Araç tavsiyesi v2 - 70k TL bütçe
0

Bu konuda 21 mesaj var

Leonu gittik gördük beğendik. 1.5lt 150 beygir act motorda karar kıldık. 4 subabın 2si 100km altında kapanıyomuş falan son teknoloji dediler motor için. otomatik vitesi de dikkate alıp 150beygir daha iyi olur diye düşündüm. sunroof yakışıyo arabaya işlevi de olan bişey, onun dışında özel koltuk da çok farkediyo rahatlık olarak. öbür aksesuarlar çok önemli deil. hal böyle olunca bütçe 70bin civarına yükseldi. leonun sıkıntısı bugün sipariş verince 1 aya kadar bekletmeleri. fabrika yetişemiyomuş. bütçe yükselince tekrar sormak istedim, başka neler tavsiye edersiniz?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

70 bin liraya boş sıfır passat da var, geçen açtığınız başlıktaki istekler ışığında en iyisi leon'du. şimdi 150 beygir 1.4 motor bir araba seçmişsiniz, bundan başka aynı donanımda 1.2 105 beygir golf alınır tatmin ederse ki etmez.

 

70 bin liraya 5 senelik 520d de alınır yani, ne istediğiniz önemli, donanımlı ve performanslı hatchback istiyorsanız en güzelini bulmuşsunuz zaten, daha aranıp kafanızı karıştırmayın boşuna.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ikinci el olmaz. leon hem uzun sürüyo gelmesi hem belki mazda vs. daha iyidir fiyatına göre diye açtım başlığı

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben Mazda 3 , hatta mümkünse Mazda Cx-3 öneriyorum.

 

İlk hedefim Mazda 3 ken şimdi Cx-3 (2016 sonuna doğru düşünüyorum)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 Ben parayı gayrımenkule bağladığım için (dolar alaymışım aynı mereti %10 eksik para ile alabilirmişim, neyse) yatırım tavsiyem "takılın, benim de aç karnımı doyurun" şeklinde :)  Hoş parayı TL'de bıraksaydım daha rezillik olacaktı, muhtemel gayrımenkul fiyatları 1 yıl içerisinde kendini dolara endeksleyecektir. (Dolar dediğin şey her türlü girdiyi artırıyor, ortaya çıkan ürünün etkilenmemesi zor)

 

 Mevzuya dönersek de CX-3 te fazladan sunroof ve dizel otomatik motor gibi özellikler var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mazda 3'e bakılabilir, ikinci elinin ve servis yaygınlığının VW grubuna göre zayıf olması haricinde araba olarak Leon'dan daha iyidir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İzolasyon bakımından (ses ve rezonans) mazda3  leondan iyi midir ?
Uzakdoğu arabalarında ses izolasyonuna çok önem vermiyorlar sanırım örn:Honda.
Süspansiyon sistemleri nasıl acaba?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Leon 2015 süspansiyon sistemi:

 

ssU7v1i.png

 

 

 

 

 

2015 Mazda 3 SKYACTIV-G 1.5 120 PS Otomatik Power

süspansiyon sistemi :

 

tisqbJr.png

 

 

epey.com denilen pek güvenilmeyecek sitede buldum bu bilgileri doğrumudur acaba?

Leon'da neden 3 farklı bileşen var süspansiyonda?

Bilginiz var mı?

ek:

Düzgün bilgi bulamadım Leon hakkında , bir yerde 150 hp üstü

olanlarında bağımız süsp. var yazıyor

ama hiç net değil ben de bilgisiz olunca çözemedim...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arka Süspansiyon bağımsız ise kaçınılmaz olarak bagaj ufaktır.Bu sorun değilse bağımsız süspansiyon candır canandır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

leon ve golf gibi araçlarda 140 beygirdi sanırım sınır, 140 beygiri geçtikten sonra arka amortisör grubu bağımsız hale geliyor. Gövdenin şekli değişmiyorsa, hem bağımlı hem de küçük bagaja binilmez heralde :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İzolasyon bakımından (ses ve rezonans) mazda3  leondan iyi midir ?

Uzakdoğu arabalarında ses izolasyonuna çok önem vermiyorlar sanırım örn:Honda.

Süspansiyon sistemleri nasıl acaba?

Ben aracımdan 1 kere bile viraj alırken lastik kayma sesi duymadım, çizgisini de hiç kaybetmedi. 1 kere virajda kayma yaşadım, onda da  Sola dönerken viraj / şeklinde iken aniden üstün mühendislerimiz sola dönen viraja 1 metre civarı \ eğim vemrişler, orada sapıtır gibi oldu ama ESP girip tuttu aracı. 

Mazda 3 (2. nesil benim kasa,şuankiler 3.nesil)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

leon ve golf gibi araçlarda 140 beygirdi sanırım sınır, 140 beygiri geçtikten sonra arka amortisör grubu bağımsız hale geliyor. Gövdenin şekli değişmiyorsa, hem bağımlı hem de küçük bagaja binilmez heralde :D

Ben de dün okudum bunu. 150 yazıyordu galiba ama emin değilim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Leon'da Cupra modelleri hariç hepsinde (son kasa için geçerli tabi bu) burulma çubuğu var. Yani yukarıdaki veriler doğru. 1.4TSI Leon kullanan arkadaşım var, adamla iddialaştık bu konuda, o kazandı. Normalde Golf ve A3'te 1.2TSI ve 1.6TDI modellerinde yarı bağımsız, 1.4TSI modelinde tam bağımsız süspansiyon var. Leon'da maliyeti düşürmek (ve biraz da Golf'ün önünü kesmesini engellemek) için spor modeller haricinde hepsine burulma çubuğu koymuşlar.

 

Leon'da çok fazla şey yazmasının, Mazda'da tek şey yazmasının sebebi Mazda'nın kullandığı sistemin piyasadaki en iyilerden olması. Yani orada yazanlar aslında Mazda'da da var. Helezon yay zaten bildiğimiz yay demektir, makas yay olmadığı anlamına gelir, kamyonetler hariç modern arabaların hemen hepsinde kullanılır, özellik olarak yazılması bile bence saçmadır. Hidrolik amortisör için de aynı şey geçerli. Yani Seat orda zayıflığın üzerini örtmek için özellik bombardımanı yapmış ufaktan. :) Ön ve arkada MacPherson zaten Porsche'nin bile tercih ettiği gayet iyi bir sistemdir, adı yeter.

 

Mazda artık kaliteye oynadığı için izolasyon konusunda sıkıntı yaşanmayacaktır. Ayrıca arka süspansiyonun daha kaliteli olması sayesinde arkadan gelecek sesler de azalacaktır. Leon'un zaten Golf'ten ayrıldığı noktalardan biri izolasyon. Yani Mazda 3 - Golf arasında karşılaştırma olsa arada kalırdık da, Leon zaten o konuda biraz zayıf olduğundan Mazda'yla kapışması zor. Yine de deneyin, hangisi hoşunuza giderse onu tercih edin.

Hamso, Altan Yoklar and infestor beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

mazda daha kaliteli belli ama ben 150ps vs 120ps olayına takıldım. bir diğer merak ettiğim konu leon 2 silindir 4 silindire çıkmadığı sürece yani 100km altında da 150ps mi motoru?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ben de öle dedim ama satıcı kesinlikle ısrar ettiydi. üstüne basarak sordum yine de hızlanmasını etkilemez dedi bu durum. 100km altında 150 beygir falan deilse salla gitsin o zaman. kesinlikle mazda 3 aldırmaya çalışıcam. ama aldıramazsam da leon aldırırsam act için vereceğim fark daha da büyüyecek gözümde. yeni teknoloji olmasından dolayı sorun da çıkarabilir üstelik.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Leon'da Cupra modelleri hariç hepsinde (son kasa için geçerli tabi bu) burulma çubuğu var. Yani yukarıdaki veriler doğru. 1.4TSI Leon kullanan arkadaşım var, adamla iddialaştık bu konuda, o kazandı. Normalde Golf ve A3'te 1.2TSI ve 1.6TDI modellerinde yarı bağımsız, 1.4TSI modelinde tam bağımsız süspansiyon var. Leon'da maliyeti düşürmek (ve biraz da Golf'ün önünü kesmesini engellemek) için spor modeller haricinde hepsine burulma çubuğu koymuşlar.

 

Leon'da çok fazla şey yazmasının, Mazda'da tek şey yazmasının sebebi Mazda'nın kullandığı sistemin piyasadaki en iyilerden olması. Yani orada yazanlar aslında Mazda'da da var. Helezon yay zaten bildiğimiz yay demektir, makas yay olmadığı anlamına gelir, kamyonetler hariç modern arabaların hemen hepsinde kullanılır, özellik olarak yazılması bile bence saçmadır. Hidrolik amortisör için de aynı şey geçerli. Yani Seat orda zayıflığın üzerini örtmek için özellik bombardımanı yapmış ufaktan. :) Ön ve arkada MacPherson zaten Porsche'nin bile tercih ettiği gayet iyi bir sistemdir, adı yeter.

 

Mazda artık kaliteye oynadığı için izolasyon konusunda sıkıntı yaşanmayacaktır. Ayrıca arka süspansiyonun daha kaliteli olması sayesinde arkadan gelecek sesler de azalacaktır. Leon'un zaten Golf'ten ayrıldığı noktalardan biri izolasyon. Yani Mazda 3 - Golf arasında karşılaştırma olsa arada kalırdık da, Leon zaten o konuda biraz zayıf olduğundan Mazda'yla kapışması zor. Yine de deneyin, hangisi hoşunuza giderse onu tercih edin.

Teşekkürler

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok