Otomobil Hakkında Her şey
6 6

Bu konuda 3.900 mesaj var

Ben eve yakın opet istasyonu var, gece gidiyorum, yıkamacı da ayrlmış oluyor.

1TL+1TL atıp, köpük yıkama kafama göre takılıp eve dönüyorum.Eğlence oluyor bana.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bende öyle yapıyorum. Yazın hafta sonu daha çok yazlıkta kapı onu müsait olduğundan bizim artezyen suyundan şakır şakır yıkıyorum.

 

Onun dışında mazot aldığım opette yıkıyorum. Bazen 3 5lira verip elemana yıkatıyorum. Bazen de bagajımda var ole temizlik takımım yer musaitse sungerle güzelce kopurterek su tutuyorum, su nasılsa bedava. O basınçlı tabancalardan uygun bitane almak lazım gerçi. Epey pratik oluyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bizim evin çok yakınında da Opet var, aynı fikir benim de aklıma gelmişti ama gece kendileri giderken makineleri kapatırlar diye düşündüğümden hiç bakmadım. Ben de bir bakayım, güzel filir. Lakin onların köpüklerini kullanmak pek mantıklı değil, içine çamaşır suyu bile katanlar varmış. Fırçasız yıkamacılarda sadece 1 yıkamada boyası bozulanlar falan var.

 

Fakat benim köpük aleti kullanmaktaki amacım yıkamaya vakit olmadığında camları temizlemek... Yani bu fikir güzel olsa da tam olarak benim ihtiyacımı çözmüyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Camlardaki böcekleri önce bez ile elle ovalamadan çıkmıyor hiç. Yani 2-3 kere yıkatıp da aynı böcek kalıntısını gördüğüm çok oldu. Basınçlı yıkama kaldıramıyor bazı camdaki böcek kalıntılarını.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada wurth'ün cam sabununu öneririm. Eskiye nazaran daha temiz uzun yol yolculuğu yapabiliyorum.

http://urun.n11.com/cam-temizleyici-ve-koruyucu/wurth-konsantre-cam-temizleme-sabunu-32-ml-P58795904

 

Tekil satılanlar 5 TL yi bile buluyor.

Bu adam yanlış mı girdi bilmiyorum.

Şu link 0,25TL demiş oha. Şimdi çözdüm, en fazla 1 adet satıyor, kargo 6TL demiş, oradan denkleştiriyor.

http://urun.n11.com/cam-temizleyici-ve-koruyucu/wurth-cam-temizleme-sabunu-32-ml-P63811007?cid=604001&gclid=CjwKEAjwitKtBRCt3uOYsY2v7FASJACJU5XsGbFOFPb3FZ-MdlT92XEss09k6zB6St_cyrcPJZp8TRoCNYDw_wcB

9672935250102274775.JPG

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Az önce yarım yamalak da olsa bir hesap yaptım.

Aracımı aldığımda yaklaşık 23 litre gibi bir mazot vardı.

Ondan sonra 100TL, 50 TL gibi paralarla mazot almıştım bakıma girene kadar.

Bakımdan sonra  fulledim.

Bakıma kadar o parçaları toparladığım zaman 17 Litre/100Km gibi saçma bir rakam çıkıyor.

 

O da zaten aracı alıp eve getirmek sonra da sanayiye götürmek gibi kısa bir 400Km lik mesafeye tekabül ediyor.

Yani bakıma girmek bu kadar önemli.

Bilgi amacıyla not ediyorum buraya.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu sabundan tam kutu olarak uygun fiyata alınabilecek bir yer bulursanız, buraya not edebilir misiniz? Almak istiyorum, zira cam yıkama suyum 10Litre alıyor, tek tek sabun alarak uygun bir molalite yakalamam çok pahalıya mal olur.

9672935250102274775.JPG

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Metro'nun cam suyunu kullanıyorum ve oldukça memnum, 3lt 5tl gibi birşey, %20 oranında koyuyorum, kokusunu da seviyorum, silecekleri çalıştırınca klima açıksa güzel bir koku geliyor :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Würth konsantre cam suyu katkısı güzel birşey. Sürekli kullanmıyorum ama ara sıra gördüğümde alıyorum. Şimdiye kadar hep 3-3.5 liradan aldım, 5 lira yüksek fiyatmış.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

354lira 2015 2. dönem mtv vergimizide bayıldık rahatladık :D

 

Geçenlerde Kiaclubtr.com a üye oldum. Orada epeydir merak ettiğim chiptuning konusu var. Şansıma merkezi izmirde olan bir firma rast geldi, site yöneticilerinden birisi istanbul şubesiymiş. Direk konuya dalmadan evvel epey bir mesajlarını falan eşeledim, yaklaşımları çok profesyönelce önümüze gelen araca sırf satış olsun diye tuning yapmıyoruz, aracın ön bi kontrolü sağlanıp herşey sağlıklıysa yapıyoruz prosedürü var. Bunun dışında bu firma herhangi bir sök taklı işlemi kesinlikle yapmıyormuş zaten sadece remapping yapılıyor dendi. Siz yüksek güç istesenizde biz kısa vade de risk teşkil edeceği için o kapasitede uygulama yapmıyoruz dediler.

 

Baya faydalananlarda var gördüğüm ve insanların yorumlarını okuyunca hoşuma gitti. Satış sonrası destek ve garanti vs sağlamaları cabası. Bir eleman hatta yapılan uygulamada kendi isteklerinin tam yerine gelemediğinden bahsetmiş, dolayısıyla firma adamla bir kaç kez ayarlarla oynanıp isteğe uygun birşeyler ayarlamışlar. Üstüne bir telefon görüşmesi yaptım izmir merkeziyle. Bakalım bu c.tesi gidip yaptırıcam. 130bg güç ve 270nm tork yakalayabilceğimizden bahsedildi. Son dönemler artık iyice araba alıştığım için zaten 1500-2000dd bandında sürüyorum aracımı bu kullanımda da 0.5L/100km avantaj sağlanılacağını söylediler. Benim derdimde buydu zaten araba alt devirlerde biraz daha canlı olsun, ara da sıra da 0-100 km içinde çok daha iyi bir ivmelenme verebilsin (bunun açılımı anlayabilceğiniz gibi ışıklarda kalkarken ya da araç sollarken biraz daha aktif olabilmek yoksa sürat yapmak gibi bir isteğim yok) basınca biraz daha fazla yakabileceğinide biliyorum yaksın önemli değil o konu zaten.

 

Normalde uygulama 600lira imiş, forum üyesi olduğumu öğrenince 450lira fiyat verdiler. Bana cazip geldi. Merak edip incelemek isteyenler www.ecoperformans.com adresinden bakabilirler.

 

Uygulama yapıldıktan sonra zaten 1 hafta deneme sürecinden memnun kalmadığım takdirde ücret iadesi yapılması iyice teşvik etti. :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Etrafımda belli bir zeka seviyesinin üzerinde diyebileceğim ve chip tuning yaptıran hiç bir arkadaşım memnun kalmadı. Söylenenlerin çoğu yalan... Yine de ücret iadesi yapıyorlarsa 1 haftalık zevk için denenebilir. 25-30 beygirlik güç artışı ciddi sürüş zevki farkı yaratacaktır.

 

Ben de benzer şekilde ücreti iadesi yapacak -montaj hariç- bir yer bulup aracıma 30mm'lik diye tabir edilen yaylardan taktırmak istiyorum. Amacım aracın görüntüsünü değiştirmek değil, yol tutuşu daha da iyi yaparak güvenliği arttırmak. Fakat zor :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Daha sonrasında memnun kalmazsam orijinal yazılıma geri dönme şansım da varmış zaten hocam. Bence denenebilir bir değer gibi. Benim çekincem daha çok zaten modifiye olayıydı, şu box olayı ya da manifolda turboya değişiklik müdehale gibi şeyler iticiydi. Yazılımsal düzenleme kulağa çok daha cazip geliyor. Bakalım deneyip göreceğiz. Ayağıma hakim birisiyim neticede bu şartlar altında fayda alabilirim gibi geliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yeri gelmişken ben de bir soru sormak istiyorum... Ankara'da Boom Garage adında bir yer Llumar marka cam filmi için (ATR serisi de var) 300 lira fiyat veriyor. (5 cam) Kapı döşemelerini sökmeden uygulama yapıyorlarmış.

 

2 sorum var;

 

1. Cam filmi (düşük koyulukta olacak) aracın ısısını İngilizce'de "dramatik" denilen düzeyde düşürüyor, rahatlama sağlıyor mu...Benim görüntü umurumda bile değil, hatta polisin söktürme riski nedeniyle çekincelerim bile var. Fakat araç içinde ciddi bir serinleme, rahatlamak olacaksa taktırmak istiyorum. Özellikle yazın çocuklarla uzun yol yaptığımızda klimayı uzun süre çalıştırmak zorunda kalıyoruz, çocuklar hastalanacak diye korkuyorum.

 

2. Döşeme sökülmeden yapılırsa mutlaka problem çıkar diyen güvenilir filmciler var. Ancak Boom Garage'ın işçiliğini herkes göklere çıkarmış... Müşteri memnuniyetine önem veren bir firmaymış. Cam filmi uygulaması için döşeme sökülmeden yapılan uygulamalar gerçekten riskli midir?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Daha sonrasında memnun kalmazsam orijinal yazılıma geri dönme şansım da varmış zaten hocam. Bence denenebilir bir değer gibi. Benim çekincem daha çok zaten modifiye olayıydı, şu box olayı ya da manifolda turboya değişiklik müdehale gibi şeyler iticiydi. Yazılımsal düzenleme kulağa çok daha cazip geliyor. Bakalım deneyip göreceğiz. Ayağıma hakim birisiyim neticede bu şartlar altında fayda alabilirim gibi geliyor.

 

Açıkçası ben de alt devirleri biraz canlandırmak ve kalkışlarda falan aracı rahatlatmak için istiyorum böyle bir uygulama ama güvenemiyorum. Sonuçları merakla bekliyorum...

 

NOT : Bir önceki mesajımda İade şansı olduğu için denemekte fayda var demiştim zaten  :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

çok güldüm ya :lol: zeka seviyesi ile chip tuning arasında da bağ kurulması baya efsane olmuş artık...

 

ekonomi işi yalan, onu baştan diyeyim. aynı tüketime daha fazla performans alırsın, ancak olacağı odur :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

çok güldüm ya :lol: zeka seviyesi ile chip tuning arasında da bağ kurulması baya efsane olmuş artık...

 

ekonomi işi yalan, onu baştan diyeyim. aynı tüketime daha fazla performans alırsın, ancak olacağı odur :)

 

Mal adamların fikirlerini önemsemiyorum da ondan... Sen önemsiyorsan kendin bilirsin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

önemsemem gereken bir durum yok zira ben zaten bizzat kendim eski araçta kullandım, çok yakın arkadaşım da kendi aracında kullandı. ikimiz de performans yönünden çok memnunduk....

 

o "zeki" arkadaşlarının memnun olmadığı kısım neymiş onu merak ettim?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mantıksal doğrultuda işte daha iyi performans aldığın değerinde altında kullanarak ekonomiklik sağlanabilir. Konforlu sürüş için misal aracın şu an 1900-2000dd gitmesi gerekiyor. 1500-1600dd de aynı tepkimeler gelcekse yakıt tüketimide düşer. Alabilceğim tork düşük devirlerden elde edilmeye başlanacak doğal olarak. He basarsan tabi yakacak ayrı mesele zaten o. :D

 

@ konuyla ilgili yorumlarımı yazarım. Hatta güzel bir ölçüm için bu haftasonu yine yazlığa giderim büyük ihtimal, yolda depoyu fuller bi git gel yaparım normal şartlarla kullanarak ondan sonra yine bi değerlere bakarım. Aracın sürüş hissiyatıyla ilgili yorumlarımda gelir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ya orda olay biraz daha farklı aslında devirden ziyade. chip yaparken hem turbo basıncı arttırılır hem de motora giden yakıt miktarı. motorun tipine ve durumuna göre ikisinden biri daha fazla arttırılabilir. turbo basıncı kaydadeğer düzeyde daha fazla artmaya uygun olan araçlarda, ki genelde öyle oluyor, motora daha fazla basınçlı hava basıldığı için daha az mazotla aynı performansı verebildiği için yakıt performansı düşüyor ama işte sorun şu ki artan performans sonrasında şöförün ayağı rahat durmadığı için ekonomi yalan oluyor :mrgreen:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de chip tuning olayının uzun vadede avantajlı olduğuna inanmıyorum. Tüketim ile emisyon doğru orantılı, araba ne kadar yakarsa o kadar zararlı gaz çıkarıyor. Adamlar boyuna emisyonu düşürmek için uğraşıyorlar, yani tüketimi aşağı çekmek istiyorlar. Bunun yolu da güç / tüketim dengesini arttırmaktan geçiyor. Eğer aynı yakıttan daha fazla güç alabilmek sanayideki bir tuning'cinin motora yeni ateşleme haritası yüklemesi kadar kolay olsaydı bunu zaten yaparlardı. Mutlaka bir güç artışı oluyordur ama işte o kazancın bir de götürüsü oluyordur. O götürüyü kısa vadede göremiyoruz ama uzun vadede baş ağrıtabilir.

 

Chip tuning'in çıkış noktası çoğu modifikasyonda olduğu gibi Amerikan arabaları. Yeni yeni düzgün motorlar yapmaya başladılar ama ABD piyasası için üretilen Amerikan arabalarının motorları genelde "detuned" olarak tabir edilen, fabrika tarafından bilhassa düşük güçte çalışacak şekilde ayarlanarak gelen motorlardır. Bunun iki kullanıcı kitlesi için de avantajı var. Motoru stok haliyle kullanacak olan adam hacmine göre az zorlanan motor sayesinde arabasını uzun yıllar motor arızası görmeden kullanır. Bizdeki gibi hacim / güç kesabı yapmadığından, tüketimi çok fazla kafaya takmadığından onun için arabanın kolay çalışması, arıza yapmaması filan birincil önemdedir. Diğer yanda, performansa önem veren ikinci kullanıcı kitlesi de chip tuning veya bazı diğer modifikasyonlarla arabanın gücünü kolayca arttırır. Motor zaten olması gerekenden az güç veriyordur, adam onu olması gereken (bizim stok motorlarda gördüğümüz gibi yani) seviyeye getirir ve mutlu olur. O performansa çok ihtiyaç duyduğundan değil de, motorun gücünü arttırmış olmaktan haz duyar. Dediğim gibi tüketim filan burada hesap dışı bırakılan faktörler.

 

Bizde durum böyle değil. Zaten üreticiler en iyi tüketim / performans / dayanıklılık kombinasyonunu yakalamaya çalışıyorlar. Bir de tabi motor haricindeki diğer parçaların dayanımları da hesaba katılıyor. Örneğin Renault 1.5L dizel motorun farklı güçteki versiyonlarının debriyaj baskı balataları da farklı. 90HP olanı alıp chip ile 110HP yapmak buna hazır olmayan baskı balatayı yiyor. Dikkatli olmak lazım, memleketimizde yedek parçalar pahalı. Yakıttan birkaç lira tasarruf etmeye çalışırken ustaya binlerce lira bırakmak da mümkün.

infestor beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bakıcaz artık bu adamlar pek boş beleş adamlara benzemiyorlar. Yaklaşımları ve arkalarından bıraktıkları izlenim ve desteği güzel. Ben nette gördüm 140-150hp yapanda var benim arabadan ama bu adamlar kesinlikle öyle bir zorlamayı uygun görmüyoruz çünkü onlar belli bir periyodda ciddi sorunlara sebep olabiliyor diyor.

 

Adamların yaptıkları çalışmalar incelenirse zaten tek otomobil değil milyon km yol yapan tır, kamyon vs uygulamalarından da örnekler vermişler.

 

Neyse sonuçta benimde babamın oğlu değiller tabi ama izlenim olarak uygun gibi gözüktü, deneyip göreceğiz. Zaten belkide bakacaklar araca uygun değil diyecekler, adamların öyle bir prensibide varmış çünkü.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu motorlarin optimize edilmesi icin binlerce kisi caliyor ciddi muhendislik testler vs. yapiyor...ayni motorun bu yontemle gucunun arttirilmasi mumkun olabilir ama sorun suki bunu sanayide yapan adamlar isin ic yuzunu bilmeden elinde ordan burdan buldugu seylerle yapiyor olabilirler guvenmemek lazim bence.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

fabrikadaki binlerce kişi sadece performans odaklı çalışmıyor yalnız onu da düşünmek gerek, emisyonu da düşünüyor adamlar. chip yaptırırken bu emisyon değerlerini hiçe sayıp motorun tam gücünü kullanmış gibi oluyorsun bir nevi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Valla ben 2008 Astra 1.3CDTi arabama yaptirmistim. Yaptirmadan once yazlari klima aciksa hele araba bir facia oluyordu. Chiptunning yaptirmaya karar verdim. Bana o zamanlar (2012) Mehmet Gazihan'in megachips garaji onerilmisti. 650tl verip yaptirdim. Arabayi ikinci el 45.000km de aldim heralde 46.000 de iken chiptunning yapildi. Kendisi yuksek beygir artisindan yana degildi zira arabayi biz 95 ten 110 a cikartmistik. 120 yaparsaj kofteci gibi simsiyah duman atarak gezersin demisti.

 

Neyse yaptirdiktan sonra arabadan aldigim zevk 3 kat artti desem yalan olmaz. O zamanlar sehirici istanbulda tuketim 6.0 idi chipten sonra 5.6 ya falan dustu. Ties simdi sen yazmadan yaziyim ben arabayi agresif kullanan biri degilim. Sakin kullanimda BENCE yakit tasarrufu sagliyor cunku araba daha kolay zorlanmadan ivmeleniyor. Fakat o guc artisi geldikten sonra kendinizi tutabilir misiniz orasi size kalmis. Araba suan 92.000 de hic arizasi olmadi cok sukur. Birtek bakim zamanindan 1000km once goturuyordum ben ne olur ne olmaz diye. Yagini biraz once degistirmekte fayda var tarzi bir yazi okumustum internette o yuzden biraz erken goturuyorum servise.

 

Deathknight ben kullanan biri olarak yaptir derim. Malesef bunun zeka ile falan alakasi yok talihsiz aciklamalar olmus. 100 beygirlik arabayi abartmadan 15-20 beygir arttirirsan benim tecrubeme gore birsey olmuyor. Bu olmayacak anlaminada gelmiyor. Bir risk tabikide ama aractan aldigin zevki kesinlikle arttiricak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok