jpg

Bunun PC'de UE5 modu olarak yapilabilmesi mumkun. Icerik hazir, araclar mevcut, calistiracak sistem de olacak. Gereken programlama becerisi ve zaman. Ben 2022-2023'de mumkun derim ama "bu modu yapip kendime sektorde isim yapacagim" diyen biri cikmazsa 2025-2026'a kadar gormeyebiliriz. O zamana kadar ilk neslin ve devam oyunlarinin daha yuksek cozunurlukte calistirilmasi ile idare ederiz.

QD-OLED paneller gibi teknolojiler, daha iyi lensler, daha ufak tasarimlar, kablosuz baglanti 2. ile 3. nesil arasinda denenir.

________________________________________

3. Nesil

Ustteki model oyun'a tek bir ek, ofisteki bir sonraki gorevi veren asistan boyle:
https://www.youtube.com/watch?v=uNHlXvEai_w

https://www.youtube.com/watch?v=eXYUNrgqWUU

https://www.youtube.com/watch?v=RepVmFRSgVg

Asistaniniza Alexa/Siri gibi yapay zeka baglandigi icin sizle konusabiliyor. 
https://www.youtube.com/watch?v=KeepnvtICWo

https://www.youtube.com/watch?v=ETWTbmi0W20

Inandiricilik icin yapay zekanin ifadeleri ve hareketleri insan gibi suruklemesi lazim: 
https://www.youtube.com/watch?v=y5eFFro1z24

Bunun icin yapay zekanin egitilmesi mumkun:

https://www.youtube.com/watch?v=8oIQy6fxfCA

https://www.youtube.com/watch?v=t33jvL7ftd4

Yuz animasyonlarini, ifadeleri de yapay zeka suruklemeli:

https://www.youtube.com/watch?v=xeBpp3GcScM

Bunlarin hepsi bir demoda bir araya geldiginde VR'i bir kez deneyip de "olmus bu" demeyecek insan kalmaz. 

 

Grafikler bir onceki neslin uzerine deep learning modelleri ile neural rendering hybrid'i ile gelistirilebilir. DLSS benzeri fakat "bu 3D model ve animasyonu, su da onun capture edildigi insanin goruntusu" diye egitilmis yapay zekanin A'yi B'ye cevirmeye calismasi ile goruntudeki yapaylik giderilebilir.

________________________________________

4. Nesil

Satin alip eklediginiz yapay zeka modulune gore asistan yetenek kazanir. 

Kod yazan muhendis kadar yetenekli olmasi mumkun:
https://www.youtube.com/watch?v=x_cxDgR1x-c

"Dans et kizim", "bir yandan da bana gecen yilin verileri icinden sunlari bir tabloya diz", "elindeki sanal tablette goster".

Ara kademelerin hepsi kovulur, "mudur calisana seyini gostermis" tazminat davalari da biter.

"Satranc, dama, pisti" eklentisini yukleyip huzur evindeki yaslimiza, "neden soz ettigini bilen ogretmen" eklentisini yukleyip cocugumuza veririz. Bizim indirdigimiz moduller incognito.
________________________________________

5. Nesil

Kumandalar yerine ellerimizi kullanmak zaten bugun de mumkun
https://www.youtube.com/watch?v=MbZ0ld1ShFo

Peki dokundugumuzda elimizin bir seye degdigini hissedecek miyiz? Asistan bize dokunursa onu da hissedecek miyiz?
https://www.youtube.com/watch?v=CIFUlyfyiYg

Peki dort duvar ve tavana ustteki paneli dizdigimiz tek goz odada bu sinirsiz dunyayi nasil gezecegiz?
https://www.youtube.com/watch?v=M6SKlFBfi54

Bu basamagin kitlelere yayilmasi mumkun olmayabilir, meraklisinin yaptigi bir sey olabilir. Bu kis alinacak bir bilgisayarin istenirse GPU'su yenilenerek buraya kadar gelinebilir ama bu basamakta bir odayi bu is icin hazirlanmis pahali ekipmanla dosemek gerekiyor.

Kitlelere yayilmasi icin yeni kesifler lazim, mesela dokunma hissini veren unite bileklere takilacak kadar kucuk olacak, yurumeyi saglayan mekanizma ayakkabi tabanina sigacak.

________________________________________

Ondan sonrasi BMI/BCI (brain-machine interface, brain-computer interface). Omrumuz yeterse.
________________________________________

 

2030 sonrasi bir gun emekli olabilirsek evde hayat eglenceli olacak, can sikintisi diye bir sey olmayacak.

2020'lerde bir gun emekli olabilseydim oturur bunun uzerinde calisirdim zaten, yine can sikintisi olmazdi.

2050'lerde bir gun emekli olma hayali ile eve gelip "neyse, hala su yasa sebebiyle robot yerine bana biraz is veriyorlar da sag kaliyorum, $100'lik yeni Meta Quest'e sideload edip Half-Life Alyx oynayabiliyorum" diye sevinmem de mumkun tabi.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

degerli olan zaman oldugu icin, bir yolunu bulup inception vari bir sistemi hayata gecirmek lazim, 4. basamak a kadar dalabilsek , gercek hayattaki 1 saatlik bir deneyim ile 1 ömür deneyimleyebilmek, tam istedigimiz gibi bir hayati tasarlatip onu yasamak , her geri uyanista normal ihtiyaclari karsilayip tekrar sonraki hayallerimizi yasamak.

bunu cözebildikten sonra kimsenin gercek hayatin zirvalari ile ugrasacagini sanmiyorum. ölmeden önce böyle bir deneyim yasamak isterdim. biraz black mirror s3e4 San Junipero vari de olabilir ama onda gercek zamamla senkron ilerledigi icin inception basamaklari kadar avantajli degil. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 3/26/2022 at 9:42 PM, ulwi said:

degerli olan zaman oldugu icin, bir yolunu bulup inception vari bir sistemi hayata gecirmek lazim, 4. basamak a kadar dalabilsek , gercek hayattaki 1 saatlik bir deneyim ile 1 ömür deneyimleyebilmek, tam istedigimiz gibi bir hayati tasarlatip onu yasamak , her geri uyanista normal ihtiyaclari karsilayip tekrar sonraki hayallerimizi yasamak.

bunu cözebildikten sonra kimsenin gercek hayatin zirvalari ile ugrasacagini sanmiyorum. ölmeden önce böyle bir deneyim yasamak isterdim. biraz black mirror s3e4 San Junipero vari de olabilir ama onda gercek zamamla senkron ilerledigi icin inception basamaklari kadar avantajli degil. 

Mavi odada oturanin kirmizi odada oturana gore ayni bir dakika icinde daha cok zaman gectigini sanmasi, o surede daha cok sey dusunmesi gibi, daha yuksek test sonuclarina ulasmasi (ustteki mesaj).

Amygdala ve fight/flight/freeze daha az aktif. Prefrontal cortex dopamine'e acik. Flow state mumkun.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sen training oyunlarini oynayip VR nedir ogrenirken arka planda neural network tracking icin kameralarin aldigi goruntuyu analiz edip odayi ogreniyor olacak. Ondan sonra o odanin digital representation'i icinde sana mukemmel grafik ortam (odan) icinde onun basit 3D mesh verisine gore fizikleri olan (duvar nerede, koltuk nerede bilen) karakterler ile etkilesim mumkun olacak.

https://youtu.be/DJ2hcC1orc4

Odanin isiklandirmasi falan da etkilesime gore degisecek, sanatsal icerik daha anime tarzindaysa odanin renkleri ve dokusu da ona gore adapte edilebilecek, kendi odanin olmasini istedigin hali icinde etkilesime girmek istedigin tarzda karakterlerle istedigin tarzda etkilesimi secerek kendi dunyani yaratabileceksin.

Biometrik veriyi de analiz edip "su modeli gosterdigimizde kalbi daha cok hizlandi, goz bebekleri buyudu, heyecanlandi, daha cok bu tarz modeller gosterelim" diyerek, "koseden firlayan zombiyle su kadar korkuttugumuzda kaski cikardi, kalbi cok hizlandi, rahatsiz etmeden o seviyenin altinda, kenarina getirelim, heyecanlansin ama fazla gerilmesin" seklinde icerigin tarzini da senden gelen tepkiye gore ayarlayan icerik yapay zekasi da oldugunda etkilesim kendisini sana gore tasarliyor olacak.

Yukaridaki nesiller buraya kadar cizilmis bir harita. Asil bu noktaya geldigimizde kisiye ozel icerik kendi kendini hazirliyor olacak. Tam devrim olacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok