Tüketici hakları üzerine
0

Bu konuda 11 mesaj var

Bu paralel ithalat telefonlara servis veren birkaç tane firma var. Bunların aynı kişiye ait olduğu söyleniyor .

DH'de oldukça fazla şikayet var.  Bir kısmı da başka nedenlerle (tehdit vs gibi) mahkemelik olmuş.

 

"Hepsiburada 'nın sattıklarını alırım, sonuçta arkasında büyük firma var. İlk aldığımda sorun çıkarsa nedensiz iade hakkımı kullanırım." stratejisi işlemiyor bu örneklerde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Güzel bir gelişme var. tüketici heyetlerine internetten başvuru yapılabilioyormuş artık.

https://www.cnnturk.com/ekonomi/tuketici-hakem-heyetlerine-e-devletten-basvurulabilecek?page=2

 

Türkiye'de şöyle ilginç bir sorun var. 

Büyük mağaza zincirlerlerden birinden aldığım bir bilgisayar parçasında sorun çıkmıştı. Garanti , servis vs derken aylarca uzadı iş. 

Ben de ordaki görevlilerden birine dedim ki "Sorunun ne olduğu bell, yasa belli. Burda müşteri hizmetlerinin müdürü insiyatif kullanıp ürünü iade alamıyor mu? " diye sordum. Eğer bir sorun çıkarsa insiyatif alan kişiye ödetiyorlarmış. Adamların çok basit konularda bile karar verememelerinin nedeni bu. 

O nedenle mecbur kalmadıkça burdan birşey almayın, yurtdışından alışveriş yapın diyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kararların çıkması kısalacak ise güzel gelişme. 1 yıl gibi sürelerde çıkan sonuçlar sebebiyle bazı firmalar "git başvur THH'ye 1 yıl sonra alırsın iadeyi" diyebiliyorlardı. Gerçi zihniyet böyle olduktan sonra THH kararı çıktıktan sonra da bir kılıf bulur bu arkadaşlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

şöyle bir olay var, şimdi DH de gördüm.

 

Vatandaş ,HB'den oneplus 5t telefon almış. Telefon kullanılmış görüntüsünde , jeletinleri yok, üzerinde çizikler var.  HB'i aradığında "kargoyu teslim alırken tutanak tuttursaydınız" vs diyorlar. 

Bu durumda ne yaparsınız? Bu kargodan teslim alırken tutanak meselesi ne kadar önemli yasal olarak? Çünkü çoğu durumda kargocu yanaşmıyor bu işe.

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
7 dakika önce, ResetButton said:

şöyle bir olay var, şimdi DH de gördüm.

 

Vatandaş ,HB'den oneplus 5t telefon almış. Telefon kullanılmış görüntüsünde , jeletinleri yok, üzerinde çizikler var.  HB'i aradığında "kargoyu teslim alırken tutanak tuttursaydınız" vs diyorlar. 

Bu durumda ne yaparsınız? Bu kargodan teslim alırken tutanak meselesi ne kadar önemli yasal olarak? Çünkü çoğu durumda kargocu yanaşmıyor bu işe.

 

 

HB bu sorun Aras kargodan kaynaklanıyor gerçi daha önce Yurt içi kargoda benzer şeyleri yapıyordu ama Aras çok kötü. Ürünü imza atmadan kontrol ettirmiyorlar. Önce imza sonra kontrol eğer bir yanında bişey varsa tutanak tutuluyor ki bu çok kötü bir durum özellikle ithalatçı ürünü alıyorsanız. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
15 saat önce, ResetButton said:

şöyle bir olay var, şimdi DH de gördüm.

 

Vatandaş ,HB'den oneplus 5t telefon almış. Telefon kullanılmış görüntüsünde , jeletinleri yok, üzerinde çizikler var.  HB'i aradığında "kargoyu teslim alırken tutanak tuttursaydınız" vs diyorlar. 

Bu durumda ne yaparsınız? Bu kargodan teslim alırken tutanak meselesi ne kadar önemli yasal olarak? Çünkü çoğu durumda kargocu yanaşmıyor bu işe.

 

 

 

Paketi açarken video çekeceksin hocam, başka bir tedbir gelmiyor aklıma.

 

Konuyla ilgili başımdan geçen bir olayı nakledeyim:

 

HB'dan 6-7 ay kadar önce aldığım Samsung monitörün panelinde sorun olduğunu farkettim geçenlerde. Monitörün sağ çerçevesine yakın bölgede beyaz renklerde morarma oluyordu. Bugüne kadar hiç beyaz renk arkaplan, duvarkağıdı vs. kullanmadığım için tesadüfen farkına vardım sorunun. Samsung müşteri hizmetleriyle temasa geçtim, onlar da beni Eskişehir'deki yetkili Samsung servisine yönlendirdiler. Monitörü teslim ettim servise, 1 hafta sonra arandım ve sorunun giderildiği söylendi. Monitörü teslim almaya gittiğimde sorunun ne olduğunu sordum servis yetkilisine, o da panelin montajının hatalı yapıldığını ve çerçeve kıyısındaki yoğun ışık sızması yüzünden beyaz renkte deformasyon olduğunu, paneli tekrar usülünce monte ettiklerini ve sorunun giderildiğini söyledi. Ben de bunun bariz bir şekilde üretim hatası olduğunu, ürünün kutudan çıktığı halde sorunlu olduğunu ve bu hususun servis raporunda açıkça belirtilmesini istediğimi söyledim. Bu isteğimi reddettiler, "ürünü garanti dahilinde onardık, servis raporuna da sorunun sizden kaynaklanmadığını yazdık, ama sizin istediğiniz hususu raporda yazamayız" dediler. Bir yere varmayacağını bildiğim için ısrar etmedim ve monitörü alıp çıktım.

 

Daha sonra monitörü HB'ya, uzunca bir açıklama yaparak ve servis raporunu da ekleyerek geri gönderdim. Tüketici yasasına göre ürünün gizli ayıplı ürün kategorisine girdiğini ve ürünü iade etmeye hakkım olduğunu, ücret iadesi ya da sıfırıyla değişim istediğimi belirttim. HB monitörü Samsung'un İstanbul'daki servisine göndermiş ve serviste de "monitörü uzun süre test ettik, bir sıkıntı yok" diye geri göndermişler. Üründe şu haliyle sorun tespit etmeleri mümkün değil zaten, zira Eskişehir'deki serviste onarım yapıldı ve ben üründe sorun var diye de göndermedim. Bana ayıplı ürün sattıkları için geri gönderdim ve bunu detaylı bir şekilde belirttim. Ama bunları hiç yazmamışım gibi, talebimi gözardı ederek ürünü bana geri gönderdiler. Ben de e-devlet üzerinden tüketici hakem heyetine başvuruda bulundum, bekliyorum artık ne sonuç çıkacak diye.

 

Monitör bana geri geldiğinde, kargodan teslim aldığım gibi paketi açmadım ve akşam eve götürüp, tripoda fotoğraf makinemi bağlayıp video çekerek açtım kutuyu. Çünkü monitörün kutudan sağlam çıkıp çıkmayacağına dair şüphem vardı ve elimde video kaydı olarak kanıt olsun istedim. Kutunun açılmamış halini, bantlanmış taraflarını, kargo etiketini vs. detaylıca kayda aldım, monitörü kutudan çıkardım, kasasını-panelini yakın plan çektim ve monitörü sisteme takıp çalıştırana kadar da video kaydına devam ettim.

 

Bu işi bu noktaya getiren, keyifle alışveriş yapmamız gerekirken alışverişi bir eziyete ve bizi de paranoyak insanlara dönüştüren bu sistemin ve firmaların Allah belasını versin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

kişisel düşüncem boş işlerle uğraştığın yönünde najaz... sonuçta ürün garantiden tamir olmuş ve seni etkileyen bir durum olmadığı halde niye bu kadar çile çekmeye meraklısın anlamadım açıkçası.

CandleGarden beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Najazhaklı. Üründe gizli ayıp var, dolayısı ile yasa açık. Ancak ispatlaması zor , alındığında öyle olduğu nasıl ispat edilecek? Kullanımı etkileyen bir durum değilse açıkçası uğraşmaya değmez bence. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Daha önce başka başlığa da yazmıştım sanırım, özetle kutuyu açıp kontrol etmeden imzalamayacağınızı ve teslim almayacağınızı söyleyin. Kargocu da "o zaman geri götürürüz" ile tehdit edecek, kulak asmayın. Geri götürür götürmez satın aldığınız yeri arayıp, kargocunun kontrol etmenize izin vermediği için ürünü teslim etmediğini bildirin. Kısaca aralarında yüksek meblağlı anlaşma olan satıcı ile kargo şirketini birbirine düşürün. Size parasını ödediğiniz ürünü hem satıcı, hem de kargo şirketi teslim etmekle yükümlü. O kargo defalarca gidip gelse de sonunda, kutuyu açıp kontrol edip öyle teslim etme aşamasına geliyorlar.

 

Medeniyet ve insan hakları konusunda geri bir ülke olduğumuz için maalesef normalde olması gereken şeyleri böyle uğraşarak yaptırabiliyoruz.

kronus and Rj0lnir beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok