Otomobil Hakkında Her şey
6 6

Bu konuda 3.897 mesaj var

Latitude manuel premium gibi birşey denemeye kalktı, o yüzden ucuza gitti bence :D

Talisman da öyle bir durum olacağını sanmıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam zaten aracın gitmesi için değilde daha ziyade sanki düşük hızda yüksek viteste kullanmaya devam etmek gibi değerlendirmek lazım olayı. 70-80 le giderken 5. viteste tutunca aracı misal araç kendini kasıyor gibi insanın canını sıkan bir ortam oluşturmaya başlıyor, bu dizel katkısıyla kullanınca huzurlu mutlu şekilde sürebiliyorsun. Tekrar hızlanmak istediğinde de belli oranda eskiye nazaran devir saati daha hızlı yükselebiliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evet Deathknight'ın dediği gibi alt devirlerde bariz bir iyileşme oluyor. Renault'nun 105ps dizellerini kullananlar bilir, 1500 altı oldukça ölüdür. Würth'den sonra çekiş 1600-1700 devirde değil de 1300-1400 devirde hissedilir oldu.

 

İlk zamanlarda üst devirlerde bir farklılık görememiştim ama son günlerde üst devirlerde de bir canlanma var, araç daha rahat devir çeviriyor. Bir kaç kez beklemediğim anlarda araç fırladı mesela... Anlattıklarım kesinlikle "placebo" değil... Benim araçta çok ciddi fark oldu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

En nihayetinde yakıt tortularını temizleme görevi veriyor. Motorun daha temiz beslendiğini hissetmekte ayrı bi güzellik olsa gerek :P Yine araçtan aracada randıman farklılığı verdiğini düşünüyorum. Özellikle düz vitesli araçlarda düşük devirlerde çok daha rahat hissedilebilir bu durum birde motor gücü düşükse daha iyi hissedilebilir gibi.

 

Diğer bir hissedilebilir durumsa yine daha da öncelerde yazdığım gibi olabilir. Şimdi kalkıp 5000-10000km lik bir arabada fark görmek pek mümkün olmayabilir mesela araç zaten taze motor temiz olduğu için, yine motor km yapmış ama çok fazla yorulmamışsa ve düzgün akaryakıtla beslendiyse daha az farkediliyor durumu olabilir. Koyduğumuz şey sonuçta nitro falan değil arabanın uçmasını zaten beklememek lazım :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Niye öyle diyorsun hocam, adamlar türkçe konuşmayı biliyordur. Koskoca porsche. Ben tekstil dalında bir kimyasal araştırıyordum öyle sonu .de li bir alman firmasıyla ingilizce olarak kontak kurmuştum. Kadının birisi bir gün beni almanyadan telefondan aradı ismimi türkçe görünce otomatik zaten türkçe konuşarak başladı olaya.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yav servis randevusu için neden Almanya'yı arayayım? Koca sitede servis noktalarının listesi veya servis randevusu alınabilecek ortak bir çağrı merkezi numarası filan yok. Yav şimdi bir Porsche sahibi olsam, arabanın 15000 bakımını yaptıracak olsam şöyle bulunduğum ili seçip en yakın servis noktalarını göremeyeceğim mesela. İletişim sayfasında da Almanlar çıkıyor işte. Saçmalık komple.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ya porsche a binenler internetten servis filan aramazki. doğuş oto arar onları servis zamanınız geldi buyrun sizi söğüşleyeceğiz diye. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Otopark.com'un testlerini ben de izliyorum ama bazı konularda çok şaşırtıcı yorumlar yapıyorlar.

 

Örneğin D segmenti 508 ve Latitutude için süspansiyon konforuna kelimenin tam anlamıyla "berbat" diyorlar ama otomotiv dünyasında bu 2 aracın koforuna berbat diyen bir başka editör bulamıyorsun. Bu nedenle de güvenip güvenmemek arasında gidip geliyorum.

Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Depoyu ilk doldurdugumda tabanca atinca boraktirmistim. Simdi agzina kadar doldurdular. Yakmadigimdan fazla aldım yani.

Hesap 9.3 litre/100km olarak cikti.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

O hesap yanlış o zaman, bende bir sefer öyle aldıydım adam ağzına kadar doldurmuştu. Bi dolum öncekinde 9,1lt gibi çıkmıştı bi sonra ki dolumdan sonra 3.3lt gibi bi rakam çıkmıştı.

 

Sende bir sonraki dolumda pompa atınca bıraktırırsan epey düşük bi rakam çıkıcak, 2 sinin ortalamasını alırsan doğru sonucu almış olursun. Diğer türlü ağzına kadar dolumlarda tam güvenemiyorum ben, adam çünkü bir sefer 1 lt az bir seferinde 1 lt fazla koyma durumları oluşabilir.

 

Pompa attıktan sonra benim depo daha 3 lt falan fazla almıştı diye hatırlıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ne dersem diyeyim pompaci ekranda tam para yazdirmak icin tabanca ila oynuyor. 260TL, 250TL, 285TL gibi.

258… 249… 283… paradan saymıyorlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Üstüne marketinden sakız falan fistan alıcam dersin, biliyorum pompacılar öyle uyuz adam 2 3 lirayı daha sokabilmek için tamamlayayım diye uğraşıyorlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

525xD dört çeker performansı beklentileri karşılıyor. Yani zaten o arabayla dağa bayıra çıkılmaz, ama gerektiğinde devreye giren 4x4 sistemi arka tekerleklerin ani kalkışlarda patinaj yapmasını engelliyor. Amaç da bu zaten. Tabi Audi'deki veya Subaru'daki sürekli 4x4 sistemi olsa daha güzel olur, o zaman viraj performansına da olumlu etki eder, ama BMW ve Mercedes "gerektiğinde 4x4" sistemini tercih ediyorlar. Bu sistem tüketim açısından daha avantajlı, ayrıca 4x4 gerekmediğinde performansı boşuna düşürmüyor, arabayı fazla ağırlaştırmıyor. Tercih meselesi tamamen. Bizde var bir tane, ama henüz karlı zeminde filan deneme şansım olmadı. 320d'ye göre çok daha iyi yol tutuyor araba, gaza basınca arkasını bırakmıyor.

 

Otopark sitesi için taraflı desem suçlayıcı bir tabir olacak, ama bazı yorumları gerçekten garip. 520i'yi ne bakımdan 525xD'den daha fazla beğenmişler merak ettim. Videoyu izlemedim, vaktim olursa izlerim. Gürültü açısından beğeniyorlar desem, 5 serisinin izolasyonu zaten yeterince iyi. Yani dizel motorun sesi de fazla gelmiyor. Performans desem, 525xD her türlü daha performanslı. Gaz tepkileri filan da çok başarılı. Donanım desem, 525xD daha iyi baz donanımla geliyor bildiğim kadarıyla. Tüketime baktılar desem, 1.6L benzinli motor o kasayı çekmeye çalışırken daha fazla yakar. Dizel her türlü avantajlıdır. Yani 520i de fiyatına göre iyi özellikler sunuyordur belki ama 525xD ile mukayese edildiğinde fiyatı haricinde üstün gelen bir tarafı olduğunu sanmıyorum.

 

Vega'nın bahsettiği 508 ve Latitude meselesi de ilginç. D segmenti arabalar nispeten olgundur ve çoğu marka için prestij sembolüdür. Kendi aralarında biri diğerinden iyidir veya kötüdür ama genel olarak hiçbiri "berbat" değildir. Hele süspansiyon olarak hepsinde çok noktadan bağlantılı sistem kullanılıyor, nesi berbatmış merak ettim. Ya bu olay 2000 lira üstü telefonları karşılaştırmak gibi birşey. Birinin kamerası iyidir, diğerinin ekranı güzeldir, bir diğeri performansta öndedir ama hiçbiri "berbat" değildir. 308 veya Megane için söyleseler anlarım da, 508 ve Latitude ülkemizde vergiler yüzünden ekseriyetle küçük motor ve zayıf donanımla satılsalar bile altyapı olarak Avrupa ülkelerindeki 2.0L motorlu kardeşlerinden farksızlar. Ne bileyim, biraz abartılı bir yorum sanki.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Taraflı da değiller çünkü 308'i öve öve bitiremediler. Yeti'yi alınabilecek en iyi araç yaptılar ama Superb'i oldukça kötü buldular (konfor anlamında)...

 

Belki kendilerine gelen bazı araçlar çok kötü durumdadır diyeceğim ama yine de bu kadar aşırı yorumları açıklamıyor...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Teyp derdinden yenisini takarak kurtulmuş oldum. Eskisinde cd çaları vardı ama usbsi arızalıydı. Devir optik medya devri olmadığı için yeni aldığımı cd çalarlı almadım o yüzden :D Alpine ute-72bt yeni aldığım teyp aracın ses kalitesi arttı 3 4 kat :)

 

Bu arada würthlü yakıt tüketim ölçümüm geçende yazdığım gibi yalan olmuş oldu. Aslında yalan olmamış pekte bugün 313km sonra istasyona vardığımda çıkan sonuç 5,3lt di. Dediğim sebepler durumu izah ediyor aslında hava filtresi parçalanınca arabaya ne kadar gaz köklesen gaz yememesi vs o şekilde 2 gün seyir halinde gitme sonra ustalara götürünce onlarda arabayı toparlandı mı diye rampalı yollarda köklemesi falan. 2 haftadır bende tamiri olduktan sonra uyuzlandığım için yenifoça dönüşünde falan otobanda kökleyerek gitmem falan bunlara neden. Bu sebepler olmasa bi ihtimal 4,7-4,8lt civarlarında gelebilirdi ortalama.

 

Yok arkadaş bu arabaya zaten düşük devir gitmek pek yaramıyor. Hani sakin kullanım için eyvallah ama test diye kasıcaz diye araba randımandan düştü gibi geldi bana :D Bugün tekrar yakıtı doldurunca geçen koyduğumdan kalan 100cc würthüde ilave edip biraz devir attırarak dolaştım eve dönene kadar. Sakin kullanıma öle alışmışım arabayı biraz gıdıklayınca yolda buz pateni yapmaya başladı direk canlandırdık motoru :mrgreen: Bunun sonucunda arabamın tam sağlamlığından emin olmuş oldum. Sabrım el verirse bayram için yine bi yenifoça gitgel yapıcam zaten bi kaç gün burda ki kullanım falan total yine 200km gibi yapar tekrar bi bakarız olmazsa durumlara. Hatta aslında şu an epey bi devirli devirli gezip hem malzemeyi iyice yedirmek hem performanslı kullanımda ki tüketimine bakmak sonra yazlığa giderken depoyu fulleyip tam sakin kullanımla git gel yapıp bakmak belki en mantıklısı olabilir. Şehir içi sürüşte sabır bırakmıyorlar çünkü insanda dellenmeden olmuyor bi yerde kopuyor birşeyler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Teyp icin " Istanbul'a gondermemiz lazim " dediler... Blaupunkt servisine gonderecekler sanirim... "15 gun surer" diyince vazcaydim simdilik... 

 

[ Edit ]: Kaba kuvvet ise yaradi  :mrgreen: , yan taraftan biraz sarsinca :P CDyi cikardi... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok