• Announcements

    • Mr.Crunch

      Hosting değişikliği ve YouTube linki içeren postlar   06/09/2019

      Sitenin sunucusu değişti. Değişiklik sonrası preview linki olan postlar'da hata mesajı olmadan kaydedilmemeye başladı. Bilgimiz dahilinde, inceleyeceğim. O zamana kadar bu postları preview olmadan, doğrudan link şeklinde yapıştırabilirsiniz.   Hosting ile ilgili soru, sorun başlığı    

Motor yağı konusu
3 3

64 posts in this topic

Arkadaşlar selamlar, aracımı ilk aldğımın üzerine yaklaşık 15000km oldu. 71000km gibi yağı değiştireceğimi not almıştım ama geçen sene bahar sonu yaptığım remap işleminden sonra 1000km kadar daha erkenden bu işi yapacağıma karar vermiştim. Bu ay sonuna doğru yada mart başı aracı götürüp tamircimde yağ değişimi yapıcam. Daha önceden bildiğim kadarıyla 10w40 castrol yağ kullanılmıştı. Şükür bi sıkıntısını görmedim ancak, remap işlemi yapılırken ve yine kiaclub forumda 5w40 tavsiye edildi.

 

Şimdi tercihim 5w40 bir motor yağı olacak ancak soru tercih castrol mü yok sa mobil 1 mi olmalı. Castrol benim bildiğim sağlam bir marka tabi mobilde çok övülüyor. Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

 

Araç Kia Rio 1.5 crdi HB(5) 110hp~>130hp

Share this post


Link to post
Share on other sites

soruya cevap niteliğinde değil ama ben bugün kadar hep dizel kullandım ve her 10k da yağ değiştirdim. (6ayda bir) remap yapılmış bir aracım olsa 15k yı beklemezdim hiç.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Deathknight kullandığın markanın çok belirgin bir farkı olmuyor. ikisi de kendini kanıtlamış markalar. hangisini kullanırsanız üzmez.

genelde motor yağı konusunda bir çok kişi bilgisiz. 

yağın kalınlıkları mevsimsel ısı değişikliği farkı olan bölgeler için önemli durumlar oluşturur. çok ince bir yağ kullanırsanız düşük sıcaklıklarda dayanım daha fazla olur yağlama daha iyi olur ancak yüksek sıcaklıklara mağruz kalırsa eksitme denilen durum ortaya çıkar. daha kalın yağ seçerseniz sıcağa karşı dayanımı daha iyi olur daha zor incelir ancak bu da motorun performansına etki eder tüketim artar.

o yüzden kitap da hangi aralıklar tavsiye ediliyorsa bu özelliklere uyan herhangi bir markayı tercih edebilirsiniz. önemli olan birbirine karıştırmayın yeterli.

her ne kadar yapı aynı olsa da farklı bileşenler kullanılacağı için problem çıkarma olasılığı her zaman vardır. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yağ, akü vb konularda herkes atıp tutuyor, kimsenin gerçekten bir şey bildiği yok.

 

Yağ konusunda Türkiye'deki markalı yağların tamamı tek bir yerde üretiliyormuş diye biliyorum, lawnmower söylemişti. (Elf, Mobil 1, Castrol vb yağlar)

 

Mesela piyasada herkes Elf için kötü konuşur; bir kaç yabancı test inceledim ve Elf bahsi geçen markalar içinde en iyisi çıkmıştı. (testler tek bir yağ sınıfında idi, yani genel bir sonuç değil)

 

Benzer bir durum akü için de geçerli, herkes "en iyisi xxxx" diyor ama kimse nedenini açıklayamıyor.

 

Piyasada 20.000 km ömürlü "hi-end" yağlar var, bunlar dışındakiler bence de birbirine denk. jackjoker'ın açıklamalarına katılıyorum. Ayrıca KaraSinek'e de katılıyorum, bence daha sık yağ değiştirmelisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim peder biraz takıntılı araca masraf yapma konusunda, eh sanayide ki ustamızda 15000 götürür dediği için idare ettim zaten normalde bana kalsa pek beklememde tafrasını çekmemek için :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 yıl uluslararası bir firmanın madeni yağ fabrikasında çalıştım.

1. Veya nın bahsettiği yağların tek yerde üretildiği sözü doğu değil. Total BP Mobil Shell opet hepsinin kendi madeni yağ fabrikaları var

2. Bu firmaların hemen hepsi baz yağları Tüpraş dan alır

3. Sentetik yağları da ithal eder. Kendi rafinerilerinden ya da rafineri olmayanlar diğer kaynaklardan

4. Bir yağın % 70 -80 i baz yağ ya da sentetik yağdır. Geri kalan miktar her firmanın Arge departmanı tarafından geliştirilen formülleri göre katkı maddesinden oluşur. Bu katkı maddelerinin bazılarını firmalar kendi üretir bazılarını da lubrizol gibi ortak tedarikçilerdrn alır.

 

Araba yeni ve motor güvenilirdir 5w40 daha iyi olur ancak motor modifikasyon görmüş, araç eski ise 10w40 hatta 20w50 daha iyi olur.

 

Total ve Elf aynı firmaya Total SA ya aittir. Türkiye de de aynı fabrikada üretilir bildiğin Arçelik Beko olayı yani. BP Shell mobil total elf hepsi de kalitelidir hangisini alırsanız akın pişman olmaz hatta farlı da anlamazsınız. Alabiliyorsanız yeni araçlar için sentetik bazlı yağlar çok daha iyidir tabi fiyatı da fazladır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konu dışı olacak belki ama yapığımı paylaşmak istedim.
2011 Honda Jazz i-shift aracım için havalar soğumadan önce 

 

Motul 8100 Eco-lite

0W-20 - Gasoline engine oil - 100% Synthetic – Ester Based yağını kullandım.Şu an 5600 km de.
Ester bazlı olması,kış aylarında daha fazla koruma sağlayacağını düşündüğümden, motosikletimde ürünlerinden memnun kalmam sonucu arabada aynı markadan kullandım.
İlk başlarda yağ o kadar ince geldiki her 50 km de eksilme var mı diye sürekli kontrol ettim.Çok şükür 5600 km de benim farkedebildiğim bir eksilme olmadı.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biraz araştırma sonucu http://urun.n11.com/motor-yagi/mobil-super-3000-x1-5w-40-4-litre-ful-sentetik-motor-yagi-2015-P52838914 şu yağı almayı düşünüyorum arkadaşlar. Aracımda şu anda da 5w40 yağ mevcut şimdiye kadar bi eksiltmesi sızdırması zaten olmamıştı, gayette performanslı çalışıyor.

 

Bi önceki yağ castrol magnatec olması lazım mobil 1 övülüyor epey uygun mudur yukarıda ki yağ, fiyatta cazip kampanyada varmış ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dün N11' den gösterdiğim ürünün 4+1lt olarak sipariş vermiştim yolda bakalım bugün gelsinde ya hafta içi ya önümüzde ki haftasonu değiştirtcem ustama.

 

Ayrıca hamso gösterdiğin yağ bildiğim kadarıyla DPF olan araçlar için kullanılması gerekiyor. Benim araçta dizel partikül filtresi yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu motor yagi konusunda @@SpeCTRuM birseyler yazmisti DHW zamani yanilmiyorsam... Aksaray'daki bir ustadan mi bahsetmisti neydi, hatirlayamadim simdi... Benim hic duymadigim bir markadan soz etmisti ama cikaramadim simdi...  :icon_think:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dün N11' den gösterdiğim ürünün 4+1lt olarak sipariş vermiştim yolda bakalım bugün gelsinde ya hafta içi ya önümüzde ki haftasonu değiştirtcem ustama.

 

Ayrıca hamso gösterdiğin yağ bildiğim kadarıyla DPF olan araçlar için kullanılması gerekiyor. Benim araçta dizel partikül filtresi yok.

DPF'den öte, bütün yağ moleküllerinin aynı boyutta olduğunu iddia ediyorlar. Yoksa DPF olan daha ucuz yağları da var.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

DPF'den öte, bütün yağ moleküllerinin aynı boyutta olduğunu iddia ediyorlar. Yoksa DPF olan daha ucuz yağları da var.[/quote

 

Tek tek ölçmüşler mi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yağlar geldi ama bu haftasonu gidemedim sanayiye, bakalım ya bu hafta içi ya da c.tesi gidip ustaya dicem gir bakalım şu arabaya bi diye. :) Şaka bi yana bahaneyle komple bi bakım yaptırcam yine. Arabayı alalı 15000km oldu sayılır, arada değiştirttiğim hava filtresi vs vardı zaten ama olsun şimdi bi komple mazot, yağ, hava filtreleri değişsin. Şöyle bi sağına soluna bakınsınlar güzelcene, yan tarafında da rot balans var orayada sokmak lazım zaten arabayı ufaktan bi sola çekme gibi bişi var elden geçsin güzelcene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim focustada yetkili servisin koyduğu fmy 5-30 tam sentetik var. Geçen baktım nerdeyse 10bin km oldu. Hiç eksilme yok . ( evet itiraf ediyorum. Senede 1 kez baktım)Ne dersiniz markayı değişmelimiyim. Fmy nasıldır.

 

Birde bagaj su aldı. Bagajın yan taraflarına havayı tahliye etsin diye klepe yapmışlar. Tasarımı yapanı ıslak meşeyle dövmek lazım. Tam sopalıkmış. Tamponu söküp silikonladım. İnşallah almaz bidaha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustunde yazan dogruysa kullanim, ama emin olmuyorsaniz baska birsey alin.

Ford yağ sanayi mi oluyor o FYS. Bilimdik bir markaya urettiriyordur o.

sonuçta servisin koyduğu yağ. taklit çakma bişey olacağına pek ihtimal vermiyorum.

 

FMY (ford motor yağları yada fuchs motor yağları) olabilir. bilmiyorum. sitesinde opet fuchs yazıyor. üretim bunların sanırım.

ama daha iyi bi yağ varsa (ki vardır) onu kullanmak daha iyi olur.

 

birde servis aralığı 15bin km. daha erken değişime gerek varmı ne dersiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psa motoru kullaniyor, peugeotlar da o civarda giriyorlar. 15K da girin, paraniz cebinizde kalsin. Herkes 500bin yapacak gibi titizleniyor sonra 99.999 da satiyor :D. Alana hayirli olsun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault 1.5 DCI 105 ps motor için hangisi daha iyi bir seçim olur, DDF'li motorlar için üretilen yağı kullansam bir sakıncası olur mu; avantaj veya dezavantajı var mıdır : 

  • Elf Evolution Full-Tech FE 5W-30 DPF Motor Yağı
  • ELF Evolution SXR 5W-40 Motor Yağı

 

http://urun.n11.com/motor-yagi/elf-evolution-full-tech-fe-5w-30-5litre-dpf-motor-yagi-2015-P20177325

http://urun.n11.com/motor-yagi/elf-evolution-sxr-5w-40-5-litre-motor-yagi-2015-uretimli-P95158543

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.