A4CF2, Hyundai, Kia, Mitsubishi 4Speed-Auto Şanzıman revizyonum
0

Bu konuda 9 mesaj var

 

P0kd9Q.jpg

Bu kablolar, yağ içinde ısınırken soğurken, araba çukurdan geçerken bir şekilde çatlamış.

 

Araç, hava sıcaklığı ne zaman 18in altına inmeye başladı o zaman problem yapmaya başladı.

Problem: R veya D ye takınca, ilk anda bir hafif vurma gelmesi ve D ile giderken aracın vites değiştirmemesi. Hız ve deviri denklestirdiginiz zaman 3.vitesde gittiğini anliyorsunuz. İngilizce limp mode diyorlar, sanziman kendini korumaya aliyor, 4vitesli bu sanzimanda 3. Vites orani 1:1, yani motor gucu dogrudan tekere aktariliyor, vites calismiyor. 5 viteslilerde de 4. Vites 1:1.

İlk donemler aksam serinliginde 1 2 kere boyle oldu. 100metre gidince, vitesmi degismiyor dedim, durdum kapattım calistirdim sorun yok.

Sonra gündüzler de soguyunca bu sorun her çalıştırdığımda olusmaya basladi ve 2,3 kere tekrar edince ariza lambasi yakti. Basınç ayar solenoidi arizali diyen bir kod.

Gündüz olur da hava sicak ve guneste ise araç, sorun yok 2 kere duzgun calisirsa da ariza lambasını kendi kendine sonduruyordu.

Sacma olan hava sicakligi ile solenoidin baglantisi ne. Tikansa hep tikali kalir diyorum ama koda guvenip soleoidi degistirdim, tam da havalar isindi o donem, sorun olmadi. 2 gun sonra gece bindim sorun var. Solenoid değişimi problemi cozmedi.

Bir de gece disarida birakinca sabah sorun var, kapali otoparka koyunca sorun yok.

Gece 12 de park edersem sabah sorun yok, ama aksam 19:00 da park edersem sabah problem var.

Sonra bir gun 10 dakika rolantide biraktim, kapattim actim Dye taktim yine problem var.

Buradan anladim ki, sanziman yağı isinmadan bu problem gecmiyor. Tamen sanzimanin güneş veya kendinen isinmasi, 20 derece gibi bir sicakliga cikmasi hatanin kaybolmasini sagliyordu.

Bir de ekranda O/D isigi var, overdrivei iptal edersen yaniyor. Bunu da sanzimandan okuyor sistem. Hata varken bu lamba da yanmıyor dugmeye basinca. Sonra çukura girdim, yandi sondu bu lamba, bir daha ozellikle cukura girdim yine yandi sondu, sanziman isininca yanik kaldi. Duğmeye basinca söndü tabii.

Buradan teşhisi, bir temassizlik var olarak koydum.

Zaten kabloyu cikartip basinc sensorune giden yollari izleyince kıl bir catlaga rastladim. Dogal olarak kablo sogukta temassizlik yapiyor ve bu solenoidi arizali goruyor.

E ben de araci ekimde sicak havalarda aldim, klima acik eve döndüm. Sicakta bir problem yapmiyordu arac. Belki satan kisin yatirdi, yazin bakti calisiyor Antalya dan Konya galeriye, ordan da bana geldi.

Bu kablo malesef ya lehim atiyor, ya çatlıyor , bir sürü Amerikan , Kanada forumlari okudum, hep bu kablo hasarindan sistem calismiyor.

4 vitesli Mitsubishi, Hyundai ve Kia larda A4CF1 yada 2 olarak bu vites kutusunda kablo da problem oluşabiliyor.

Mr.Smith, emre666 and SEP beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kore grubunda Sık kullanilan bir şanzıman bu yuzden paylasmak istedim.

Son donemlerde robotize sanzimana gectiler ama piyasada vizkoz kavramalı 4 ileri otomatik çok.

Mr.Smith and Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

O şanzımanı uzun süre kullandım ben Hyundai Accent Era'da. Çok soğukta da kullandım. Hiç sorun yaşamadım. Nedendir bilinmez, taş gibi çıktı o Hyundai.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

aynı kablo durumu benim araçta da var, bazılarında çıkıyor buna benzer saçma sorunlar. "wiring harness" diye geçiyor o şanzıman içinde ahtapot gibi her yere uzanan kabloya, kırıldığında benzer semptomlar veriyor. ben hatta uzun süre bundan şüphelenmiştim şanzıman sorunlarım için ama verdiği tepkilerden yola çıkarak elemiştim. sizinki tam nokta atışı olmuş  :zuh:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Malesef önce sistemin hatali dedigi solrnoide para harcadım, olmayinca komple söküp o solenoide giden kablodaki telleri takip ettim.

 

Ders aldığım video:

Burada bütün kodlar yanıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

hocam tebrik ediyorum. kendiniz hallettiyseniz aşmışsınız. benimde gözüm karadır ama araç mevzusunda çok elleşmek istemiyorum. birde şunu farkettim arabaya girişeceksen elinde sağlam alet edevat olacak :zuh:

Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok