güle güle cupra hoşgeldin mazda
1 1

Bu konuda 73 mesaj var

araç henüz 660km olmasına rağmen tüketim düşüyor. 

biraz önce depoyu doldurdum.

shell den aldım

litresi 3,45 lira

toplam 20 litre de attı pompa

en son yakıt aldığım pompa arası 320km yol yapmıştım.

bu da toplam 100 km de 20,94 liraya denk geliyor

yani yaklaşık km de 21 kuruş yakıyor.

gidilen güzergahlar şehir içi tamamen.

kızılay + eskişehir yolu

aracın göstergesi 6.1 litre ile 5.8 litre arasında ortalama değişiklik gösteriyor.

ayrıca yolların ıslaklığına göre de 4x4 olarak kullandığımı da belirtmem gerekli.

aldığım yakıt hesabına göre 6.25 litre çıkıyor şehir içi. 

mazdanın ortalama hesabı her zaman tutar derler forumlarda.

bu da kanıtı.

tork konvertorlu bir şanzımana göre tüketim gayet iyi üstelik bu tüketim 1000-2000km sonra daha da düşecek. bahar da yaklaşık 100km de -1.5 litre daha aşağı iner.

 

not: bu arada üzerinde ki yazlık lastikler ile kar da balgat cevizlidere taraflarında bulunmam gerekti ve yollar karlıydı. normal şartlarda çıkarmam bu lastikler ile trafiğe ancak mecbur kaldım. yaklaşık 40 derecelik eğimli 100 metrelik yokuşu çıkmaz diye düşünürken araç 4x4 e geçince inanılmaz kolay bir şekilde tırmandım. şahsen 4 tekerden çekişin bu kadar keyifli olduğunu tahmin etmiyordum. kış lastiği olsa demek ki korkmadan çık git. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Karı-kışı geçtim, 40 derece eğimli bir yolu tırmanabilmek bile büyük başarı, tekrardan hayırlı olsun, güle güle kullanın.

jackjoker beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

4x4 de otomatik geçiriyor araba. sen manuel ayarlıyamıyorsun. akıllı 4 çeker dedikleri sistem
26 sensör ile araba gücü arka tekerlere belirli oranda veriyor.
mesela yagmurda ön silecekler çalışıyorsa ve yol ıslaksa gücü arkaya dağıtıyor. ya da hızlı şekilde viraja girersen yolun egimine göre arkaya veriyor
toprak yola girersen ya da bozuk yola girersen vs
bir dolu sensörü var yani.
https://www.youtube.com/watch?v=G5ILPvjp7tw

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sizin yüklediğiniz videolari görünce aklıma şu geldi. Yolda kalmıştım, merak ettim neden arac gitmiyor diye, indim, tek teker havada kalmış, bütün güç oraya gidince hareket yok tabi. :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@Hamso benim şaşırdığım subaru'nun 4x4 üne herkes efsane der ancak güç dağılımı yapamıyor bu yaptıkları test de. ön teker boşa dönerken sol arka tekere güç vermesi gerekiyor ancak vermiyor. şaşırdım. olmaması gerekli. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

4x4 kullanmak çok keyifli oluyor. Negatif yanı dönüş çapı artıyor, manevraları daha geniş çapta yapmak zorunda kalıyorsunuz. 

Şantiyede uzun süre Hilux, Ranger ve amarok kullandım. 4x4 performansını en yüksek olan Hilux idi. Birde 4x4 L moduna aldığınızda araç sanki zemini kazıyarak gibi gidiyor :) 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

tüketim 20 kuruşa indi şehir içi.

220km de litresi 3.4 liradan 13.2 litre mazot aldı. 

havalar ısınsın ve rodaj bitsin daha da aşağı çekerim gibime geliyor.

1000km sonrası yağ ve yağ filtresini değiştireceğim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@Hamso bu tüketimimin yarısı 4x4 dür.

 

aracı arazide kullanan arkadaşlarım var. tüketim değişmiyor açıkcası. bu mazdanın skyactive dizelleri ciddi anlamda kullanıcı dostu gibi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@Hamso elbette. rampalı yokuşlarda vs dediğin gibi tüketim artar. hele turbo bulunduğu için ütobik değerler bile çıkabilir. benim dediğim arazi normal yollar :) yoksa dağa tepeye rampaya vuran elbette cebini de ayarlamalı. 

gerçi tüm araziye çıkan araçlar için aynı durum.

teşekkür ederim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de cx5 almaya niyetlenmistim 2012 manuelleri 60bink 85binTl idi, manuelle arazi olmaz diye vazgecmistim. Otomatikleri de beni asiyordu, artik cok aşıyor. Ben de mazda3 umu satip sorento aldim, yapacak birsey yok. Suanki mazda3 leri sifir alacak param yok, o zamanlar nasil dizel impressive aldim hayret ediyorum. Yani maaştan arttira arttira. Suan 80K lar falan hayal, hicbirsey birikmiyor. Neyse konunuzu batirmayayim.

Ben mazda cok severim. İlk sifir aracimdir. :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bunda Skyactive motor var değil mi? Hatta sizinki dizelse Skyactiv-D olması lazım. Memnun musunuz? Benim almayı düşündüğüm  araçlarda Skyactiv-G veya D var. 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

merhaba

 

evet aracımdan memnunum. konfor olarak şimdiye kadar kullandıklarım arasında en iyisi.

bol bol arazide yapıyorum. 4x4 özelliğini çoğu yerde kullandım ve faydasını gördüm.

araç sanılanın aksine seri de ( torku yüksek )

araç skyaktive-d dizel motoru kullanıyor.

ben ama genelde depoyu boşaltmadan yakıt alıyorum.

biraz önce 25 litre yakıt altım. 96 lira para verdim. 25 litre mazot ile 434km yol yapmışım.aracın deposu 45 litre bu arada.

çok fazla sayıda benim araçtan yok ankarada.

yaklaşık 26 adet var sanırım.

+ veya - olabilir sayı.

satış sayısı az olduğundan kaskosu ve trafik sigortası çok düşük.

ben 2016 trafik sigortasını meşhur pahalı ve zamlı pirimlerle 394 liraya yaptırdım.

kaskom 711 lira tuttu.

2017 trafik sigortasında daha düşük çıkar diye bekliyorum bakalım artık.

malzeme kalitesi klasik mazda. kaliteden ödün vermemişler. 

kalabalık aileler için bagaj sıkıntı yaratabilir çünkü düşük hacimli.

ama kalabalık aileniz yoksa yeterli seviyelerde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

benim babam eski kafa olduğundan tiguan aldık. mazda nın sürüş yardım teknolojilerine ''kontrol bende olucak oğlum öyle araba mı olur?'' diyor. :) ilerde ben alırım inşallah ibiza yı satıp. (hemde küçük geldi, 130 kilo babam)

 

 

tiguan ın highline paketinde anahtarsız çalıştırma, geri görüş kamerası yok. kesin doğuş oto dahil ettirmiyordur. gerçi bakmak lazım almanya sitesine.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok